1. leht 2-st
E28 520i mootoripöörded kõiguvad!
Postitatud: 21 Apr 2007 07:11
Postitas taarm
Tere!
Probleem selline, et E28 520i M20B20 mootoril pöörded kõiguvad 500-1500 pöörde vahemikus. Kas asi võib olla lambdas? Kui tagant ära võtta, kas siis asi paraneb? Kas üldse võib ära võtta? Midagi untsu ei keera?
Millest veel võib kõikumine tingitud olla? Õhulugejast? Tühikäigumootorist?
Ette tänades,
Tarmo
Postitatud: 21 Apr 2007 08:36
Postitas Cardo
Kas sul ikka on lamda ?
Üldiselt kui ennem ei kõikunud ja äkki hakkasid kõikuma, siis mõni vaakumlõdvik või õhulugeja ja kollektori vaheline lõdvik praguline.
Kui lõdvikuid vaja siis mul mõni tuhat sõitnud tutikad lõdvikud pakkuda.
Postitatud: 21 Apr 2007 09:22
Postitas raunz
M20B20-l lambdat küll pole. Kui viga alles tekkis siis peaks viga olema tõesti selles, et kuskilt võtab õhku vahelt. Väga tõenäoline on õhulugeja ja gaasisiibri vaheline, minul tekitas see täpselt samamoodi kõikumist 500-1500 pöörde vahel.
Postitatud: 21 Apr 2007 10:38
Postitas taarm
Selge! Asi on selles, et need pöörded on sellel autol juba kaua kõikunud.
Ja teine aspekt on asjal selline, et ma plaanin alles seda autot osta. Muidu on asi kõik tip-top, ainult need pöörded jah kõiguvad.
Olete kindlad, et ikka lambdat pole, siis pole ka katalüsaatorit ilmselt. Muidu minu E30-el M10 mootoril on küll kat ja lambda. Aga kui pole siis pole, eks ma vaatan siis neid lõdvikuid hoolega, muidugi võib veel variant olla selles õhulugejas, aga seda vist ilma diagnostikata kindlaks ei tee.
Muidugi esimeses postis unustasin ma mainimata, et auto on aastast 1987.
Postitatud: 21 Apr 2007 11:10
Postitas Ruut
taarm kirjutas:Olete kindlad, et ikka lambdat pole, siis pole ka katalüsaatorit ilmselt.
Võivad olla nii kat, kui lambda. Kui mitte tehasepaigaldatud, siis sakslased maksude alandamiseks panid hiljem kati külge.
Postitatud: 21 Apr 2007 13:33
Postitas ReY
omadel kogemustel on M20B20 tühikäigupöörete kõikumisel põhikoll selles tühikäigu regulaatoris, mis asub mootoriploki vasakul küljel all keskel. 4 voolikut tulevad külge - seal on bimetall vedru sees - 2 varianti - kas see vedru on katki, või on sinna kaka sisse pugenud ja takistab klapil liikuda - igatahes odavaim on see lahti kakkuda ja läbi pesta ja pärast võid keeva vee sisse pista ja visuaalselt kontrollida, kas klapp saab vabalt liikuda.
ära näppe ära kõrveta ainult

Postitatud: 21 Apr 2007 18:25
Postitas taarm
Selge, tänud
Eks ma püüan proovida neid variante ja siis näeb, kas on paranemismärke või ei ole.
Postitatud: 24 Apr 2007 15:23
Postitas Aare
Kui autol on Motronicu pritse (tühikäigumootoriga), siis pole seal vasakul mingit regulaatorit.
Ja Jetronicuga autol ei saa pöörded eriti kõikuda, sest mootori ei oma võimalust oma tühikäigu ise sättida (kõik keeratakse mehhaaniliselt paika).
L-jetronicul pole mingit lambdat, sellisel juhul on tegemist Motronicuga (katiga M20B20 mootorid, tavaliselt 87 aasta), jagaja nukkvõlli otsas ja tühikäigumootor.
Motronicu puhul otsida
1. õhuleke
2. segusiiber ei sulgu lõpuni, võll kõver või valesti reguleeritud
Need kaks viga Jetronicu puhul põhjustavad mootori puderdamise, ülimadalad tühikäigupöörded ja väljasuremise.
Tühikäigupöörete ujumine on Motronicu probleem.
520-l on olemas nii Motronicuga (kat+lambda) kui ka Jetronicuga (pole neid) mootoreid. Kui ei tea, ärge tuutage.
Postitatud: 24 Apr 2007 21:55
Postitas YZK
üks varjant veel..
õhupuhasti siiber ( kuuskant võttmega keeratav)
võib olla liiga lahti.. (omal esines see viga eelmisel autol)
aga vaevalt,et see sinul nii on
muidu jah..õhk kuskil vahel..
Postitatud: 27 Apr 2007 13:16
Postitas taarm
Tere!
Auto on aastast 1987, üks viimaseid E28 kerega viieseid, Shadowline paketiga, elektri akendega, kesklukuga ja muude vidinataega masin. kere on nii heas korras, et roostet ma ei suutnud leida, isegi kanalis põhja all surkides.
Ainuke jama ongi see, et mootoril pöörded kõiguvad metsikult, vahemikus 500-2000, kui pöörded alla jõuavad, siis nagu sureks välja, õudsalt puterdab ja siis järsku tõusevad pöörded 2000-ni. Nii kogu aeg, ainult külma mootorit käivitades jäävad pöörded stabiilselt 1500 juurde. Sedasi on nad umbes 30 seki ( nii kaua, kui külmkäivituspihusti järgi on) peale seda hakkab, aga hirmus kõikumine pihta.
Pole veel eriti midagi nagu jõudnud vaadata, sest homme lähen alles seda autot ostma (võib-olla, kuid lähemalt uurin küll). Olen seda autot enne ka vaadanud, sest ta mu garaaži naabri oma.
Arvan, et mootoril siis Motronic peal. Kindel selles veel pole, eks homme selgub kõik. Eks annan teada, kas ostsin selle masina ja ka vea lahenduse annan lähiajal teada.
PS! Küsimus veel selles, et kas tasub seda autot osta või ei? Kui kulukaks võib minna selle probleemi kõrvaldamine?
Postitatud: 27 Apr 2007 13:41
Postitas Priit Peljo
taarm kirjutas:
PS! Küsimus veel selles, et kas tasub seda autot osta või ei? Kui kulukaks võib minna selle probleemi kõrvaldamine?
Oleneb mis hinnaga osta

Postitatud: 27 Apr 2007 14:21
Postitas Bronco
mootoriprobleemid on ikkagi odavalt lahendatavad.
kui kerel tõesti roostet ei ole, siis tasub osta.
Postitatud: 27 Apr 2007 17:47
Postitas taarm
Ega auto palju ei maksa 10 000 krooni. Omanikuks üks papi, kes nüüd juba peaaegu aasta aega ei ole sellega sõitnud, sest tervis enam ei luba. Autol muidu originaalvaluveljed all ja puha. Umbes 10 aastat tagasi ta selle auto Tartu turult oli ostnud, mis toona oli äsja saksast tulnud, nii et ainus omanik Eestis.
Eks sellest ka kere väga hea seisukord, et ta ei ole selle autoga kordagi talvel sõitnud

. Seega, auto ei ole meie soolaseid teid tunda saanud.
Postitatud: 27 Apr 2007 18:16
Postitas Priit Peljo
Soovitan sul see auto osta.
Postitatud: 28 Apr 2007 16:41
Postitas ReY
pidasin silmas seda jublakat pildi keskel, millele tulevad külge nr 13, 14, 15, 16 voolikud. Nimetage teda nii nagu õigeks peate:)
ReY kirjutas:omadel kogemustel on M20B20 tühikäigupöörete kõikumisel põhikoll selles tühikäigu regulaatoris, mis asub mootoriploki vasakul küljel all keskel. 4 voolikut tulevad külge
Postitatud: 30 Apr 2007 13:53
Postitas omega
Kas ostsid auto ära

?
Postitatud: 03 Mai 2007 16:55
Postitas taarm
See ei olnud enam auto kahjuks, vaid vanaraud

Postitatud: 03 Mai 2007 18:33
Postitas omega
taarm kirjutas:See ei olnud enam auto kahjuks, vaid vanaraud

Äkki räägid täpsemalt? Kere pidi ju väga heas korras ja ilma roosteta olema, nagu sa eelnevalt kirjutasid?
Postitatud: 04 Mai 2007 10:03
Postitas Aare
Pildil kujutatud tühikäigutermostaat on vaid L-jetronicuga autodel. Motronicuga autodel SEDA EI OLE.
Postitatud: 05 Mai 2007 06:16
Postitas taarm
Jah, kere on hea, aga mootor ikka täitsa läbi, esiteks tühikäiku ei ole üldse, teiseks on plokis mõra või plokikaane tihend läbi, sest paisupaaki tuli ikka korralikult mulle ja õli oli tosooliga täitsa segamini ning lõdvikud kivikõvad ja tagant suur aur väljas. Kolmandaks summuti oli täesti pudiks roostetanud.
Ega muid suuremaid hädasid ei olnudki

, kere on väga hea.
Eks kere ongi selle auto juures veel ainuke hea asi, pidurikettad olid ikka kapitaalselt roostes ja klotsid, suportid täiesti kinni (tingitud pikast seismisest). Mina omale sellist vrakki küll kaela ei osta, milleks ma ostan omale auto, et siis teda kohe remontima hakata

. Ja omanik küsib sellise vana risu eest ikka 10 000 kr ja mitte sentigi alla ei lasknud.