1. leht 3-st

Sysi 518 e12 '80

Postitatud: 17 Sept 2009 22:58
Postitas sysi
Ühel päeval sattusin sirvima mulle juba tuttavat e21.ee foorumit. Lisaks hulgale teistele kuulutustele jäi silma üks kuulutus, kus müügiks pakuti e12 518.

Kõikidesse e28 müügikuulutustesse, rääkimata siis e12 müügikuulutustest suhtun ma väga väga skeptiliselt. Reeglina õnnevalemit need kuulutused endis ei kätke.

See kuulutus oli teistmoodi. Mitte küll 100% enneolematu, kuid teistmoodi. Piltidel paistis selline e12, mida võiks lausa vaatama minna. Mõeldud-tehtud, helistasin müüjale ja mõni aeg hiljem sõitsin oma üdini kaasaegse ´88 525 e34'ga mööda Harjumaa halvemaid ja paremaid teid.

Kohale jõudes ootas müüja meid juba hoovis. Astusime sisse. Autole järjest lähemale... Huvitav - kas auto on tõesti sellises korras?

Ahaa, istmekatted. Ju siis on e12-omaselt istmed puru ja katted peale pandud. Müüja aga arvas, et istmed on terved - sest ta pani need katted sinna peale juba siis, kui ta selle auto 15 aastat tagasi ostis. Hmm, katsume käega katete alt - tõesti - tundub nagu korras. Paraku olid katted nii hästi pandud, et nende ära võtmine kohapeal ja kiiresti polnud võimalik. Okei. Tiir autole peale - näha on, et seda autot on värvitud. "Jah," vastab müüja "Kui auto sai Eestisse toodud, sai see üleni üle värvitud ja kere peale värvimist kerevahaga konserveeritud." Kiire pilk usteääretesse ja mujale - tõesti - puudub igasune "pemmiomane" uste altäärte rooste. Kabinetist hakkas kohe silma originaalraadio ning mapp uksetaskus, kus peidus kõik selle auto saladused. Kasutusjuhend, raadio kasutusjuhend, serviseraamat, arved, BMW-Europa servisekaart, originaal lisavarustuse kataloog ja palju muud põnevat.

Hmm. Huvitav, kas see auto käima ka läheb ja kuidas ta töötab. "Just läks, ajasin garaazhist välja" vastas müüja. Kerge poolring võtmega süütelukus ja auto töötab. Ja töötab väga hästi. Ülevaatuseta ja kindlustusega muidugi proovisõidust midagi väga välja ei tule, mõtlesin, aga siiski, kohalikel tänavatel sai tehtud väike ring. Ilus! Auto toimetab nagu peab, vaikselt, sujuvalt, ilma ühegi kolina ega naginata. Hea küll, auto tagasi hoovi ja lubasin mõelda.

Miks mõelda. Ma tegelikult siiamaani mõtlen. Ja mitte, et kas oleks pidanud selle auto ostma, vaid miks. Mul on nüüd 5 autot. Täna on nendest kõik 5 ka kindlustatud ja sõidukorras. Mõelda tuli siis - ja tuleb ka praegu - et kas mul on ikka seda autot vaja. Noh, reaalsus on see, et pole. Aga teisipidi - e12, kõige esimene viies seeria, on selline auto, mida praegu mitte omades arvatavasti see enam ei õnnestukski.

2 nädalat peale vaatamas käimist jäi pilk taas foorumile. Selgus, et omanik on autole teinud ka TÜV ja kindlustuse. Sealjuures on auto ka saanud korra korduva, kuna üks pidur ei toimetanud nii, nagu kõrgklassi sedaanile kohane.

Helistasin uuesti omanikule. Peas salakaval plaan hinda kuigipalju alla rääkida ja siis teha see emotsionaalne ja täiesti ebaratsionaalne ost. Hinna osas kokkulepet ei sündinud - olgu etteruttavalt öeldud, et ka uuesti kohale minnes mitte. Võtsin 2 tundi mõtlemisaega, sõin kõhu täis maitsvaid kotlette ja mõtlesin ja mõtlesin ja mõtlesin.

Okei, võtan!

Ja siin ta on.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Salongipilti on pimedas raske teha ning õige värv on näha kõrvalistuja uksepolstril (umbes). Samuti märkate kindlasti, et ma võtsin kõik "ilukilbid" täna ükshaaval ette ja poleerisin käia peal läikima :D
Juhipoolse tagatiiva värviparandused on samuti teile välja toodud. See ongi üks kõige "koledam" koht, kuigi päevavalges on seda vaevu märgata.

Kõigi selle postituse fotode autor on Ingmar.

Postitatud: 18 Sept 2009 07:46
Postitas Priit Peljo
Endalgi oli plaanis see auto osta aga samuti mõtlesin et miks miks osta.
Leidsin et liiga suure aastaarvuga masin ja loobusin.

Aga jah, kena liikuri said endale 8)

Postitatud: 18 Sept 2009 08:12
Postitas sysi
Mõne sõnaga ka tegemist vajavatest asjadest - mida on üllatavalt vähe :)

1) Porimatid vahetada originaalide vastu
2) Genekas vahetada - peal on isearetatud pingeregulaatoriga variant.
3) Starter maha võtta - u pooltel kordadel ei võta järgi. Lahenduseks on see, kui akult otse tõmbereleele juhtmega voolu anda. Samas vool tuleb ka süütelukust tuleva tõmberelee juhtme otsa. Mine võta kinni, milles asi. Nädalavahetusel võtame maha ja vaatame üle.
4) Armatuuris mõned pirnid vahetada.
5) Tuuningut eemaldada, õnneks on kõik väga ilusti tuunitud ja ilma mingite kruvi jms aukudeta

Postitatud: 18 Sept 2009 09:00
Postitas meelis k
Palju õnne.
Üks tõsiseltvõetav E12 viimase aja pakkumistes (mida on E12 puhul ikka väga palju viimasel ajal :)).

Vähemalt on see auto sul nüüd olemas. Hiljem taolise leidmine Eestimaa pinnalt on väga keeruline.


Otsest vajadust ei ole, aga samas "igaks juhuks" võiks osta :D. Mis seal ikka kaua mõelda :).

Lisavarustuse kataloogide ja voldikute kohta sooviks isegi lähivõtteid näha või kunagi kuskil sirvida.

Postitatud: 18 Sept 2009 09:13
Postitas sysi
Mõned lähivõtted siin:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Veel tehnilise poole pealt - veermikus võiks aind vedrud ära vahetada - auto on vääga kõrge (tagumised pole originaalid). Muidu tundub küll täitsa veatu, auto on vaiksem kui mu e34 või e46.

Postitatud: 18 Sept 2009 09:31
Postitas raunz
Tuleb välja, et see E12 on isegi parem, kui reklaamitud. Tuli ka endal väga ebaratsionaalne mõte see auto ära osta, paraku asi niikaugele ei jõudnud. Aga hea näha, et auto sattus headesse kätesse, ega selliseid enam naljalt ei leia...ka väljaspool Eestit.

Edu!

Postitatud: 18 Sept 2009 09:35
Postitas meelis k
Tundub, et samasugune "LMKUUU stereo", mis minu masinas:
Pilt

Kas ühel pildil on kausta vahel must plekitükk? Mis otstarve sellel on?

Paberimajandus on küll kadetsemistväärt :).

Postitatud: 18 Sept 2009 09:36
Postitas sysi
See must plekitükk on nüüdseks juba leidnud oma tee needituna kapotialla, kerenumbri kõrvale, kus on tema algne koht :wink:

Postitatud: 18 Sept 2009 09:46
Postitas Ammy69
väga kena masin... õnnitlused

Postitatud: 18 Sept 2009 10:39
Postitas karlerik
Kena hainina. Kere piirjooned on kuidagi ähmased, kas logarid ja porikummid on originaalid, need suhteliselt inetud :)

Postitatud: 18 Sept 2009 11:07
Postitas sysi
Logarid on tuuninguelement. Nende eemaldamise kahjuks räägib aga võimalus minna www.automoto.ee tiimi poolt korraldatavale talverallile.

Inetud on nad jah, eemaldamise osas veel päris kindel pole.

Postitatud: 18 Sept 2009 19:33
Postitas alando
Vähemalt sattus hea peremehe hoole alla. Edu hoidmisel!

Postitatud: 19 Sept 2009 02:09
Postitas jx
jõudu ja jaksu ning paksu rahakotti ka minu poolt...

Postitatud: 19 Sept 2009 17:29
Postitas sysi
Nii, töine päev Maski ja Nugaga seljataga.

Aeg-ajalt ilmnenud probleem, et auto ei võta starterit taha oli seotud ise paigaldatud signalisatsiooni ja immobilaiseriga. Ajasime "kala" mööda ahelat taga ja lõpuks ühendasime juhtmed nii nagu originaalis. Ja auto käib ka nii nagu originaalis nüüd :)

Lisaks sai maha võetud zhiguli pingeregulaator, kõrvaldatud üle keskmise palju tuuningut, paigaldatud e21 originaal kummimatid (e28 omad on tegelt samad kui e12 - seega otsin endiselt originaale), keskkonsooli võtsime välja ja vahetasime taustvalgustuse pirnid ära.

Kõvasti oli ka spreivärvi erinevate plastikdetailide peal, mida sai atsetooniga puhastatud. Seda tööd on veel.

Ahh, jah, mõnus auto. Isegi e61-vennad tõmbavad teelt kõrvale, kui mina e12'ga tulen (tervitame Hassot) :P

Postitatud: 19 Sept 2009 19:57
Postitas mart154
mul on võrumaal rohelised e28 tagumised kummimatid täitsa üle.

Esimesed kahjuks on ajahambale jalgu jäänud.

Kui huvi, katsun meeles pidada, sulle jagada?

Postitatud: 20 Sept 2009 19:19
Postitas sysi
Rohelised kummimatid? Oled sa kindel - st ma tean ainult halle kummimatte. Ja neid ma tegelikult otsingi :)

Postitatud: 20 Sept 2009 19:25
Postitas Jaks
Kas seda valget võis eile õhtul Tartus liiklemas näha.
Oli veidi kiire aga midagi sellist silmasin Annelinnas. Ja vaevalt, et neid vägaplju ju ka liikumas on.

Postitatud: 20 Sept 2009 19:39
Postitas sysi
Võis võis, käisin esivanematel külas :)

Ühtlasi sai Kerttu (minu südamedaam) esimest korda elus sõita ilma roolivõimendita autoga. Olgu veel öeldud, et lisaks puuduvale võimendusele pidi ta toime tulema ka manuaalkastiga (igapäevaselt ta "trenazhööri" ei tarbi). Sai täitsa kenasti hakkama - mis teisipidi kinnitab ka minu eelnevat lauset, et see auto sõidab nagu uus.

Täna käisin kroomdetailid kroomipastaga üle (sai parem küll), pesin ära armatuuri - uksepolstrid, mis olid pika garaazhis seismisega suht ära määrdunud. Võtsin maha ka õhufiltri kopsiku kaane ja käisin liivapaberiga kergelt üle ning värvisin ära. Üritasin ka leida linnapealt kleepse velje keskmistele kapslitele kuid edutult.

Postitatud: 20 Sept 2009 20:45
Postitas siim528
Minul õnnestus kleepsud saada Sepa turu hoonest, autokaupade poest.

Edu minugi poolt auto korrashoidmisel!

Postitatud: 20 Sept 2009 21:02
Postitas sysi
Seal käisin, polnud :(