1. leht 3-st

Mootori remont M20

Postitatud: 14 Apr 2012 15:39
Postitas karlerik
Kas keegi teab, kus saaks "soodsalt" teha mootori remondi, pakkumist küsida. Alates selindrite puurimisest-lihvimisest kuni plokikaaneni. Mis selline ettevõtmine maksta ka võiks? Ühe pakkumise olen saanud, seda ainult töörahana 800euri. Sinna juurde oleks tulnud ka plokikaane lihv jne. muidugi ka varuosad.

Karl

Postitatud: 14 Apr 2012 15:58
Postitas sillufromIV
M20 klappide lihvimine, klapisääre tihendite vahetamine ja kaane alumise pinna lihv 95€. Simmeri ja tihendid vahetad ise. Lahti ja kokku ka ise. Ehk teeb keegi muidugi kusagil soodsamalt ka.

Alumist otsa pole remontinud, ei tea hindadest midagi. Hoonimiseks on muidugi pinki tarvis ja täpne töö aga juppe on vist vähem, kui peas ...

Postitatud: 14 Apr 2012 16:10
Postitas Ruut
Teenusena tehtav M20B20 remont läheb tõenäoliselt oluliselt rohkem maksma, kui asi väärt. Lihtsam ja odavam on otsida korralik asendusmootor.

Postitatud: 14 Apr 2012 20:58
Postitas karlerik
jah remont on kallis aga ei kipu ka poolpidust mootorit ostma ja siis seda remontima hakata. Selleks tahakski teada, mis kõik maksaks. muidugi kui remontima hakata, siis teise võimalusena näen võtta 2,3 mootor, ehk on mõtekam ja harvem esinev.
Kuna präegasel mootoril oli 5-enda silindri surve 0 ja plokikaane 5- enda silindri klapid peavad testides(bensiin valatuna klappide pessa) hästi, siis ei saagi aru kuhu see mats kõik kadus, miks ikkagi 0. Kas on mingi võimalus, et silindri rõngad katki? Siis aga peaks rõhk õli tihendi vahelt välja ajama. Mingit silmaga nähtavaid õlilekkeid aga pole. Või lööb ikka rõhuga õli välja?

Postitatud: 15 Apr 2012 12:34
Postitas Arvo
Kui jutt käib 2 liitrise remondist, siis tekib minul küll kohe küsimus, et mida sa loodad sealt mootorist siis pärast remonti siis saada? Sinna sisse laotud rahahunnik ei tule küll kuskilt otsast tagasi.

Kap remont on 2 ja 2,5l mootoril ühes hinnas, (ok, kui kolvid ka uued panna siis tuleb mingi erinevus sisse), kütusekulu on nendel mootoritel ka samas suurusjärgus. Kokkuvõtvalt, kui juba remontida siis ikka 2,5l mootorit.

Postitatud: 15 Apr 2012 18:52
Postitas dmk
Kas tõesti minupoolt pakutav M20 mootor, 10 euri eest on kallim kui kapremont??? :roll:

Postitatud: 16 Apr 2012 09:00
Postitas karlerik
Jutt käib e30 320i 83a kupee BMW-st
Viimastel päevadel olen palju pidanud sellele küsimusele mõtlema. Peale seda kui sai ostetud nn. remonditud kaas.
Arvamusi on tulnud erinevaid, mõni arvab, et seda niru 2.0i mootorit ei ole üldse mõtet remontida. Viskad põhimõtteliselt raha prügikasti. Teine arvamus(kusjuures ainus) on, et säilitada originaalsust. Kolmas, et teed poolikult korda ja käib kah.
Mida arvab siine seltskond originaalsuse hoidmisest? Kas mootorivahetus (minujaoks 2.3 kuna seda paigaldati pre-faceliftile) annab autole väärtust juurde või vastupidi muudab ta jällegi juba kombeks saanud rikutud "hybriid" rullnoka bemmiks(ei taha kedagi solvata, kes seda teed läinud). Võiks lausa omaette teema sellele küsimusele püstitada.

Postitatud: 16 Apr 2012 11:06
Postitas tõnis
Mina kuulun vist selle vähemuse hulka kes arvab et tasuks ka m20b20 remontida. Miks on sinna sisse laotud raha maha visatud raha? Ei ole ju tegemist mingi suva tarbepanniga mida väikeste kuludega liikumises hoida, vaid hobiautoga (vähemalt nii olen aru saanud). Kui ikka plaan autot endale ehitada ja täit rõõmu tahta sõidust tunda, võiks ühe korraliku mootori ju kokku ehitada ka. Mitte vahetada iga hooaja lõpus mootorit ning vaevelda pidevas rahulolematuses et ei käi ikka niinagu peaks.
Suurema mootori peale ehitamine on kahe otsaga asi. Iseenesest ei ole tõesti remontimisel hinnavahet kas seda teha 2,0 või 2,3. Siin tuleb mängu kasutus otstarve ja eelistused. Kas tunned et pidevalt on võimust vähe, ikka rohkem vaja, kas tahad hoida originaalset joont jne. See kas peale 2,3 moto lisamist ka auto haruldasemaks ja väärtuslikumaks muutub ei oska öelda, pigem mitte. Sest lõppudelõpuks jääb ikka auto ju 320i ja muudetakse mootori võimsus passis ära. Mina isiklikult hindaksid originaalkorras 320 rohkem kui mingit hübriidi.

Postitatud: 16 Apr 2012 11:17
Postitas karlerik
Võimsust ma taga ei aja pigem olen originaali pooldaja olnud ja eks see mootorivahetus kangema vastu oleks põhjendatud ainult siis kui auto oma väärtus ei langeks. Kirjutades antud teemal saab aina selgemaks, et hakkan seda 2.0-i remontima, esialgu kaas ja siis edasi, kõike korraga ei saa ja tahaks sellel aastal ka sõitta.

Postitatud: 16 Apr 2012 16:39
Postitas Ruut
Eks loomulikult kõik sõltub sellest, mis on endale eesmärgiks pandud.
Kui tahta originaalsust säilitada eesmärgiga jätta auto endale veel pikaks ajaks, siis on remont täiesti õigustatud. Ehk siis "Matching numbers" mootoril ja kerel.
Samas hetkel veel leiab saksast kindlasti mõne vähesõitnud isendi, mida tasuks endale hobiautoks tuua, mitte hakata 15a eestis s*tta ja soola näinud isendit taastama. Ei räägil konkreetselt sinu autost vaid rohkem enda omast. Mul hetkel on tehnika pool enamvähem aga kere hakkab ümbert ära lagunema.

Minu silmis pole e30 veel rariteetset staatust saavutanud, seda enam, kui on "tavaline" 320 nagu mul endalgi.

Postitatud: 16 Apr 2012 17:10
Postitas karlerik
Eks ta ole jah konkreetses eksemplaris paljuski kinni. Pidada kavatsen teda ikka veel ja veel. Ma tegin täna otsuse ära, et 2.0 ta on ja jääb. Jupid kaane remondiks tellitud. Remonti läheb originaalkaas.
Rariteet ta veel muidugi ei ole aga eks ma hoolitse selle eest, et ta kunagi, kas siis minu või kellegi teise käes saaks(just sellisena nagu ta kunagi kokku pandi). Rariteetsuse kohapealt veel, nt. M3-ega ta muidugi võistlema ei hakka kunagi.
Selle teema võib minupoolt Lukku panna.

Postitatud: 16 Apr 2012 17:57
Postitas sillufromIV
karlerik kirjutas: esialgu kaas ja siis edasi, kõike korraga ei saa ja tahaks sellel aastal ka sõitta.
Et teed kaane korda, paned moto kokku, siis millalgi võtad jälle maha ja teed alumise otsa remondi?

Postitatud: 16 Apr 2012 18:11
Postitas Arvo
Ruut kirjutas:Minu silmis pole e30 veel rariteetset staatust saavutanud, seda enam, kui on "tavaline" 320 nagu mul endalgi.
Kui vaadata Soome ja ka läänepoolseid automüügiportaale, siis saab kohe selgeks, et selline auto ei muutu ka 10 aasta pärast mingiks kollektsionääride suureks huviobjektiks (erandid muuseumikonditsioonis isendid muidugi välja arvata). 40 aasta vanuseid ja täitsa söödavaid 1500-2002 bimmereid saab aegajalt osta paarituhande euro eest. Ise eelmine aasta Soomes võitlesin kiusatusega üks suhteliselt naljaka hinnaga ja heas korras 02 ära tuua :)

OK... kaaneremont, mis pole eriti kallis ja võib anda mootori töös ja võimsuses päris suure efekti, tasub ära teha küll. Aga alumise otsa kap. remondi plaani soovitan küll 9 korda kaaluda... eriti olukorras kus täiesti talutavas konditsioonis mootoreid on suht tihti kommiraha eest saadaval:)

Postitatud: 16 Apr 2012 18:28
Postitas karlerik
:D lõhkine küna jällegi. Alumist poolt remontida ei tahaks hetkel, tehase puurimise jäljed veel ilusti peal, kuigi jah on ka jutid, mis seal olema ei peaks. Aga need nii pinnapealsed vaevu märgatavad, tuntavad(kui mitte öelda ei tunnegi). Mingi hetk tuleb ka rahakoti sisu ikkagi mängu ja kõike lihtsalt ei saa. Usun, et kaane remondi raha maha ei viska kui peakski kerge suitsuvine tekkima ja siis alles alumise poole kallale minna. Hetkel see kaas lihtsalt ei tööta mingil põhjusel ja nii ei saa jääda.
Arvo jutus on jumet aga tahan ikkagi vähe pilvedes hõljuda ja oma ettevõtmistele põhjendust leida :D .

Postitatud: 16 Apr 2012 18:59
Postitas akuula
Mina olen arusaanud, et kui otsid kasutatud mootorit siis pead :
1. Kuulma teda käimas
2.pead mõõtma kompresiooni( nii külmalt kui soojalt)
3. mõõtma ära õlirõhu (samuti nii külmalt kui soojalt)

Vastasel juhul on sul lihtsalt hunnik varuosi või paras toorik.
Mina talitaks nii: remondiks selle M20 kaane mis su enda jagu on, sest M20 kaane remont on lihtsalt teostatav ja suhteliselt odav(lihviks, sooveldaks klapid, lõikaks pesad üle kui vajadus,kontrolliks juhtpuksid üle ja paigaldaks uued klapisääre tihendid ning muidugi laseks kaane ära survestada) + uus kaane tihend. Kui kaan on korektselt kohal, mõõdaks üle surved.Kui on OK siis on asi korras ja saad suvele vastu minna, kui aga surved annavad soovida siis saab edasi otsustada mida alumise otsaga teha. Vähemasti on sul korralik kaan juba olemas ja sa ei pea sinna enam raha kulutama
:wink:

Postitatud: 17 Apr 2012 21:26
Postitas karlerik
Jätkaks siiski seda algatatud teemat. Kuidas saab nookurid kätte? Kas juhtvõll mille küljes nookurid on tuleb jõuga välja suruda, nii, et iga nookur tuleb ükshaaval võlli keerates vedru survest vabaks lasta? Või on mul vaja mingeid spetsiaalseid vedru tõmmitsaid, et see nookureid hoidev võll ilusti pingevabalt välja suruda?

Postitatud: 17 Apr 2012 22:08
Postitas sillufromIV
Ei tea, kuidas spetsid teevad aga ise tegin nii:

1. Võtsin kõik 12 klambrit maha, need, mis nookureid paigal hoiavad,
2. Keerasin ekstsentrikud kõige "madalamasse" asendisse,
3. Nihutasin ühe võlli nookurid nuka peadelt maha (nukka keerates),
4. Siis määrisin kõik värske õliga kokku ja hakkasin võlli ringi keerates seda välja lükkama/tõmbama (kus oli kuuskant otsas),

Ühe pea võllidel polnud kuuskanti otstes, seda sai algul 1/2" padrunipikendusega koputatud võlli aknast. Edasi toppisin midagi pikka ja peent võlli õlitusauku ja nii sai keerata ja tõmmata. See pole aga võlli kandvatele avadele kuigi tervislik, nookurite ja võlli kokkupuutepinnale ka. Alumiiniumipuru tuli päris palju, sest need õliaugu ääred deformeeruvad ja kerkivad võlli pinnast kõrgemale, höövli effekt. Pärast pidin neid kraatreid relakaga lihvima, et tagasi pannes sama kahju ei põhjustaks.

Kui pea niikunii tegemisse läheb, soovitaksin algul ohtralt loputada kas diislikütuse või WD 40-ga neid võlle ja nookureid.

Ise märkisin kõik nookurid ka ära, et pärsat samasse kohta tagasi satuksid need.

See oli mu oma tuletatud meetod. Kui kellelgi lihtsam välja pakkuda on, loeksin huviga :) Sest M20 motost veel niipea ei loobuks ja ehitada tuleb neid veel kindlalt mitu.

Postitatud: 18 Apr 2012 20:16
Postitas rean
Minu 325 i kaan käis oü tõukuris remondis , tehti kõik mis võimalik .
Õelda tahtsin , et nukkvõlli koos tõukuritega jätsin külge , mille nad ka ilusti tagasi sättisid . Klapid tuleb hiljem omal regullida .
Kuni mootori käivitamiseni läks koos vedelikega 7500 eesti raha :wink:
Peale/maha remontööd teostasin ise .

Postitatud: 19 Apr 2012 10:00
Postitas Arvo
sillufromIV kirjutas:See oli mu oma tuletatud meetod. Kui kellelgi lihtsam välja pakkuda on, loeksin huviga :) Sest M20 motost veel niipea ei loobuks ja ehitada tuleb neid veel kindlalt mitu.
Eks kodugaraazis tuleb aegajalt ikka igasuguseid "meetodeid" leiutada, seda teen ma ka ise. Aga mootoriremondi koha pealt kus suured rahad ja palju tööd mängus soovitaks ma algatuseks võtta kätte mõni remondimanual (kasvõi netis laialt levinud Haynese oma, see pole küll kõige parem aga käib kah) see läbi tudeerida ja siis edasi tegutseda.

Postitatud: 20 Apr 2012 18:44
Postitas eix22
Pre facelift e30 on piisavalt rariteetne ja haruldane, et seda originaalina hoida ja teostada selle 2.0 mootori remont, uskumatut juttu aetakse siin foorumis ka ikka, loe ja naera :)
Säilinud esimese otsa pillid (82-85a) on kindlasti eestis palju vähem kui sellest vanemaid kuueseid, kolmeseid jne. Tehnika ja üldse kogu auto on ikka täiesti teine, kui siin enamusele silmi ette pildina tulevad tänaval liikuvad faceliftid.
Edu tegemisel!