BMW 524td '87 (e28) franck1
Postitatud: 13 Apr 2014 21:39
Tervitus klassikaliste bmw'de huvilised.
Pika mõtlemise peale otsustasin ka enda kurvas seisus olevast haininast teema teha. BMW e28 on tegelikult olnud isiklik unistuste pill mida omada umbes nelja aastaselt, kui omas mu onu ühte lumivalget.
Kuna load kohe kohe taskusse jõudmas siis üks kuu aega tagasi, õhtusel ajal okidoki kuulutuste seas sorteerides torkas silma üks 524td 350 käibel oleva rahaühiku eest. Isegi ei olnud pikka mõtlemist ja sai helistatud sõbrale, eelik sappa ja võetud ette umbes 150km pikkune sõit. Telefonis rääkides tuli välja, et pump läbi, eest mõni detail puudu ja kere üle keskmise, kuid teepeal hakkasin juba kõhklema, et nii hea hinna eest ikka ei tasu palju oodata ja mis seisus see mootor ja veermik tegelikult on. Kohale jõudsin siis pimedas. Kohapeal siis auto kohta suurt tarka teada ei saanudki, iga asi mida küsisin vastus oli "Enne sõitis". Masin olevat siis pool aastat välitingimustes seisnud. Aga mis seal ikka, paberid täidetud ja tagasi minek. isiklikult ei oska midagi väga suurt arvata, foorumitest uurides selgus siiski, et pidavat üsna läbi mootor olema, kere on ka nii nagu ta on kannud on korras aga põhi ja karbid on väga käest ära. sillad tunduvad iseenesest korras ja rattad küljest ära kukkumas ei ole. Midagi suurt unistama ei hakka, loodan juuni alguseks teedele liikuma saada. Kuna kooli kõrvalt majanduslikku seisu väga suurt ei ole siis teen sõidukõlblikuks ta üsna üle küngaste ja mätaste.
Veidike Informatsiooni ka siis:
m21d24 turbodiisel
Tehase võimsust 85kw
Väändemoment on 210 Nm/2400 pöörde juures
Käigukastiõli segab juht
Klappe on 12
Autot liigutavad tagumised rattad/ratas
Väljalaske aastaks on 1987
Lisan siis mõned pildid ka (halb kvaliteet)
Üks pilt mille leidsin foorumist mõnest vanemast ajast:

mõni päev hiljem peale ostu (esimesed tiivad, põlla, iluvõre, neerud eemaldasin mina)



Veidi hiljem jõudis auto siis katusealla, maha sai võetud mootor ja sisu laiali kistud.

Vana mootor:

Ja siis põhjaalusest (loodan et pildid arusaadavad)



Ja veel üks probleemne koht (arvan, et kapott on hoo pealt lahti lennanud ja kinnituse ära murdnud)

Kuna tagasilla kinnitusi vaadates hakkasin kartma, et võin tagasillast ilma jääda siis juhtus ka nii

Natukene olen jõudnud juba keevitustöödega alustada (palun andke keevituse pärast andeks, hoidsin esimest korda elus keevitust käes)


tagumisest sillast


ning kelle uus kelle vana mootor

See nädal loodan siis silla alla saada ja vaikselt asuda mootori kallale. Mootorist siis niipalju, kuna kahemassiline hooratas läbi siis soetasin M50 mootori hooratta ja siduri, kuid sellega kaasnes järgmine probleem: pöörete anduril ei ole millegi pealt lugeda. Kas keegi oskaks aidata mille peale saaksin selle ehitada? Mootoril plaanin siis vahetada kõik tihendid, hammasrihma komplekti, vedelikud ja filtrid ning pisiassju. Kas oleks hea vahetada ka klapisääretihendid ja kaanetihend? Olen kuulnud et, selles mootoril ei tasu kaant katsuda ja proovisõitu tehes, mingeid tõrkeid ei ilmunud kuid minu arust oli jahutusvedeliku lõdvik veidike pinges. Rohkem midagi kurta ei ole, ootan soovitusi ja kõike kasulikku mida peaksin teadma. Vabandan oma kõnepruugi pärast, võtame arvesse minu vanuse.
Tervitades Franc.
Pika mõtlemise peale otsustasin ka enda kurvas seisus olevast haininast teema teha. BMW e28 on tegelikult olnud isiklik unistuste pill mida omada umbes nelja aastaselt, kui omas mu onu ühte lumivalget.
Kuna load kohe kohe taskusse jõudmas siis üks kuu aega tagasi, õhtusel ajal okidoki kuulutuste seas sorteerides torkas silma üks 524td 350 käibel oleva rahaühiku eest. Isegi ei olnud pikka mõtlemist ja sai helistatud sõbrale, eelik sappa ja võetud ette umbes 150km pikkune sõit. Telefonis rääkides tuli välja, et pump läbi, eest mõni detail puudu ja kere üle keskmise, kuid teepeal hakkasin juba kõhklema, et nii hea hinna eest ikka ei tasu palju oodata ja mis seisus see mootor ja veermik tegelikult on. Kohale jõudsin siis pimedas. Kohapeal siis auto kohta suurt tarka teada ei saanudki, iga asi mida küsisin vastus oli "Enne sõitis". Masin olevat siis pool aastat välitingimustes seisnud. Aga mis seal ikka, paberid täidetud ja tagasi minek. isiklikult ei oska midagi väga suurt arvata, foorumitest uurides selgus siiski, et pidavat üsna läbi mootor olema, kere on ka nii nagu ta on kannud on korras aga põhi ja karbid on väga käest ära. sillad tunduvad iseenesest korras ja rattad küljest ära kukkumas ei ole. Midagi suurt unistama ei hakka, loodan juuni alguseks teedele liikuma saada. Kuna kooli kõrvalt majanduslikku seisu väga suurt ei ole siis teen sõidukõlblikuks ta üsna üle küngaste ja mätaste.
Veidike Informatsiooni ka siis:
m21d24 turbodiisel
Tehase võimsust 85kw
Väändemoment on 210 Nm/2400 pöörde juures
Käigukastiõli segab juht
Klappe on 12
Autot liigutavad tagumised rattad/ratas
Väljalaske aastaks on 1987
Lisan siis mõned pildid ka (halb kvaliteet)
Üks pilt mille leidsin foorumist mõnest vanemast ajast:

mõni päev hiljem peale ostu (esimesed tiivad, põlla, iluvõre, neerud eemaldasin mina)



Veidi hiljem jõudis auto siis katusealla, maha sai võetud mootor ja sisu laiali kistud.

Vana mootor:

Ja siis põhjaalusest (loodan et pildid arusaadavad)



Ja veel üks probleemne koht (arvan, et kapott on hoo pealt lahti lennanud ja kinnituse ära murdnud)

Kuna tagasilla kinnitusi vaadates hakkasin kartma, et võin tagasillast ilma jääda siis juhtus ka nii

Natukene olen jõudnud juba keevitustöödega alustada (palun andke keevituse pärast andeks, hoidsin esimest korda elus keevitust käes)


tagumisest sillast


ning kelle uus kelle vana mootor

See nädal loodan siis silla alla saada ja vaikselt asuda mootori kallale. Mootorist siis niipalju, kuna kahemassiline hooratas läbi siis soetasin M50 mootori hooratta ja siduri, kuid sellega kaasnes järgmine probleem: pöörete anduril ei ole millegi pealt lugeda. Kas keegi oskaks aidata mille peale saaksin selle ehitada? Mootoril plaanin siis vahetada kõik tihendid, hammasrihma komplekti, vedelikud ja filtrid ning pisiassju. Kas oleks hea vahetada ka klapisääretihendid ja kaanetihend? Olen kuulnud et, selles mootoril ei tasu kaant katsuda ja proovisõitu tehes, mingeid tõrkeid ei ilmunud kuid minu arust oli jahutusvedeliku lõdvik veidike pinges. Rohkem midagi kurta ei ole, ootan soovitusi ja kõike kasulikku mida peaksin teadma. Vabandan oma kõnepruugi pärast, võtame arvesse minu vanuse.
Tervitades Franc.