1. leht 3-st

E23 mootoris klõbin

Postitatud: 01 Juul 2009 22:28
Postitas jossu
täna järsku, peale poole päevast seismist lõi miskit klõbina mootorisse käivitamise ajal. Klõbin tuleb kuskilt sisselaske kollektori juurest salongi poolt. Käima samuti masin enam ei lähe, mõned korrad turtsatas ja kõik. Masin kaua seisnud, ehk imes paagist mingi sita pihustitele ette?
mootoriks 2.8. eelmine päev aga polnud asjast haisugi, käis kui kell...
teine mure oli veel see(juba vanem jama) et kui mootorit külmalt käivitad siis jäävad pöördes 2000-3000 vahele kõikuma, 5 mindi pärast langeb normi

Ettetänades, Joosep

Postitatud: 02 Juul 2009 19:21
Postitas trevi
Kas klõbin tuli sisse tühikäigul kohapeal või näiteks siis kui tahhomeeter korra punases käis?

Võimalusi päris mitmeid. Kui tundmatu ajalooga mootor, siis esiteks reguleeriks klapivahed ära, näed kohe ka, mis toimub klapikambrikaane all ehk kas ja kui tihti on õli vahetatud. Kui klapivahed korras, siis vaataks alles edasi.
Paagist peaks kütus tulema läbi kütusefiltri, esmalt peaks see umbe minema. Vaheta ära, ei maksa palju.

Mis aasta masin ja kus kandis asub? Võiksid lugejate auto alla teema teha, siis teistel rohkem motivatsiooni aidata :)

Postitatud: 02 Juul 2009 20:17
Postitas jossu
masin 83 a ja on seniaegade ainuke saaremaa hainina, teadaolevalt. masina teema teen hiljemalt uue nädala alguses, kui ka pildid üles saan riputatud;)
masin ise pärineb 83a. Käima pole peale selle klõbina tekkimist saanudki.
Enne, kui mootor käis, seda klõbinat polnud.
Täna hommikul võtsin küünlad maha, mis olid paksult õlised ja tahmased. Ilmselt suurem kogus mootori õli seal. Puhastasin ära, siis jäi klõbin vait, peale mõningast käiamist, mil mootor käima EI läinud tekkis klõbin tagasi, eemaldasin küünlad, uuesti märjad. Võtsin küünlad kõik maha, käiasin niisama. Silkudest tuleb märga ollust nii suurest kogusest, et paiskab lausa pilve üles, mis kõik märjaks teeb...

Postitatud: 02 Juul 2009 21:03
Postitas Ammy69
kui kuressaares oled siis võib vaadata mis seal on, ise ka oma haininaga homme arki, et saab kuulata ja vaadata

Postitatud: 02 Juul 2009 21:26
Postitas trevi
Kas säde on olemas?

Postitatud: 02 Juul 2009 22:24
Postitas jossu
säde oli olemas, asun 8km kuressaarest, mändjalas...
kui aega leiad ehk saad läbi astuda?
helista kui miskit aega leiad, ise suure tõenäosusega enamus ajast kodus.
57806312

Postitatud: 04 Juul 2009 22:36
Postitas jossu
Ehk teeb seda mitte töötab silinder?
Nüüd peale küünalde puhastust kaob see mõneks ajaks ära, kui aga jälle täis tõmbab tekib uuesti.
Peale küünalde puhastust käivitub koheselt, kuid vaid korraks. Siis sureb välja, küünlad märjad. kuivatan ära uuesti. Jälle läheb korraks käima.
Säde korralik, küünlad uued jm.

Postitatud: 04 Juul 2009 22:55
Postitas mart154
lugesin viimast posti ainult süüte kohapealt...

aga lisaks küünaldele vahetaks ka juhtmed ja jagajakaane+rootori.

Postitatud: 04 Juul 2009 23:11
Postitas jossu
aga kui säde on korralik, ega jagaja ja juhtmed ei mängi rolli nii ju. Lisaks ei mõjuta need ka ekstra suurt kütuse pealandmist.
Muidugi mingi aeg ma need ära vahetan...

Postitatud: 04 Juul 2009 23:31
Postitas vanapagan
kui on rihmaga mootor võib olla on nukkvõll paigast ära. kui on ketiga siis võiksid surved ära mõõta kui on nihu siis kontrolli nookureid.mul on olnud juhus kus nookur on pooleks murdunud.

Postitatud: 05 Juul 2009 09:08
Postitas jossu
no kurja, lahendaks kõigepealt selle probleemi et annab liiga suure kütuse koguse?:D
kui küünlad maas ja käian mootorit, siis tuiskab küünla avadest selline bensu pilv üles, et ratta koopa külg lausa ujub bensust...
Surved olid korras

Postitatud: 05 Juul 2009 11:24
Postitas Ammy69
katsun õhtul sulle korra helisstada olen liikumas ise. aga vaata tagasilaske klapp üle. surve võib valesse auku minna.

Postitatud: 05 Juul 2009 12:26
Postitas jossu
Olgu, jään ootama:)

Postitatud: 05 Juul 2009 15:43
Postitas trevi
Ehk mõõda kütusesurve manomeetriga ära, kas on käivitades sama suurusjärk, kui rõhuregulaatoril kirjas. Tavaliselt on see 2,5 bar.

Postitatud: 05 Juul 2009 16:25
Postitas Ammy69
käisin ise ka seda autot vaatamas ja kui starterit anda siis paar kolm korda lööb ilusti ja siis hakkab üle peksma. arvatavasti ka sellest to klõbin.

Postitatud: 19 Juul 2009 17:11
Postitas jossu
Nii nagu Aimar arvas, nii polnud.
Starter käis remondis, sisu vahetati uue vastu kõik jms, kuid viga alles.
Klõbin tekib nagu siis kui täis tõmbaks ja viimaste pihustite juurest...
mida arvata?

Postitatud: 21 Juul 2009 17:15
Postitas jossu
Lisaks eelmise omaniku vahetatud asjadele vahetasin uuesti
küünlad, juhtmed, jagaja kaane ja rootori.
Säde olemas, klõbiseb koledasti.
Mida teha?

Postitatud: 21 Juul 2009 22:24
Postitas trevi
Millised klapivahed olid? Kui suur oli kütuserõhk?

Postitatud: 22 Juul 2009 16:40
Postitas jossu
kütuse rõhk oli korras, kuid kui suured klapivahed olema peavad?
sisselaske ja väljalaske?
praegu tunduvad need loksud juba liiga suured

Postitatud: 22 Juul 2009 17:20
Postitas redline
0,3 peaks olema mõlemad kui õieti mäletan :wink: