BMW e28 520i '84 Janek
Postitatud: 05 Jaan 2013 14:05
Teen enda omast pärast pikka mõtlemist ka teema siia.
Ostes oli masin üsna õnnetus seisus ja teda omades tuli pidevalt masendus peale. Sai lastud esimesel võimalusel vahetada õli + filter, küünlad, piduriklotsid ning veel midagi, mis meelde ei tule.. Tänud siinkohale kasutajale -myyr-, kes viitsis tegeleda. Parem tiib ja esiuks oli mõlkis, kuna remonditi summutit nii, et auto oli viltu ning vajus külje peale. Muidugi ei puudunud "ägedad" lillat tooni klaasid ning ajastukohane kleeps PIONEER. Palavate suveilmadega said maha kakutud ning liim pigieemaldiga maha nühitud. Eelmise aasta kevadel sai auto peale kuut aastat omale ülevaatuse.
Autost - siiamaani on ennast ülal pidanud ning mind hästi teeninud. Tee äärde olen ainult bensupumba tõttu jäänud ning korra ka kütuse otsasaamise pärast. Võin öelda, et kere on üle keskmise. Põhi on korralik, samuti poolraam, lansekad, amordikannused jne. Esi- ja tagapõll annavad märku ning siin-seal kerel leidub roostetäppe. Küljekarbid on omadega läbi, hiljemalt kevadel tahaks mõlemad karbid kindlalt lasta ära vahetada. Olen keretööde kohta juba uurinud. Esisillas on vahetatud parem alumine õõtshoob (lammutusest korralik kasutatud) ning pandud ka uus kont. Juhipoolne alumine õõts on ka tagavaraks olemas. Lokse-kolkse autol pole ostust saadik (välja arvatud tagasillapuksid).
Uus makk sai sisse pandud ning juhtmepundar viisakamaks tehtud. Eelmise aasta lõpul ostsin ette uued kõlarid, originaalid olid juba otsakorral. Sain korraliku aknalaua taha (vanal olid augud sisse lõigatud ja mingid rõvedad kõlarid pandud, mis plärisesid. Keegi tarkpea oli läbi pleki ka augud teinud
) Spidokas on samuti vahetatud, kuna ostes polnud seal põhimõtteliselt mitte midagi. Kasutatud spidol aga ei näitanud kiirust.. Mõnda aega sai tunde järgi sõidetud. Lõpuks vahetasin sõbra omaga spidokad ära ning siiamaani toimib.
Sügisel sai vahetatud hammasrihm koos pingutusrullikuga, geneka ja roolivõimu rihmad sain juba varem vahetatud. Uued käigukastipadjad, uued tagasillapuksid (vana olid veel tehase omad
), tagapüti sain ühe teise hai alt, uus kkk tihend koos poltidega, õhulugeja (kasutatud), õhulõdvik (kasutatud), bensupump (kasutatud) koos uue bensufiltriga, uus veepump + tosool, kaks jahutuse lõdvikut, klapid reguleeritud tänu tuttavale, uus aku, mõned vaakumvoolikud, käiguhoovastikule sai uus polt (vana lendas sõidu ajal ära ning kolmas käik jäi sisse. Igavene seiklus oli maalt linna sõita).
Parem külg on uued uksed saanud, vanad olid alt läbimädanenud. Kahjuks uued ei ole reguleeritud ning maaler tegi sitta tööd... Ühendust võtma kevadepoole. Lammutusest leidsin väga heas korras parema esitiiva, millelt eemaldasin pindmise rooste ning kruntisin ajutiselt ära. Parempoolse lähitule olen vahetanud, vana reflektor tõmbus tuhmiks. Millegipärast ei tööta parktuli. Enamasti olen pööranud tähelepanu tehnika korrasolule. Plaanis on veel vahetada termostaat, õli + filter, jahutus ning üks lõdvik. Radikale leidsin ka tuulekoja.
Salongipuhuri harjased olid läbi ning sain foorumi kaudu kasutatud puhuri. Küll teistsugune, aga sobib ning toimib igas astmes. Vana puhuri lasen arvatavasti korda teha (tagavaraks).
Hetkel käsil auto "värskendamine" ehk siis tegelen rattakoobaste ning põhjaga (korrosioonitõrje, mastiks). Järgmine nädal asun põhja kallale, võtan seest vaiba ja matid välja koos juhiistmega. Ülejäänud sisu olen juba laiali võtnud.
Ega rohkem auto omamisest väga ei meenugi, paras peavalu on olnud, kuid asi on seda väärt.
Pilte ostust kuni hetkeseisuni:






Suveks leidsin omale Borbet A veljed. 16", esimesed 7.5 laiad ning tagumised 9. Taha on teisi rehve vaja, kuna käivad vastu tiivaääri.

Vanarauahunnikust jäi silma üks valge viiene ning sealt küljest sain korralikud neerud ning originaal udukakatted. Kahjuks pidin mõnda aega liiklema autoga talvel, kuna oli peres ainuke neljarattaline. Sai talveks ostetud korralikud naelrehvid koos plekkidega.


Ning praegu seisab ta nii:



Täna aku laadima ning proovin auto käima saada. Mitu nädalat niisama seisnud. Vaja kanali peale saada, et põhjaga alustada.
Edit: käivitus poolest pöördest.
Head uut aastat kalafanaatikud!
Ostes oli masin üsna õnnetus seisus ja teda omades tuli pidevalt masendus peale. Sai lastud esimesel võimalusel vahetada õli + filter, küünlad, piduriklotsid ning veel midagi, mis meelde ei tule.. Tänud siinkohale kasutajale -myyr-, kes viitsis tegeleda. Parem tiib ja esiuks oli mõlkis, kuna remonditi summutit nii, et auto oli viltu ning vajus külje peale. Muidugi ei puudunud "ägedad" lillat tooni klaasid ning ajastukohane kleeps PIONEER. Palavate suveilmadega said maha kakutud ning liim pigieemaldiga maha nühitud. Eelmise aasta kevadel sai auto peale kuut aastat omale ülevaatuse.
Autost - siiamaani on ennast ülal pidanud ning mind hästi teeninud. Tee äärde olen ainult bensupumba tõttu jäänud ning korra ka kütuse otsasaamise pärast. Võin öelda, et kere on üle keskmise. Põhi on korralik, samuti poolraam, lansekad, amordikannused jne. Esi- ja tagapõll annavad märku ning siin-seal kerel leidub roostetäppe. Küljekarbid on omadega läbi, hiljemalt kevadel tahaks mõlemad karbid kindlalt lasta ära vahetada. Olen keretööde kohta juba uurinud. Esisillas on vahetatud parem alumine õõtshoob (lammutusest korralik kasutatud) ning pandud ka uus kont. Juhipoolne alumine õõts on ka tagavaraks olemas. Lokse-kolkse autol pole ostust saadik (välja arvatud tagasillapuksid).
Uus makk sai sisse pandud ning juhtmepundar viisakamaks tehtud. Eelmise aasta lõpul ostsin ette uued kõlarid, originaalid olid juba otsakorral. Sain korraliku aknalaua taha (vanal olid augud sisse lõigatud ja mingid rõvedad kõlarid pandud, mis plärisesid. Keegi tarkpea oli läbi pleki ka augud teinud

Sügisel sai vahetatud hammasrihm koos pingutusrullikuga, geneka ja roolivõimu rihmad sain juba varem vahetatud. Uued käigukastipadjad, uued tagasillapuksid (vana olid veel tehase omad

Parem külg on uued uksed saanud, vanad olid alt läbimädanenud. Kahjuks uued ei ole reguleeritud ning maaler tegi sitta tööd... Ühendust võtma kevadepoole. Lammutusest leidsin väga heas korras parema esitiiva, millelt eemaldasin pindmise rooste ning kruntisin ajutiselt ära. Parempoolse lähitule olen vahetanud, vana reflektor tõmbus tuhmiks. Millegipärast ei tööta parktuli. Enamasti olen pööranud tähelepanu tehnika korrasolule. Plaanis on veel vahetada termostaat, õli + filter, jahutus ning üks lõdvik. Radikale leidsin ka tuulekoja.
Salongipuhuri harjased olid läbi ning sain foorumi kaudu kasutatud puhuri. Küll teistsugune, aga sobib ning toimib igas astmes. Vana puhuri lasen arvatavasti korda teha (tagavaraks).
Hetkel käsil auto "värskendamine" ehk siis tegelen rattakoobaste ning põhjaga (korrosioonitõrje, mastiks). Järgmine nädal asun põhja kallale, võtan seest vaiba ja matid välja koos juhiistmega. Ülejäänud sisu olen juba laiali võtnud.
Ega rohkem auto omamisest väga ei meenugi, paras peavalu on olnud, kuid asi on seda väärt.
Pilte ostust kuni hetkeseisuni:






Suveks leidsin omale Borbet A veljed. 16", esimesed 7.5 laiad ning tagumised 9. Taha on teisi rehve vaja, kuna käivad vastu tiivaääri.

Vanarauahunnikust jäi silma üks valge viiene ning sealt küljest sain korralikud neerud ning originaal udukakatted. Kahjuks pidin mõnda aega liiklema autoga talvel, kuna oli peres ainuke neljarattaline. Sai talveks ostetud korralikud naelrehvid koos plekkidega.


Ning praegu seisab ta nii:



Täna aku laadima ning proovin auto käima saada. Mitu nädalat niisama seisnud. Vaja kanali peale saada, et põhjaga alustada.
Edit: käivitus poolest pöördest.
Head uut aastat kalafanaatikud!
