1. leht 1-st

E24 kroomliistude eemaldamine

Postitatud: 10 Jaan 2015 19:19
Postitas pprz
Tere,
minu '88.a autol on tehasest tavaline kroomliist. Paraku arvas aga jaapanlane, et all black on rohkem Yakuza teema ja umbes kümmekond aastat tagasi on kõik osad shadowline'ks üle värvitud.
Leidsin doonorauto, millel on kõik need kroomitud liistud olemas ja oleks võimalik ringi tõsta. Iluvõrede, tagatulede ja ukseliistudega on lihtne, sellega ei tohiks probleeme tekkida.

Küll aga tekivad sellised küsimused:
*Kas keegi on neid küljeakna ja esi-tagaakna ümber olevaid liiste eemaldanud-vahetanud? Kiire google otsing selget ja illustreeritud vastust ei andnud. Olen paari värvijaga konsulteerinud ja töö pidavat olema üsna keeruline ja vajab tugevat närvikava. Tulemus ei pruugi olla 100% ideaalne, kuna elementidel on kombeks painduda ja venida.
*Mis materjalist need üldse on - alumiinium või roostevaba?

Suure tõenäosusega on olemasolev liist enne värvimist karestatud või keemiliselt töödeldud ja seda enam taastada ei anna. Uute tükkide UM hind on ka selline, mis ei tekita suurt soovi tellimust saata (ca 3,5k).

Kas keegi oskab mu kahtlusi ümber lükata ja soovitada midagi?

Re: E24 kroomliistude eemaldamine

Postitatud: 11 Jaan 2015 01:41
Postitas Iff
Esi- ja tagaakna liistud peaks olema eemaldatavad ilma, et neid seejuures kõveraks väänaks. Minu autol käisid klaasid eest ära ja pärast läksid vanad liistud tagasi.
Kas Sa mõtled küljeakende liistude all neid mis algavad a-piilari alumisest äärest, jookevad mööda piilarit ja katuseäärt ümber akende?
Neid tervelt kätte saada vanal autol on praktiliselt võimatu, nad on ikka jube pehmekesed. Võib muidugi trehvata, et saab nad enamvähem sirgetena kätte aga ma väga ei panustaks selle peale. See läikiv pind näitab ikka iga väikesegi mõlgikese välja pärast.
Kõik need liistud peaks alumiiniumist olema.

Re: E24 kroomliistude eemaldamine

Postitatud: 11 Jaan 2015 06:46
Postitas Jaks
Need liistud millest Iff räägib on jah paras peavalu.
Mina enda autol olen nad ära võtnud ja ka tagasi pannud, aga jah see ei ole kerge ja lootus ilusti kätte saada väike. See auto mida kunagi lammutasin ei andnud neid liiste kuidagi kätte.
Seega võimalus on nad saada kätte, aga see ei ole just eriti suur.

Re: E24 kroomliistude eemaldamine

Postitatud: 19 Jaan 2015 16:05
Postitas pprz
Tänan, just seda tahtsingi teada.
Ilmselt hakatakse doonorit lahti võtma, võimalusel jagan infot.

Re: E24 kroomliistude eemaldamine

Postitatud: 19 Veebr 2015 23:15
Postitas akuula
Nagu ma aru saan, siis jutt käib vihmavee renni liistust? selle eemaldamine käib pudeli avajaga, tänapäeval siukseid poes eriti ei liigu, vanasti oli hästi levind, umbes midagi siukest aga laiem

Pilt

ainult et mingi plastik võiks olla avaja alumise külje vahel et sälke liistule ei jääks, kanistri plastik sobib hästi :wink: ja ettevatlikult, vähe haaval painutad lahti ja mitte ühte kohta korraga lõpuni, siis rikud liistu, vaid otsast lõpuni natuke ja alustad jälle otsast ja nii mitu korda, et liistu võimalikult ühtlaselt üle ääre saada

Loodan, et saite mõttest aru, seda õpetas eluaegne maaler, sest veneajal olid kõik autod selle renni liistuga. Proovitud E21,E28, ziguli ja mosse peal, toimib

Re: E24 kroomliistude eemaldamine

Postitatud: 20 Veebr 2015 11:38
Postitas Iff
E24-l on see liist teistmoodi

Re: E24 kroomliistude eemaldamine

Postitatud: 20 Veebr 2015 12:07
Postitas Jaks
Sellel isendil ei pääse jah kuidagi sellise avajaga ligi, et see saaks toimida.
Aga kindlasti väärt info kui kellegil vaja seda liistus e28-l eemaldada.

Re: E24 kroomliistude eemaldamine

Postitatud: 20 Veebr 2015 14:28
Postitas akuula
Vot ei ole jah E24-ga kursis, aga ehk on tõesti abi neile kes üritavad teistele mudelitele kruvikaga läheneda :wink:

Re: E24 kroomliistude eemaldamine

Postitatud: 11 Juun 2015 18:09
Postitas pprz
Kui kedagi huvitab, siis räägin lähemalt.
Doonori pealt sai edukalt ja tervelt ringi tõsta: tuule- ja tagaklaasi kroomliist, küljeakende alumised liistud ja ukseliistud (ukse keskel).
Neerude (alumiinium) ja stangedetükkide (roostevaba) peale läksime värvieemaldaja keemiaga peale, stanged sai originaaliks ja neerud liivapaberi ja poleerimisketta-pastaga peegliks muuta.
Probleem tekkis katuse servas (ülemised aknaliistud) olevate tükkidega, mis on pehmed ja eemaldades läksid kergesti paindesse. Sirgeks neid tagasi ei saanud ja läks tellimus UM'i. Neljast on kolm olemas, üks liist on tootmisest maas ja tõenäoliselt peab tehas järeltootmise (?) tegema.