1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Oskab ja julgeb keegi kõva häälega siin välja hääldada, mis sellise auto keretööd täna umbes maksavad üldse? Ma ise kahtlustaks küll juba 5 kohalist numbrit, ja selle sisse auto ülevärvimine ilmselt ei mahu.
E10 2002
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Tere!
Sõltuvalt auto seisukorrast võib see kujuneda tõesti kas kolme, viie, või kuuekohaliseks summaks. Pildid annaksid rohkem alginfot. Tartu kandis oskaksin vajadusel viia sind kontakti pikaajalise kogemusega keremeistriga, kes teeb teemakohase põhitöö kõrvalt ka vanaautode keretöid hobikorras- hind seega pisut parem kui ettevõtetele anda kere.
Sõltuvalt auto seisukorrast võib see kujuneda tõesti kas kolme, viie, või kuuekohaliseks summaks. Pildid annaksid rohkem alginfot. Tartu kandis oskaksin vajadusel viia sind kontakti pikaajalise kogemusega keremeistriga, kes teeb teemakohase põhitöö kõrvalt ka vanaautode keretöid hobikorras- hind seega pisut parem kui ettevõtetele anda kere.
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Valcase juurest saab põhjaplekid, tiivaääred ja karbid ca 1k eest. E28 kraami on neil muidugi vähe võrreldes näiteks e30 -ga.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Tere, pildid olemas minu eelmises postituses, eelmise lehekülje lõpupoole, seal on link galeriisse.12776 kirjutas: ↑17 Juul 2024 14:04 Tere!
Sõltuvalt auto seisukorrast võib see kujuneda tõesti kas kolme, viie, või kuuekohaliseks summaks. Pildid annaksid rohkem alginfot. Tartu kandis oskaksin vajadusel viia sind kontakti pikaajalise kogemusega keremeistriga, kes teeb teemakohase põhitöö kõrvalt ka vanaautode keretöid hobikorras- hind seega pisut parem kui ettevõtetele anda kere.
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Ma saan aru küll, et korralikult teostatud auto keretööd pole mingi naljaasi aga kui räägime siin E28 taastamise kontekstis juba kuuekohalistest summadest, siis pean vist küll minema uut ametit ruttu õppima
E10 2002
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Tegemist oli rohkem kujundliku väljendiga, kuna kui ma ei eksi, siis algselt oli probleemküsimus eraldi foorumi teemana ning ma ei näinud algmaterjalist pilte. Kirjutasin sulle eraldi, saad ise edasi uurida.
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Viiekohaline on ka täitsa reaalne number, kui lasta teha ettevõttel, siis juba maksud kujundavad suure osa hinnast, ning nende töötund on kallim ka.
Margus Raska vaatas pilte ja pakkus umbkaudselt, et antud auto korda tegemine võtaks 250-300 tundi julgelt, korrutada 20€/tund + materjalid.
Ehk umbes 6500€ ainult keretööde peale. Siin soovitati CSG customsisse viia, selle puhul, ma arvan, korrutada tuleb veel kahega, ma pole päringut küll teinud, aga seal tund on kindlalt 40€+. See umbkaudne kalkulatsioon muidugi tegi mind väga kurvaks.
Margus nüüd mainis ka seda, et oleneb, kui originaali lähedast lahendust soovin. Et kui ei pea voolima uusi detaile vanade järgi, siis võtaks oluliselt vähem aega.
Lootust on vähe, aga ehk leian meistri, kellega leiame hea hinna-kvaliteedi suhtega kompromissi.
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Kui arvestada 8h tööpäevad ja puhkepäevad, siis 300h on umbes 2 kuud. Tundub ebareaalne aeg lõike- ja keevitustöödeks. Pigem küsiks keretöödele spetsialiseerunud firmadest pakkumised.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
kõik ju okleneb töödemahust ja põhjalikkusest, vahel kulub mõne nurga peki välja voolimiseks 5-6h ennem ku iseda keevitama saab hakata.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Sellise auto puhul tasub tegelikult isetegemist ka kaaluda. Põhjaaluste või muidu peidus olevate plekivormide originaalkuju taastamisega ei maksa absoluutselt vaeva näha mina leian. Sellised autod lihtsalt ei lähe mitte kunagi nii hinda, et selline "investeering" kuidagi ära tasuks. Auto sõidab ju täpselt sama hästi ka siledast plekist põhjaga.
Ei viitsi praegu välja otsida aga siingi foorumis oli üks hea näide, kus mees võttis kuskil saras auto laiali ja täiesti olematutes tingimustes tegi auto keretööd ise ära, vist isegi ühe talvega.
Eks algatuseks tasub muidugi peeglisse vaadata ja ausalt küsimusele vastata, kas on nii palju tahtmist ja püsivust et selline töö ära teha.
Ei viitsi praegu välja otsida aga siingi foorumis oli üks hea näide, kus mees võttis kuskil saras auto laiali ja täiesti olematutes tingimustes tegi auto keretööd ise ära, vist isegi ühe talvega.
Eks algatuseks tasub muidugi peeglisse vaadata ja ausalt küsimusele vastata, kas on nii palju tahtmist ja püsivust et selline töö ära teha.
E10 2002
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Nojah aga palju sellise auto juures neid keerukaid nurgatükke on? Valtsitud põhjaalused plekid on suuremas osas kõik saada k.a. esimesed nurgad. Kui keretöödel hakkab hind 5-kohaliseks kiskuma, siis oleks mõtekas kusagilt lõuna poolt heas seisus doonorkere otsida. Kusagil alles hiljaaegu nägin, et pakuti e28 müügiks koos kreekast pärit (suhteliselt?) rooste vaba doonoriga.
Kui mälu ei peta, siis üks selline oligi eespool mainitud Margus, kes alustas tütrele e30 tegemisegaArvo kirjutas:Ei viitsi praegu välja otsida aga siingi foorumis oli üks hea näide, kus mees võttis kuskil saras auto laiali ja täiesti olematutes tingimustes tegi auto keretööd ise ära, vist isegi ühe talvega.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Siin tuleks ilmselt keretööde hind kuskilt firma alt nii kosmiline, et äkki tasuks sooja maa doonorkere kaaluda, nagu siin paljud soovitavad. Hispaania pakkumisi vaadates, siis 3k kandis juba vist isegi saaks miskit, mis vähemalt müügipiltidelt viisakas. Kliima soojust arvestades, siis ilmselt on ka altpoolt üsna korralikud.
Kui see kere on tõesti endal sentimentaalne, siis miks mitte proovida ise tegemist? Vaatad mingisuguse odavama poola keevituse (endal oli kunagi kasutuses üks allegrost ostetud 130 eurone black, auto lappimiseks käis küll), millele saad ballonka taha ühendada. Balloon ise vast 80-100 eur+reduktor mingisugune 40 eur veel. Kanaliga ilus garaaz tundub sul ju olemas olevat, kus saaks asuda harjutama. Lõppude lõpuks omandad juurde ühe oskuse, mille omamine elus niivõinaa mööda külgi maha ei jookse.
Kui see kere on tõesti endal sentimentaalne, siis miks mitte proovida ise tegemist? Vaatad mingisuguse odavama poola keevituse (endal oli kunagi kasutuses üks allegrost ostetud 130 eurone black, auto lappimiseks käis küll), millele saad ballonka taha ühendada. Balloon ise vast 80-100 eur+reduktor mingisugune 40 eur veel. Kanaliga ilus garaaz tundub sul ju olemas olevat, kus saaks asuda harjutama. Lõppude lõpuks omandad juurde ühe oskuse, mille omamine elus niivõinaa mööda külgi maha ei jookse.
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
noh need põhjapaneelid ka väga odavad just ei tule ja neid ju peab ka omajagu mudima, kohe tuleb meelde tõstekohad ja näiteks sisemised tiivakaared, rääkimata mingitest uste sisemistest nurkadest.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Ma nõustuks siin kohal arvoga. Kui teha endale ja säästuvariant, siis miks see põhi ei võiks sile olla? Võid ju kasutada nt 0.8 pleki asemel 1,0 või 1,25 plekki, vb ka 1,5 sealt seda kaalu nvn meeletult juurde ei tuleks. Need sinna sissevajutatud randid on minu arvates nkn rohkem selle jaoks, et plekk mingit kivi saades ei väänduks vms ning et peal trampides seda ka ei juhtuks. Muus osas valcasest vaadates on ju nagu suht lihtsad plekid mida teha. Samamoodi saad sisekarbi ise leiutada sirgest plekist, koos mingisuguse sissekeevitatud täispikkuses tugevdustoruga nt. Lõppude lõpuks katab nvn väliskarp selle ära ju. Kui mõte lendab, relakas käes püsib ja keevitus ka käes püsib, siis saab tegelikult ka nii väliselt viisaka asja teha. Lisaks ei pea mässama üleliigsete asjadega, mida kallim töökoda sul ilmselt teeks nt. Sisekarbi keevispunnide mahaajamisega, nvn jäävad peitu.
Poolraamist mäda oleva osa saab vabalt mingist cncga tegelevast ettevõttest tellida, kes painutab asja õigete pikkuste, kraadidega jne. Ei ole just eriti kallis, natuke juurde raatsid panna, siis võta roostevabast. Vabalt saab migiga keevitada. Selle front corners repair kit vms on seal valcases 79 eur teeb mõni väiksem ettevõte kellel stants ja painutuspink on sulle lebolt 10-20 eur tk valmis nt, ilmselt ka kroomist või 201 rv-st, kui neile mõõdud sebid. Üs mingid asjad on seal minu silmis ilgelt ülehinnatud.
Ma saan aru, et see auto on nkn talle perereliikvia, seega tal ilmselt plaanis seda müüa poleks lähiajal. Teiseks, need remondid jäävad nvn põhja alla ja peitu kohtadesse. Mustale nrile ta ju seda taastada ei plaani, seega noh... Võta ise ette ja harjuta, kui tahad odavalt läbo ajada. Kui tahad mõistlikult läbi ajada vaataks ma endiselt soojema kliima doonorkere poole. Kui finants resurssi on, siis tasub keegi pädev otsida, aga summa võib minna üpris suuteks. Muidugi peale väliskarbi maha lõikamist võib isu kaduda või mott üsnagi alla minna, kui ise ette võtad.
Minu tagasihoidlik arvamus.
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Ise tegemine tähendab, et on keegi kes on pädevusega ja kellelt saab usaldusväärset infot. Ise tegemine eeldab ikkagi võimalusi ja aega ja kohta. Keevitusaparaat peaks olema suuteline õhukest plekki keevitama, mitte ei toimu plönnimist ja niisama pleki kinni tatistamist. Väga palju tuleb punkte lahti lasta ja teada kuidas seda teha. Kannude taastamine eeldab nende detailide täielikku eemaldamist ja puhastamist, auto peab olema loodis pinnal ja tuleb teostada toestamised ja punktide mõõtmised jne jne jne. Kõige tähtsam on ka see kuidas toimub koostamine ja milliste nn ainetega. Hiljuti sai enda projekti taastatud ja igal tegijal on oma nägemus, mis krunt, mis tootja mis keemia jne. Selles virrvarris peab endale aru andma, kas on mõtet asja ise ette võtta, kui on kahtlusi, et see aasta paar olen suuteline kogu vaba aja autole pühendama siis on lootust. Kui aga loota, et paari kuuga või kevadeks tehtud on, siis pigem mitte asja ise ette võtta. Reaalsus on nede projektidega pigem teistsugune.
Aga kui see pill veel ühel päeval kirikuees sätendab ja nurru lööb, siis ülim retsept tegijale !
Üks näide ka poolpornograafiast, lõpptulemus nagu oleks hea, aga teekond selleni on päris ropp :
https://youtu.be/p1lsz2elIAA?si=7Cnvntdmvi8bE5Wo
Aga kui see pill veel ühel päeval kirikuees sätendab ja nurru lööb, siis ülim retsept tegijale !
Üks näide ka poolpornograafiast, lõpptulemus nagu oleks hea, aga teekond selleni on päris ropp :
https://youtu.be/p1lsz2elIAA?si=7Cnvntdmvi8bE5Wo
e28
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
See, mida Cardo siin kirjeldab ongi juba korralikult auto taastamine ja pigem proffide pärusmaa.
Küsimus on siin kas selline auto väärib tuhandetes eurodes mõõdetavat investeeringut keretööde näol? Sest kui keretööd on kord juba kvaliteetselt tehtud, siis avastad, et kõik muud detailid sellise päevinäinud auto juures on ka kulunud või katki ning poolpiduseid juppe nagu hästi ei tahaks enam sellise ilusa kere külge külge kruvida?
Ja ongi Pandora laegas avatud
Küsimus on siin kas selline auto väärib tuhandetes eurodes mõõdetavat investeeringut keretööde näol? Sest kui keretööd on kord juba kvaliteetselt tehtud, siis avastad, et kõik muud detailid sellise päevinäinud auto juures on ka kulunud või katki ning poolpiduseid juppe nagu hästi ei tahaks enam sellise ilusa kere külge külge kruvida?
Ja ongi Pandora laegas avatud
E10 2002
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Kogemusest oma autode näol:
Seatud ajaraamidest läheb pool aastat kuni aasta üle. Ka sellepärast et vahepeal on mott maas- kõigil on.
Mott on maas seepärast et plaanitud eelarve läheb 2-2,5x lõhki- kõigil läheb.
Ja minu autode puhul on vähemalt mingi osa olnud +/- perfektne. Kas siis kere või salong või tehnika. Ühesõnaga mingi osa mida ei pea tegema. Kui vähemalt kaks kolmest on ok siis on lootust et asi saab valmis. Muul juhul tekivad müüki poolikult tehtud autod ja erinevad rändkarikad.
Seatud ajaraamidest läheb pool aastat kuni aasta üle. Ka sellepärast et vahepeal on mott maas- kõigil on.
Mott on maas seepärast et plaanitud eelarve läheb 2-2,5x lõhki- kõigil läheb.
Ja minu autode puhul on vähemalt mingi osa olnud +/- perfektne. Kas siis kere või salong või tehnika. Ühesõnaga mingi osa mida ei pea tegema. Kui vähemalt kaks kolmest on ok siis on lootust et asi saab valmis. Muul juhul tekivad müüki poolikult tehtud autod ja erinevad rändkarikad.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!
Ei tea jah, olen neid videoid ise ka vaadanud, töö kvaliteet tundus küll hea, aga kommentaarides osad kirjutavad, et nii keretöid küll ei tehta.Cardo kirjutas: ↑06 Aug 2024 23:19 Ise tegemine tähendab, et on keegi kes on pädevusega ja kellelt saab usaldusväärset infot. Ise tegemine eeldab ikkagi võimalusi ja aega ja kohta. Keevitusaparaat peaks olema suuteline õhukest plekki keevitama, mitte ei toimu plönnimist ja niisama pleki kinni tatistamist. Väga palju tuleb punkte lahti lasta ja teada kuidas seda teha. Kannude taastamine eeldab nende detailide täielikku eemaldamist ja puhastamist, auto peab olema loodis pinnal ja tuleb teostada toestamised ja punktide mõõtmised jne jne jne. Kõige tähtsam on ka see kuidas toimub koostamine ja milliste nn ainetega. Hiljuti sai enda projekti taastatud ja igal tegijal on oma nägemus, mis krunt, mis tootja mis keemia jne. Selles virrvarris peab endale aru andma, kas on mõtet asja ise ette võtta, kui on kahtlusi, et see aasta paar olen suuteline kogu vaba aja autole pühendama siis on lootust. Kui aga loota, et paari kuuga või kevadeks tehtud on, siis pigem mitte asja ise ette võtta. Reaalsus on nede projektidega pigem teistsugune.
Aga kui see pill veel ühel päeval kirikuees sätendab ja nurru lööb, siis ülim retsept tegijale !
Üks näide ka poolpornograafiast, lõpptulemus nagu oleks hea, aga teekond selleni on päris ropp :
https://youtu.be/p1lsz2elIAA?si=7Cnvntdmvi8bE5Wo
Mulle jäi ainult see silma, et see vend ei keevita pidevate õmblustega osades kohtades, vaid punktib. Targad räägivad, et õmblused peavad ikka pidevad olema.
Tõstsin siis mootori, käigukasti, esiklaasi, armatuuri, tiivad ja palju muud maha ka veel. Kundepoolne tiiva alune väga ilus, juhipoolne ikka väga perses. Kunagi sai vist kerge paugu sinna (isa kord talvel pani ühe parkinud bussi ratta vastu, kiilakal jääl).
Otsustasin auto ikkagi päästa proovida ja nädal aega tagasi viisin ta plekkseppa juurde. Hinna osas saime kokkuleppele, üle mõistuse palju ei lähe.
Täna käisin vaatamas, valmistas juhipoolse tiiva aluse (püstoli?) detaili ja see on ka küljes juba: Palusin siis tal kõik edaspidi pideva õmblusega teha. Minu arust see detail tuli päris hea välja.
Olen uurinud, et mõistlik on siis metall liivakaga näiteks üle tõmmata, ära pesta (piiritusega näiteks), ja kaitsta epoksiid krundiga.
Plekksepp räägib, et talle on paljud soovitanud ning ta ise on hakkanud tõmbama õmblused pintsliga üle sellise "kahekomponentse tinaga", mis on siis 2K liim.
Äkki kellegil on kokkupuudet, on see hea mõte? Või ikkagi tavapäraselt lasta epoksiid krundiga üle?