1. leht 4-st

Selle teema võib nüüd lukku panna.

Postitatud: 12 Mai 2006 16:18
Postitas indrek
Auto sai toodud saksast 2005a. mais.Värviks on Achatgrün metallic.
160kw variant(DC71) manuaal.LSD 3.07.
Parem külg on kergema paugu saanud.
Kroom liistud parema külje uste ja tiiva peal asendatud shadowline liistudega
Siia tuues kaotati tee peal üks esipampri konksu kate ka ära 545.-jälle raha vähem.
Lisadest oli peal ainult tuledekorrektor(mis ei tööta,üks mootor ka puudu) ja must sportnahksisu,mille müüsin maha,sest oli vana ja praguline,praegu sees must riidest M sportsisu.Mingi el.antenn on ka paremaesitiiva all peidus aga seda asja uuritakse kas töötab,kust töötab.
Vaja paigaldada el.aknad,klaasist el.luuk ja kompuuter(OBCII).
Vahetatud veermikus pea kõik detailid.Kasutasin E34 ülemisi õõtshoobasi ja E28 M5 õõtsapukse ja roolivarras on ka E34 oma.Alla sai pandud Koni kollased amordid,ette E28,taha E34 omad(5mm jämedam,10mm pikem ja 20mm pikem varras aga sobib),sest e28-le enam ei toodeta.
Punased vedrud(Kilen) madaldusega 35/40.
Mootor ei töödanud korralikult,põhjuseks rikutud süüteanduri otsad.
Otsustasin üldse teha natuke asjad ringi.Sai hangitud E34 kaas,koos kolle ja pritsega.Miks?Sellepärast,et E34/E32 3,5 kaanes on suuremad sisselaskeklapid 47mm(E28 3,5-sel on 46mm)ja kanalid parema voolavusega ja pihustid on ka suuremad 220cc v. E28 3,5 185cc.Et siis vaadata mis välja tuleb.
Surveaste küll langeb e34 kaane tõttu(10 ja 9 vahel)aga see on väike vahe.
Mootoris siis viimases remontmõõdus kõrged kolvid 92,47mm.
Paar nädalat tagasi sai mootor kokku ja töötab,klapid vaja sisse sõita ja uuesti ära regullida.Nukk,nookurid jäid vanad.
Saksas autot tuunitud 2,8i hoorattaga,jätsin külge.
2,8i hooratas kaalub 6,7 kg ja 3,5i hooratas kaalub 10,0 kg,keegi võiks 2,5i hooratta ka ära kaaluda huvitav teada palju kaalub.
Kui midagi meelde tuleb täiendan.
http://www.bmwclassic.ee/galerii/album318

Postitatud: 13 Mai 2006 15:01
Postitas Jaan
M535i :D

Postitatud: 13 Mai 2006 15:15
Postitas tanele28
Indreku m535te olen saan veidi vaatada, näppida ja tegmist tõeliselt ilusa ja hästi säilinud m535ega.

Postitatud: 13 Mai 2006 22:52
Postitas Tiho
Esipamperi konksu kate 545.- UM-is? Endal ka üks puudu.

Postitatud: 14 Mai 2006 17:01
Postitas indrek
Indreku m535te olen saan veidi vaatada, näppida ja tegmist tõeliselt ilusa ja hästi säilinud m535ega.
Prillikivist on asi kaugel,autol mõned roostekohad ja pagassipõhi on ussitanud.Teen pildid nendest kohdatest.
Chippi pole ikka kätte saanud,aju laiali :evil:

Postitatud: 14 Mai 2006 17:07
Postitas tanele28
indrek kirjutas:
Indreku m535te olen saan veidi vaatada, näppida ja tegmist tõeliselt ilusa ja hästi säilinud m535ega.
Prillikivist on asi kaugel,autol mõned roostekohad ja pagassipõhi on ussitanud.Teen pildid nendest kohdatest.
Chippi pole ikka kätte saanud,aju laiali :evil:
Võrreldes minu omaga ikka suht prillikivi su auto :P

Postitatud: 14 Mai 2006 17:07
Postitas indrek
Esipamperi konksu kate 545.- UM-is? Endal ka üks puudu.
Jah selline hind ja mujalt ei saa.Kätte sain 8 päeva pärast.Küljelaiendi tungikoha katted midagi 400 kopikatega tüki hind.

Postitatud: 14 Mai 2006 17:14
Postitas indrek
Võrreldes minu omaga ikka suht prillikivi su auto
Jah ma tean,käisin ju sinu praegust valget 3 korda vaatamas aga loobusin.

Re: BMW M535i E28 1985a. Indrek

Postitatud: 15 Mai 2006 09:45
Postitas Arvo
indrek kirjutas: 2,8i hooratas kaalub 6,7 kg ja 3,5i hooratas kaalub 10,0 kg,keegi võiks 2,5i hooratta ka ära kaaluda huvitav teada palju kaalub.
Oled selles kindel, et M30 hoorattad on erineva kaaluga? Mul mingi aeg olid E28 pealt pärinevad 3,5 ja 2,8 hoorattad kõrvuti, käega kaaludes vahet küll ei teinud, seepärast saigi veidi treialil hooratast kergemdaks teha lasta... ma pole küll enam kindel, et selle kasutusse ka võtan kuna enda autole plaan tugevam sidur panna ja seega võib selliselt kergendatud hooratas nõrk jääda :roll:
Samas on muidugi võimalik, et mu autot oli samuti keegi 2,8 kergema hoorattaga tuuninud :?
Kas esimese hooratta jätsid alles? mõned entusiastid on sellest samuti loobunud või kergemaks treinud, ise küll kardan, et selliselt tjuunitud auto pole linnas enam kuigi mugav sõita

Postitatud: 15 Mai 2006 12:36
Postitas mart154
ei tahaks uskuda et 2.8 hooratas on 3.3kg kergem...
see peab ikka "jälgitud kaaluga" olema.
6.7 on natuke vähevõitu :)

edit: isegi pisikestel mikromootoritel on minu arust raskemad hoorattad kui 6 :)

Postitatud: 15 Mai 2006 15:38
Postitas indrek
Kas esimese hooratta jätsid alles?
Milline on esimene?
Sai eraldi ära kaalutud hoorattad üks oli 3,5-se küljest ja teine oli 2,8 küljest.
3,5-se hoorattal on taga(või ees oleneb kummalt poolt vaadata) paksem osa(ei oska paremini seletada) 2,8-sal see puudub.
Äkki on aastate lõikes midagi muudetud 2,8 oli 82a. ja teine 84/07.3,5-sed olid 85a.
84/09 muudeti ju E28 juures mõningaid asju.
See nädal peaks kaamera kätte saama,teen paksemast hoorattast pildi.

Postitatud: 15 Mai 2006 21:03
Postitas Arvo
Esimese hooratta all mõtlesin nn damperit.
Kontrollisin huvi pärast ETK-st ja avastasin, et seal on ka kõigi detailide päris täpsed kaalud sees... ning tõsi ta on, 3,5 mootoril on olnud läbi aja erineva raskusega hoorattad. 78-80 oli kõigil M30 mootoritel sama 6,9kg, 80-84 oli 3,5 mootoril 7,4kg ja 84 ning uuematel siis 10 kg hooratas :shock: Minu jaoks tegelikult pisut arusaamatu selline kaalu suurendamine , mootori näitatjad on ikkagi ligiläedaselt kogu aeg samad olnud.

Postitatud: 17 Mai 2006 21:33
Postitas indrek
Esimese hooratta all mõtlesin nn damperit.
Damperit ei puudu. Pildid hoorattast 10,0 kg.
Pöial on siis selle osa peal mida vanemal või 2,8-sal pole.
http://www.bmwclassic.ee/galerii/m535/adf
http://www.bmwclassic.ee/galerii/m535/adg
http://www.bmwclassic.ee/galerii/m535/adh
http://www.bmwclassic.ee/galerii/m535/adi

Postitatud: 19 Mai 2006 23:40
Postitas indrek
Juhtus täna selline s..t lugu,et tõstsin juhipoolse esinurga tungiga sisse :evil: .Loodan et juhtmed viga ei saanud,vigastusi näha polnud.
Hapu lugu kui midagi lühisesse läheb või maha kärssab.
Sai ka lõpuks chipi peale proovitud,natuke erksamaks läks minek.
Hetkel puudub piiraja,selle peaks paari päeva pärast peale saama.
Selle chipiga on praegu see jama,et see nõuab lambda andurit,mida mul aga pole.Aga võibolla saab selle ümber teha,on paar varianti.
Homme pesen auto puhtaks ja teen pildid.

Postitatud: 21 Juun 2006 18:36
Postitas Renx
sai siis täna seda haikala enda silmaga kah nähtud, täitsa kena ja korralik hai on... 8) 8)

Postitatud: 25 Juul 2006 20:37
Postitas indrek
Täna tuli välja siis selline lugu tagapütt on täitsa mäda,kuna sai lähemaks uurimiseks ka lahti lõigatud siis kokku ma seda enam ei pane.Mõttetu vaev.
Nii,et kokkutulekule tuleb tulla ilma tagapütita kui just uut pütti enne kätte ei saa(homme UM-i tellima).
Oleks seda jama teadnud poleks ennem näppima hakanud.
Sai ka ära maitstud madala auto mõnud eesti teedel,tulemuseks ära freesitud karteripõhi(õnneks terve aga tihend hakkas lekkima),õiltaseme anduris väike mõlk ja parem alumine õõts sai paugu.

Postitatud: 25 Juul 2006 20:43
Postitas kustas
indrek kirjutas:kui just uut pütti enne kätte ei saa(homme UM-i tellima).
Mis kanti siis see hind jääb, kui seda UM'ist osta kannatab?

Postitatud: 25 Juul 2006 20:48
Postitas indrek
Mis kanti siis see hind jääb, kui seda UM'ist osta kannatab?
Hind on krõbe aga asja nimi on loobumiskulu ehk siis midagi muud jääb jälle ostmatta :evil:

Postitatud: 26 Juul 2006 15:42
Postitas pisike528
mis häält ta siis ilma pütita teeb-ei tohiks väga jube olla :roll: :?:

Postitatud: 26 Juul 2006 15:52
Postitas tanele28
pisike528 kirjutas:mis häält ta siis ilma pütita teeb-ei tohiks väga jube olla :roll: :?:
See hääl just kõigevaiksem ei ole kui pütta alt ära on ja pikkalt sõita on üsna nõme selle lärmiga :(