1. leht 2-st

K: E21 315 istuvad mootorid

Postitatud: 19 Mai 2008 23:24
Postitas ullivilli
Tekkis selline huvi, et mis mootorid istuvad peale ilma ümber ehitusteta E21 315 ja mis väheste ümberehitustega.
Samuti eriti akkas huvitama see, kas ei ole ligilähedasi diisel mootoreid, mis peale istuks :?

Postitatud: 19 Mai 2008 23:34
Postitas nuga
Kuna e21'le pole kunagi tehase poolt diiselmootorit pandud, siis on säärase ümberehituse legaliseerimine suhteliselt problemaatiline.

1:1'le sobivad mootorid on
* e28 1,8 2,0 ja 2,7l mootorid
* e30 1,8 2,0 2,3 2,5 ja 2,7 (1,8 kuni aastani '88 umbes)
* e34 2,0 ja 2,5 (kuni aastani '90 umbes)

Postitatud: 20 Mai 2008 09:41
Postitas mart154
ma nüüd ei pretendeeri mingile tõele :)
Ei ole eriti kokku puutunud nende "antiikmootoritega" :D

Aga netist võib lugeda, et et 2.5 ja 2.7 M20 paigaldamisega tekivad mingid probleemid... et karterid ei pruugi sobida jms. Seda siis e30 pealt võetuna.

Lisaks tahtsin veel juurde mainida, et tegelikult on üsnagi lihtne paigutada e30 kere palt uuemaid mootoreid (ehk siis 318, peale 1988 aastat ja 318is)

Samamoodi on ka arvatavasti hästi sarnane see M21 diiselmootor. Usun, et paigaldamisega ei teki probleeme, küll aga võib neid tekkida seadusandlusega.

Postitatud: 20 Mai 2008 13:14
Postitas ullivilli
Nu jamh seda ma akkasin ise ka mõtlema, et kuna sellel kerel pole kunagi olnud disla võib see tõesti probleemiks kujuneda.
Samuti ka see, et palju neid M21 dislasi üldse liigub ja mis konditsiooniski need on.
1:1'le sobivad mootorid on
Sellega pidasid silmas, et lihtsalt vana välja ja uus bolt on?
Kinnitused, kõik istuvad täpselt?
Samuti mootor mootoriks, kuidas käimar istub ja selle kinnitused, kardaani pikkused jne jne jne...
Või on äkki selle kohta foorumis juba räägitud ja peaks otsingut kasutama..

Postitatud: 20 Mai 2008 13:17
Postitas nuga
Kõik M10 mootorid istuvad sinu praeguse käigukasti otsa.
M20 mootori kasutamiseks pead hankima e21'ele sobiva käigukasti ja kardaani lisaks. Mootorikäppasid saad kasutada e21'e omi.

Võibolla peaksid alustama hoopis sellest, et miks sa seda mootorit ära tahad vahetada, siis oskaks ka asendusmootorit soovitada.

Postitatud: 20 Mai 2008 13:22
Postitas ullivilli
Ega täpselt ei oska otsest põhjendust andagi ja ega praegu otsest soovigi ole. Kui ikka projekt, siis mõnuga.
Ma ennem käin uurin, mis olukorras praegune moto on ja siis vaatan edasi. Enne, kui teise masina liikuma saan, ei toimu midagi kindlasti.

Iseenesest idee, kui hakata, oleks saavutada midagi võimsuse ja ökonoomsuse vahepealset või ülim ökonoomsus. Rallikat ei ole vajagi :)

Kõige ideaalsem oleks muidugi mingi TD ja siis lappaks selle kasutatud toiduõli krõbistama :)

Postitatud: 20 Mai 2008 13:38
Postitas nuga
Kõi väga kõrgeid eesmärke ei sea, siis kõige lihtsam on ilmselt panna e30 1,8 mootor (M10)koos pritsega. Võimsuse saad 55kw pealt 77 peale, käigukast ja kardaan võivad vanad jääda.

M4x mootori paigaldusest ei oska suurt midagi kosta. Kustas vist tegeleb sellise asjaga :roll:

Postitatud: 20 Mai 2008 14:06
Postitas ullivilli
Pole mõtet, käimarit kahjuks jätta, kuna hetkel ju käimar neljane.
e30 peaks juba olema 5käiguline suht levinud ja see vähe mõistlikum minu meelest juba maantee öko pealt.
Samuti kas sellisel juhul kardaan enam istub, kas käimarid on piisavalt ühesugused ja kinnitused istuvad?

Diisli koha pealt ei pea ju ilmtingimata olema bmw oma, kuigi suht head need juttude järgi.
Samas vist muud oleks suht liiga suur aretamine, kuna wolksud jne on enamasti siiski esiveolised.
Kinnitustega võib parajalt jama tulla, kui neid enamasti siiski e34 ja e36ga alles tuli aka 90ndatel...

Aga jah huviga kuulaks kuidas sellised asjad edenevad käivad.. võimalusel topiks peagi kapoti alla ja piiluks, mis värk on XD

Postitatud: 20 Mai 2008 18:57
Postitas Ruut
mart154 kirjutas:Samamoodi on ka arvatavasti hästi sarnane see M21 diiselmootor. Usun, et paigaldamisega ei teki probleeme, küll aga võib neid tekkida seadusandlusega.
IIRC oli Valdeku e21, mis nüüd uue elu on saanud, ostes M21-ga. Kas see ka teh passis oli kajastatud võib ta ise kommenteerida.

Postitatud: 20 Mai 2008 19:07
Postitas ullivilli
Ruut kirjutas:IIRC oli Valdeku e21, mis nüüd uue elu on saanud, ostes M21-ga. Kas see ka teh passis oli kajastatud võib ta ise kommenteerida.
IIRC? stands for what?
don't understand your medical lingo.

Postitatud: 20 Mai 2008 19:26
Postitas kustas
IIRC = If I Remember Correctly

Postitatud: 20 Mai 2008 19:36
Postitas ullivilli
mmkei... selle kohta oleks kohe põnev kuuldagi :)

Postitatud: 20 Mai 2008 20:03
Postitas raunz
Küsisid kardaani istumise kohta...e30 4sil kardaan istub küll aga tugipuki kinnituskohad vaja uued keevitada, E21-l teise koha peal. Üldiselt annab vastavalt tahtmisele suht ükskõik mis BMW mootori sinna vahele panna, kõige lihtsam on M10 sul panna, sealt edasi juba M20, M30; M4X, M50 jne jne. Netis pilte M60 mootoriga E21-st kah :P

Kui väga jamada ei viitsi ja tahad varsti sõitma uuesti saada soovitan E30 M10 pritse panna, ise tead kas koos jõuülekandega või ilma. Vana diislit väga ei soovita, kui disla, siis minuarust juba E34 525tds vahelt mootor :)

Postitatud: 14 Nov 2008 13:26
Postitas joh
Tervist, kui palju oskate kosta 315'le M50B25 istutamise kohta?

Postitatud: 14 Nov 2008 13:29
Postitas sysi
Selle kohta pead Raunzilt uurima. Arvatavasti on sul vaja M20 esisillatala, käigukasti, kardaani jõuülekandeosadest.

Aga miks mitte panna midagi ajastukohasemat sellele autole peale? Hiljuti oli siin (või EBK foorumis) üks M10 kiiresti-sõidu mootor müüa.

Postitatud: 14 Nov 2008 13:53
Postitas killer666
E34jast rääkides siis e34 520 karter peaks mahtuma e21 alla ära kyll , aga e21 oma kyll e34 alla ei istu ,kuna karter ei mahu ära . E34 karter nagu keerab kuhugile kyljele ära .

Postitatud: 14 Nov 2008 16:38
Postitas meelis k
joh kirjutas:Tervist, kui palju oskate kosta 315'le M50B25 istutamise kohta?
Tõmbaksin paralleele e28ga.

Kindlasti ei mahu sul enam pidurivõimendi sinna ära. Rauno vist ka jageleb praegu selle kallal. Ise proovin 535i hüdraulilise süsteemiga. E21 roolivõim on vist teise süsteemiga? 535i süsteem töötab koos roolivõimuga.

e28-le M50 mootorit paigaldades peab kasutama e34 karteripõhja (+õlipumba toru on vaja vahetada). e36 karteri madalam osa jääb täpselt sillaga samasse kohta. E21 esisilda ei ole näinud, kuid kindlasti tuleb ka seal karteri paiknemist jälgida.

Kardaani pikkusega võib ka tekkida probleeme.

Summuti tuleb ka ümber ehitada.

Ventilaator asendada elektrivendiga, kuna ei mahu?

Postitatud: 14 Nov 2008 20:24
Postitas raimo
visake see M50 originaalsisselase minema ja tehke ntx alumiiniumist asemele

Postitatud: 15 Nov 2008 01:12
Postitas raunz
raimo kirjutas:visake see M50 originaalsisselase minema ja tehke ntx alumiiniumist asemele
See lahendaks päris mitmed probleemid selle mootori paigaldusel. Eelkõige pidurivõimu mahutamise ja muud ruumiprobleemid.

Postitatud: 15 Nov 2008 15:07
Postitas joh
Selge! Jätan meelde :D Still waiting for extra tips, et paigaldamine ladusamalt läheks ;)