1. leht 1-st
K: 2,4td mootori klappide reguleering
Postitatud: 11 Okt 2009 15:50
Postitas leed90
Tere.
Küsimus mul selline, et kas kellegil on kogemusi ülalnimetatud mootori klappide reguleerimisega, et kuidas teha, millist kaliibrit vaja on.
Eriti hea kui saaks mõned illustreerivad pildid, kuna ise pole sellist asja kunagi teinud, isegi näinud mitte. Netist otsides pole leidnud.
Tänud ette

Postitatud: 12 Okt 2009 11:26
Postitas nuga
Kas üldiselt käib diiselmootori klapiregull samamoodi nagu bensukal?
Postitatud: 12 Okt 2009 13:20
Postitas markx
Nookur toetub klapile ekstsentriku abil, mis on kinnitatud vist 8mm mutrikesega. Ekstsentriku sisse on puuritud ava, millesse saad naaskli või pisikese kruvikeeraja torgata ja selle abil seda vidinat keerata, muutes sellega klapivahet (enne pead kinnitusmutri lahti laskma). Kirjade järgi mõõdeti seda vahet nii, et vastav nukk vahtis otsaga taevasse ja loks pidi jääma nookuri ja nukkvõlli vahelt mõõtes 0.3-0.35mm kanti. Kui väga klõbiseb, siis võid ka 0.25mm peale reguleerida. Niimoodi käidki kõik klapid läbi: Ekstsentriku mutter lahti lasta, nukk otsaga üles keerata, reguleerid ekstsentriku vastava vahe peale, ekstsentriku mutter kinni......head nokitsemist

Postitatud: 12 Okt 2009 13:26
Postitas nuga
Sobiva lehtkaliibri saad ringtee tänava tööriistamarketist - kohe sissepääsu juures paremat kätt.
Postitatud: 12 Okt 2009 13:42
Postitas mart154
Vanasti mõõdeti ikka klapi ja nookuri vahelt, mitte nookuri ja nukkvõlli vahelt!
Postitatud: 12 Okt 2009 19:57
Postitas omega
Klapi ja nookuri vahelt on õigem jah, on mugavam ja tuleb täpsem tulemus, eriti kui nukal juba sooned sisse kulunud.
Postitatud: 13 Okt 2009 09:23
Postitas markx
Olen proovinud mõlemat pidi, nii klapi ja nookuri vahelt kui nuka ja nookuri vahelt mõõtes. Ega seal suurt vahet küll ei ole aga nuka ja nookuri vahele pääseb kaliibriga palju mugavamalt kui klapi otsa. Kulumissooned võivad natuke häirida tõesti kui nookuri pind on juba karvane ja kõver. Sellisel juhul on tõesti mõistlikum klapi otsast loksu mõõta aga veel mõistlikum on kulunud asjad taastada...

Postitatud: 13 Okt 2009 09:26
Postitas mart154
Super, teeme ikka nii, kuidas jumal juhatab, mitte nagu asi õigesti ette nähtud on.
Nookuri ülekandetegur EI OLE 1-1
Seega valelt poolt mõõtes tulevad need klapivahed hoopis umbluu.
Äkki kõigepealt tutvuks natuke BMW mootoritega enne kui targutama tuleks???
Postitatud: 13 Okt 2009 10:15
Postitas markx
Ei tahtnud üldsegi targutada......pole ju põhjust kohe vihastada. Vabandan oma lolluse pärast. Tehke ikka nii kuidas õige on...ei olnud plaanis meelega halba nõu anda.
Tõsi ta ju on, ülekandetegur sõltub paljustki (pindade kõverusraadius, toetuspunktide omavaheline kaugus, kulumine jne. ) Lihtsalt m21 motot käsitlevast kirjadusest oli meelde jäänud, et just pidigi mõõtma nuki ja nookuri vahelt seda pagana loksu. Ja ise olen mõlemat pidi proovinud ja kah süganud selle teema ümber, et kuidas siis ikkagi õige oleks.