1. leht 1-st
K: e30 spidomeetri hingeelu kohta
Postitatud: 11 Veebr 2014 13:33
Postitas sillufromIV
Tegelen e21 trossiga spidomeetri asendamisega elektroonilise/elektrilise vastu.
E30 spidomeetril on 4 klemmi. 31 ja 31b (kiiruseandurisse); "+" on ka Aafrikas pluss 12V; neljas on tähisega "A". Huvitabki see viimane "A". Mis sinna ühendada, et asja tööle saaks?
Tänan kaasamõtlemast!
S.
Re: K: e30 spidomeetri hingeelu kohta
Postitatud: 11 Veebr 2014 14:36
Postitas trevi
E28 spido hakkab kolme juhtmega tööle, kuigi klemme on rohkem. +/- ja andur. Tahaks uskuda, et E30 samamoodi.
Re: K: e30 spidomeetri hingeelu kohta
Postitatud: 11 Veebr 2014 15:59
Postitas sillufromIV
Klemme on muidu 6. Kasutusel neist 4.
Mass peab vist ikka olema see neljas. Sest andurisse lähevad mõlemad juhtmed spidost. Harutasin need juhtmestikust täies pikkuses välja. Massi need kuskilt ei puutu.
Re: K: e30 spidomeetri hingeelu kohta
Postitatud: 11 Veebr 2014 18:55
Postitas sillufromIV
See "A" kulgeb mööda plaati klemmini, mille juures on auk spido korpuses. Kõrval on klemm 31. Spido taga käib vist koodiga kiip (kivi). Selle kiibi koht on aga tühi minu käsutuses oleval spidoplokil.
Ühendasin spidomeetri vooluallika ja kiiruseanduriga. Tegin plekist "päikese" trelli otsa. Ei saanud osutit liikuma. Ehk on spido vigane või ikka koodiga kiibi puudumises asi.
Re: K: e30 spidomeetri hingeelu kohta
Postitatud: 11 Veebr 2014 21:16
Postitas lennukiga
A on kiiruseväljund püsikale, raadiole ja OBC-le
31 tuleb lisaks andurile ka massi ühendada
Re: K: e30 spidomeetri hingeelu kohta
Postitatud: 11 Veebr 2014 21:37
Postitas sillufromIV
lennukiga kirjutas:A on kiiruseväljund püsikale, raadiole ja OBC-le
31 tuleb lisaks andurile ka massi ühendada
Proovisingi A-ta ja 31 külge panin massi ja anduri ühe otsa kokku. Võis ka voolutugevusest puudu tulla. Kasutasin vooluallikana nõukaaegset alandikest, mis meil saunas vana autoraadiot toidab. See annab äkki hädiselt ampreid välja.
Siis ootan endiselt pakkumisi TÖÖKORRAS spidomeetrile ja kiiruseandurile.
Re: K: e30 spidomeetri hingeelu kohta
Postitatud: 11 Veebr 2014 23:06
Postitas lennukiga
Kas anduri ahelas takistus muutus kui päikse otsa anduri vahele panid? Seal peaks olema tavaline herkonlüliti sees- ühel juhul lühis, teisel juhul lõpmatus, kui plekiga ei toimi siis proovi päris magnetit või mingit paksemast rauast tükki sinna vahele.
Re: K: e30 spidomeetri hingeelu kohta
Postitatud: 12 Veebr 2014 16:29
Postitas sillufromIV
E30 andur hargivahele asetatud metalliga takistuse muutust (tekkimist) ei andnud. E36 andur tekitas takistuse metall hargivahel. Isetehtud päikesega proovisin mõlema anduriga. E36 andur on tugev magnet, e30 magnetit pole aga tundagi. Võibolla peabki nii olema, või on e30 andur ajaga "väsinud".
Loodan, et mu spido lihtsalt vigane. Jääb üle vaid kindlalt korras spido ootama jääda. Sest paksemast metallist päikest teha ei ole otstarbekas. Samuti pole mul millegagi difriflantse nii kiirest ringi ajada, et spido midagi näitaks.