1. leht 3-st

BMW 535i, '85, priit282

Postitatud: 13 Juun 2011 09:31
Postitas priit282
Autoks siis BMW 535i. Oma esimese omaniku leidis auto 1985a. detsembris. Eestis on see auto 2010a. algusest, mil klubiliige Jaks asus autot taastama.
Minu käes on auto olnud nüüdseks siis oma 8 kuud. Kuna auto on olnud mul igapäevases kasutuses siis olen suutnud temaga maha sõita pea 7000km. Kuna varem mul BMW-d pole olnud siis nüüd võin väita, et haininaga sõitmine toob naeratuse näole.
Et nüüd selline vana auto säiliks sellisena nagu ta on või, et ta isegi parem oleks, on vaja tema eest kogu aeg hoolitseda ja ilmnenud vigu parandada. Hainina omanikud teavad omast käest, et selliste autode omamine pole odav lõbu.
Mida siis olen teinud: esimene suur pauk tuli, kui siduri peasilinder lõpetas töötamise. Sellel autol võttis sidur alati päris alt. Mingi hetk aga täitsa põhjast (mõni sentimeeter ainult põrandast). Ja see suur pauk siis juhtus Tartus, Ekraani kino ees, kui enam käigud sisse ei läinud. Seisva mootoriga sain kuidagi teise käigu sisse logistatud ja rohelise tule süttides süüdet andes majade vahele parklasse sõidetud. Uus peasilinder maksis õnneks ainult um. 300 eeku. Siin kohal suured tänud foorumi külalisele "meelis k"-le, kes aitas transpordiga!
Autole sai sügisel paigaldatud uus aku. Vana oli päris õhtal. Üks hetk auto enam ei käivitunud vaid klõbistas süüdet keerates kesklukke. Algul ei saanudki, miks ta kesklukke klõbistab, aga hiljem targemad kinnitasid, et nii ta on...
Auto juhitavusega oli algul probleeme (seda tunnistas endine omanik ka), et teede peal, kus on pikirööpad, hakkab auto "ujuma". Talvel kitsaste kummide ja 15" velgedega seda probleemi eriti ei märganudki aga suve ratastega oli asi hull, kohati suisa ohtlik. Saigi auto siis ülevaatusele viidud, kus logistati kõik liigendid läbi. Sealt sain kinnituse, et väiksed lõtkud on tõesti sees. Olgu öeldud, et ülevaatuse läbis auto muidu puhtalt, kui välja jätta käsipidur, mis vajas timmimist. Peale seda sai autole väike remont tehtud, kus timmiti käsipidur, vahetati õli/filter, vahetati õõtshoovad ja roolivardad. Nüüd on hoopis teine juhitavus...
Üks paha üllatus ilmnes kui ühe rihmaratta kinnitusmutter otsustas end lahti kerida ja eest ära tulla. Õnneks see mutter jäi pidama mootori põhjakatte peale. Et see nüüd tagasi panna tuli radiaator eest ära võtta...
Eelmine nädal otsustas auto signalisatsioon segi minna. Nimelt lihtsalt ühest hetkest hakkas signa iga 20 sekundi pärast peale minema. Lisaks lõpetasid ka kesklukud oma töö. Gemini spetsialisti arvates oli viga signa softis. Igaks juhuks lasin peale panna uue signa. Sellega probleemid ei lahenenud - juhipoolsete uste ja kapoti kesklukk ei töötanud ja teised töötasid küll aga venisid nagu nätsud. Paigaldati uued mootorid aga ikka ei töötanud. Spetsialist siis hakkas juhtmestikku uurima ja selgus, keskluku mootorite tööd segas üks juhe, mis oli akna siinide poldi vahele keeratud. Sellel juhtmel oli isolatsioon liiga kokku surutud ja tekkis pingelang, mis segas kesklukkude tööd. Kui juhe sai uue isolatsiooni hakkasid kõik vanad mootorid ilusti tööle. Miks ennem probleemi polnud, jäigi mulle mõistatuseks.
Ning igasugu nipet/näpet on veel tehtud. Olen siiani pidanud ka arvet autole kulutatud raha suhtes, 8 kuuga üle 25k eegu, pluss kütus. See arvepidamine tuleks vist ära lõpetada :)
Mis veel: autole sai paigaldatud tagumise istme peatoed ning tagaspoiler. Nende asjade hankimisel suured tänud jälle "meelis k"-le.
Mis ees ootab: juhipoolne tagumine turvavöö ootab väljavahetamist. Ei saanud seda tööle, poos end kinni ära ja kõik. Siis juhipoolne peegli mootor vajaks vahetamist. Varupeegli muretsemisel aitas mind foorumi külaline "martinvr".
Raha ja aega see auto võtab. Aga see mõnu, mida suudab vana hainina pakkuda, on seda aega/vaeva/raha väärt.
See, kuidas auto vana omanik (klubiliige "Jaks") autot taastas, näeb järgnevalt lingilt: http://www.bmwclassic.ee/forum/viewtopi ... highlight=
Pilt

Postitatud: 13 Juun 2011 11:43
Postitas Kristina5
Wow! Super kohe lugeda, et auto on leidnud omale väga hoolsa omaniku. Vahepeal sai seda autot lausa igapäev nähtud, tõeline silmailu ikka. Kapotialune oli ju ka selline, et särab vastu lausa. Aga ei, edu edaspidiseks selle kenadusega. :wink:

Postitatud: 13 Juun 2011 12:28
Postitas Kristjan S
Auto nähtud ja tõesti suurepärane masin.Selle koha pealt on sul samuti õigus, et nende autodega sõitmine võtab alati naeratuse näole :D

Edu!

Postitatud: 13 Juun 2011 12:58
Postitas priit282
Auto kapoti alust aitab puhtana hoida suuresti mootori alune kate. Tänuväärt asi.

Postitatud: 13 Juun 2011 13:46
Postitas Piimanina
Jõhker masin :twisted:

Postitatud: 13 Juun 2011 21:55
Postitas Impsionu
Nähtud masin. Ilus ja sile eksemplar.
Muretuid kilomeetreid!

Postitatud: 17 Juun 2011 17:03
Postitas -Myyr-
Nägin siis selle prillikivi ära tallinnas..

Isegi mu n.ö naine ütles et see on ilusam bmw : D

See on tõesti üks silmapärl.. ja..näeb tõesti välja nagu tutikas..

Hoia seda ! :D Sellist teist ei leidu

Postitatud: 19 Juun 2011 13:09
Postitas priit282
Harva kohtab naisi, kes oskaks hinnata klassikalisi haininasid ja teaks nende väärtust.
Aga annan autole komplimendid edasi :)

Postitatud: 11 Juul 2011 08:20
Postitas Riki
See auto läks küll headesse kätesse :D

Postitatud: 11 Juul 2011 08:43
Postitas priit282
No annan endast parima.
Nädalavahetusel sai foorumikülalist TõnisL külastatud ja temalt mõned jupid ostetud. Nüüd autol uus kõrvalistuja päikesesirm (vanal oli riie natukne katki), uus tagumise istme turvavöö (vana oli kinni poonud ennast) ja tagaakende vändad (vanadel olid plastikkatted katki).
Uskumatu, kui hea tunde loob, kui sa auto juures kasvõi mingi väikese vidina ära vahetad/parandad...

Postitatud: 11 Juul 2011 09:01
Postitas Riki
Tean :D Saad midagi korda- istud masinas, õnnest uimane :) Enda haipojal on praegu pähkel pureda, viskas korraks kõhu ülespoole, aga juba homme selgub kas liigun õiges suunas :?

Postitatud: 31 Juul 2011 13:52
Postitas priit282
Kuna õli servise tuled (rohelised) ei põlenud armatuuris siis proovisin neid täna nullida järgmise lingi abil: http://www.hot.ee/bmw6series/inspect_e.html
ei muutunud midagi...

Postitatud: 31 Juul 2011 14:08
Postitas Aix
Mul ka ei põle need...äkki spidobloki akud õhtul?

Postitatud: 31 Juul 2011 14:10
Postitas priit282
samas sõna "inspection" pooleldi põleb...
äkki pirnid läbi...

Postitatud: 01 Aug 2011 20:31
Postitas priit282
täna sai auto kallal jälle natukene nokitud - siiani juhipoolne elektripeegel ei toiminud. nüüd mootor koos sisemise konstruktsiooniga ära vahetatud ning üks mugavus jälle juures...

järgmise murega mõtlesin natuke oodata aga talv pole kaugel - nimelt salongi soojendus ei toimi korralikult: salongi puhub kas sooja (max temperatuur) või külma õhku. kui temperatuuri nupp on miinimumi peal, siis tuleb külma õhku, aga kui sa sentimeetri võrra keerad siis tuleb kohe maksimum sooja.
siin foorumis surfates nägin, et paljudel on olnud analoogsed probleemid. ka lahendusi on igat sorti pakutud.

tahaks teada: kuidas keegi oma probleemist lahti sai?

Postitatud: 28 Aug 2011 18:05
Postitas priit282
vahepeal olid kehvad ilmad ja tekkis olukord, kus pagasniku alune matt oli läbi märg (peale suurt suurt vihma). siit ka küsimus - kas selle võis põhjustada ummistunud sisemine äravoolutorustik? kui jah - siis milline? kas katuseluugi 2 äravooluauku jõuavad kuskile taha otsa välja? kuidas neid äravoolutorustikke puhastada - suruõhuga, traadiga?

Postitatud: 28 Aug 2011 18:14
Postitas Jaks
Katuseluugil on neli äravoolu toru.
Kaks ette ja kaks taha.
Tagumised peaks olema pagaasnikus mõlemil pool ratakoobaste taga.
Ehk on kuidagi lahti tulnud, seega võiks alustada nende kontollimisest.

Postitatud: 13 Sept 2011 15:36
Postitas priit282
vahepeal on siis pagasiruum kuivaks saanud.
kui algul tundus tagaluugitihend korralikult kinni olevat siis siiski otsustasin asja uurida ning eemaldasin kogu tihendi. eemaldades leidsin kolm kohta, kus tihend ei olnud liimiga pleki küljes kinni. antud kohad olid mõnusalt tolmu ja pudi täis...
sai nüüd tihend silikooniga pleki külge pandud. tundub, et aitas...

Postitatud: 13 Sept 2011 17:26
Postitas V2ike_Suur
Vanade BMW-de põhiteema. Kui Pagassi satub vett ja tihend tundub korras olema, on viga ikkagi tihendis. Omal e30-ga sama asi läbi käidud.

Postitatud: 18 Sept 2011 14:39
Postitas Greger
priit282 kirjutas:vahepeal on siis pagasiruum kuivaks saanud.
kui algul tundus tagaluugitihend korralikult kinni olevat siis siiski otsustasin asja uurida ning eemaldasin kogu tihendi. eemaldades leidsin kolm kohta, kus tihend ei olnud liimiga pleki küljes kinni. antud kohad olid mõnusalt tolmu ja pudi täis...
sai nüüd tihend silikooniga pleki külge pandud. tundub, et aitas...
Mis täpselt selle silkoni nimi on ? Endal ka sama jama tihend on lahti ja ka immitseb kuskilt vaikselt kuigi vahetasin tihendi ära.