1. leht 1-st
K: Kuidas m20 mootori esimene rihmaratas ära käib?
Postitatud: 25 Jaan 2011 23:57
Postitas sillufromIV
Lammutan M20B25 mootorit ja jagu ei saa vända küljes olevast eesmisest suurest rattast. Keerasin rihmaratta seest 6 polti lahti ja rihmaratas on käes. Seda suurt ratast aga hoiab kinni 22mm kübarmutter ja selle keeramiseks peab vänta kuidagi kinni hoidma.
Kas peaks hooratta ja k.kasti külge panema ja starteriga vända fikseerima? Ja kas sellel eesmisel mutril on "traditsiooniline" keere või vastupidine?
Postitatud: 26 Jaan 2011 08:11
Postitas nuga
Suure ratta (niiöelda võnkeleevendi) said siis ära, aga ei saanud pisikest, seda, kuhu hammasrihm peale käib?
Fikseerimiseks võid proovida sellist asja, et keerad ühte nendest kuuest poldiaugust poldi tagasi. Poldi alla organiseerid näiteks 17 või 19 silmusvõtme silmuse osa. Et asi paremini koos püsiks siis otsi veel mõned suured seibid. Nüüd kui suurt mutrit keerama hakkad, siis see silmus hakkab seal pöörlemist segama. No ja siis vaatad et ta võimalikult palju segaks
Suur polt on tavalise keermega. Lahti ehmatamiseks on ohtralt haamrit vaja. Sujuvalt jõudu rakendades seda lahti ei saagi.
Postitatud: 26 Jaan 2011 08:30
Postitas sillufromIV
Suurt hammastega ratast ei saanud kätte. Kätte sain kahe soonega rihmaratta, mida hoidsid need 6 13mm peaga polti. Praegu ei saa siis silmusvõtit ka kuhugi panna. Esiteks ei mahu ja teiseks hakkas see vastu seda suurt polti pooma. Proovin ikka siis starteriga fikseerida.
Postitatud: 26 Jaan 2011 10:21
Postitas nuga
Sel juhul hoiab ainult rooste sul seda suurt ratast kinni. Keskmine suur polt seda ei hoia. Koputa "suur hammastega ratas" haamriga lahti.
Postitatud: 26 Jaan 2011 10:42
Postitas Sven
Seda suurt hammastega ratast hoiavad kinni need 6 väikest polti, mis sul juba maha on võetud. Ta on lihtsalt ajaga kinni jäänud sinna. Torka kruvikeeraja või mingi muu taoline asi serva taha ja hakka ettevaatlikult kangutama. Ta tuleb lahti.
Keskmine suur polt hoiab kinni väntvõlli äärikut. Seda pole vaja puutuda, kui hammasrihma vahetad. Selle lahti saamiseks on vaja teha abinõu, millega fikseeritakse väntvõll sealtsamast eest nende 6 väikse poldi aukudesse. Siis saab väga sujuvalt ja intelligentselt selle poldi lahti keerata.
Postitatud: 26 Jaan 2011 20:55
Postitas eix22
Tagant saab ka ära fikseerida, keerad 2 hooratta polti sisse, heebel vahele ja korras. Suruõhuvõtmega tuleb kindlasti ka ilma vända fikseerimata lahti. Sorry OT, iga päev on mingi uus jama sul selle mootoriga, tundub et said mingi nuhtluse kaela

Minu mootori põlgasid ilmselt keevitatud pea pärast ära, kuigi sellega oleks sa ammu juba sõitnud. Eks nad kõik ole oma aja ära töötanud.
Postitatud: 26 Jaan 2011 22:30
Postitas sillufromIV
" Sorry OT, iga päev on mingi uus jama sul selle mootoriga, tundub et said mingi nuhtluse kaela

Minu mootori põlgasid ilmselt keevitatud pea pärast ära, kuigi sellega oleks sa ammu juba sõitnud. Eks nad kõik ole oma aja ära töötanud.[/quote] "
Ostsin töötava mootori aga ühes silindris oli rõhk 0. Nüüd on kaas lihvitud, klapid vahetatud, vända tagumine simmer vahetatud. Tahaks esimese ka vahetada, sellepärast lammutan. Peetud mootori ostes oleks nii või naa pidanud selle ümber lappama.
Postitatud: 26 Jaan 2011 22:49
Postitas Ruut
sillufromIV kirjutas:Ostsin töötava mootori aga ühes silindris oli rõhk 0. Nüüd on kaas lihvitud, klapid vahetatud,...
Klapid olid ikkagi kõverad?
Postitatud: 27 Jaan 2011 00:00
Postitas sillufromIV
4 vl.klappi olid kõverad, eriti kõver selles silindris, kus rõhk 0 oli.
Postitatud: 27 Jaan 2011 09:05
Postitas redline
Aga klapid ka sooveldatud? Iseenesest sooveldamata klappidega päris 0 ei saa olla, aga mine sa tea.
Postitatud: 27 Jaan 2011 10:25
Postitas sillufromIV
"
redline kirjutas:Aga klapid ka sooveldatud? Iseenesest sooveldamata klappidega päris 0 ei saa olla, aga mine sa tea.
"
Ma pole kindel, et tean sõna "sooveldamine" täpset tähendust. Kõverad olid nelja silindri vl.klapid aga kolmes oli rõhk ikka ca 10 bari. Üks sisselaskeklapi vookur oli ka pooleks aga see klapp oli sirge ja rõhk ka 10 bari kanti. Nüüd on kõverad klapid ja vigane nookur asendatud ning klapid sisse lihvitud.
Kui mootori kokku panen, siis selgub, mis rõhkudega toimub.
Postitatud: 27 Jaan 2011 21:30
Postitas sillufromIV
Paneme selle teema lukku nüüd. Sain vända küljest kõik kätte. Panin mootori hooratta peale põrandale ja andsin haamriga silmusvõtmele pihta ning lahti too suur polt tuligi.
Tänan kõiki teemast osavõtmast.