1. leht 1-st

e24/e28 käsipiduritross

Postitatud: 27 Aug 2007 14:14
Postitas Ruut
Käisin nädalavahetusel kuuesega ülevaatusel ja kukutati läbi :( Seisupiduri pidurdusjõu erinevus oli 64%. 50% oleks veel OK olnud. Tõenäoliselt vaskpoolne tross lihtsalt kinni jäänud. Kas keegi on (tulemuslikult) proovinud neid uuesti käima õpetada?
Vaatasin RealOEM-st järgi - minu masinale pakutakse kahe erineva koodiga trossi 34411154106 ja 34411156356. Esimese trossi cross-reference näitab, et seda kasutati vaid 635 ja M635 euro ning M5, M6 jm us mudelitel. Teise puhul on valik suurem kõik euro ja US e28 mudelid ning kõik euro e24 mudelid. Huvitav, milles võib nende trosside erinevus olla? Esimese koodiga variant ilma ABS-ta? Samas kas II gen e24 üldse ilma ABS-ta tehti.
Olemuslikult ei maksa tross e28 suurt midagi - ladu24 näitab e28 ABS-ga mudelile hinnaga 129 kr.

Postitatud: 27 Aug 2007 14:43
Postitas Ihv
mul oli käsipidur õieti reguleeritud kuid trossid väga erinevalt pingutatud - tuli samamoodi liiga suur erinevus. ülevaatuspunktis laenati kruvikeerajat ja mutrivõtit ja sai kohapeal katte maha võtta ja kangi juurest paika keerata - ajasin erinevuse mingi 5% peale ja 4nda nõksuga hüppas auto rullide pealt maha käsipiduri peale lõpuks :)

kui trossid siiski liiguvad ja klotsid korras siis võiks ehk üle vaadata pingsuse? :roll:

Postitatud: 27 Aug 2007 14:46
Postitas Ruut
Kangi juurest võtsin katte maha. Tross ei tundunud ülearu lõtv olema. Peale küll ei keeranud.

Postitatud: 27 Aug 2007 15:07
Postitas tõnis
Mina olen natuke kiviaegsel meetodil oma autodel käsipiduri trosse reguleerinud. Nimelt lähen kruusa peale sõitma, võtan kiiruse nii umbes 20 peale ja kässarit. Lähen välja vaatan kumb pidurdusjälg lühem on, keeran trossi peale ja niikaua sätin kuni ilusti võrdselt võtma hakkab. Tavaliselt on ülevaatusel erinevus protsendiks jäänud nii 5-15.

Postitatud: 27 Aug 2007 15:14
Postitas Arvo
Ruut kirjutas:Kangi juurest võtsin katte maha. Tross ei tundunud ülearu lõtv olema. Peale küll ei keeranud.
Omadest kogemustest ütleks, et tross ei ole üldjuhul bemmi kässari puhul kõige määravam tegur... kulunud klotsid, vana ja roostetanud tolmukaitseplekk (sinna kinnituvad klotsid ja muud vidinad), kulunud trummliosa on tõenäolisemad variandid. Kui sellel autol sinu valduses pole käsipidurit remonditud võivad kõik loetletud jupid juba mineku peal olla. Ja kui lähed odavama vastupanu teed ning vahetad ainult klotsid ja vedrukomplekti oled järgmine aasta jälle samas kohas tagasi. See on siis kõige mustem stsenaarium mis nimelt juhtus ka minuga :)
Kui seal kõik veel korras siis võibolla piisab tõesti ainult korraks ketta maha võtmisest ning viltu kulunud klotside vahetamisest või trossi reguleerimisest.

Postitatud: 27 Aug 2007 15:14
Postitas Ruut
tõnis kirjutas:Mina olen natuke kiviaegsel meetodil oma autodel käsipiduri trosse reguleerinud...
krt hea mõte - õhtul vaatan, kas saab kässarist asja.

Postitatud: 27 Aug 2007 15:19
Postitas Ruut
Arvo kirjutas:Kui seal kõik veel korras siis võibolla piisab tõesti ainult korraks ketta maha võtmisest ning viltu kulunud klotside vahetamisest või trossi reguleerimisest.
Korraks ketta mahavõtmine on probleemne. Selle ketta saab maha ainult puurimise või keevitamise meetodil - nendeks töödeks puudub sel nädalal aeg. Esialgu proovin katsetada Tõnise meetodit.

Postitatud: 29 Aug 2007 09:21
Postitas Ruut
Kasutasin Tõnise metoodikat ja nagu täna stend näitas, siis edukalt. Pidurite erinevus ca 8% ja nüüd olin varem nõrgema pidur juba tugevamaks reguleerinud. Olin juba moraalselt valmis pidurid lahti kiskuma ja juppe vahetama. Tänud nõuande eest.
Üks ülevaataja kommenteeris, et tagapidurite efektiivsus on veidi madal - 38%, et bemmil võiks ikka vähemalt 50% olla. Mul jäi mulje, et % on üldisest efektiivsusest. Sel juhul on jutt bs, sest kuidas saab tagumine väiksem pidur sama suure efektiivsusega pidurdada, kui esimene suurem.