BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 186
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Re: BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar

Postitus Postitas ingmarp » 04 Apr 2014 10:13

Jälle pool aastat läinud. Antud liikur sai veebruaris 30 aastat vanaks. Nivoosüsteem läbis edukalt katsetused, auto alt manomeetriga mõõtes lõi surve hetkega üles. Järgmise sammuna võtsin ette summuti vahetuse, et asendada See millegi uhkemaga. Kui vana summuti alt ära, siis tuli tegeleda vända tagumise simmeri vahetusega, sest mootori ja kasti vahelt tilkus õli. Töö käigus selgus, et karteripõhja poldid olid võrdlemisi lahti, mis andis õlilekkele hoogu juurde. See ei ole esimene kord, kui selles teemas olen eelmise omaniku poolt lahti jäetud polte kirunud...Igatahes, üks asi viis teiseni ja asi läks vähe lappama. Praeguseks on pilt selline.

Jäänud on paljaks rookida põhjaalune ja viia auto meistrimeeste kätte, kes eemaldaks selle vähese rooste, mis senini on välja tulnud ja teeks ilusaks ja uueks ka värvkatte, mis on mind algusest peale häirinud.

Mootor on juba koos, vahetusse läksid saaled, kolvirõngad, ketid, pingutid ja nipetnäpet veel.

Põhiliseks asjaks, mis kiiret kokkupanekut takistama hakkab, on aastakümnetega lõhki pragunenud armatuur. Internetiotsingute abil pole uut leidnud, variandiks on ka Smartservice, kes väidetavalt selliseid asju parandada suudab. Kui kellelgi on kogemust, andke teada.
BMW 745iA Executive -84

Kasutaja avatar
Iff
Klubiliige
Postitusi: 509
Liitunud: 25 Jaan 2005 22:16
Asukoht: Tartu

Re: BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar

Postitus Postitas Iff » 04 Apr 2014 18:27

Kuradi ilus põhi on, roostet ei paista üldse.
Mis armatuuri puutub siis on üks variant ka nahk peale tõmmata. Ma ei tea mis see smartservice`e teenus maksab, et kui suur hinnavahe tuleks.
Aga üldiselt igati kiiduväärt ettevõtmine, soovin Sulle jõudu ja jaksu :D
Kas on plaan auto suveks kokku ka saada uuesti?
635csi

Kasutaja avatar
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2224
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Re: BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar

Postitus Postitas raunz » 04 Apr 2014 20:12

See väike remont läks tõesti veidi lappesse :D Põhi on 30 aastat vana auto kohta ikka väga heas seisus. Loodetavasti halbu üllatusi ei tule. Edu!
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 4,0 V8 1980
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW X5 3,0D 2007

Kasutaja avatar
JanekEnde
Postitusi: 1072
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar

Postitus Postitas JanekEnde » 04 Apr 2014 22:02

Hästi hoitud :)
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra

Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 186
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Re: BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar

Postitus Postitas ingmarp » 07 Apr 2014 10:43

Põhjaplekk on tõesti heas korras. Samas on üks tungikoht sisse vajunud, lisaks on küljekarbid vähemalt kahest kohast mõlkis, need tuleb sirgeks tõmmata. Suurim üllatus enda jaoks oli pärast 5 aastat selle auto omamist alles nüüd märgata, et kütusepaak on samuti alt mõlkis :)
Küljest võtmata on veel esitiivad, nende alt on e23 tavaliselt korralikult mäda. Juhipoolse tagaukse alumine serv on ka mäda, tüüpiliselt e23-le. Senini on kere olukord siiski üle keskmise hea.

Armatuuri nahatamise peale ausalt öeldes mõelnud ei ole. Kuna Executive tuli tehasest plastarmatuuriga ja nahatatud armatuur oli Highlinel, siis esialgu prooviks algupärast joont hoida.

Suveks oleks tore kokku saada küll, aga ei julge lubada, tavaliselt valmivad autod kevadeks :) Poldi-mutri tasemel taastama ma kindlasti ei hakka, olen selleks liiga kärsitu. Samas kiirustades üle jala ka midagi teha ei kavatse, mõned kaasaegsed lahendused tahaks ka sisse viia, aga need ei ole veel lõpuni läbi mõeldud, seega lõpptähtaeg on määramata.
BMW 745iA Executive -84

Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 186
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Re: BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar

Postitus Postitas ingmarp » 16 Mär 2016 23:47

Kaks aastat läinud nagu sipsti jälle. Suure tuhinaga alanud autoremont jäi erinevatel asjaoludel seisma. Küll olid kondid puruks, küll oli külm, ühesõnaga tuhin läks üle ja oli kadunud poolteist aastat. Aga täna tuli garaažist kultuurikihi alt välja selline asi...Show must go on :)

Pilt
BMW 745iA Executive -84

Kasutaja avatar
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Re: BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar

Postitus Postitas karu » 04 Apr 2016 17:44

Tubli!
Selliseid asju tulebki teha siis kui on tunne sees, vägisi pole mõtet ennast sundida. :)
745, R-23, R-12

Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 186
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Re: BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar

Postitus Postitas ingmarp » 23 Apr 2017 23:47

Tuleb vist kohustuslik kevadine postitus ära teha ja tõdeda, et selleks kevadeks valmis ei saanud :D Aga midagi ikka liigub vaikselt. Pärast mitmekordset hoovõttu tegin südame kõvaks ja saatsin uude koju oma Volvo 142, millega tekkis garaaži liikumis- ja tegutsemisruumi, mida hakkasin kohe sihtotstarbeliselt kasutama. Autolt eemaldusid tagaklaas ja esitiivad. Tagaklaasi tihendi alt tuli välja kaks roosteauku ( 1 ja 2 ) ja esitiibade alt mitte ühtegi. Juhipoolset tiivakandurit on kunagi eelmises elus parandatud, sest tiiva eemaldamisel vaatas vastu haljas plekk. Mingi jama on olnud ka parempoolse küljega, mille uksed ja esitiib on kõik pärit tumepunase auto küljest.
Kuniks kere- ja värvitööde jaoks hoogu võtan, olen tegelenud kastides olevate eemaldatud detailide sorteerimise ja puhastamisega ning mõningate uute osade hankimisega. Kuna mind on alati häirinud selle auto salongis tuhatoosi kõrval oleva kahe puitdetaili teistsugune muster ja toon PILT, siis üks hetk ostsin terve ruutmeetri pähklispooni, et lasta teha uued detailid. Alla ruutmeetri ei müüdud, aga seal oli piisavalt sobiv koht olemas...Nüüd on pilt selline, minu meelest hulka parem.
Kui mu arvutused on korrektsed, siis järgmine aasta saab 10 aastat sellest, kui selle masinaga välismaalt koju sõitsin. Juubeliaastaks peab sõitma saama. Tähtaeg on nüüd avalikult maha hõigatud. Tegudele.
BMW 745iA Executive -84

Muhv
Postitusi: 264
Liitunud: 13 Nov 2005 14:44

Re: BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar

Postitus Postitas Muhv » 28 Apr 2017 07:26

Kes ja kus selle spooni uuendamisega tegeles? Kas kaeti tervikuna uuesti või tehti mingi muu trikk?

Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 186
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Re: BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar

Postitus Postitas ingmarp » 28 Apr 2017 08:07

Muhv kirjutas:Kes ja kus selle spooni uuendamisega tegeles? Kas kaeti tervikuna uuesti või tehti mingi muu trikk?
Tegi selle üks tuttav, kes vana mööbli restaureerimisega tegeleb. Tuhatoosi juurde tehti täiesti uued tükid, ülejäänud detailid said värskema lakikihi.
BMW 745iA Executive -84

Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 186
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Re: BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar

Postitus Postitas ingmarp » 02 Mai 2018 10:46

Traditsiooniks on muutunud kord aastas tõdeda, et midagi ikka liigub :) Mõned küljest keeratud jupid on läbinud värskenduskuuri ja nii mõnigi on veel värskenduse ootel. Kere liigub peagi keevitaja juurde ja ka maalrit olen oma pealekäimisega paar korda ärritanud.

Pimedat aastaaega sisustasin juhtmestiku puhastamise ja uuesti teipimisega. Kapotialune juhtmestik on veel tegemata, siis on sellega kõik ka. Juhtmestikku on põhimõtteliselt kahte tüüpi: suurem osa on selline, millel liim on teibist eraldunud selliselt, et juhtmepundi küljes ripuvad liimised teibiräbalad, teine tüüp on uste juhtmestik, millel liim on ilmastiku mõjul aurustunud ja teibiribad on juhtmete külge kivistnud. Mõnus pole tööd teha kummagagi. Tüütu töö, aga tulemus on seda väärt. Ja kellele siis enne-pärast pildid ei meeldiks?

Pilt
Pilt
BMW 745iA Executive -84

Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 2938
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar

Postitus Postitas nuga » 14 Mai 2018 10:25

Mis teip see on?
323i, 320 Baur & 750iAL Highline

Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 186
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Re: BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar

Postitus Postitas ingmarp » 14 Mai 2018 15:10

nuga kirjutas:Mis teip see on?
Tesa 51608 fliisteip. Pole küll ajastukohane, aga kasutatakse teist tänapäeva välismaa autode juhtmestike koostamisel. Kohalikus kaubanduses liigub seda ka, aga ainult 19mm laias versioonis. Peenemate juhtmekimpude puhul on selle laia versiooniga keeruline opereerida, et viisakas ka jääks, kipub kortsu kiskuma. Pildil nähtav on 9mm lai, võtsin saksa ebayst kümnese paki, seda jääb paar rulli üle kui sul huvi on.
Kapotialuste juhtmestike jaoks võtsin 51025 koodiga teipi, meenutab visuaali poolest originaali.
BMW 745iA Executive -84

Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 186
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Re: BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar

Postitus Postitas ingmarp » 21 Mai 2018 22:04

Auto käis üle mitme aasta jälle sõitmas.
Pilt

Rümp veeres MargusRaska töökoja ette ja saab mõne aja pärast praegusest veidi rohkem metalseks ja ka uue värvikuue selga. Sestnoh, juba 10 aastat tagasi häiris mind tagatiiva kooruv lakk.

Lugejatele annaks ka kaasamõtlemise ülesande. Nimelt olen lootusetuks tunnistanud korraliku tulemüüri müramati leidmise üritused. On selline pruun ja paks matt, mis kinnitub kruvidega tulemüüri ülemise serva külge, see ülemine serv läheb aastate ja temperatuuri mõjul pudedaks ja lõpuks eraldub ülejäänud matist.
Pilt

Kuna uut või hästisäilinud kasutatut enam liikvel pole, siis millise tänapäevase materjaliga oleks see mõistlik asendada, et jääks samaväärne nii funktsioonilt kui visuaalilt? Kindlasti ei ole ma esimene, kes selle probleemi otsa koperdab.
BMW 745iA Executive -84

Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 186
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Re: BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar

Postitus Postitas ingmarp » 25 Juun 2018 14:17

Lõpetatuks saab lugeda alamprojekti "mis see juhtmestiku puhastamine ja uuesti teipimine siis ära ei ole". Kuna garaažis on mõttevälgatuste ja leitud vigade kohta alati kaustik käepärast, siis hakkasin kunagi ka arvestust pidama kaablimeetrite ja teibikulu üle. Esimese sissekande tegin žurnaali 13.09.2017. Viimase 21.06.2018. Algusest lõpuni kolmveerand aastat, vahepeal oli siiber ka mõni kuu, aga põhimõtteliselt pooleaastane ettevõtmine kui teha sellises tempos, et tööind päris ära ei kaoks.

Pluss-miinus meetrise täpsusega hinnates puhastasin ja teipisin 50m kaableid. Siia lisandub veel u 5-7m kaableid, mis vabrikust plastiktoru sisse aetud, need said lihtsalt puhastuskuuri. Teibikulu oli kokku u 180 meetrit. Kuna alustasin lihtsamatest juppidest, mis kusagil salongivaiba all olid jooksnud, siis esialgu ei tundunudki asi väga hull ja heal õhtul oli tempo umbes kolm meetrit tunnis. Mootorijuhtmestikuni jõudes oli tempo meeter kolme õhtuga. Pistikuid ja hargnemisi oli palju ja visuaalne kontroll võttis aega. Lõpptulemus jäi päris hea, sest üks õhtu kaablikastis tuhnides ei määrinudki käsi ära. Mõned kohad jäid visuaali poolest ennast veidi häirima, aga suurem osa juhtmestikust kaob niikuinii polstrite taha ära. Vähemalt on kogu juhtmestik silme alt läbi käinud ja katkise isolatsiooniga kohad parandatud.

Järgmised kaks suurt alamprojekti on kliima ja istmed. Kliima puhul tuleb üle kontrollida õhukanalite vaakumklapid ja vahetada salongiradiaator. Remondifondis on olemas tagavaraahi, kliima juhtpaneel ja karbitäis vaakumklappe. Ainuke asi, mis tagavaraahjul on teisiti, on mingisugune konditsioneeri temperatuurilüliti, mis asub salongiventilaatori juures. On teine selline karbike, millel sees vedru ja mingi pruuni vedelikuga täidetud kopsik ja mille seest tulev pikk varras läheb läbi ahjukorpuse. Pole selle lüliti kaudu eriti infomaterjali leidnud, aga ilmselt selle varda funktsioon on sissetuleva õhu temperatuuri edasi kandmine sinna korpusesse, kus siis temperatuuri mõjul peaks takistus muutuma ja sõltuvalt sellest kliima juhtpaneelile mingi tagasisidesignaal minema. Häda on ainult selles, et auto originaalahjul on sellel lülitil ilmselt see temperatuuri kandmiseks mõeldud pruun vedelik laiali jooksnud ja traati soojendades-jahutades lüliti takistus praktiliselt ei muutu, pendeldades 0.4-0.8 oomi vahet.

Pilt

Häda teine osa on see, et remondifondi ahjul on see äge lüliti asendunud tühipalja pistikuga vardaga, mille takistus juba käes soojendades korralikult rändama hakkab.

Pilt

Remontahju seest leidsin 85. aastanumbriga kleepekad, auto on pärit 84. aasta veebruarist. Seega on millalgi 84. a. teises pooles toimunud kliimamajanduses muudatus ja selle temperatuurimõõtmisahela detailid ristkasutatavad ei ole. Hädale on muidugi lihtlabane lahendus uue lüliti näol, mis üllataval kombel isegi veel saadaval on, aga huvitav oleks teada tausta, et miks ja millal muudatus tehti. Pole suurem asi elektroonik, aga ise pakuks, et vana tüübi lüliti ei olnud väga töökindel ja uuenduse käigus asendati väline füüsiline lüliti lihtsama anduriga ja lülitamine viidi kliima juhtpaneeli sisse. Toimus sel ajal ju elektroonikas ja arvutimajanduses päris korralik areng, mille käigus mindi rohkem digitaalsetele lahendustele üle. Minu meelest näeb vana tüübi lüliti palju ägedam välja.

Kuni ahjutööd uue lüliti saabumist ootavad, saab tegeleda hoopis istmetega. Seal on ka päris korralik tööpõld ees ootamas. Executive versioonil kasutati n.ö. tavapärase istmenaha asemel aniliinnahka, mille eripäraks on pealispinna igasuguse kaitsekihi puudumine, mistõttu on antud tüüpi nahk väga vastuvõtlik erinevatele väliskeskkonna mõjudele, eriti vedelikud ja päikesekiirgus. Interveebides sorides võib leida pilte Executive E23-dest, millel on istmed ja polstrid peaaegu valgeks pleekinud, omades samal ajal tumedaid teksapüksilaike ja erinevaid vedelikuplekke. Kogu selle jandi vastutasuks saab eriti ägeda pehme mati nahapinna, millel lähemal vaatlusel isegi naha loovutanud pühvli karvanääpsud näha. Kui pleekimisega on minu autol võrdlemisi hästi läinud, siis vedelikuga mitte. Aastaid tagasi on tagavedrustuse nivoosüsteemis olnud õlileke, mis mööda pagasiruumi põhja roomates on leidnud tee ka tagaistmesse. Sellest on ka varasemates pajatustes juttu olnud. Kahjuks või õnneks on seda juhtunud ka teistel, mistõttu on olemas ka välismaakeelset infomaterjali selle kohta, kuidas asja lahendada. Tulekul on huvitavad keemiaõhtud.
BMW 745iA Executive -84

Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 59
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

Re: BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar

Postitus Postitas tiit » 26 Juun 2018 01:13

Paras ettevõtmine ikka. Jõudu tööle.

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1154
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar

Postitus Postitas Arvo » 27 Juun 2018 21:01

Mis selle kaabeldusega siis nii hullu oli et sellise koguse välja vahetasid :o Kunagine uputuse kätte jäänud auto?
Mul 79 aasta masinal olid mitmed pressliitmikud rohelised, esitulede kaablid olid ka mälu järgi päris pikalt seest mustad, need vahetasin välja. Ja noh, igasugused klemmid olid loomulikult ka väsinud ja hallitasid. Aga muus osas oli enamus kaabeldust ja ka isolatsioon hindele 4 seisukorras.
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 186
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Re: BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar

Postitus Postitas ingmarp » 27 Juun 2018 22:20

Arvo kirjutas:Mis selle kaabeldusega siis nii hullu oli et sellise koguse välja vahetasid :o Kunagine uputuse kätte jäänud auto?
Mul 79 aasta masinal olid mitmed pressliitmikud rohelised, esitulede kaablid olid ka mälu järgi päris pikalt seest mustad, need vahetasin välja. Ja noh, igasugused klemmid olid loomulikult ka väsinud ja hallitasid. Aga muus osas oli enamus kaabeldust ja ka isolatsioon hindele 4 seisukorras.
Välja pole midagi vahetatud peale kimpusid koos hoidva teibi. Vanad teibid olid ajaga muutunud kleepuvateks narmasteks, masina lahtivõtmise käigus oli selle liimipuntraga maadlemine üks ropumaid töid. Kui nad juba väljas olid, siis tundus mõistlik juhtmestik üle käia ja sellele viisakam välimus anda, lisaks sai elimineerida potentsiaalsed elektritõrked kuna katkise isolatsiooniga kohti oli 4-5 tk. Muus osas oli juhtmestik väga korralik, keegi polnud õnneks aastate jooksul seda ratsionaliseerima kippunud (noh tümakad ja signad jms).
BMW 745iA Executive -84

Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 186
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Re: BMW 745iA Executive 02/1984 Ingmar

Postitus Postitas ingmarp » 19 Mai 2020 23:42

Jälle kevad :D Ikka pole valmis. Kere on keevitatud ja värvitud, vahetusse läksid kundepoolne küljekarp ja osa tagaakna ümbrusest, lisaks sai roosteuss sõidu sisse mitmest kohast, kus peale vaadates seda ei paistnudki. Värv jäi samaks, Bronzitbeige metallic. Lisaks sellele sai alla palju uusi sillajuppe, uuendamist mitte vajavad tükid said värske värvi selga. Altpoolt on teha jäänud veel käsipiduri trosside paigaldus ja tagasilla nivoosüsteemi taaspaigaldus.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Kuna äratoomine jäi jaanuarisse ja vedada oli vaja Jõgevalt Saaremaale, siis rentisin ratastega maja.

Pilt

Rohkem pole suurt midagi teha jõudnud. Eile võtsin kätte ja sorteerisin-indekseerisin ära tuhatkond fotot, mis lahtivõtmise käigus igaks juhuks tehtud sai, äkki saab nende järgi midagi kokku ka panna.

Järgmisena peaks ette võtma sisemusest tolmu koristamise ja uue pigimati paigalduse. Kui pärast seda tuhinahoog jätkub, siis ootab u 50m kaabeldust oma järge. Kiiret pole ja vägisi küüneviha sisse ajama ei hakka.
BMW 745iA Executive -84

Vasta