1. leht 3-st

Turbotamise idee

Postitatud: 20 Aug 2011 12:40
Postitas -Myyr-
Siin pikemat aega mõttetes mõlkunud turbotamine..

Muidugi ma loodan et targemad mehed ei tee seda nüüd maatasa..
Kuna väga palju ülevaadet turbotamise osas ei ole.

Käed saaks külge 2.4td turbole.
Mootoriks oleks 2.0 92kw
525'e pihustitele
Öeldi..et peaks uue kütuse pumba soetama..et 3.0 bari pidavat väheks jääma.

Turbo paigaldamisel tuleb ka siis juba kap.remont mootorile...

Kui oskab siin keegi mõnda mõtte tera kaasa öelda oleks oodatud.

Ei taha soetada suuremat mootorit..vaid tahaks oma kogemusi edasi arendada..ja näha mis tulemusi see ka annaks.

Aga tänud lugejatele

Postitatud: 20 Aug 2011 15:34
Postitas heigo
No ideaalne oleks ka vängem sisu mootorile saada.
Kuna aga sul seal vist vägapalju rõhku taha ei tule. Vaid teed seda rohkem eksperimendina, siis vast ajab asja ära ka originaal sisu.
Pihustid oleks hea vahetada suurtemate vastu jnejnejne
Pisiasju on palju...
Turboclub-ist peaksid saama vägapalju näpunäiteid.

Postitatud: 20 Aug 2011 15:42
Postitas -Myyr-
no 0.3 oleks alustuseski hea.

Siin lugesin sellist..et vanemad m20 mootori kannatavad u 100hp kepsu kohta.. ma ei aja taga hullupööra võimsust

Re: Turbotamise idee

Postitatud: 20 Aug 2011 15:44
Postitas Ruut
-Myyr- kirjutas:Kuna väga palju ülevaadet turbotamise osas ei ole.
IIRC enamvähem korralik turbotamine maksis 50k vanas rahas.
Õige oleks alustada selle foorumi läbilugemisest.
http://foorum.turboclub.ee/

Postitatud: 20 Aug 2011 15:49
Postitas mart154
turbo võid prügikasti visata.
pihustid sama moodi.

Kui M20 mootorit juba remontima hakata. Mida ma soovitan ülimalt, tasub juba hankida 2.7 mootor ning 2.5 kaas.

doonormootorid võrreldes mootori remondieelarvega on köömes.

Re: Turbotamise idee

Postitatud: 20 Aug 2011 18:08
Postitas meelis k
-Myyr- kirjutas:Turbo paigaldamisel tuleb ka siis juba kap.remont mootorile...
Tee parem vastupidi. Kõigepealt mootoriremont ja siis kui raha peaks üle jääma - turbo paigaldamine :).

Postitatud: 20 Aug 2011 22:26
Postitas -Myyr-
no turbo saab suht odava raha eest.. + kolle ka veel

Postitatud: 21 Aug 2011 09:35
Postitas Greger
ebays on müügil turbo kit mis lle maksumus on kuskil 500 euri. Seal on kõik timerid ja kogujad voolikud, otrud, põlved, jahutus ventikad kolled ning komplekti tootlikus on 450 HP. Nii et kui selle ostad ja kruvid külge mõningate mootori muudatustega siis on sellest ikka küll ja küll. Ning kui enda masina ribadeks lased ja pole midaig komplektida teha siis teenid selle komplekti müügipealt ikka korralikult tagasi ka. :D

Postitatud: 21 Aug 2011 11:25
Postitas heigo
Alguseks hea, aga laiaslaastus on need turbo KITid täielik bs

Postitatud: 21 Aug 2011 13:53
Postitas Greger
aga samas saad muud vajalikud asjad ikkagi kätte. Jahutus süsteem suht kallis ikka. Õli koguja olemas seal. Siis turbole õlitus vahe jupp mis käib õli filtri alla. Siis kõik need torud ja põlved pole kõige odavamad. Ja seal on olemas Kollektor mis on juba pool vaeva võitu kui ise heitama hakata. Muidugi aju on veel vaja ning plokikaane tihendit korraliku ja surve astet tuleb ka muuta mootoril. Ning sis on uba küünlad õli vaja teised. Ning mootoril tuleb siiski alustuseks teha kap remont. Paned sinna mingi täissündi sisse ja see vana mootor jookseb nagu mahla kask sul seal kui veel surve kõrgeks läheb :D. Nii et ikkagi alustada tuleb kap. rem. plus tugevamad kolvid kepsud.

Postitatud: 21 Aug 2011 15:17
Postitas heigo
Saad aru see on KIT
Sealt ei saa midagi head oodata, kui ajada taga ideaalset kompotti.

Seal on kõik olulised pisiasjad kaheldavad (voolavused, vastupidavused jne)

Väga hea kompoti saad ainult sellisel juhul kui ise ajad parimatest juppidest komplekti kokku.

Aga nagu ma eespool ütlesin. "alguseks kärab küll"


See vängema mootori sisu on ka tegelikult selline niijanaaa.
Tuleks ehk uurida palju mootor kannataks tehase sisuga, ja kas endale sellest piisab.

Imelihtne näide on küll jaapanist aga mis siis.
Mazda FE3N ja FE3NT mootorid kestavad tehase sisuga vabalt ära 400+ HP
Seda on proovitud ülemaailma. KA eestis (DB-HP Ivar )
Usas ühed hullud said 600 HP
Samuti on antud mootorid just väga hinnas oma kestvuse pärast.

Kuigi kaheldav on kas teemas näitena toodud mootor originaal sisuga selliseid jõude taluda suudab.


Päikest : H

Postitatud: 21 Aug 2011 16:16
Postitas -Myyr-
Võtkem nüüd rahulikult:D

Ma olen lugenud.. turboclubist/ vist.. et m20 mootor kannatab stockis 100hp silindri kohta..stock sisu.

Ma ei aja taga 600hplist võimust.
Hetkel 92kw. 125hp.. oleksin rahul isegi 200'ga.
Selle pärast tahtsingi natukene uurida..palju selle diisli turbost loota üldse oleks.

No jah.. et ta rohkem madalatel pööretel töötamiseks mõeldud.. ma ajan taga tõmmet..mitte seda et suudaksin põletada rehve piirajas ka 2-3 käiguga.

Eilsel otsingul avastasin,..et päris bolt on pole kollektor..tahab vaheflantse..
Ja turbost oleks kasu kuni 250hpni.

Tahaks asjaga algust teha..ja kunagi hiljem siis juba suurem mootor ja nii edasi.

Sest hetkelist mootorit ei taha vahetada.. kui õhtale läheb.. asendan diisliga

Kui rõhust rääkida.. siis max oleks hetkel 0.5
Ei ole ka probleem surveastet madaldada.

Mootor on sõitnud 84.000 nüüdseks.. lahti võttes..ma kahtlen et seal väga palju asju vahetada tuleks

Postitatud: 21 Aug 2011 16:20
Postitas -Myyr-
ja selle turbo kiti kohta ebayst..sain jällegi eile targemaks..et see pidi puhas bs olema

Jaapanis tehtud "direct bolt on" turbo.. mis tuleb välja vb et ei istugi otse otsa.. ja kui peakski istuma.. sõidad sa selle puruks.. täiesti juustud pidid olema.

Jah.. voolikud ja muud jurad vb tõesti saaks sealt..

Aga turbo kohta : Milline/mis auto turbo siis peaks sobima 2.0 rohkem?

Diislil väike turbo.. kuna madalatel pööretel.. pole nii palju heitgaase ka korraga..benakal jälle rohkem..sööb turbo ära täitsa..

Võin ka valesti praegu jutustada.. pole just kõige targem.. aga eks me kõik mingi hetk areneme

Postitatud: 21 Aug 2011 16:34
Postitas priit282
oma auto foorumisse sa lisasid mõned pildid, miliseks peab su auto saama - kas nüüd on uued prioriteedid?
parem ikka suuna raha väljanägemisele kui turbole! (vähemalt mina teeks nii...)
:)

Postitatud: 21 Aug 2011 16:38
Postitas -Myyr-
No selle turbo peale aretamiseks lähekls umbkaudu 100€
Keretöödega ma teen algust oktis..ja samamoodi ka turboga. kuna siis läheb kõik teosse.


Välimusel ikka enamvähem samad..

Valukad.. stangelisad.. ja seest eistmed nahasse.. ja suht ongi kõik. madaldus / või custom colid ka..
Rohkem süda ei ihaldagi praegu

Postitatud: 21 Aug 2011 17:04
Postitas heigo
-Myyr- kirjutas:ja selle turbo kiti kohta ebayst..sain jällegi eile targemaks..et see pidi puhas bs olema

Jaapanis tehtud "direct bolt on" turbo.. mis tuleb välja vb et ei istugi otse otsa.. ja kui peakski istuma.. sõidad sa selle puruks.. täiesti juustud pidid olema.

Jah.. voolikud ja muud jurad vb tõesti saaks sealt..
Ja millest ma sulle sis seletasin siin juba :)
Tegelikult on need voolikud ka sellise kaheldava kvaliteediga. Kas annab piisavalt paisuma, või lööb puruks ??
Vaja oleks ikka korralikke voolikuid.


Äkki oleks sul lihtsam otsida mõni turbo mootor ja seda hakata kangemaks "keerama" esialgu ??

Postitatud: 21 Aug 2011 17:08
Postitas -Myyr-
well..siis jääks see enda tegemis mõnu ära..
et leida turbo mootor.. pean arvestama et tuleks teha muudatusi mootori asetuse juures..

Sest uue mootori soovi väga ei ole.. ainult selle turbo osas.

Saan aru et kõik soovitavad suuremat mootorit..aga hiljem tuleks ikka sama teema nagu praegu.. mis ja kuidas ja kust.

Tahan teha sellest 2.0istki midagi paremat,.. kui ta stockis on.

Voolikud jne saab ka kõik
Õnneks on koht ühe targa teadja mehe juures tõstamaal..et temaga koos aretame..ja teeme ka keretöid.

Postitatud: 21 Aug 2011 18:09
Postitas jossu
hiius oli üks 2.0 ära turbotatud, Uuri Aix-i käest...

Postitatud: 21 Aug 2011 18:45
Postitas raunz
-Myyr- kirjutas:No selle turbo peale aretamiseks lähekls umbkaudu 100€
:lol:
Eelnevalt mainitud korralikult turbotamine 50k vanas rahas on pigem see summa mis läheb asja normaalselt tehes. Mõtlen selle all siis seda, et turbost ka mingit kasu oleks. 100€ eest ei saa veeranditki pisiasju, mis tarvis, et asi tööle saada.

Kui huvi asja vastu suur ning tahtmine katsetada ja "kooliraha" maksta siis anna minna ja ära lase pessimistlikest postitustest end heidutada. Kui tahad kindlasti ja reaalselt jõudu kapoti alla juurde saada siis vaata pigem suurema töömahuga m20 mootori järgi :wink:

Postitatud: 21 Aug 2011 19:05
Postitas -Myyr-
m20.. 2.7 oleks ka hea,..aga silma jäänud vaid mõni üksik.. eks vaatame : )
Millised mõtted selleks ajaks kogunenud..kes seda teab