1. leht 1-st

1979.a BMW 518, E12 AllarE21

Postitatud: 13 Jaan 2008 00:07
Postitas AllarE21
Tervist,
sain ka lõpuks päris oma bmw soetatud. Hetkel veel suht räbalas seisus aga loodan aega mööda ehitama hakata. Raskeks teeb ehitamise see ,et pole minu ainuke "projektiauto". Plaanidest ei julge veel väga rääkima hakata, kuna teise autoga muutusid plaanid peale kajastamist totaalselt :)
Mootoriks on 1.8 mehaanilise pritsega. Sisustus on must/valge kombinatsioonis. Pilte saab homme. Täna jäid suures tuhinas tegemata :D

Tegelikult on üks E21 316 ka veel aga sellest teen vajadusel kunagi uue teema :wink:

Postitatud: 13 Jaan 2008 00:33
Postitas raunz
Ootab siis pilte. Kui suurt ettevõtmist ehitamise all mõtled? Muide kui 1,6 või 1,8 mootorile mingeid juppe vaja siis anna teada mul on liiga suur hunnik juppe nendest mootoritest alles :)

Postitatud: 13 Jaan 2008 13:39
Postitas AllarE21
Ehitamise all mõtlen seda, et saaks kere ja mootori korda. Mingeid ümberehitamisi tegema ei hakka. 1.6 mootoriga isendit hetkel ei ole. Mõlemad buumerid on 1.8 -se mootoriga. Huvitav ,et mõlemal, nii karpaga kui mehaalinise pritsega varinadil, on 66kw? Või on ark jälle käru pannud?
Pilte siis:
Pilt
Pilt
Pilt

Värvivõrdlust saab siit näha: E12 peaks olema samat värvi, mis E21. Uksepostid on vähemalt samat värvi. Aastatega on E12 ikka kõvasti ära pleekinud. St ainult ,seda et läheb ülevärvimiseks millalgi :wink:

Pilt

Postitatud: 13 Jaan 2008 13:55
Postitas Bronco
Tegemist siis arvatavasti rootsi turu jaoks valmistatud E12'ga. toodeti neid 1979/06-1981/06, võimsust peaks olema 75kw.
66kw passis on arvatavasti arki kala, kes pani võimsuse 518 järgi.

Rootsi isendile viitavad need imelikud torud õhuvõtu ja väljalaske vahel. Rootsis olid nimelt veidi teistsugused heitgaasi reeglid (sveitsis vist ka), ning olen sarnast "aretust" näinud ühel rootsist tulnud vanal fordil. Samuti http://www.e12.de/ väidab et 518i'd tehti ainult rootis ja jaapani turule, kuna rool aga õigel pool, siis jaapanist see mudel vist pärit ei ole :lol:

Aga muidu tnudub suhteliselt hästi säilinud olevat, eks laiali võtmine näitab mis seisukorras kere tegelikult on.

Postitatud: 13 Jaan 2008 13:58
Postitas AllarE21
Need torud on minu teada heitgaaside tagastussüsteemi omad. Enamikel autodel on selline asi peal. Küll mitte enam sama paljude torudega ja nii hästi nähtav aga olemas on ta ikkagi :wink:

Postitatud: 13 Jaan 2008 14:02
Postitas Bronco
AllarE21 kirjutas:Need torud on minu teada heitgaaside tagastussüsteemi omad. Enamikel autodel on selline asi peal. Küll mitte enam sama paljude torudega ja nii hästi nähtav aga olemas on ta ikkagi :wink:
Väide põhineb millel? mina olen sellist süsteemi näinud vanadest autodest ainult ühel ford fiesta xr2'l. E21'l ei ole õnnestunud veel sellist heitgaasi tagastust näha.

Postitatud: 13 Jaan 2008 14:29
Postitas AllarE21
E21-l polegi seda :) Võin näite tuua mazdade seast. Samalaadne süsteem E12-ga on näiteks 83-87.a monopritsega 626-el. Samuti 87.a pritsungmootoril ja 88.a 103kw mootoril. Süsteem ongi mõeldud selle jaoks ,et kokkuvõttes oleks puhtamad heitgaasid.

Väike näide siis:
Pilt

Postitatud: 13 Jaan 2008 14:41
Postitas Bronco
AllarE21 kirjutas:E21-l polegi seda :) Võin näite tuua mazdade seast. Samalaadne süsteem E12-ga on näiteks 83-87.a monopritsega 626-el. Samuti 87.a pritsungmootoril ja 88.a 103kw mootoril. Süsteem ongi mõeldud selle jaoks ,et kokkuvõttes oleks puhtamad heitgaasid.

Väike näide siis:
Pilt
Ma rääkisin autodest. Vana mazda ei ole auto :lol:

Postitatud: 13 Jaan 2008 16:53
Postitas AllarE21
Ära jama, mul endal samasugune. Teiseks autoks ehk ümberehitatavaks projektiautoks siis :D

Postitatud: 13 Jaan 2008 17:15
Postitas TD
sõltub autost kõigil seda süsteemi ei ole.
heitgaasidega silindri täitsmist osaliselt vist ja kütte segu mis on jäänud osaliselt põlematta. :?: pead ei anna

Postitatud: 20 Jaan 2008 16:00
Postitas AllarE21
Kirjutaks siis esimesest probleemist ka. Probleem on mootori käivitumisega.
Paned mootori käima, käib paar sekundit ja siis sureb välja. Nii võib mootorit käivitada julgelt üle minuti, mil ta lõpuks puterdades u. 300 - 400rpm juures tööle jääb. Kui mootor soojenenud siis käib normaalselt. Kahtlustan ise õhulugejat? Tahaks teada, mis põhimõttel see õhulugeja üldse töötab meh. pritsega mootoril? Siiani pole võimalust olnud väga meh. pritsega mootoreid näppida olnud. Rohkem elek. pritsega mootritega kokku puutunud. Vahepeal kahtlustasin ka külmkäivituspihustit aga see kontrollitud ja korras. Temp. andur nagu muutis takistust sooja veega proovides aga samas nagu oleks väga segast pannud. Kellegil ideid/kogemusi?