1. leht 2-st

`78 630 CS - karburaator jukerdab

Postitatud: 05 Mär 2006 19:23
Postitas enthusiast
Tere!


Olen uus huviline, siin teie seas, kuigi oman antud autut juba 2002 aastast.
Tegemist on küllaltki rariteetse isendiga ja väga hästi ja hoolega hoitud.
Viimased aastad saksas, omaniku (vanapapi, kes oli masina uuena ostnud :o , lahkumise tõttu auto lihtsalt seisis). Uurisin natuke antud mudeli tausta ja toodeti vaid midagi 5700 tk ja eestis arvel vist 3 oli.

Auto on täiesti originaal iga nurga alt, algaegadest orig 14" Alpina velg, päikesekäes ilusti sillerdav teleskoopantenn :) ja nikkelpeegel ainult juhil.

Sisu väga korralik ja terve, selline luksplüüz, siis huvitav riistapuu on Blaubunkti orig kassettraadio mäludega ja mikrofoniga :idea: , mis kenasti juhtme otsas.


Ok, proovin siis poindini ka jõuda :D

Karburaator jukerdas kohe alguses, yks asjapulk(seltsimees Naaber) nikerdas ta enamvähem jonksu, aga pole ikka päris see. Lugesin siit foorumist, et saadaval ja kohe, remkomplekt karpale. Võib see olla lahendus? Sest uut karpat või siis kasutatud korraliku ei ole suutnud leida, Eestist.


Muret teeb veel esistangel olev nikkelliist vasakul nurgal ja tagastange nikkelosal pindmine rooste (nikeldamine?) :?:
Tean ja olen vaadanud ka saksaebayd aga enne uuriks siit, äkki on midagi ripakil.
Muidugi super oleks kui saaks komplektsed stanged mõlemad korralikud, aga unistada võib vist :lol:

Õnnetul kombel garaazis jukerdades läks yks tagumine kyljeaken katki, sai uus(kasutatud) ostetud käest, aga kurivaim oli pruuni tooni, autol kõik sinise tooniga, et päris kole. Sõnaga ostaks sinise tooniga parema taga kyljeklaasi.


Praegu vist said otsa kysimused, aga tänan tähelepanu eest :wink:

Postitatud: 05 Mär 2006 21:20
Postitas Priit Peljo
Küsimustele vastata ei oska aga ole tore ja pane auto Liikmete Autod-e teemasse koos piltidega 8)

EDIT: seltsimees Naaber üks asjalikumaid siinmail. Kui ta su auto karpat juba näppinud siis võiksid ju uuesti tema poole pöörduda ja talt nõu küsida.

Re: `78 630 CS - karburaator jukerdab

Postitatud: 05 Mär 2006 22:26
Postitas Priit Peljo
enthusiast kirjutas:...ja nikkelpeegel ainult juhil. ...

Sisu väga korralik ja terve...
Nagu minu seitsmesel 8) Ja ikkagi Liikmete Autod-e alla juttu ja pilte sooviks :wink: Sul paistab päris hea eksemplaar olevat.

Postitatud: 05 Mär 2006 23:41
Postitas enthusiast
Kunagi olid mul pildid carratingus üleval küll, aga see rullide koht tundus olevat.....sry kui liiga tegin :lol: kellelegi.

Vanad pildid hävisid eelmise arvutiga, aga usun, et nädala - paari pärast riputan uued 8)

Mis puutub seltsimees Naabrisse siis kummardus ainult ja samasugune kummardus Rain Aavale, kes selle auto eest head hoolt kandnud.

Ja enam paremaks seda karpat ei saa.....kahjuks....nii et uus vaja või kes siin rääkis remondikomplektist......äkki oskab aidata.
:roll:

Postitatud: 06 Mär 2006 10:07
Postitas Arvo
Mis karpa probleem muidu täpsemalt on? Seal peaks olema see solexi A41 karburaator mida võid leida eestis üsna levinud E21 320/6 pealt (pole küll täpsemalt võrrelnud aga enamus juppe peaks 2l ja 2,8...3l karpadel samad olema, nuga ehk täpsustab tal mõlemad tüübid olemas) Tihendite remondikomplekti tasub niiehknaa paigaldada, selle hind oli mõnisada krooni.

Postitatud: 06 Mär 2006 10:15
Postitas nuga
Karpa on jah tõesti seesama kurikuulus solex.
Sellest on pisut juttu olnud siin: http://www.e21.ee/forum/viewtopic.php?p=1061

e21 320'lt pärit isend 1:1'le ei istu, aga mingeid komponente saab kasutada.
Soovitaks jah kõigepealt remondimaterjalidega tutvuda, karpa ehitus endale selgeks teha, remondikomplekt hankida ja asi ära teha.
Karpade sättimine on selline kaduv teadus, mis igaljuhul tasub ise selgeks teha sellise auto omamisel :)

Mul oli selle solexi kohta veel materjale, pean natuke ringi tuhlama :)

Postitatud: 06 Mär 2006 10:42
Postitas nuga
http://www.e21.ee/solex/ - sellised asjad leidsin esimese hooga.

Postitatud: 06 Mär 2006 16:24
Postitas enthusiast
Kahjuks mehed.....ma ise suur (tegelikult üldse mitte) remondimees pole :oops:......niisama fanatt :lol:

......ja auto hingeelu teab kõige paremini tolle autu ihuarst Rain Aava ja Naabergi natuke.

Naaber sõnaski, et paremaks enam ei saa. :(

Tundub, et siin päris asjalikud sellid olete :D

Kütusekulu on autol meeletu, millega muidugi eos sai arvestatud.......aga on ka mingi võimalus karburaatori ideaalse töötamise korral, et see väheneb?

Ja veel.....ega vist need soovitud stangetükid ilmselt ei oota, kellegil, kuskil garaazinurgas paremaid aegu? :roll:

Postitatud: 06 Mär 2006 16:31
Postitas Arvo
isikliksest kogemustest mäletan, et selle karburaatoriga varustatud E21 320 võttis kütust enam-vähem sama palju kui sissepritsega E30 320i.
Nii et sinu autoga peaks olema teoorias võimalik linnas 13-14l/100km kuluga hakkama saada.

Postitatud: 06 Mär 2006 16:33
Postitas nuga
enthusiast kirjutas:Kütusekulu on autol meeletu, millega muidugi eos sai arvestatud.......aga on ka mingi võimalus karburaatori ideaalse töötamise korral, et see väheneb?
Kindlasti! Minu analoogse solexiga masina kütusekulu on vägagi mõistlik, kuskil 8 - 10 l/100km.

Postitatud: 06 Mär 2006 16:52
Postitas enthusiast
Olen praegu sunnitud ka temaga sõitma :oops: .....kui ilm vähegi lubab ja külmal ajal ikka kuskil 20 -25 l/100km......esimene talv muide sõidan taga ja eriti rõõmus pole.....usun, et teeb ikka liiga talle. Suvel ta võtab ikka ka sinna 20 ligidale. :roll: ......üldiselt karpa nagu toimib pärast putitamist......vahel kui paha tuju on, siis jukerdab. Mootor nurrub ise marukenasti ja vaikselt 8)

Postitatud: 06 Mär 2006 16:59
Postitas nuga
Aga milles see jukerdamine konkreetselt seisneb?

Postitatud: 06 Mär 2006 17:03
Postitas enthusiast
tühikäigul hakkab jukerdama......tahab välja surra ja vahel kiirendamisel poob.

Postitatud: 06 Mär 2006 17:05
Postitas enthusiast
ja pöörded on kuidas ta ise tahab......teinekord 1000 - 1200.......siis jälle 500 ja väljasuremisäärel

Postitatud: 06 Mär 2006 17:06
Postitas nuga
enthusiast kirjutas:tühikäigul hakkab jukerdama......tahab välja surra ja vahel kiirendamisel poob.
Mul poos kah alguses kiirendamisel. Viga seisnes selles, et suuri lõõre kinnihoidev vedru ei olnud piisavalt pinges, samuti vajusid suured lõõrid tühikäigul aeg-ajalt lahti. Väike kruvikeeraja ja 2 minutit tööd lahendas probleemi :D

Postitatud: 06 Mär 2006 17:25
Postitas enthusiast
Kas selle generatsiooni mudel muidu põhineb E12?

On veermiku ja muud sellised detailid, peale keretykkide kättesaadavad kenasti?

Tagasilla raamipuks vististi on hakkanud häält tegema, kolksub iseloomulikult. :roll:

Postitatud: 06 Mär 2006 18:03
Postitas kustas
ära nüüd siis siia pajata oma E24'st... Tee uus teema "liikmete autod" alla 8)

Postitatud: 06 Mär 2006 18:11
Postitas enthusiast
sorri mehed.....jah paneme selle mula lukku siin. :D

ma ei taipa seda asja siin veel eeskujulikult. :)

Postitatud: 06 Mär 2006 20:03
Postitas nuga
No konkreetse karpateema võib siin lahkamiseks lahti jätta, aga muu jutt siis jah autode all :)

Postitatud: 06 Mär 2006 21:39
Postitas Silwer
Rain Aava peaks ikka üht koma teist nendest karburaatoritest jagama.

Minu autod on remonditud ka põhiliselt Rain Aava juures. Vaid igasugu bmw spetsiifilised "kalad" ja elektri asjad lasen mujal teha (Patrick).