1. leht 1-st
2.5 jooksis kokku?
Postitatud: 12 Veebr 2006 20:21
Postitas aftermatch
Probleem siis selles et nädal tagasi sai ostetud e28 kerega 525i....mõned päevad sai sõidetud, kuni ükspäev sai kiirendatud...ja selle tagajärjel mootor jooksis kokku. Ma ei saa aru miks, sest piirajasse ei lasknud ja mahlad olid ka mootoril normis. Kiirenduse ajal purunes ka vana ja väsinud voolik, mis läheb külmkäivituspihustisse. Igatahes täna võtsin mootori maha. Õli asemel tuli välja tosooli ja õli segu. Võtsin plokikaane maha ja plokikaase tihend oli korras, kuid see-eest oli esimene kolb täiesti puru ja väljalaskeklapp ka pooleks...järelikult silinder ka puru, et tosool õli sekka sattus. 4jandas silindris ja sisselaskekollektoris oli ka alumiiniumitükke täis.
Ei saa aru mis oli selle purunemise põhjuseks...kas vana ja väsinud klapp?
Klapp ise lahti ei olnud pääsenud, oli ilusti kinni.
See 2.5 mootor oli üldse päris hõre...4janda ja 5nda käiguga üldse jõudu ei olnud.
Nüüd siis sai ostetud 2.8i mootor...E23-e pealt. Täiesti komplektne mootor ei ole. Ainult plokk ja plokikaas ning niiöelda sisemus. kollektorid ja muud vidinad lähevad 2.5-se pealt. Nüüd kui nädalavehtus peale saan...ennem kui ei saa põhjust teda, miks eelmine mootor läks, ei julgegi enam järsemalt gaasi anda

Äkki keegi targem oskab nõu anda mulle??
Re: 2.5 jooksis kokku?
Postitatud: 12 Veebr 2006 21:23
Postitas Arvo
antud viga vist päris kokku jooksmiseks ei ole õige nimetada aga see selleks

Pakuks, et nukvõlli ajastus muutus tugevalt mingil põhjusel (purunenud kett või ketileevendi) ja kolvid "jooksid pähe".
Uuel mootoril soovitaks keti ja leevendi ära vahetada, B-osa jupid ei ole kuigi kallid... tööd vahetusega on muidugi omajagu aga kui ise julged ette võtta on see suht huvitav tegevus.
Postitatud: 13 Veebr 2006 00:16
Postitas aftermatch
vanal mootoril oli kett ja ketileevendi korras...see sai üle vaadatud
Postitatud: 13 Veebr 2006 19:44
Postitas 7pac
hmm..oled kindel ikka et piirajasse ei lasknud
aga loodame et see uus mootor ikka ilusti tuksuma hakkab ja kui abi vaja siis ikka külasta ja isegi siis pakun abistavakäe

Postitatud: 13 Veebr 2006 19:47
Postitas aftermatch
piirajasse ei lasknud

Postitatud: 13 Veebr 2006 22:57
Postitas Arvo
Võid veel vaadata hammasrattad üle, ehk andis sealt ketti mingil põhjusel veidi järgi? Klapid iseenesest puruks küll ei lähe, va juhul kui sel mootoril on kunagi juba klapid peas käinud ning siis klapisääred uuesti sirgeks õgvendatud. Mul kunagi Termaki nimelises töökojas pakuti sellist varianti kui uute klappide hinna peale ära ehmatasin

Öeldi, et nad varemgi sedasi teinud, garantiid muidugi ei tahetud anda

Postitatud: 14 Veebr 2006 00:20
Postitas aftermatch
ma siin mõtlesin selle asja üle. Kas nii ei võinud olla et klapivedru oli omadega väsinud ja ei surunud klappi korralikult kinni. Ja suurema plahvatuse ajal ta niiöelda purustas selle lahtioleva klapi....
Kui mina ta sain siis tal vähemalt üks silinder ei töödanud õieti.
Ma usun et see jutt tundub väga jabur ja puudub loogika aga lihtsalt äkitselt tuli selline variant pähe
Postitatud: 14 Veebr 2006 09:03
Postitas Arvo
Väsinud klapivedrudega mootoril tekib probleeme just kõrgetel pööretel kus klapid ei jõua enam õigeaegselt sulguda. Ja kui mootor käib tihti piirajas hakkavad klapid-kolvid tõesti ka kohtuma aga seda väga minimaalselt (vanadel rullnoka M20 mootoritel võib näha kolvipeas sisse kulunud klapitriipe, M30-l pole isiklikult näinud)
Aga kui asi tõsiselt huvitab eks siis võta raamat kätte mõõda vedrud üle ning vaata kas tulemus jääb lubatud piiridesse, niimoodi ilma pilte nägemata võib ainult oletada mis seal juhtus, vabalt võis ju ka mingi muu viga olla.
Postitatud: 14 Veebr 2006 22:10
Postitas aftermatch
Mootorist pildid on aadressil:
http://spaces.msn.com/aftermatch/Person ... PhotoAlbum
Muidu silmaga ei olnud aru saada et klapivedru väsinud oleks
Postitatud: 14 Veebr 2006 23:21
Postitas Arvo
Silmaga võib puusepp oma tegemisi mõõta

mootori juures kasutatakse ikka täpseid mõõteriistasid nagu mikromeeter, indikaatorkell jne.
Kui õieti mäletan siis oli klapivedrude mõõtmisest isegi Haynese remondimanualis juttu, vaata sealt.
Postitatud: 14 Veebr 2006 23:41
Postitas aftermatch
njaa. Seda küll
Eks nädalavahetusel kisub selle mootori osadeks. Ehk leiab midagi huvitavat, mis võiks põhjuseks veel olla
Postitatud: 16 Mär 2006 01:00
Postitas eclipse
nii, nuputasin siin ikke kõva tunni ja mõtlesin, varjant on see, et jättis vahele see silinder korra, kolb vana ja nõrk ja siis lõi topelt koguse bensiini plahvatama ning ei kolb ega klapp pidanu enam vastu, piisaba ka tegelt, kui on kolb puruks, tükid lõuhvad ka klapi. Teine varjant, kolvil olnud sees mikropragu ja nüüd see juhtus.
Postitatud: 16 Mär 2006 01:20
Postitas aftermatch
jah, see variant tundub väga loogiline olevat, nii ta võisgi juhtuda küll