1. leht 1-st
E28 520 -86a. tühikäik
Postitatud: 21 Nov 2008 17:05
Postitas ants007
Autoks siis 520i 86 aasta ja mure selline et kõik üldiselt töötab korralikult, kuid kui käib kohapeal ca. 10 minti või rohkem, või siis kui hetke ilma arvestades linnavahel libistada, ei taha enam käija ja sureb välja. temperatuur tõuseb kuskil poole peale ja nõks üle (ventikas korras) siis sureb kohapeal välja ja sõitma hakates ka risti peal kui käik välja võtta. hiljem kui vähe jahtunud hakkab jälle korralikult tööle. Äkki oskab keegi asjalikku nõu anda. ise pole veel asjasse väga süvenenud ja ega ei teakski kust otsast peale hakata. Ise olen muidu arvanud et bensu pump kuna see vahest undab nii et salongi ka kuulda. Mitte alati kuid seda muidu teinud juba oma pool aastat ja pole sellest väga välja teinud ja auto nagu töötab ka trassipeal hästi. Ja ega seda 1800 eeku ka nii väga lambist välja kipu käima. Kõik soovitused oodatud. Ette tänades
Postitatud: 22 Nov 2008 19:48
Postitas Aare
Jutt on segane.
Kui tühikäigul ka käia ei taha, siis ei ole ju pumba probleem.
Esiteks ikka manomeeter vahele ja siis edasi.
Kuigi ma võin omadest aastatepikkustest kogemustest öelda, et kui tegemist on L-jetronikuga (kati ja lambdavaba mootor, jagaja asub vasakul pool sisselaske all), siis sellel on tühikäigu normaalne töölesaamine piisavalt keeruline, et iga kuliibin sellega toime ei tule.
Kuigi ma esimese asjana kontrolliks üle, et vaakumi lekkeid pole. Nende on paras pinu igasugu voolikuid, mida omanikest näljarotid ei raatsi uusi osta, vaid lapivad kuidas juhtub ja siis need autod käivad nagu juhtub.
Ehk kuskil on vaakumleke, külma mootoriga on segu rasvasem, antakse lisaõhuklapist lisaõhku ja saab kuidagit moodi sõita, sooja mootoriga läheb nii lisaõhuklapp kui lisakütus kinni ja siis ongi järgi ülilahja segu ja mootor ei käi.
Üldiselt tahavad need mootorid väga täpset reguleerimist ja aeg- ajalt sättimist, et nad korralikult töötaks. Piisab juba süütega mõni kraad eksimisest ja auto ei lähe käimagi. Üldiselt olen elus mõnigad sellised autod ka käima pannd, aga seda võõrale teha ei taha. Omanikul pole reeglina raha, et seda korralikult teha ja teibiga voolikuid parandada ja mingeid peppus jagajaid reguleerida võib olla kasutu tegevus anyway.
Üldisema nõuandena soovitaks omast kogemusest profülaktika mõttes võtta tagataskust välja umbes poolteist tuhat ja minna osta kõikide nende saapatallana kõvade ja praguliste voolikute asemele UM-st uued. Muidu jääbki neid kotermanne taga ajama. Ja kui seda poolteist tuhandet võtta pole, siis osta endale näiteks Lada 05, on odavamate varuosadega.
Postitatud: 22 Nov 2008 22:09
Postitas Cardo
Minukäest saab need lõdvikud palju odavamalt, asjad on peaaegu, et uued.
To Aare
Postitatud: 25 Nov 2008 23:57
Postitas ants007
Jutt hea kuid see ei aita mind väga. Ja seda kindlasti et tahetakse odavalt läbi ajada ja kasutatud juppe panna või siis isoleeriga asju parandada, kuid ise olen juppe juba mitmeid vahetanud ja neid ainult uute vastu. Ka voolikud sai üle kontrollitud täna ja see eetriga. Olen kuulnud et see pidi vea völja tooma. Ei suutnud voolikutes ühtegi viga leida. Läheks hea meelega diagnostikasse kuid Rakvere kandis pole sellisele autole õiget pistikut ja ei tehta selliset asja. kuid äkki on veel mõni hea mõte millest kinni haarata?? Või teab äkki keegi kus sellisele autole diagnosti tehakse oleks yli pro. Andke teada. Oleks yli hea.
Re: To Aare
Postitatud: 26 Nov 2008 00:31
Postitas Ruut
ants007 kirjutas:Läheks hea meelega diagnostikasse kuid Rakvere kandis pole sellisele autole õiget pistikut ja ei tehta selliset asja. kuid äkki on veel mõni hea mõte millest kinni haarata??
See pistik ei päästaks sind kuidagi. 86a 2,0 mootori kohta ei saa sealt praktiliselt mingit infi. Pead lihtsalt leidma pädeva diagnostiku, kes jagab neid vanemaid pritseid ja soovitavalt ka bemme.
Postitatud: 28 Nov 2008 18:14
Postitas Aare
Step 1
Umbes 1,2 meetrit 8 mm kütusevoolikut
mõned kruviklambrid
8 mm kolmik
mingi manomeeter 0-6 vms bar, millele on peale nikerdamist võimalik see voolik taha ühendada (nt sanitaartehnika poest)
materjalide kulu ca 150 kr ja saab ka teine kord kasutada. 1,2 m seepärast, et siis saab vooliku kapoti vahelt läbi vedada ja manomeetri panna teibiga uksepeegli külge, sõidu ajal hea vaadata.
pritserenni tagaosas ühendada lahti bensiini pealevoolu voolik ja ühendada manomeeter kolmiku abil pealevooluvooliku ja renni vahele.
kui bensiinisurve püsib trikkide ajal normaalne (ca 2,3 bar), siis pole põhjust pumpa ja pumba juhtimist kahtlustada.
Mulle rääkis BMW keskuse Siim, et väikse pistikuga on see "diagnostika" rohkem nagu supiaur, sealt ei saa teada suurt midagi. Minu 520ga sai kunagi käidud tühikäigu kotermanni taga ajamas ka kunagises ASC-s (UM eelkäija), kuid ka nemad tõstsid käed, sest aparaadid sellel autol ei näita suurt midagi ja loogilise mõtlemise asemel mingi 20a vana auto kapoti all on lihtsam kasseerida uute 7ste omanikelt diagnostika raha sisse.
Ühesõnaga, kui diagnostikut pole või ei taha/ei saa kulutada, siis metoodiliselt step-by step ja loogika abil on vähemalt sellel mootoril võimalik enamik vigu ka ise üles leida.
Vaakumlekete leidmiseks on ikka Brake Cleaner (nt Valvoline), mida pihustad kahtlaste kohtade peale, kui pöörded tõusevad, siis on sealt vaakumi leke.
Üldiselt enne diagnostikaid kuluks teha väike homework, kontrollida, kas hammasrihm on õigesti ja kas süüde on õige. Olen tähele pannud, et kui need asjad pole paigas, juhtub ka imeasju siis, kui muu korras on.