1. leht 1-st
M30B34 puterdab
Postitatud: 18 Sept 2014 12:35
Postitas Aare2
Mõistus hakkab otsa lõppema.
Ehitasin kevadel ja suvel oma 535 vähe tänavakõlbulikumaks, auto sai uue 288 kraadise dbilase nuka senise 308se asemele ja üsna seeria plokikaane. Nukkvõlli kraadisin ka omast arust paika.
Teema on selles, et tühikäik on veel hapram kui vana võidusõidu nukaga, tühikäigul kipub välja surema ja kui liiga vähe gaasi sõiduga vajutada, kipub nõkutama. Tagant tuleb korralik vingu pilv ja kui keerata bensurõhk maha nagu seerias, ei taha üldse sõita.
Mul oli kunagi seal peal Schricki 284 kraadine nukk ja sellega käis mootor küll rahulikult.
Kahtlustan muidu süüte kalamist, silindrid käivad muidu kõik, piipe maha võttes mootori töö halveneb.
On ideid, mida proovida?
Jutt siis motronicuga E28 mootorist.
Re: M30B34 puterdab
Postitatud: 18 Sept 2014 20:08
Postitas trevi
Pihustite olukorrast ja ühtlusest on aimu? TPS toimib ( ei ole mingi sisemine ühendus lahti) ja fikseerib tühikäiguasendi?
Proovida teist aju ja teist tühikäigumootorit?
Re: M30B34 puterdab
Postitatud: 19 Sept 2014 15:40
Postitas Arvo
Kusjuures minu masinal on sama probleem, ja seda just sinu vana nukaga

Elektripool mul lihtne l-jet, ja igatpidi üle kontrollitud.
Enda autol kahtlustan just seda va mehhaanilist kala, ehk siis nukk viltu peal, aga huvi puudusel pole viitsinud põhjalikumalt asjasse süveneda. Kuidas sellist viga üldse kontrollida? Kaas on manuali järgi kokku laotud ja justnagu kõik klapiks.
Re: M30B34 puterdab
Postitatud: 22 Sept 2014 12:15
Postitas Aare2
Probleem sai lahendatud, uskumatu viga.
Kuna ma paigaldasin E34 kaane koos sisselaskega, siis selle airboksi all on 2 M8 tikkpolti (vist mingi E34 iseloomuliku sisselaske kollektori kronsa tarbeks). Kuna ma kollet puhastasin ja värvisin, siis keerasin need tikkpoldid välja ja sulgesin augud teibitükiga. Ilmselt unustasin selle, tõstsin kolle koos kaanega auto peale ja auto töötas seni kuniks see teip ära tuli (või mootor selle sisse imes). Avastasin selle juhuslikult, mingit häält see ei teinud, kui hakkasin käega töötaval mootoril seal kolle all õiendama (kontrollima, kas kolle mutrid on kinni korralikult) ja kui käeselg sinna lähedale, sattus, oligi asi selge, panin augud kinni ja mootor hakkas enamvähem tööle.
Nukkvõll tuleb mikromeetriga tegelikult paika kraadida, selleks tuleb nukaratas teha reguleeritavaks (M30-l suht lihtne töö, need 4 M6 polti auku nukaratta sees tuleb freesida pikerguseks). Siis lihtsalt väntad ja katsetad niikaua kuniks klapitõus 1 silindri klappidel ÜSS märgi kohal õige on (nuka spetsis kirjas). Klapivahe keerad enne nulliks.
Ka praegu mootor kergelt tudiseb ja päris ühtlaselt ei käi, aga asi on sõidetav. Üritan ülevaatusel nüüd ära käia. Kui sa mootori ise lahti harutad ja ilm ilus on, võid mu garaazist läbi tulla. Kas probleem laheneb või kas ma õigesti teen, ei tea, vähemalt endal olen sedasi teinud. Nuka panek lüli kaupa on tegelikult paras kirve töö, olen eelmisel mootoril ise näinud, kuidas mõnest kümnendikust klapitõusust tuli 10 hj juurde.
Re: M30B34 puterdab
Postitatud: 24 Sept 2014 08:37
Postitas Arvo
Eks ma pikkadel talvekuudel valmistan omale ka reguleeritava ketihammaka ning katsun mootori ikka häälde saada. Kui hätta jään eks siis hüüan appi
