1. leht 1-st
Küsimus mootori vahetuse kohta?
Postitatud: 06 Sept 2012 17:35
Postitas falckranger
Tere
Eelmises teemas uurisin turbo paigaldust, aga küsisiks nüüd siin Teie nõu mootori vahetuse kohta. Hetkel autol (BMW 525e) M20B27 mootor, 92Kw, autom kastiga.
Kuna käsil auto taastamine ja kast ning mootor maha võetud, tekkis mõte midagi põnevamat sinna tagasi panna (esimene mõte oli turbo), seega küsisks, et millist mootorit kõige lihtsam/mõistlikum sinna paigaldada? Eesmärk võiks olla nii +40 Kw võrreldes originaaliga. Kast võiks ka peale mootori vahetust ideaalis olla automaat.
Tegemist saab olema hobiautoga, mitte igapäeva liikuriga.
Ette tänades
Matin
Postitatud: 06 Sept 2012 17:43
Postitas -Myyr-
mingi disla paned..siis juba turbo annab oma tulemuse sealt.
Enamustele leiutavad vahele m50b25 141kw. Aga kui leiad m30b35 e28 kere pealt siis ainult ümbertõstmis rõõm ja juhtme mured.
Küsimus mootori vahetuse kohta?
Postitatud: 06 Sept 2012 17:57
Postitas falckranger
Soovitud võimsuse annaksid kõik M30 mootorid alates M30B28 'ast ülesse. Kas tõesti ainult peale tõstmise vaev + aju ja juhtmestiku vahetus?
Kas M50B25 nõuab palju ringi tegemist?
Kui tõesti ainult peale tõstmise vaev, siis olen huvitatud M30B28 või suuremast mootorist.
Postitatud: 06 Sept 2012 18:03
Postitas -Myyr-
No ehk vastab mõni targem mees ka meil foorumis.
m30 puhul vaja mootoritala juurde:D
m50'e puhul vaja mootorikäpad teha ja juhtmestikuga mängida. Ei sobi kõik otse
Postitatud: 06 Sept 2012 21:29
Postitas JanekEnde
Väike märkus targa jutu juurde - lõpptulemuses soovitakse automaatkasti.

Ise soovitaksin M30 mootorit kapoti alla.
Postitatud: 07 Sept 2012 00:05
Postitas dmk
JanekEnde kirjutas:Väike märkus targa jutu juurde - lõpptulemuses soovitakse automaatkasti.

Ise soovitaksin M30 mootorit kapoti alla.
Ma küll ei näe kusagilt targa jutu siin....
M30 "mootoritala"??? mis asi see veel on????
M30B35 ei ole lihtsalt vahele viskamine ja paar juhet... ei sobi mootori käpad, jahutus/sooendus süsteem, väljalase kollektorid, summuti, kardaan jpm igasuguseid asju.
M30B34(e28 pealt), M30B28, M30B25 on jah lihtsam vahele panna, kui kõrval on doonor auto koos vajalikute jupidega.
Postitatud: 07 Sept 2012 15:16
Postitas falckranger
Tänud info eest.
Tundub, et õnnestuks saada üks M30B35 mootor, seega kas keegi tark inimene oskab siia kirja panna mida ma veel sinna juurde peaksin otsima, et selle toimima saaks.
Eelmises postituses küll kirjas natuke sellest mida vaja ümber teha, aga kui võimalik, siis oleks kena kui saaks väheke täpsemat infot, oskaks paremini vajalikke juppe otsima ja küsima hakata.
PS! loomulikult kui kellelgi on midagi, mida selleks vahetusesks vaja läheb, siis andke kohe julgelt teada.
Martin
Postitatud: 07 Sept 2012 15:46
Postitas dmk
falckranger kirjutas:Tänud info eest.
Tundub, et õnnestuks saada üks M30B35 mootor, seega kas keegi tark inimene oskab siia kirja panna mida ma veel sinna juurde peaksin otsima, et selle toimima saaks.
Eelmises postituses küll kirjas natuke sellest mida vaja ümber teha, aga kui võimalik, siis oleks kena kui saaks väheke täpsemat infot, oskaks paremini vajalikke juppe otsima ja küsima hakata.
PS! loomulikult kui kellelgi on midagi, mida selleks vahetusesks vaja läheb, siis andke kohe julgelt teada.
Martin
Milel pealt see B35 on?
Kui algusaastate e32 pealt, siis lihtsalt vaja e28 ükskõik mis M30 mootori mootorikäpad. Kui e34 pealt siis uued käpad vaja ise valmistada.
Muidu vaja: Mootor(koos agregaatidega ja ajuga), käigukast, kastitala, kardaan sobiliku pikkusega, summuti(e28 oma 2,8 ja 3,5 vist ühesugused. E34 oma ei sobi), radiaator, radikatorud, E34 pealt mootori väljalase kollektorid ei sobi, kuna summutid erinevad. Ja muud pisiasjad mis meelde ei tule.
Küsimus mootori vahetuse kohta?
Postitatud: 13 Veebr 2013 12:46
Postitas falckranger
Kui võtta doonoriks 1992 aasta e34 3,5l mootoriga (155 Kw, ilmselt m30b35), siis kas tegemist saab olema lihtsalt ümber tõstmisega?
NB! Välja arvatud mootori käpad, kardaan ja summuti!
Või on vaja veel midagi suuremat ringi teha?
Martin
Postitatud: 13 Veebr 2013 15:28
Postitas jx
sellele motole saad ka turbo vahele panna ja 0,7barise rõhuga... siis juhtimise lased teha vems või ms...
Küsimus mootori vahetuse kohta?
Postitatud: 13 Veebr 2013 20:39
Postitas falckranger
Selge! Kui paneks selle mootori, siis esialgu seda kohe turbotama ei hakkaks.
Pigem kuidas selle mootori e28'le tõstmisega lood on? Kas vaja peale summuti, kardaani ja mootori käppade veel midagi?
NB! Küsiks veel, et kas on vahet kas doonor on e34 või siis e32?
Martin
Postitatud: 22 Veebr 2013 13:27
Postitas dmk
1. Mootorikäpad ja käigukasti tala ei sobi.
2. Kas on automaat kastiga doonor? Kui manuaal, siis kardaanide flantsid ei sobi. Kardaan ka ei sobi. Automaadi kohta ei oska öelda.
3. Jahutuslõdvikud ei sobi.
4. Salongi kütte torud ei sobi(e34-l on kahepoolne küttesüsteem)
5. Gaasitross ei sobi.
6. Juhtmestik ei lähe kokku. Mootori temp andur vaja vahetada.
7. Väljalase kolled ja summuti ei sobi.
8. Kui läheb arvele 3,5 mootoriga, siis katalüsaatorid/lambda anduri ka vaja.
+ sada asja veel, mis ei tule meelde.
Küsimus mootori vahetuse kohta?
Postitatud: 12 Mär 2013 17:34
Postitas falckranger
Tüütan jälle...
Mootor peal (m30b35) ja käib ringi, aga puudub säde. Kust hakata viga otsima? Süütepooli vool tuleb.
Kes on sarnast vahetust teinud äkki jagavad infot mille järgi juhtmed ühendasid, milline juhtmesti käiku läks, milline aju jne?
Ette tänades
Martin
Küsimus mootori vahetuse kohta?
Postitatud: 13 Mär 2013 19:39
Postitas falckranger
Postitatud: 14 Mär 2013 08:31
Postitas eix22
nr1 pildi juhtmele tuleb + peale anda, see ju arusaadav, releede toide jne ,ilma selleta ei saa sädet ollagi.
nr2 pildil on aju juures olevad otsad? Laiem valge ja laiem must ei puutu asjasse, kui pole atm ja konti pole. Väiskemat ei tea.
Süütepoolile vaevlat niipalju juhtmeid läheb, üks otsadest on seal ehk mass?
Kõige lihtsam, mine otsi mõne foorumikaaslase käest abi sellel teel, et palud kapotialust piiluda ja näed kohe kuhu mingi ots läheb.Tundub e34 juhtmestik olevat.
Küsimus mootori vahetuse kohta?
Postitatud: 14 Mär 2013 17:00
Postitas falckranger
Tänud vastuse eest! Täna sai need juhtmed just nii ühendatud nagu nüüd siit loen (kurat oleks hommikul kohe võinud telefoni vaadata et on vastus tulnud

) ja võib öelda, et
BMW breathes fire again
Lisasin piltide juurde info kuhu milline juhe peab minema, et kui tulevikus kellelgi peaks sama probleem/küsimus tekkima!