Ravic kirjutas:Kas kellelgi töötab korralikult salongisooja reguleerimise nupp, see elektriline kus kraadid juurde on kirjutatud? E 28-l vahetasin välja kraani ja anduri(jalgade juures oleva), voolik läks õigesse kohta ja õhk käis kah läbi aga lülitil toimis ainult kaks asendid, kas päris kinni või päris lahti. Sooja sai siis reguleeritud välisõhu ja suunamishoobadega. E24-jal sama jant ja ei tea kust alustada jälle, salongiradika juures on kah mingi andurijunn, mida ja kui palju see mõjutab, jälle ei tea

Ehk on kellelgi ideid?
Muide kuna see süsteem toimib põhimõtteliselt algelise kliimaseadmena, siis on vahepealsete temperatuuride töötamist suhteliselt raske kiirelt diagnoosida autost seest.
Kuuma antaksegi täiega peale kuni soovitud temperatuur saavutatakse ja jääbki mulje, et "no ei tule ju poolsooja õhku".
BMW ei soovita ka temperatuuri reguleerida korraga rohkem kui 2 kraadi, et vältida sellise suuri sooja- või külmapuhanguid.
Aga kui tõsiselt ikka asi ei tööta, siis tuleb mõõta testriga kas reguleerimisklappi (kapoti all tulemüüri küljes) jõuavad impulsid kliimaseadme juhtmoodulist (nupu sisse ehitet).
Kui nupp maha on keeratud, siis on signaal 12V, kui nupp on täiesti põhjas (kuuma peal), siis 0V pidevalt (klapi loomulik asend peaks olema avatud).
Kui mingi vahepealne temperatuur keerata, siis peab pinge tsükliliselt muutuma ja klapp kõrvaga kuuldavalt/näpuga tuntavalt klõpsuma (olenevalt temperatuuridest suhteliselt erineva sagedusega, kord mitme kuni mitmekümne sekundi järel vist umbes).
Õhuvoolik anduri küljes peaks olema selleks, et salongiõhku läbi anduri (NTC termotakisti) imetaks kasutades mootori vaakumit.
Üks idee ka. Konditsioneeriga e28-l vähemasti on veel üks temperatuuriandur. See on soojendusradika läheduses ahju sees kusagil. Ma ei tea kas see ka ilma konditsioneerita variantidel on või mitte. Aga kui kõik muu on vahetatud, siis juhul kui see on olemas, siis tasub üle kontrollida (juhtmestik ja andur ise).
Rohkem komponente küttesüsteemis olla ei tohiks üleüldse.
-= mask =-