Marko e28 520i(528) 1984
Postitatud: 29 Apr 2006 13:21
Tere tere!
Olen siis uus kasutaja ja kuna oman BMW'd,siis oleks häbi mitte ennast esindada E21 foorumis
Sai siis soetatud endale 1984 aasta E28,mis oli seisnud 1,5 aastat pool võsas.Autoga võeti maha väike liiklusmärk ja seepärast see sinna võssa jäigi.Esimenel (21.08.2005) vaatlusel hakkas see pill mulle silma.Kun toohetk ei olnud auto sõidukorras,siis polnud muud võimalust,kui treilaga järgi minna ja ta sealt ära vedida.Ma ei tea palju teid huvitab,aga auto eest maksin ma täpselt niipalju,kui 300.- treilaraha
Esimesl vaatlusel ei paistnudki asi väga hull.Olid mõned väikesed roostekohad ja mõlgid ning vasakpoolsed mõlemad veljed olid puruks sõidetud,sama moodi ka vedrud.Esimene väljaminek autopuhul olid kasutatud kummid ja plekkveljed,et saaks ta liikumagi.Sõbra E30'ga sai köis taha pandud ja rattad käima tõmmatud,sest kõik oli nii kinni,kui kinni
No eks ole arusaadav kah,kui ta nii kaua oli seisnud.5 okt 2005 sai siis ostetud plekid ja need alla pandud,et järgmine päev oleks lihtsam
6 oktoober sai siis rendist võetud treiler ja järgi mindud kuskil 30km tallinnast.Kuna võtsin tolle üheteljelise treila,siis oli nalja kui palju.Peterburi mnt'l oli tooaeg remont ja nii tore oli vaadata,kuidas meie taga olid autod nagu hanereas
Ma pole paha inimene,aga eks nii mõnigi kirus meid hoolega,et me 90km/h alas 60km/h sõitsime
Okei,aitab mölast hetkel.
Panen mõned pildid ka ülesse,et saaksite asjast väikese ülevaate
Selline siis nägi ta välja esimesel vaatlusel :










Kuupäevaks siis 5 oktoober ja aastaks 2005.Sai alla monteeritud rattad ja pandud valmis järgmiseks päevaks,et lihtsam ära viia:






Nüüd sai veidi autot lahatud.Reede õhtul sai lahti kistud nina ja muu mitte vajalik ja kõver detail.Kuna ta oli väikese kõksu ette saanud,siis sellest stangest asja ei saanud.Läks emexi sõpradele.Esialgu veel alumine põll on alles,aga ei tea kas tasub hakata jamama või kohe teine osta.Ülejäänud osad (neerud,prillid jms olid terved).Ühesõnaga hullu polnud midagi.Sai ka karteripõhi maha kistud ja oi imet.Seal sees oli ikka selline tökat,et tekkis tunne kas eelmine omanik ei ole kogemata tavotti sinna valanud.Süsimust ja sellist kitti täis.Selleks puhuks sai ostetud Comma mootoripesu aine,kuid sinnani ma sellega veel ei jõudnudki.Tuli välja,et veepumba tihend ja klapikambri kaane tihend läbi ja veel ühtteist.Kõiks see jama vajab ju vahetamist,siis pole mõtet ka kiirustada.Soojendus mootor on omadega õhtal mis oleks ka tore ära vahetada,muidu hakkan ise akendele puhuma.Täna (08.10.2005) sai tehtud enamus suurest tööst.Radikas,veepump maha.Radikas on nagu sõelapõhi...Kindlasti vajab vahetust
Kuna sõbra McRiccoga hoogu sattusime,siis mõtlesime,et lõpetama selle pulli ära.Järgmiseks sai kistud välja kogu sisu,sest auto oli aastaaega seisnud ja põrand oli täiesti läbi vettinud ja märg.Mis pealegi,KURADI hiired olid armatuuri alla pesa teinud
Õnneks olid nad nii korralikud,et kusesid kindalaekasse :DIgatahes hais oli jube
Sellest saime õnneks lahti.Kogu sisu välja,kõik matid ja muu selline tavaar nah*i...Ega nende vanade närakatega pole nagunii midagi peale hakata,kui kellegile magamisasemeks anda.Osad sai küll alles jäetud,aga see oli väga väike osa.Eks peab midagi uut sinna sisse välja mõtlema.Üllatuseks oli see,et see põrand ei vajanud mitte ühtegi törtsu keevitust.84'nda aasta kohta uskumatu.....Kuna pilte sai tehtud päris hea suur hunnik .... :

Selline nägi siis mootor altpoolt:

Natukene põhjast:




Veepump sai maha kitkutud,sest see silikooni ja vanatihendi saast ei hoidnud seda vett kinni seal ...

Sellised kõllid tulid takaakna laualt välja

Istmed..korras kuid jube s*tasied

Nii...istmed väljas...See HAIS oli tappev

Pagassis polnud roostest lõhnagi


Hunnik saasta

Ragistasime Mcriccoga ajusid,aga välja ei suutnud mõelda. Mis asi see on?

Vaip väljas... Vääga vesine oli põrand...aga õnneks mitte plekist läbivaid auke

Juhiuks ...

Armatuur leidis ka teise koha...pagasnikul


Radikas

Nonii.
Eile siis sai vastavalt eelmistele tegemistele natukenegi autot kokku tagasi pandud.Sai veidikene vahetatud mõned jupid.Alustasime siis tagasillast,kuis vajasid vahetamist amordid,piduritrumlid,klotsid.Jube töö oli peaks mainima.Ega igapäev ei sooviks sellise jamaga küll tegeleda.Amordid olid nii kinni,et ainult tule ja joptvujumatiga sain need lahti
Tagumised amordid olid veel (vist) originaalid.Rohelised Sachsi amordid




Vatti sai nähtud,aga tulid lahti.minumeelest see amordi alumiste pukside süsteem ja idee on ikka suht nigel.Võttis ikka pikalt aega,ennem kui sain need alumised nn hülsid kätte.Aga noh,aasta oli ju siis 84
Trumlitega oli asi natukene lihtsam.Veidikene haamrit ja kukkusid ise küljest


Amordid alt,sai uued karbist välja võetud ja alla istutatud.Nendeks õnnelikeks said siis Bilsteini gaasid ja Lesjöforsi vedrud ning Sachsi amordikaitsed.





Kogu see tavaar paigaldatud,tuli natukene seal värki särki puhastada ja siis sai paigaldada uued klotsid,piduritrumlid ja silindrid.




Selle osaga olid asjad korras.Nüüd ülejärgmisel nädalavahetusel saab arvatavasti paigaldatud kõik uued piduritorud ja voolikud.Eks siis näeb mis edasi saab.
Esisillaga oli asi natukene lihtsam(kui tagumised amordid välja arvestada)
Sinna sai siis paigaldatud Koni reguleeritava gaasid,Sachsi amordikaitsed,Juridi pidurikettad/klotsid,Juridi pidurisuportid ja Sachsi amordilaagrid.

Esimesed kettad olid ikka täitsa p*rses.Õhukesed nagu paberilehed.Suportid kinni ja koltsid mädanud.Mida sa siis ikka ootad,kui auto aastaaega seisnud. Pidurivoolikutest ei ole mõtet üldse rääkida.
Pidurikettad nägid siis välja sellised


Ma ei tea miks tal (McRiccol)selline nägu peas oli,aga eks need poldid hakkasid vastu jah

Amordipüstikud sai pika jamamise peale kätte ka

Esimen vasak vedru oli ennast kaheks vihastanud




Sellised õlid olid siis esimesed.Hullemaid mahlakaste pole ma veel suutnud näha


Vedrud pressialla ja kokku.Nii oli kõiga lihtsamt,sest vedrukammitsad kippusid jubedalt ikka painduma nagu vibu.


Nüüd siis ees uued vedrud ja amordid


Järgmisena läksid käiku uued kettad.Kõige tavalisemad.Ma ei ehita endale võidusõidu autot

Uus support


Kogu saast,mis kokkupandes üle jäi.See ju tavaline asi,et kui miskita hakkad kokku panema,siis jääb ämbritäis mutreid üle

Rohkem PILTE
Hetkel on siis auto seis selline,et sai viidud ta sakku sõbra juurde.Kuna ma siin vahepeal töötuks jäin ja sain mõningate lollustega hakkama,siis töö jäi seisma ja seisab tänaseni.2 maist lähen tööle uuesti,siis hakkab auto jällegi tasapsi arenema.Teen nii,kuidas rahakott kannatab
Olen siis uus kasutaja ja kuna oman BMW'd,siis oleks häbi mitte ennast esindada E21 foorumis

Sai siis soetatud endale 1984 aasta E28,mis oli seisnud 1,5 aastat pool võsas.Autoga võeti maha väike liiklusmärk ja seepärast see sinna võssa jäigi.Esimenel (21.08.2005) vaatlusel hakkas see pill mulle silma.Kun toohetk ei olnud auto sõidukorras,siis polnud muud võimalust,kui treilaga järgi minna ja ta sealt ära vedida.Ma ei tea palju teid huvitab,aga auto eest maksin ma täpselt niipalju,kui 300.- treilaraha

Esimesl vaatlusel ei paistnudki asi väga hull.Olid mõned väikesed roostekohad ja mõlgid ning vasakpoolsed mõlemad veljed olid puruks sõidetud,sama moodi ka vedrud.Esimene väljaminek autopuhul olid kasutatud kummid ja plekkveljed,et saaks ta liikumagi.Sõbra E30'ga sai köis taha pandud ja rattad käima tõmmatud,sest kõik oli nii kinni,kui kinni

No eks ole arusaadav kah,kui ta nii kaua oli seisnud.5 okt 2005 sai siis ostetud plekid ja need alla pandud,et järgmine päev oleks lihtsam

6 oktoober sai siis rendist võetud treiler ja järgi mindud kuskil 30km tallinnast.Kuna võtsin tolle üheteljelise treila,siis oli nalja kui palju.Peterburi mnt'l oli tooaeg remont ja nii tore oli vaadata,kuidas meie taga olid autod nagu hanereas

Ma pole paha inimene,aga eks nii mõnigi kirus meid hoolega,et me 90km/h alas 60km/h sõitsime

Okei,aitab mölast hetkel.
Panen mõned pildid ka ülesse,et saaksite asjast väikese ülevaate

Selline siis nägi ta välja esimesel vaatlusel :










Kuupäevaks siis 5 oktoober ja aastaks 2005.Sai alla monteeritud rattad ja pandud valmis järgmiseks päevaks,et lihtsam ära viia:






Nüüd sai veidi autot lahatud.Reede õhtul sai lahti kistud nina ja muu mitte vajalik ja kõver detail.Kuna ta oli väikese kõksu ette saanud,siis sellest stangest asja ei saanud.Läks emexi sõpradele.Esialgu veel alumine põll on alles,aga ei tea kas tasub hakata jamama või kohe teine osta.Ülejäänud osad (neerud,prillid jms olid terved).Ühesõnaga hullu polnud midagi.Sai ka karteripõhi maha kistud ja oi imet.Seal sees oli ikka selline tökat,et tekkis tunne kas eelmine omanik ei ole kogemata tavotti sinna valanud.Süsimust ja sellist kitti täis.Selleks puhuks sai ostetud Comma mootoripesu aine,kuid sinnani ma sellega veel ei jõudnudki.Tuli välja,et veepumba tihend ja klapikambri kaane tihend läbi ja veel ühtteist.Kõiks see jama vajab ju vahetamist,siis pole mõtet ka kiirustada.Soojendus mootor on omadega õhtal mis oleks ka tore ära vahetada,muidu hakkan ise akendele puhuma.Täna (08.10.2005) sai tehtud enamus suurest tööst.Radikas,veepump maha.Radikas on nagu sõelapõhi...Kindlasti vajab vahetust

Kuna sõbra McRiccoga hoogu sattusime,siis mõtlesime,et lõpetama selle pulli ära.Järgmiseks sai kistud välja kogu sisu,sest auto oli aastaaega seisnud ja põrand oli täiesti läbi vettinud ja märg.Mis pealegi,KURADI hiired olid armatuuri alla pesa teinud



Selline nägi siis mootor altpoolt:

Natukene põhjast:




Veepump sai maha kitkutud,sest see silikooni ja vanatihendi saast ei hoidnud seda vett kinni seal ...

Sellised kõllid tulid takaakna laualt välja


Istmed..korras kuid jube s*tasied

Nii...istmed väljas...See HAIS oli tappev

Pagassis polnud roostest lõhnagi



Hunnik saasta

Ragistasime Mcriccoga ajusid,aga välja ei suutnud mõelda. Mis asi see on?

Vaip väljas... Vääga vesine oli põrand...aga õnneks mitte plekist läbivaid auke


Juhiuks ...


Armatuur leidis ka teise koha...pagasnikul



Radikas


Nonii.
Eile siis sai vastavalt eelmistele tegemistele natukenegi autot kokku tagasi pandud.Sai veidikene vahetatud mõned jupid.Alustasime siis tagasillast,kuis vajasid vahetamist amordid,piduritrumlid,klotsid.Jube töö oli peaks mainima.Ega igapäev ei sooviks sellise jamaga küll tegeleda.Amordid olid nii kinni,et ainult tule ja joptvujumatiga sain need lahti






Vatti sai nähtud,aga tulid lahti.minumeelest see amordi alumiste pukside süsteem ja idee on ikka suht nigel.Võttis ikka pikalt aega,ennem kui sain need alumised nn hülsid kätte.Aga noh,aasta oli ju siis 84

Trumlitega oli asi natukene lihtsam.Veidikene haamrit ja kukkusid ise küljest



Amordid alt,sai uued karbist välja võetud ja alla istutatud.Nendeks õnnelikeks said siis Bilsteini gaasid ja Lesjöforsi vedrud ning Sachsi amordikaitsed.





Kogu see tavaar paigaldatud,tuli natukene seal värki särki puhastada ja siis sai paigaldada uued klotsid,piduritrumlid ja silindrid.




Selle osaga olid asjad korras.Nüüd ülejärgmisel nädalavahetusel saab arvatavasti paigaldatud kõik uued piduritorud ja voolikud.Eks siis näeb mis edasi saab.
Esisillaga oli asi natukene lihtsam(kui tagumised amordid välja arvestada)
Sinna sai siis paigaldatud Koni reguleeritava gaasid,Sachsi amordikaitsed,Juridi pidurikettad/klotsid,Juridi pidurisuportid ja Sachsi amordilaagrid.

Esimesed kettad olid ikka täitsa p*rses.Õhukesed nagu paberilehed.Suportid kinni ja koltsid mädanud.Mida sa siis ikka ootad,kui auto aastaaega seisnud. Pidurivoolikutest ei ole mõtet üldse rääkida.
Pidurikettad nägid siis välja sellised



Ma ei tea miks tal (McRiccol)selline nägu peas oli,aga eks need poldid hakkasid vastu jah


Amordipüstikud sai pika jamamise peale kätte ka

Esimen vasak vedru oli ennast kaheks vihastanud




Sellised õlid olid siis esimesed.Hullemaid mahlakaste pole ma veel suutnud näha



Vedrud pressialla ja kokku.Nii oli kõiga lihtsamt,sest vedrukammitsad kippusid jubedalt ikka painduma nagu vibu.


Nüüd siis ees uued vedrud ja amordid



Järgmisena läksid käiku uued kettad.Kõige tavalisemad.Ma ei ehita endale võidusõidu autot


Uus support


Kogu saast,mis kokkupandes üle jäi.See ju tavaline asi,et kui miskita hakkad kokku panema,siis jääb ämbritäis mutreid üle


Rohkem PILTE
Hetkel on siis auto seis selline,et sai viidud ta sakku sõbra juurde.Kuna ma siin vahepeal töötuks jäin ja sain mõningate lollustega hakkama,siis töö jäi seisma ja seisab tänaseni.2 maist lähen tööle uuesti,siis hakkab auto jällegi tasapsi arenema.Teen nii,kuidas rahakott kannatab
