1. leht 2-st

BMW 520i 1985 Meelis K

Postitatud: 14 Okt 2007 18:46
Postitas meelis k
Teretus kõigile!

Kunagi kui omasin oma esimest autot (e30), siis mõtlesin, et 5ne hainina on ikka kole auto küll.
Nüüd olles vanemaks saanud, on midagi muutunud. Haininad panevad rohkem pead keerama kui uued sinimustvalgemärgiga autod.

Mitu aastat sõitsin mõõda ühest majast, kus hoovis seisis punane 5ne. Ükskord siis mõtlesin, et lähen küsin auto kohta järele, kas äkki müüb ka.
Järgmine hetk oligi mul 2 bemarit :)

Pilt

See punane on siis 520i aastast 1983. Värvuseks Hennarot. Auto oli seisnud 3 aastat, kuna eelmine omanik oli juba vana, ning tal ei lubatud sõita sellega enam.
Muidu enam-vähem komplektne auto. Sõita sain temaga 200m ja jäi seisma. Järgmisel päeval avastasin, et bensupumba kaitse oli oma pesast välja hüpanud.
Rohkem ma temaga sõitnud ei olegi.
Vist ei sõida ka. Sest EBK foorumis jäi silma üks pakutav 520i mis asus Tartus. Läksin siis vaatama ning järgmine päev saigi ta ära ostetud.

Auto näeb välja selline:
Pilt
Tuled ja liistud enamjaolt olemas :)

Pilt
Kärukonks. Toonklaas, mille asendan vist punaselt pärit kardinaga.

Pilt
Minu isa tuletamas meelde nooruspõlves poppi olnud tagavedu :)

Pilt
Randiga velg :)

Suht kohe sai autolt tuulduma pandud põhjamatt ja istmed. Täna sai juba pool põhja seestpoolt mõksitatud ja värvitud. Keevitada vaja veel väike nurgake juhi jalgade juures. Muidu päris ok põhi, mõnes kohas pindmist roostet.

Plaanid:
Vist üritan enne talve seest rooste välja tõrjuda, karbid mingit grafiidisegu täis pihustada ning sisustuse sisse tagasi panna.
Väljastpoolt vist vaja vahetada välja ainult juhiuks ja esitiivad. Kuigi ka neid annab lappida.(Tiibadel mingi 2cm suurune roostelätakas).
Värvin vast vajalikud kohad sprayga v kompressoriga üle ning hakkan liiklema. Tulevikus vaja kindlasti auto täielikult üle värvida. Esmalt pidurdan rooste leviku ning tasapisi vaatan üle ka sillad-pidurid.

Mootori sain ka käima. Aga mõtlen veel kas teen selle 2.0 mootori korda või panen mingi teise.
Olemas on korralik M52 2.5 mootor, kuid selle pealearetamine on vist päris raske töö :roll: Seega mõtlen, et äkki müün tolle maha ning ostan mõne ajastule vastava moto.

Kuna auto on mul maal ning ise nädala sees linnas, siis saan temaga tegeleda ainult nädalavahetustel.
Eks teen seest ka pilte, kui maale lähen.

Haiga rahulolev Meelis :)

Postitatud: 14 Okt 2007 19:38
Postitas kustas
Paistab korralik. Mis tast saab siis igapäeva auto?

Postitatud: 14 Okt 2007 19:58
Postitas meelis k
kustas kirjutas:Paistab korralik. Mis tast saab siis igapäeva auto?
Mõtlesin jah, et see vist vähe uhkem sõiduriist kui e36.
Aga kindel ei ole veel, kas raatsin lumes sumbata temaga ning igapäevaselt linnaliikluses riskida.

Tegelikult ootaks teadjamatelt nõuandeid selle M52 mootori kohta. Mõttes oli, et proovin ta esmalt punase auto peal käima panna ning, kui kõik korras panen halli auto peale. Äkki keegi on midagi taolist teinud ja teab kuidas see juhtmevärgi siirdamine on?

Re: BMW 520i 1985 Meelis K

Postitatud: 15 Okt 2007 11:23
Postitas nuga
meelis k kirjutas:Vist üritan enne talve seest rooste välja tõrjuda, karbid mingit grafiidisegu täis pihustada
Tänapäeval on sellest grafiidisegust palju paremaid aineid olemas. Kui ise ei viitsi mässata, siis võid ka auto aardla-tähe tn. pisikese ringtee juures olevasse töökotta viia ja saad asja soodsalt ja kavliteetselt korda ajada.
Mul bauril läks kõigi kereõõnsuste töötlemine vist suurusjärgus 300 eek :shock:

Postitatud: 15 Okt 2007 15:34
Postitas raunz
Grafiidisegu pigem minevik jah, olemas igasugu kraami, mida kereõõnsustesse lasta, mis roostel tekkida ei lase.

2,5 siirdamise kohta ütleks, et midagi ületamatut seal pole ja kõik normaalse vaevaga teostatav. Elektriga erilist jamamist pole, kui mootoripool on kõik juhtmed terved ja midagi läbi lõigatud pole.

Postitatud: 15 Okt 2007 15:50
Postitas meelis k
Eks peab siis mingit muud mõginat ostma. Mäletan, et kunagi ammu sai eelmisele autole pritsitud karpidesse mingit ainet ning seda peaks alles veel olema.

Võrreldes punase e28ga on sellel autol mõni silmaganähtav lisa ka.
Nimelt rool on sisse-välja reguleeritav, tagumised peatoed, M-tech rool ning suureks üllatuseks oli pagasnikus võtmekomplektis üht-teist olemas.
Kui keegi mulle peahinnast odavamalt annaks need kullinokad, oleks pilt ilusam :)

Juhiistmed on mõlemal autol katkised. Punasel on see tavalisem pruunikasmust sisu, hallil tumesinine. Mõtlesin, et kui ilmad kehvaks lähevad, siis äkki mõnel talveõhtul üritaks istmenahatamist katsetada ühel neist sisudel :) Kui kuskilt saan korraliku juhiistme, siis sobib ka riidest sisu väga hästi :)

masinad

Postitatud: 16 Okt 2007 23:02
Postitas ökosohver
se teine on nagu prillikivi. punane on suht retrovärk...meenutab sellist kevadel parki turule ja surnuaeda pyhapäeviti masinat...520 peaks oma kyttekulult ka suht ökopyss olema...minu 84 aasta 520 v6ttis trassil 6 millegiga...kui hästi meelitada...mootor oli kyll juba s6el aga siiski...hallil v6iks udukad olla ka juures siis juba pilt muutuks..oletan et sa mingit plastikringi ymber karpide ja stangede alla ei tekita, v6i juba vaimusilmas oled sähvatusi näinud?...ned spoilerid on sobinud kyll neile niipalju kui neid igas m66dus on...aga se anti tiib...ei tekita minus kyll ei mingit elevust

Re: BMW 520i 1985 Meelis K

Postitatud: 16 Okt 2007 23:05
Postitas nuga
meelis k kirjutas: [img]http://www.hot.ee/melco/küljelt.jpg[/img]
Minu isa tuletamas meelde nooruspõlves poppi olnud tagavedu :)
Isa pilti ei näe :? :lol:

no

Postitatud: 16 Okt 2007 23:08
Postitas ökosohver
mina näen ja isa on jälgede järgi megalt aktsioonis...egas nende aegu ju noorus ajal masinad nii kergelt vist pöördesse ei läinud v6i olid teed teistsugused :roll: kuigi ise ma ple yhegi oma autoga söandanud mingit rattarebimist katsetada..hakkab autost kahju

Postitatud: 17 Okt 2007 06:49
Postitas meelis k
Ega ma ise ka vaikselt meelitasin tee peal gaasiga esimesel sõidul :)
Vihjeks, et isa on autoroolis :D

Originaaludutuled ostan kohe, kui muud asjad korras on. Hallil ühel pool oli teibiga kaetud udutuli, teisel pool ei olnudki. Punasel olid pirnini ära mädanenud. BMW-l peab ikka udutuli põlema. Olgu siis udune ilm või päikesepaiste :D

Spoileritest niipalju, et kuna stanged on praktiliselt roostest puutumata ning põll-karbid samas seisus, siis ei ole tungivat vajadust nende vastu.
Iseasi muidugi, kui kuskilt hea rahaga vastavalt ajastule originaaltooted kätte satuvad :)

Kusjuures ei osanud galeriisse pilte lisada :oops: . Või peab seda java asja ootama kaua?

Postitatud: 02 Dets 2007 13:11
Postitas meelis k
Vahepeal auto hoovis seisnud, kuna ei ole lihtsalt aega tegeleda olnud. Auto otsustas enam mitte käima minna. Olen viga otsinud, vahetades erinevaid kapotialuseid detaile teise autoga. Aga ei midagi.
Kui pagasnikus sai bensiinipaagi kohal asuv plekkkate eemaldatud, siis nägin, et andur pealt väga roostes. Vähe sellest, käivitades pritsis sealt bensiini välja. Jublakat eemaldades murdus bensiini pealevool üldse küljest ära.
Panin ajutiselt külge e30 anduri, (Algselt mõtlesin, et see on bensiinipump, aga nüüd olen kindel, et ei ole :) ). Muidu on samaväärne, ainult tagasivoolu toru puudub, selle panin plastpudelisse. Kahtlane tundus, et tagasivoolust ei tulnud käivitamisel grammigi bensiini.

Sai eile enne pimedat lume sees püherdades toru peale bensiinipumpa lahti võetud ja näha oli, et sealt ei tulnud tilkagi. Pärast garaasis panin ka voolu taha, käis ainult plõks, ei mingit surinat.

Ma arvan, et see pump võis läbi minna, kuna paagist ei saanud lekke tõttu bensiini peale ning kuivalt käies põles läbi.

Igatahes võtsin oma punaselt e28-lt pumba maha, see pritsis küll bensiini. Kahjuks ei olnud niipalju aega, et peale panna seda pumpa.
Üks tähelepanek veel. 83 aasta masinal on pump väiksema läbimõõduga. 85 aasta omal suurem ning asetseb kummikesta sees. Aga proovin ta peale panna, siis saaks juba soojemasse ruumi ajada masina, et edasi tegeleda. Realoemist vaatasin praegu, et alates 85 aastast ongi erinev.

Tegin ka teema: http://www.e21.ee/forum/viewtopic.php?t=2123
Kes aidata saab, võtku ühendust.

Postitatud: 03 Dets 2007 10:07
Postitas Aare
raunz kirjutas:Grafiidisegu pigem minevik jah, olemas igasugu kraami, mida kereõõnsustesse lasta, mis roostel tekkida ei lase.
Selle õige Karipoli grafiidiga ei võistle praegu ükski autopoes pakutav ollus. Enamik analoogse otstarbega keemiaid tarduvad peale pihustamist, kuid grafiit või grafiiti sisaldav ollus jääb aastateks kergelt vedelaks.

Täiesti töötav asi on grafiitõli ja grafiitmäärde segu (paksus vastavalt otstarbele). Ise olen kasutanud grafiitõli ja Valvoline Bodysafe (bituumenmastiks) segu.

Ei ole korrektne väita, et praeguse aja asjad on paremad. Praeguse aja asjade peamised kriteeriumid on keskkonnaohutus ja terviseohutus. Seepärast toodetakse igasugu mögasid, mis peale õõnsustesse laskmist hanguvad ära. Tegelikult peaks kaitstav pind seespoolt pidevalt õline olema.

Postitatud: 03 Dets 2007 11:01
Postitas meelis k
Aare kirjutas:
raunz kirjutas:Grafiidisegu pigem minevik jah, olemas igasugu kraami, mida kereõõnsustesse lasta, mis roostel tekkida ei lase.
Selle õige Karipoli grafiidiga ei võistle praegu ükski autopoes pakutav ollus. Enamik analoogse otstarbega keemiaid tarduvad peale pihustamist, kuid grafiit või grafiiti sisaldav ollus jääb aastateks kergelt vedelaks.

Täiesti töötav asi on grafiitõli ja grafiitmäärde segu (paksus vastavalt otstarbele). Ise olen kasutanud grafiitõli ja Valvoline Bodysafe (bituumenmastiks) segu.

Ei ole korrektne väita, et praeguse aja asjad on paremad. Praeguse aja asjade peamised kriteeriumid on keskkonnaohutus ja terviseohutus. Seepärast toodetakse igasugu mögasid, mis peale õõnsustesse laskmist hanguvad ära. Tegelikult peaks kaitstav pind seespoolt pidevalt õline olema.
Ühesõnaga ei ole mõtet minevikust pärit isesegatud segu ära visata.

Postitatud: 11 Mär 2008 22:44
Postitas meelis k
Nonii. Räägin ka mõne sõna pika aja tagant:

Sain üle mitme kuu auto käima nüüd. Kahtlustused bensiinipumbas, bensiinirelees ja ei tea mitmes asjas veel, on nüüd vist mõõdas.
Sai vana bensiin paagist välja pumbatud (ostes oli mingi 30L sees), ning hakkas lubama :)

Väike pilt mu 85 aasta masina pagassist, mida keevitatud veel ei ole :) :
Pilt
Kärukonksu kinnitused peab vist lahti võtma ja sealt alt ära puhastama-rooste likvideerima. Praegu on ainult kaltsuga tagavararatta alt puhtaks tehtud.

Postitatud: 19 Mai 2008 19:27
Postitas meelis k
Mis vahepeal tehtud:

valuveljed müüdud - plaan kunagi osta asemele kas mingid originaalveljed või siis 17 tollised randiga kärjed.

mootor sai maha võetud. ei tahtnud millegipärast käia normaalselt. Surved mõõtsin silindrites ise ära. 12,6 oli minimaalne, 14,2 maksimaalne. teised sinna 13,2 kanti. Tundub reaalne?

Igatahes maha sai võetud ja lahti võttes esmapilgul midagi ei avastanud.
Varsti plaanin asemele midagi osta. Kes asjast midagi jagab, siis ootaks nõuandeid e34 M20B25 mootori pealepaneku kohta. Kui palju juhtmestikku ümber peab tegema, ning kui palju sobib vana mootori küljest (käigukast, mootorikäpad, väljalase, jne).

Tõin autole ka teised istmed ja polstrid. Asjad 27 aastat vanad :), juhiiste vajaks natuke parandust ning sättimist. Muidu olen rahul.
Pilt
Pilt

Auto on päris laiali lammutatud praegu. Peale jaanipäeva loodan aega leida, et temaga tegeleda. Puhastan ning värvin mootoriruumi ning auto põhja ära. Kui mootor peal, siis ihkaks juba natuke sõita ka :)

Keegi võiks mu vana sinise sisustuse ja mootori ka ära osta :)

Postitatud: 19 Mai 2008 20:02
Postitas Impsionu
Mul on üks M30B28 müüa, saaksid odavalt kätte kui sooviksid. Ilmselt lahti peaks võtma ja üle kontrollima. See oleks vist ju sinna üks-ühele?
Eks anna märku kui huvi on.

Imre!

Postitatud: 19 Mai 2008 20:40
Postitas meelis k
Mõte M20 mootorit kasutada seisnes selles, et siis ei peaks võib-olla ümber vormistamagi (esialgu). Välimuselt vaevalt ülevaatajad vahet teevad. Aga M30 on ka variant peale panna (annan teada, kui huvi on).

Tegelikult oleneb peale pandav mootor ikkagi seisukorrast. Praegu katsun silmad lahti hoida. Kuna koolis lõputöö tegemine käsil, siis enne jaanipäeva ei juhtu nagunii midagi.

Muidu oli plaan peale aretada M52B25, kuid räägitakse, et elektri poole pealt liiga keeruline see süsteem. Seega võin vahetuseks ka toda motot pakkuda.

Postitatud: 19 Mai 2008 22:12
Postitas mart154
meelis k kirjutas:M52B25, kuid räägitakse, et elektri poole pealt liiga keeruline see süsteem.

Loll jutt :)

Postitatud: 19 Mai 2008 22:16
Postitas meelis k
EBK foorumis väideti, et immo-süsteem hakkab plokkima. Mul on mootor olemas, aga teadmatuses müüsin võtme ja immoantenni maha. EWS plokk on alles.
Ainuke võimalus pidi olema immosüsteem osta ja see vahele panna.
Googeldades nägin ka, et mingi chip olemas. Osad ajasid ka, et piisab mingi juhtme läbilõikamisest.

Postitatud: 20 Mai 2008 08:21
Postitas VeikoS
Aga loobu originaal ajust :D