1. leht 1-st
K: Õli kohta
Postitatud: 21 Jaan 2006 02:32
Postitas Sass9
Tahaks tead mis õli võiks valada sisse e28 520i mootorisse.- mis teil on praegu sees- missugusega oleks hea sõita ka suvel kui on soe. Ja kas see 15w40 teeb pahat mootorile muidu.
Praegu sees on 15w40 ja väntevõll on paigas, isegi kui anda talle kahe aku ja laadijaga voolu.
Re: K: Õli kohta
Postitatud: 21 Jaan 2006 19:49
Postitas Sander
Praegu sees on 15w40 ja väntevõll on paigas, isegi kui anda talle kahe aku ja laadijaga voolu.[/quote]
mis asi sul paigas on?
Postitatud: 21 Jaan 2006 20:19
Postitas Sass9
Lihtsalt öeldes: kui hakkan käivitama, siis starter ei jõua käivitada mootorit ja jääb seisma.

Postitatud: 21 Jaan 2006 20:45
Postitas Ruut
15w-40 muutub 30 kraadise pakasega küllalt paksuks aga väntvõlli kinni puua see ikka ei tohiks. Ega väntvõll siis õli see ei asu. Minul on M20 motos BP Visco 3000 mis peaks olema 10w-40 ja sellega -27juures mingeid probleeme ei olnud. Tõenäolisem probleem on sul vilets aku ja kehvad käivitusjuhtmed.
Postitatud: 21 Jaan 2006 21:01
Postitas Jaan
Mul siis samuti BP Visco 3000 mootoris (728iA, m30).
Postitatud: 21 Jaan 2006 23:52
Postitas Arvo
kui teemaalgataja soovib 15w-40 viskoosuse juurde jääda siis soovitaks BP-st kaarega mööda käia (Visco 2000)
Postitatud: 22 Jaan 2006 00:01
Postitas Ruut
Arvo kirjutas:kui teemaalgataja soovib 15w-40 viskoosuse juurde jääda siis soovitaks BP-st kaarega mööda käia (Visco 2000)
kas on mingisugused kurvad kogemused?
Postitatud: 22 Jaan 2006 03:02
Postitas Sass9
nüüd kui möödub see külm siis 10w40 peaks sisse valama.
Muidu juhtmed on enamvähem. Ma ei taha et starter ütleks üles, kuna paks õli takistab käivitamist. Ennem käivitus ka Keila Kaabli juhtmetega- nüüd siis ei taha isegi starter pöördesse minna
Soov siis teada kui kallis peaks olema 10w40 õli, ja mis firmaga on norm õli.
Postitatud: 22 Jaan 2006 11:36
Postitas Ruut
Sass9 kirjutas:nüüd kui möödub see külm siis 10w40 peaks sisse valama.
Muidu juhtmed on enamvähem. Ma ei taha et starter ütleks üles, kuna paks õli takistab käivitamist.
10w40 ja 15w40 vahe ei ole nii suur, et ühega veab mootorit korralikult ringi ja teisega mitte. Mis juhtmed need enam-vähem on? Nende supermarketi juhtmetega pole kävitada praktiliselt mõtet. Nende juhtiv ristlõige on suhteliselt olematu. Olen ka talviti 15w40 kasutanud ja ei mäleta mingeid tõsiseid probleeme.
Soov siis teada kui kallis peaks olema 10w40 õli, ja mis firmaga on norm õli.
Hinda vaata poest. Firmadest: Mobil, Castrol, Valvoline, Havoline, BP, Pennzoil, Total, Lique Moly etc. etc. Pane parimat, mida rahakott kannatab
Postitatud: 22 Jaan 2006 11:58
Postitas Arvo
Ruut kirjutas:kas on mingisugused kurvad kogemused?
Kogemused on võrreldavad odava otsa Adinol õlidega - külmalt käivitades tõuseb õlisurve aeglaselt, õli kippus vahutama ja mootor läks klapikambrikaane alt ruttu mustaks

Kui õli sai vahetatud umbes sama kalli Valvoline Turbo V-ga selliseid jamasid ei olnud, samuti ka Pennzoili poolsündiga (see küll kallim veidi)
10w ja 15w õlide pumbatavuse vahe on ca 5 kraadi ehk siiski tuntav.
väike rusikareegel talveks õli valimiseks:
0W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 35 °C
5W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 30 °C
10W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 25 °C
15W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 20 °C
20W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 15 °C
Postitatud: 22 Jaan 2006 12:01
Postitas Sass9
ja kas suvel on vahe 10w40 või 15w40, kas pöördesse läheb mootor samamoodi? praegu saan aru et 15w40 ei kõlba aga kuidas on lood sellega kevadel? Mis muutub kui sooja ilmaga sisse valada 10w40. Kaalun seda kuna mõni kuu tagasi vahetasin õli ära..