1. leht 33-st
					
				BMW 323i Edition S, Nuga
				Postitatud: 01 Sept 2004 14:18
				Postitas nuga
				Ostetud sai ta eelmise aasta augustis Tartus ühe keskealise meesterahva käest. Onu oli juba kuulutamisest tüdinenud ja oli hakanud emexi mõtteid veeretama  

  Õnneks sain veel õigel ajal jaole  

Miks ostsin? Esiteks oli suur osa nostalgial - minu esimene iskiklik auto oli 95'ndal aastal soetatud '81 525iA, millest jäid väga positiivsed mälestused ja austus BMW kui margi vastu. Lisaks on E21'e juures ühendatud aegumatu disain, 6-silindrilised mootorid, tagavedu ja tehniline lihtsus, samas ka geniaalsus. Ideaalne  

  Oma rolli mängis ka odavus: esimese nö "projektiautona" ei julgenud midagi väga vana ja keerulist ette võtta.
Aga nüüd asja juurde 

 Auto on toodetud 7/1982, s.o. üsna E21 tootmisperioodi lõpus. E21 juures sai ka alguse BMW traditsioon müüa enne mudeli tootmise lõpetamist piiratud kogus eriseeria mudeleid - 
Edition S ja Edition E. Vastavalt siis sportlik ja eksklusiivne. Minu 323i on siis Edition S eriseeriast. Toodetud on neid umbes 1000 tükki. Eripäraks on kerevärvi uksepeeglid, nahaga kaetud sportrool, Recaro sportistmed, BBS esispoiler, Foha antitiib pagasnikuluugil, 13" kärgveljed ja Bilsteini sportvedrustus.
Minu kätte jõudmise hetkeks ei olnud auto seisukord enam kiita. Peale kunagist paagi tühjakssõitmist ei olevat auto enam käivitunud, "spetsialistid" viga ei leidnud ja nii jäigi masin kaheks aastaks välja seisma  

 Kere välisplekkide olukord oli väga nutune, põhi pidi omaniku sõnul hea olema aga sellele ma tol hetkel panustanud ei oleks. Õnneks oli auto vähemalt originaalkorras. Kõik mis tehases külge oli kruvitud oli seal ka ilusti olemas ja ise ei oldud üritatud midagi "parendada". Kui treila oli kohal, selgus, et kõik need kaks aastat oli autol käsipidur peal olnud, selle tagajärgi võib igaüks ise oletada  

Panen ka mõned pildid sellest, milline ta ostuhetkel oli:
Galeriis: 
http://www.bmwclassic.ee/galerii/v/e21/nuga/ 
			 
			
					
				
				Postitatud: 08 Okt 2004 18:24
				Postitas indrek
				Tahhomeetril 8000 pööret?Kas edition s eripära?
			 
			
					
				
				Postitatud: 08 Okt 2004 19:16
				Postitas nuga
				See peaks kõikidel e21'tel nii olema. Küll aga on 323e eripära 220'ni minev spidomeeter  

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 08 Okt 2004 19:51
				Postitas indrek
				Nii,et E21 on pöördepill.
			 
			
					
				
				Postitatud: 09 Okt 2004 11:07
				Postitas kustas
				kaugel värk on?
			 
			
					
				
				Postitatud: 12 Okt 2004 12:13
				Postitas nuga
				interscope kirjutas:kaugel värk on?
Nii kaugel ta on, nagu piltidelt näha: 
http://www.bmwclassic.ee/galerii/album82
Eks see ole nii, et kui ütled kuskil töökojas, et kiiret pole, siis venitatakse vahest kuid ilma lillegi liigutamata  
 
Viimane lubadus oli, et nüüd nädala jooksul peaks krundi alla saama.
 
			 
			
					
				
				Postitatud: 12 Okt 2004 13:43
				Postitas sysi
				Eks see ole nii, et kui ütled kuskil töökojas, et kiiret pole, siis venitatakse vahest kuid ilma lillegi liigutamata
ei ole midagi uut siin päikese all  

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 12 Okt 2004 19:28
				Postitas kustas
				selvä
			 
			
					
				
				Postitatud: 29 Nov 2004 03:38
				Postitas nuga
				
			 
			
					
				
				Postitatud: 30 Nov 2004 14:11
				Postitas kustas
				
  
 
Mõnus, nüüd läheb vist suuremaks lego kokkupanemiseks... 
 
juhtmestik......kast....mootor....
 
			 
			
					
				
				Postitatud: 30 Nov 2004 19:27
				Postitas nuga
				Oleks see kokkuladumine vaid nii lihtne... kõik need jupid tuleb ikka korralikult üle käia või vahetada.
Lähiaja plaanides on sillad alt võtta, liivapritsiga puhtaks ja uus värv selga. Kõik puksid-laagrid lähevad vahetusse, loodetavasti lubab rahakott ka uued amordid ja vedrud osta  
 
Samuti on plaan korralikud müramatid paigaldada. Originaalid läksid ju plekitööde käigus kaduma. Plaan on midagi sellist korraldada:

Kui kellegil on mingeid sügavamaid teadmisi/kogemusi, mis müramattide valikul abiks oleks, siis laske aga tulla 

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 30 Nov 2004 19:40
				Postitas kustas
				nuga kirjutas:Lähiaja plaanides on sillad alt võtta, liivapritsiga puhtaks ja uus värv selga.
Noh talvel siis taga sõita on kuritegu....
Milline see e21 orig. isolatsioon on? korralik? e23'l on kohati 5cm paksune vahtkumm.....tase....
 
			 
			
					
				
				Postitatud: 30 Nov 2004 19:57
				Postitas sysi
				nuga - arvesta sellega, et see põhja mitmekordne katmine, mastiks, lisaks veel müramatid jms teevad su auto väga lihtsalt väga raskeks. 
ma tahan lihtsalt tark välja paista.
			 
			
					
				
				Postitatud: 30 Nov 2004 23:41
				Postitas Arvo
				interscope kirjutas:nuga kirjutas:Lähiaja plaanides on sillad alt võtta, liivapritsiga puhtaks ja uus värv selga.
Noh talvel siis taga sõita on kuritegu....
Milline see e21 orig. isolatsioon on? korralik? e23'l on kohati 5cm paksune vahtkumm.....tase....
 
E21 juures asi nutusem, kardaanitunneli ja torpeedopleki peal on sellised massiivsemad vahtkummist matid, mõned tükid õhukest pigimatti kah ja ongi kõik. Suurematel kiirustel üsna mürarikas. Samas E30-le müratasemelt alla ka imho ei jää... seal on terve põrandamatt päris paksust tihedast poroloonist, selle all pigimatti ka rohkem aga auto seest ikka üsna lärmakas. Eks ta low end mudelite värk ole.
 
			 
			
					
				
				Postitatud: 30 Nov 2004 23:46
				Postitas nuga
				Kusjuures kunagi kui ühe 315'e kere lõikusime, siis vaatasin, et 315'le oli tehase poolt tunduvalt vähem pigimatte pandud kui minu 323'le  

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 01 Dets 2004 00:52
				Postitas kustas
				Arvo kirjutas:Eks ta low end mudelite värk ole.
eheheeeeee 

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 22 Dets 2004 15:46
				Postitas nuga
				Pigimati teema on aktuaalne aga ühtegi soovitust ega juhtnööri pole  
 
Eks siis tuleb katsetada. Prooviks 3M'i 2mm (originaal paistis kah rohkem sinna 2mm kanti) matiga kogu põhja ja uksed üle käia ja ettepoole paneks ka viltmati. Originaalmati jäänuseid vist pole mõtet tagasi toppida  

 
			 
			
					
				
				Postitatud: 22 Dets 2004 16:28
				Postitas Arvo
				nuga kirjutas:Pigimati teema on aktuaalne aga ühtegi soovitust ega juhtnööri pole  
 
Eks siis tuleb katsetada. Prooviks 3M'i 2mm (originaal paistis kah rohkem sinna 2mm kanti) matiga kogu põhja ja uksed üle käia ja ettepoole paneks ka viltmati. Originaalmati jäänuseid vist pole mõtet tagasi toppida  

 
Miks just 2mm? Mina kasutasin Nikesoundi 5mm matte, ostsin tallinnast roosikrantsi tn-lt hi-fi klubist, 4tk 300eeki. Sealt väideti, et 2mm kasutatakse kohtades kus tehnilistel põhjustel ei anna paksemat hästi paika koolutada... samuti pc-de vaigistamisel 

 Paigaldamiseks föön, ei pea olema tööstuslik - võid naise tagant ajutiselt varastada  

   ... kui naine fööni ei anna saab kogu töö kenasti näiteks soojapuhuriga tehtud.  
Lased mati siis fööniga vedelaks ja liimid paika. muud olulist esialgu ei tulegi meelde...
Edit: Viltmati asemel võid proovida ka porolooni, kunagi sai ühele kadettile millel müraisolatsioon täielikult puudus paigaldatud 5cm paksust porolooni tülemüüri vastu, ja aitas väga palju. 
Eks see suuresti katsetamise värk ole, palju annavad juurde näiteks ka uued akende ja uste tihendid.
 
			 
			
					
				
				Postitatud: 22 Dets 2004 16:32
				Postitas sysi
				mulle meenub, et kui ma "custom" pritsesüsteemi voolikut tegin, siis tööjuures on mul mingi digitaalse displeiga kuumaföön (vinge onju 

), mis ka sõrme päris kenasti töötles  
 
ehk siis fööni saab minult kui vaja.
 
			 
			
					
				
				Postitatud: 22 Dets 2004 18:09
				Postitas nuga
				Hakkab tulema 

Ok, kui arvatakse, et 2mm on vähe, siis paneme rohkem 

 Salongi eespool ongi neil muide mingi porolooni taoline materjal kaetud musta (pigisarnase) kihiga.
Nüüd tuleks veel vaadata, kas keegi lõuna-eestis kah sellist kraami müüb.