1. leht 1-st

Salongisooja reguleerimine

Postitatud: 13 Okt 2007 20:09
Postitas Ravic
Kas kellelgi töötab korralikult salongisooja reguleerimise nupp, see elektriline kus kraadid juurde on kirjutatud? E 28-l vahetasin välja kraani ja anduri(jalgade juures oleva), voolik läks õigesse kohta ja õhk käis kah läbi aga lülitil toimis ainult kaks asendid, kas päris kinni või päris lahti. Sooja sai siis reguleeritud välisõhu ja suunamishoobadega. E24-jal sama jant ja ei tea kust alustada jälle, salongiradika juures on kah mingi andurijunn, mida ja kui palju see mõjutab, jälle ei tea :roll: Ehk on kellelgi ideid?

Postitatud: 19 Juun 2008 09:00
Postitas margus
Endal sama seis ja vahetatud nii mootoriruumi jubin kui ka reguleerimise nupp.

Re: Salongisooja reguleerimine

Postitatud: 19 Juun 2008 10:45
Postitas mask
Ravic kirjutas:Kas kellelgi töötab korralikult salongisooja reguleerimise nupp, see elektriline kus kraadid juurde on kirjutatud? E 28-l vahetasin välja kraani ja anduri(jalgade juures oleva), voolik läks õigesse kohta ja õhk käis kah läbi aga lülitil toimis ainult kaks asendid, kas päris kinni või päris lahti. Sooja sai siis reguleeritud välisõhu ja suunamishoobadega. E24-jal sama jant ja ei tea kust alustada jälle, salongiradika juures on kah mingi andurijunn, mida ja kui palju see mõjutab, jälle ei tea :roll: Ehk on kellelgi ideid?
Muide kuna see süsteem toimib põhimõtteliselt algelise kliimaseadmena, siis on vahepealsete temperatuuride töötamist suhteliselt raske kiirelt diagnoosida autost seest.
Kuuma antaksegi täiega peale kuni soovitud temperatuur saavutatakse ja jääbki mulje, et "no ei tule ju poolsooja õhku".
BMW ei soovita ka temperatuuri reguleerida korraga rohkem kui 2 kraadi, et vältida sellise suuri sooja- või külmapuhanguid.

Aga kui tõsiselt ikka asi ei tööta, siis tuleb mõõta testriga kas reguleerimisklappi (kapoti all tulemüüri küljes) jõuavad impulsid kliimaseadme juhtmoodulist (nupu sisse ehitet).

Kui nupp maha on keeratud, siis on signaal 12V, kui nupp on täiesti põhjas (kuuma peal), siis 0V pidevalt (klapi loomulik asend peaks olema avatud).
Kui mingi vahepealne temperatuur keerata, siis peab pinge tsükliliselt muutuma ja klapp kõrvaga kuuldavalt/näpuga tuntavalt klõpsuma (olenevalt temperatuuridest suhteliselt erineva sagedusega, kord mitme kuni mitmekümne sekundi järel vist umbes).

Õhuvoolik anduri küljes peaks olema selleks, et salongiõhku läbi anduri (NTC termotakisti) imetaks kasutades mootori vaakumit.

Üks idee ka. Konditsioneeriga e28-l vähemasti on veel üks temperatuuriandur. See on soojendusradika läheduses ahju sees kusagil. Ma ei tea kas see ka ilma konditsioneerita variantidel on või mitte. Aga kui kõik muu on vahetatud, siis juhul kui see on olemas, siis tasub üle kontrollida (juhtmestik ja andur ise).

Rohkem komponente küttesüsteemis olla ei tohiks üleüldse.


-= mask =-

Postitatud: 19 Juun 2008 12:01
Postitas markx
Mingi kurja jõu ajendusel töötab minu e28-l see süsteem siiani isegi laitmatult....ptui ptui ptui :D

Postitatud: 19 Juun 2008 16:14
Postitas margus
Kusjuures tiksuma hakkas küll peale klapi vahetust tulemüüril, kuid jällegi ka kõige soojema olemisega salongis puhub suht kuuma õhku. Või olen liiga kannatamatu ikkagi 8)

Postitatud: 19 Juun 2008 16:26
Postitas mask
margus kirjutas:Kusjuures tiksuma hakkas küll peale klapi vahetust tulemüüril, kuid jällegi ka kõige soojema olemisega salongis puhub suht kuuma õhku. Või olen liiga kannatamatu ikkagi 8)
Kui sellele klapile püsivalt 12V peale suunata ja siiski salongi sooja puhub, on viga klapis (ei sulgu).

Teine viga, mis neil klappidel tekib, on see, et kõrgematel pööretel surutakse klapp kiire jahutusvedeliku voolu poolt kinni ja salongi sooja ei lasta.


-= mask =-