1. leht 5-st

Sysi e23 735iA 02/86 Highline

Postitatud: 20 Okt 2007 15:32
Postitas sysi
Pilt

Selle auto näol on tegemist 1986/02 (päris E23 tootmise lõpus) toodetud BMW 735iA Highline mudeliga. Highline mudeleid toodeti vastavalt:

162 tk 735i Aut. Highline without catalyst
47 tk 735i Aut. Highline
1795 tk 735i Aut. Highline USA
329 tk 745i Aut. Highline
67 tk 745i Aut. Highline Japan

Kokku siis 2400 autot, millest Euroopa turule vaid 538 autot. Minu oma on ilma katalüsaatorita 735, ehk üks 162'st.

Mis see Highline on?

Highline paketi puhul kasutati kahte varianti Nappa naha värvikombinatsioone - kas oyster/mittelbraun (auster/keskmine pruun) või silber/quarzgrau (hõbehall/kvartshall), millest minu auto puhul on kasutatud teist.

Highline paketiga autodel kasutati oluliselt rohkem nahka kui ühelgi teisel E23 versioonil - nahaga on kaetud istmed (sh ka istmetagused), uksepolstrid, keskkonsool, armatuur (sh nii ülemine kui alumine osa, alumised paneelid, kindalaegas), käsipidurikang, esimene ja tagumine käetugi (millest viimase sees on raadio ja kõrvalistuja istme juhtimispult), laepolster (esi-, külgmised- ja tagumine osa), päikesesirm juhile ja kaassõitjale, nii A-, B-ja C-piilarid, laes olevad käepidemed, tagumine "mütsi"riiul ja tuhatoos nii ees kui taga.
Mõned pildid:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Armatuuri ja uksepolstrite ülemine osa on kaetud tumedama (kvartshalli) nahaga, muud osad heledama (nimetuselt hõbehalli, reaalelus peaaegu valge) nahaga.

Highline paketti iseloomustas ka tehniline keerukus - elektrilised aknatõstukid, elektriliselt reguleeritavad esiistmed (lisavarustusena ka juhiistme asendi salvestamise võimalus kolme erinevasse asendisse), juba mainitud tagumises käetoes asuva puldiga Becker Mexico stereo kassettraadio, mis on ühendatud spetsiaalselt väljatöötatud kõrgtehnoloogilise, eraldi võimendusega ja kõrgjõudlusega 8-kõlarilise helisüsteemiga. C-piilaritesse on integreeritud lugemislambid. Mõistagi kuulusid veel standardvarustusse tulede korrektor, check-control, püsikiirusehoidja, kesklukustus, udutuled, elektrilised peeglid, ABS-pidurid, nahkkattega rool, udutuled, valuveljed, tagumise akna rulookardin.

Auto istmed ise on ortopeedilise disainiga, tagamaks maksimaalset mugavust ja turvalisust. Elektriliselt seatavatel istmetel on muuhulgas pikisuunas kõrguse reguleerimise, kaldenurga reguleerimise ning peatugede elektriliselt reguleerimise võimalus.

Lisavarustusse kuulus ka autotelefon (mille konsool oli samuti vastavalt tellitud nahale kaetud).

Vaatamata juba niigi külluslikule standarvarustusele, võis Highline paketile tellida veel lisaks kas metallist või klaasist elektrilise katuseluugi, kuumuskindlad rohelised klaasid (sh nähtamatute soojendusribadega tagaklaas), automaatse kliimaseadme, signalisatsiooni, esitulede pesurid, istmesoojendused, kompuutri (745i puhul standardvarustuses), elektriliselt reguleeritava tagaistme.

Standardvarustusse kuulus 4-käiguline automaatkäigukast, 745i puhul hüdrauliliselt seatavate rezhiimidega.

Konkreetsest autost:
Märkasin autot müügis 2007 aasta augustis mobile.de portaalis. Suhtlesin omanikuga, palusin lisapilte, kuid ostuni ei jõudnud - müüja pani auto juba Ebay'sse müüki. Mõeldud-tehtud, tegin oma pakkumise Ebay.de lehel ning võitsin - minu hinnapiirist jäi puudu 40 eurot, st eelmine pakkuja pakkus 50 eurot vähem kui mina.
Sellele järgnes kiire sebimine - raha ülekandmine, transpordi organiseerimine, suhtlemine müüjaga ning selle kõige tulemusena ootas mind vaid pool nädalat hiljem saadetis ühes Tartu autoaias.

Peale tööd nimetatud autoaeda jõudes ootas mind ees selline vaatepilt:
Pilt

Esmamulje oli üllatavalt hea (ma polnud ju autot näinudki), auto käivitus kenasti ja sai ruttu ARKsse arvele võtmiseks sõidutatud.

Selgus, et minu auto lisavarustuse nimekirjast puuduvad istmesoojendused, pardakompuuter, autotelefon ning tagumine elektriiste. Lisavarustusena on seega olemas metallist katuseluuk, esitulede pesurid, eemaldatav kärukonks, kliimaautomaatik, rohelised kuumuskindlad klaasid, juhiistme mälud.

Õhtuks oli auto arvel, kindlustatud ja tehnoülevaatusega.

Esimesteks vigadeks olid:

Lagisev mootor (hilisemates postitustes on remondist juttu)
Juhiukse käepidemelt rebenenud nahk.
Mõni roostekoht.
Mõlk tagapaneelil ning mõlkis tagastange (samuti hilisemates postitustes on remondist juttu).
Becker Mexico raadio oli asendatud lihtsama, Becker Europaga.

Aga selle kõigega olin juba arvestanud.
Tähtis oli see, et auto läks võtmest käima, sõitis nagu peab, peale püsikiirushoidja töötasid kõik lisad, auto oli täiesti komplektne ning just see millest ma olin ammu unistanud - Highline.

Esimesesel pildil olevad haruldased sepistatud BBS RS veljed õnnestus hankida 2008. aasta alguses ja siis said tehtud ka mõned pildid autost:
Pilt
Pilt
Pilt

Ja ka ametlik lisavarustuse nimekiri:
  • Type Value
    VIN WBAFG810201140111
    Type code 6781
    Type 735 I (EUR)
    E series E23 ()
    Series 7
    Type LIM
    Steering LL
    Doors 4
    Engine M30
    Displacement 3.50
    Power 0
    Drive HECK
    Transmission AUT
    Colour ACHATGRUEN METALLIC (177)
    Upholstery SILBER LEDER HL (0198)
    Prod.date 1986-02-04

    Options

    Code Description (interface) Description (EPC)
    S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Therm.insulat.glass green
    S365A HECKSCHEIBE, VERBUNDGLAS Rear window, laminated glass
    S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
    S427 WARNDREIECK MIT HALTERUNG
    S459A SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY Seat adjustment, electric, with memory
    S500A HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Headl.washer system/intensive cleaning
    S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Headlight vertical aim control
    S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Automatic air conditioning
    S540A CRUISE CONTROL Cruise control
    S979 VELOURS-FUSSMATTEN VORN UND HI

Postitatud: 20 Okt 2007 15:36
Postitas omega
Väga kena masin, tee siis uusi pilte ka, kui ilm ilus 8) .
Kas auto värviks on achatgrün metallic ?

Postitatud: 20 Okt 2007 15:37
Postitas sysi
omega kirjutas:Väga kena masin, tee siis uusi pilte ka, kui ilm ilus 8) .
Kas auto värviks on achatgrün metallic ?
Värv on just see sama :)

Postitatud: 20 Okt 2007 18:37
Postitas Jaan
:shock: Oivaline uimeline 8)

Postitatud: 20 Okt 2007 20:52
Postitas ervin911
Väga hea leid !

Postitatud: 20 Okt 2007 21:04
Postitas tõnis
Tubli sysi et sellise aparaadi ära tõid: nagu ühes teises foorumis kombeks öelda on siis ämbriga respecti sulle :lol: .
Aga jah, auto tundub piltide ja nuga raporti põhjal paras kompu, teeb kohe kadedaks :evil: . See ussipoiss tiibade juures on tüüpviga vist neil autodel, siiani olen enamusel kohanud. Mootori tiksumisest saad vast lahti, ehk piisab klappide reguleerimisest.

Postitatud: 20 Okt 2007 22:07
Postitas Tarvo
Ikka väga kena masin.

Postitatud: 21 Okt 2007 09:21
Postitas Ravic
Lõppvinge! Kus näha saab? Kiibitseks kah väheke :D

Postitatud: 21 Okt 2007 21:20
Postitas parimautoonBMW
väga ilus auto, eriti meeldiv on see et sisemine naha värv ja väline värv autol lähevad ilusti kokku :)

Postitatud: 21 Okt 2007 21:59
Postitas Tarvo
Kas see võiks Eestis olla ainuke E23 Highline?

Postitatud: 21 Okt 2007 22:22
Postitas sysi
Tarvo kirjutas:Kas see võiks Eestis olla ainuke E23 Highline?
Teadaolevalt teine E23 Highline - esimene on endine Iffi ja praegune rzmz'i 745iA

http://www.bmwclassic.ee/galerii/album127

Postitatud: 22 Okt 2007 08:37
Postitas Priit Peljo
sysi kirjutas:
Tarvo kirjutas:Kas see võiks Eestis olla ainuke E23 Highline?
Teadaolevalt teine E23 Highline - esimene on endine Iffi ja praegune rzmz'i 745iA

http://www.bmwclassic.ee/galerii/album127
OTi veel: üks orig.korras on veel ja kunagi ka avalikuse ette jõuab :wink:

Lisatud: Vabandused. Tegu hoppis 745 Hartge-ga. Is 50000km. Salongi kohta info puudub. Kui ikka asja ei tunne pole vaja seletada :oops:

Postitatud: 30 Dets 2007 12:40
Postitas sysi
Nii, vahepeal on auto küll kenasti talvepuhkusele läinud, ent mõtsin väikestviisi siin, et prooviks autole kevadel külge panna kroompeeglid (pre-facelift e23).

Jaani autol on nad küljes, mulle meeldib kroompeegel e23 peal rohkem. Ostsin endale ka ühe paari nimetatud peegleid ja proovisin neid AutoGlym'i kroomi poleerimise pastaga säravamaks teha. Säravamaks läksid küll, ent kuna kroom on juba nn "auguline", siis väga head tulemust ei saanud.

Ega selle "vana kroomi" uueks tegemine vist polegi võimalik?

Postitatud: 30 Dets 2007 12:54
Postitas Ravic
Paraku mitte :( Mingi kroomvärviga saab korraks läikima, aga see kipub jube siva maha kuluma.

Postitatud: 30 Dets 2007 13:13
Postitas karu
kroomi saab maha keemiliselt, kui sa saad talle kuidagi kuskil vase peale siis saab ka kroomi, vasar,norma,volta seda ei tee, aga narvas igor brokk on alule kroomi küll peale saanud. aga reeglina on sul odavam uued osta või siis kroom maha võtta ja ära poleerida, toon jääb mahedam. ja siis peab vahatama neid aegajalt. peeglid peaksid silumiini-alu. segu olema vist?

Postitatud: 30 Dets 2007 15:56
Postitas sysi
Tegelikult láksid need peeglid veidi paremaks kyll. Ja peaks teised selle ja ka e21 detailid samuti selle pastaga ikka yle káima.

Postitatud: 31 Dets 2007 09:33
Postitas Ravic
Kroomivärgist siis: http://www.customcoating.ee/chrome/index.php
Lubavad lakialuse värvi tugevust.

Postitatud: 31 Dets 2007 16:01
Postitas karu
seal hästi näha et ei läigi nagu kroom :)

Postitatud: 02 Jaan 2008 12:16
Postitas sysi
Ma ei kipu ka neid "bling-kroom-spray" värve usaldama. Väheke puhastust ja poleeri ja jätab originaali. Äkki mulle üldse ei meeldi need peeglid oma auto küljes, eks näis.

Postitatud: 22 Jaan 2008 11:58
Postitas sysi
Jube hai-sõidu-nälg on peal. Uusi pilte ka praegu pole, tegin kõik vanad hoopis avalikuks :D

http://www.bmwclassic.ee/galerii/album465

PS! http://www.7-forum.com/forum/20/highlin ... 85546.html

Highline-sisu täitsa müüa (kui müüdud pole just, ebayst ei leidnud)