Kunagi tegi Autoleht turul saadavatest nn tosoolidest testi ja vaid kümnest ühel olid need kõik inhibiitorid sees. Nimelt enamustes tosoolides pole neid toredaid inhibiitoreid või ei ole neid piisavalt ja sisaldavad enamjaolt monoetüleenglükooli (mida kasutatakse keemispunkti tõstmiseks) ja monopropüleenglükooli (mida kasutatakse jäätumispunkti alandamiseks) ja muud saasta.
Täpsustan, et jahutusvedelik on kas etüleenglükool (segatuna veega) või propüleenglükool (segatuna veega). Keemispunkti tõstavad need seepärast, et puhtalt on nende keemispunkt seal 180 kraadi kandis. Veega segatuna see langeb, kuid on siiski rohkem kui puhtal veel. Keemisel tekivad nö õhumullid. Paha on see seepärast, et õhk ei jahuta. Proovi nt 2 detaili keevitusega vms kuumaks ajada ning võrdle kui suur on ajavahe ennem kui neid kõlbab kätte võtta. See on kalendriga mõõdetav. Eriti kehvalt jahutab õhumull kui ta on temperatuurilt 100 kraadi kandis. Aga asja iva on ikkagi selles, et jahutusvedelik ei tohiks mingi variandiga üle 90 kraadi tõusta, sest radikas jahutatakse ta maha. Kui tõuseb, siis on midagi valesti. Ja see, et keemispunkt on kõrgemal toimib nagu varutegur - võimaldab ka kehvasti toimiva süsteemiga sõita ilma, et tekiks õhumulle, siiski ei näita see seda, et süsteem on korras.
Külmumispunkt oleneb mõlemal, nii etüleen kui propüleenglükoolil, sellest, millises vahekorras veega neid on segatud, olles madalaim ca 60% ***glükoolisisalduse juures.
Põhimõtteline vahe on selles, et etüleenglükool on eriti mürgine ja samas lõhnab magusalt. Propüleenglükool aga ei ole eriti mürgine. Jahutusvedelikud (eriti propüleenglükool) oksüdeeruvad kuumas keskkonnas õhuga kokku puutudes ning muutuvad happeliseks, mis põhjustab korrosiooni. Selle vastu on kõigil arvestatavatel tootjatel inhibiitorid sees, kuid siiski on ette nähtud jahutusvedeliku vahetus iga 2 (kallimatel toodetel kuni 5) aasta tagant.
Määrimist ei tohiks siiski jahutussärk vajada. Samamoodi säilivad sohu uppunud tankid ja inimesed sadu aastaid korrodeerumata/lagunemata. Kas siis soos vesi määrib hästi?

Pigem mainivad tootjad, et jahutusvedelikes on eriti vähe abrasiivseid elemente, mis võiksid veepumpa kahjustada.
Võimalik, et meil poodides levinud kaup on tõesti odav saast, aga alati võib osta ju jahutusvedelikku esindusest.
Kas silindritel jne . see paarkümmend kraadi niiväga üldse loebki , seal ju temperatuur suurusjärgi võrra kõrgem.?
Aeg-ajalt tuleb sulanud kolbe ikka ette. Kui kolvipõhja temp oleks 10 kraadi madalam olnud, võimalik, et siis poleks mõnel juhul kolb sulama hakanud (kristalsetel materjalide sulamistemperatuur on konstante nagu nt jää sulamistemp). Ja ega see metall tegelikult ise ei tohikski silindrites väga kuumaks minna, sest juhib kogu soojuse veesärki ning sealt edasi on jahutusvedeliku jahutusefektiivsus see, mis määrab.