1. leht 1-st
e12 tagasilla laagri mutter
Postitatud: 24 Mär 2012 19:46
Postitas Priit
Kas kellelgi on trikki kuidas tagasilla laagrit koos hoidvat suurt mutrit (nr 30) lahti saada. Täpsemalt e12 518 oma, mis asub erinevalt e21'st seespool. Stopperiks oleva plekitüki sain kätte aga see mutter ei allu mittemingile pingutusele.
Samas kuluvad ära ka trikid teiste mudelite puhul.
Postitatud: 24 Mär 2012 21:11
Postitas akuula
3/4 mutripüssiga.... kui suurt püssi pole siis võta üks vanavelg mis on kasutus kõlbmatu, kinnita velg poltidega rummu külge, mõnest velje august pistad heebli läbi, sellega takistad siis rummu pöörlemise ja sellele nr30 padrunile 2 meetrine saba järgi. Nutab, aga tuleb

Postitatud: 24 Mär 2012 21:15
Postitas Priit
akuula kirjutas:3/4 mutripüssiga.... kui suurt püssi pole siis võta üks vanavelg mis on kasutus kõlbmatu, kinnita velg poltidega rummu külge, mõnest velje august pistad heebli läbi, sellega takistad siis rummu pöörlemise ja sellele nr30 padrunile 2 meetrine saba järgi. Nutab, aga tuleb

Kahe meetrisega ei proovinud, meetrisega ei allunud. Käsipidur on siiani paigal hoidnud. Mõttes oli hankida 3/4 padrun, saba on olemas. Mutripüss on 1/2.
Postitatud: 24 Mär 2012 21:57
Postitas akuula
Võib ka liim vahel olla, mõned liimid tahavad kuumutamist enne lahti keeramist, kuumuta mutrit. 1/2 saba annab ilmselt järgi siukse 2 meetrise õla juures... seega soovitan sul 3/4 padrun hankida, v-b saad kuskilt laenuks padruni koos püssiga, tööriista rendist tasuks ka küsida...
Postitatud: 26 Mär 2012 08:49
Postitas Arvo
Jah, seal on liimiks värvi vahele pandud, kuumutamine aitab mingil määral. Mina sain selle mutri lahti alles veidi üle 2 m pikendusega, huvitaval kombel pidas sellele valule kenasti vastu handymani odav 3/4 padrunikomplekt.
Muidugi, mul oli olukord selles mõttes lihtsam, et õõtsad olid auto alt ära võetud ja ma sain neid kruustangide vahele endale sobivasse asendisse kinnitada.
Kui tegemist on sõitva autoga siis ma ilmselt täna sõidaks suvalisse autoteenindusse ja laseks seal selle töö ära teha, mingi lihtne ja meeldiv tegevus see pole.
Postitatud: 26 Mär 2012 18:39
Postitas Priit
Lahti on vaja seda eesmärgil et piduri tagumised plekid taastada. Niivõrd laagri vahetust vaja ei olegi. Auto on kanali kohal pukkidel, niiet ega seal kõige parem seda teha ei ole jah.
Postitatud: 02 Apr 2012 16:43
Postitas Luiks
Kiire küsimus vahele et kui keeruline see laagri vaetus ise on, et kas saab ilma pressita hakkama? mul e28 518 ja hädasti vaja see ära vahetada.
Sry ot.
Postitatud: 02 Apr 2012 18:10
Postitas einar
Luiks kirjutas:Kiire küsimus vahele et kui keeruline see laagri vaetus ise on, et kas saab ilma pressita hakkama? mul e28 518 ja hädasti vaja see ära vahetada.
Sry ot.
Võid ju vana laagri kuvaldaga välja taguda ja uue samamoodi sisse.
Teineküsimus on see et kui pikk on niimoodi vahetades uue laagri eluiga

Postitatud: 02 Apr 2012 19:42
Postitas raunz
Laagrit ilma pressita kindlasti ei soovitaks vahetada. Variant 1 on õõts auto alt ära võtta ja kuhugi ettevõttesse minna, kus ära pressitakse või siis kodus ise sobiv rakis meisterdada. Pekstes erilist lootust korralikku asja saada pole, ega ta pekstes nii naljalt tule kah.
Postitatud: 02 Apr 2012 20:42
Postitas Luiks
Olen ühel volkaril seda pulli teinud ees ja tean et see pole mingi lapsemäng. Mõtlesin kah et hüdrotung ja mingi rakis meisterdada ja siis saaks.
Tänan!
Postitatud: 02 Apr 2012 21:41
Postitas Cardo
Saab, selleks tuleb kasutada õiges mõõdus " padrunit " , pressimiseks on samuti seda vaja. Press on aga loomulikult esteetilisem, aga saab ka teisiti.
Postitatud: 02 Apr 2012 22:04
Postitas sillufromIV
Vana laagri saab koputades kätte küll. Tuleb võimalikult suur padrun või muu silinder laagri vastu panna, et viltu ei kisuks. Uue saab tõmmitsaga või keermelatist ja mutritest tehtud riistaga paika tõmmata.
Postitatud: 23 Apr 2012 00:26
Postitas Sven
Suure mutri saab lahti 3/4'' tapiga padruniga ja pika sabaga. Ratas tuleb alla panna ja auto tungraualt alla lasta. Siis püsib paigal. Kui on hea käsipidur, siis ehk hoiab see ka kinni. Mina olen alati auto raskuse ära kasutanud.
E28 tagumise laagri vahetus on suhteliselt kompleksne ja keeruline. Kui varem üldse kätt harjutanud pole (a la E30, mis on köki-möki), siis võid jänni jääda. Tõmmitsaks piisab täiesti ehituspoe M14 keermelatt. Võin pikemalt kirjutada ja fotodega illustreerida, kui soovi on. Haamrit on ka kahtlemata laagrivahetusel vaja. Sobiva haamriga löök õigesse kohta on väga adekvaatne töövõte. Aga minu hinnangul pelgalt haamriga pekstes seda tööd ära ei tee.
Postitatud: 03 Apr 2013 22:22
Postitas Priit
Ongi põhjus vana teema jälle üles tõsta.
Kellel oleks üheks õhtuks võimalik 3/4" otsaga suruõhupüssi laenata?