1. leht 2-st

Appi - mootoris surve sees?

Postitatud: 29 Mär 2010 22:54
Postitas Aix
Terv,
tegu siis M30B25 mootoriga.
Algselt arvasime (ja ka müüja ütles), et ilmselt plokikaanetihend on kulunud ja otsas ja tekitab probleeme.
Aga nüüd Jossu kiskus mootori laiali ja konstanteeris, et tihend ei ole nii kulunud, ja kaas ei ole nii kõver, et võiks tekkida nii ulmeliselt suur tosoolikadu, nagu meil esines. Paari kilomeetri peale siis käis mootorist u 25l vett läbi.

Klapid on tosooli põlemise jälgedega.

Aga kas plokikaanes või plokis võivad mikromõrad olla? Mida võiks veel proovida? Kuidas lahendada? Survestamine on esimene variant, mida vist tasub proovida?

Postitatud: 29 Mär 2010 23:01
Postitas trevi
Aga kas plokikaanes või plokis võivad mikromõrad olla? Mida võiks veel proovida? Kuidas lahendada? Survestamine on esimene variant, mida vist tasub proovida?
Minu panus sellele, et kaas on praguline. Vanadel M30 mootoritel tuleb seda ikka ette.

Postitatud: 30 Mär 2010 06:30
Postitas jossu
aga see peaks ikka vöga joppamine olema kui kõikide silindrite juures praod, sest on näha tosooli põlemis jälgi igas silindris.

Postitatud: 30 Mär 2010 06:52
Postitas Jaks
Kui kõver see nii väga mitte kõver kaan on?

Postitatud: 30 Mär 2010 08:23
Postitas Drama
Tagant viskab valget tossu?

Postitatud: 30 Mär 2010 09:03
Postitas nuga
Ma nüüd peast täpselt ei tea M30 sisselaske ehitust, aga kas kuskilt sisselaskekollektorist sealt jahutusvedelik läbi ei käi? Äkki on seal mingi leke, et kõik silindrid niimoodi vett peale saavad.

Postitatud: 30 Mär 2010 09:27
Postitas Cardo
nuga kirjutas:Ma nüüd peast täpselt ei tea M30 sisselaske ehitust, aga kas kuskilt sisselaskekollektorist sealt jahutusvedelik läbi ei käi? Äkki on seal mingi leke, et kõik silindrid niimoodi vett peale saavad.
ei käi sealt miskit vett läbi

Postitatud: 30 Mär 2010 16:08
Postitas Aix
Täna käis kaas survestamises ära, pidi pmst ideaalkorras olema.
Järgmine variant - ikkagi tihend? Visuaalselt küll mingeid läbilaskmisjälgi küll polnud, aga kuna väidetavalt kaas oli varem maas käinud (vist), siis ilmselt ikkagi piisavalt ära hooratud?

Postitatud: 30 Mär 2010 16:26
Postitas Cardo
mootoriplokk võib ju ka praoga olla

Postitatud: 30 Mär 2010 16:40
Postitas Aix
Cardo kirjutas:mootoriplokk võib ju ka praoga olla
Kõik 6 silindrit? Mitte päris võimatu, aga ülimalt vähetõenäoline.
Pakuti ka varianti, et kütus on klapid valgeks põletanud.
Profülaktika mõttes võiks muidugi kaant ka veel mõõta vast..

Postitatud: 30 Mär 2010 16:53
Postitas trevi
oled sa kindel, et jahutusvedelik kadus läbi mootori, mitte nt salongiradika, veepumba või mingi lõdviku?

Postitatud: 30 Mär 2010 17:08
Postitas Aix
trevi kirjutas:oled sa kindel, et jahutusvedelik kadus läbi mootori, mitte nt salongiradika, veepumba või mingi lõdviku?
Salongiradika puhul oleks jalad märjad olnud (ei olnud) ja teiste puhul oleks sellise surve puhul ilmselt mingi nähtav-kuuldav sisin pidanud olema?

Postitatud: 30 Mär 2010 17:23
Postitas lamp
Alumiste lödvikute puhul ei pruugi seda sisinad näha/kuulda. Ise kunagi kokku puutunud sellise asjaga et veekanalid olid plokil nn jama täis millest siis surve sisse tekkis ja lödivkuid lammutama hakkas.

Postitatud: 30 Mär 2010 17:38
Postitas Aix
lamp kirjutas:Alumiste lödvikute puhul ei pruugi seda sisinad näha/kuulda. Ise kunagi kokku puutunud sellise asjaga et veekanalid olid plokil nn jama täis millest siis surve sisse tekkis ja lödivkuid lammutama hakkas.
Aga sellisel juhul peaks lõdvikud ikka visuaalselt pragudega ja auklikud olema? Või piisab seal ka mingitest väga tillukestest pragudest?

Postitatud: 30 Mär 2010 18:36
Postitas trevi
Salongiradika puhul oleks jalad märjad olnud (ei olnud)
.

Ma ei tea kuidas E28 on, aga E23-l on originaalis vaiba all pealt kummeeritud svamm. Praktikas tähendab see seda, et svamm võib olla üleni läbivettinud, aga vaip on kuiv.

Pealegi, kui paari kilomeetri peale läks üle 25 liitri vett sisse, siis ma kahtlen, et see mootor oleks normaalselt käinud tarbides vett rohkem kui kütust.

Vähemalt kolvid peaks olema täiesti puhtad ja ilma tahmata pealt sellise pesu korral :D

Kas E28-l automaatkasti õlijahutus ei lähe suurest jahutusradikast läbi?

Postitatud: 30 Mär 2010 19:05
Postitas jossu
läheb läbi radika nagu e23lgi, vaiba alla piilund veel pole.

Postitatud: 30 Mär 2010 19:35
Postitas Drama
No kui see 25l vett oleks läbinud silindrid, siis oleks taga olnud metsikult tossu, juhul kui see nii ei olnud, siis vaevalt see silindritesse pääseb.

Postitatud: 30 Mär 2010 19:39
Postitas jossu
valge suits oli taga, kuid ilmselt seda veidi vüimendas ka suhteliselt krübe pakane.
samuti on klapid valged, kõik klapid, ilmselt ta silindrites olnud on. Kuid ploki süvend ja kolvi pea olid tahmased endiselt

Postitatud: 30 Mär 2010 19:43
Postitas Cardo
Kui vesi on silindris, siis on ikka ilge valge toss järel ja klapid on haljad, mitte valged minuarust.

Postitatud: 30 Mär 2010 19:48
Postitas trevi
läheb läbi radika nagu e23lgi, vaiba alla piilund veel pole.
Kastiõli on ikka õiget värvi?

Kas valged on nii sisselaske kui väljalaske klapid?