BMW E12 525 '81a Marko
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Lõpuks saabus ka oodatud pakk Schmiedmannist. Kõik asjad olid 50% lao tühjendusmüügis.
BMW OEM radikas, OEM Ate piduri master, kaks OEM voolikut ning mingi B osa käsipiduri kompl paari jubina saamiseks.
BMW OEM radikas, OEM Ate piduri master, kaks OEM voolikut ning mingi B osa käsipiduri kompl paari jubina saamiseks.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Mootoripoolne poldimajandus sai ka uue kuue.
Suunatuled pestud, plekk uuesti tsingitud.
Jagajapoolsed w-germany piibud lähevad uuesti käiku. Sellest ka küsimus, kus müüakse Dielektrilist möksi mida küünlajuhtmete montaazis kasutada?
Sai nädalake tagasi TUUR-ga Tartus jutustatud ning vahetasime kilakola. e12 oli veel esinduse/edasimüüa kleps peal ning raamatus kenasti olemas.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Sõbraga saabus ka pakk, väga heas korras kasutatud plekid.
Sillaosad pritsitud, fertaanitud ning kaetud Novol Polycoatiga. Pilte lisan käigult, hetkel siis said “Shakeweight”-d valmis ja said ekraanile.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Need on päris korralikud plekid tõesti. Põhjamaades sõitnud masinatel on reeglina ikka auklikud või paberõhukeseks roostetanud. Ma ostsin uued, ei olnud ka üle mõistuse kallid (10 a tagasi, võibolla nüüd hind muutunud) aga alla ei ole neid ikka veel saanud. Ei raatsi ilusaid uusi OEM tükke relakaga
pooleks lõigata ja rattalaagrid ka veel häält ei tee
pooleks lõigata ja rattalaagrid ka veel häält ei tee
Palju uusi termineid minu jaoks Aga peamine küsimus on selles, kust ikkagi selliseid käsitsi paigaldatavaid pooltelje kaitsekummi vitsasid saab? Paar nädalat tagasi Tartu poed mind sellega aidata ei osanud, siis ostsin ühed odavamad paigaldustangid ära. Aga nagu odavate tööriistadega ikka kipub olema - rämps. Töö sain küll kuidagimoodi tehtud aga ise rahule ei jäänud.
E10 2002
Re: BMW E12 525 '81a Marko
esimesed plekid saab ju külge ilma laagrit vahetamatta.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Jep, kogu laagrimajandus tuleb koos rummuga maha.
Arvo piduriplekkidega enam nii lihtne ei ole, ilma ventileerimata kettale enam ei saagi ja vent kettale saab ainult paremat poolt.
Arvo piduriplekkidega enam nii lihtne ei ole, ilma ventileerimata kettale enam ei saagi ja vent kettale saab ainult paremat poolt.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Pildistamisega olen laisk olnud, aga natuke vahepeal toimunust.
Käidud sai Astromotos mootori doktori juures ja natuke arutatud mis teha kannataks kuna 5-6 silindri sein veidi kahjustada saanud. Kui võistlusmootorit ei ehita siis kannataks kokku panna peale hoonimist, kuid ideaalis näeks siiski +0.25 rem mõõte. Kiiret mul pole ja ootan head diili interneti avarustest.
Väntvõll kâis Vello Tääri juures pollis ja ütles et probleeme pole ning vâga heas korras. Saab STD-ga kokku. Vâhemalt midagi mootoris head
Sillamajandus praktiliselt valmis, laagrid ja puksid pressitud. Kahjuks unustasin pilti teha enne kui suures töötuhinas enamuse ära pakkisin. Siin üks klõps siis vedru ja stabikatest, markeeritud nagu nad olid. Tuimalt pintsliga toon külge. Tagumistel ma vedru jäikuse triipu ei leidnud ja jâi ainult kollane “montaazi” markeering. Detailid mis tehasest tulevad ilma värvita said relvasinega töödeldud. Laagriteks SKF ja määre Shell S2 U460L mis siis vaste vanale Shell Darina 2-le. Tänaseks ka pritsikapp seinas. Natuke meeldetuletusi tööõpetusest ja sai valmis pusitud.
Värviks Meganexi punane ja toorikuks elektrikapp. Proovin lähiajal rohkem pildistada ja siia ka lisada.
Käidud sai Astromotos mootori doktori juures ja natuke arutatud mis teha kannataks kuna 5-6 silindri sein veidi kahjustada saanud. Kui võistlusmootorit ei ehita siis kannataks kokku panna peale hoonimist, kuid ideaalis näeks siiski +0.25 rem mõõte. Kiiret mul pole ja ootan head diili interneti avarustest.
Väntvõll kâis Vello Tääri juures pollis ja ütles et probleeme pole ning vâga heas korras. Saab STD-ga kokku. Vâhemalt midagi mootoris head
Sillamajandus praktiliselt valmis, laagrid ja puksid pressitud. Kahjuks unustasin pilti teha enne kui suures töötuhinas enamuse ära pakkisin. Siin üks klõps siis vedru ja stabikatest, markeeritud nagu nad olid. Tuimalt pintsliga toon külge. Tagumistel ma vedru jäikuse triipu ei leidnud ja jâi ainult kollane “montaazi” markeering. Detailid mis tehasest tulevad ilma värvita said relvasinega töödeldud. Laagriteks SKF ja määre Shell S2 U460L mis siis vaste vanale Shell Darina 2-le. Tänaseks ka pritsikapp seinas. Natuke meeldetuletusi tööõpetusest ja sai valmis pusitud.
Värviks Meganexi punane ja toorikuks elektrikapp. Proovin lähiajal rohkem pildistada ja siia ka lisada.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Rooli ja pedaalindus sai tõsisemalt ette võetud, kui mōned poldid veel tsingist tagasi jõuavad siis saab nimistust maha tõmmata.
Plekk sai pritsitud ja uue värvi selga, poldid tsingi ning liuglevad osad uue määrde.
Plekk sai pritsitud ja uue värvi selga, poldid tsingi ning liuglevad osad uue määrde.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Ilus puhas töö jällegi. Mis eksperiment sul seal roolinuutide juures käib?
E10 2002
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Liiv leidis tee ikkagi roolilaagrini ja tuli lahti katkuda. Lammutada oli hea lihtne, aga kokku panemiseks tuli tööriist leiutada millega vedru kokku suruda et splint tagasi panna.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Ilusad jupid. Huvitav kui hästi see värv seal plastmassi peal kestab.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Eeldan et mõtled roolisamba ülemist osa? Nagu pre fl 28-l on see alumiiniumist.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Ma lasin selle tüki samuti pulbervärvida, väga hästi on kestnud. Ega ta seal otseselt millegiga pihta pole ka muidugi saanud.
E10 2002
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Kusjuures pulbervärvist on mul elust enesest üks hea näide võtta, nimelt metsaveokalt. Eelmise haagise postid olid värvitud nö. päris värviga ning kuna haagisel olid tehase poolt mõningad konstruktsioonivead, vahetati poolteist aastat vana haagis välja. Uus aga on pulbervärvitud postidega ning peale mõnekuist kasutamist paistavad postid välja nagu 10 aastat vanad- kruusateel sõites on kivid värvi ikka korralikult maha peksnud, samas kui eelmine käru, mis Scania õue peal seisab, paistab ka paari meetri kauguselt vaadates nagu oleks seda tunduvalt vähem kasutatud. Täkkeid muidugi on, kuid need on väiksed, erinevalt pulbervärvist, mille puhul on värvis suured mustad laigud (värv ise on oranž).
Selle näite põhjal on mul hea meel, et ma oma velgi ikkagi pulbervärvida ei lasknud. Muidugi sõltub see ka kohast, kus pulbervärvi kasutada, kuid hetkel ma ei näe küll vist ühtki kohta, kus ma pulbrit kasutaks. Lisaks veel see, et pulbervärv ei ole nii sile ja läikiv kui "päris" värv. Vastavadki kõik need jutud tõele, millest ma varem vaid teiste kogemustest kuulnud olin
Selle näite põhjal on mul hea meel, et ma oma velgi ikkagi pulbervärvida ei lasknud. Muidugi sõltub see ka kohast, kus pulbervärvi kasutada, kuid hetkel ma ei näe küll vist ühtki kohta, kus ma pulbrit kasutaks. Lisaks veel see, et pulbervärv ei ole nii sile ja läikiv kui "päris" värv. Vastavadki kõik need jutud tõele, millest ma varem vaid teiste kogemustest kuulnud olin
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Ma natuke harisin selle velgede pulbervärvimise koha pealt - seal natuke teine tehnoloogia kui niiöelda "tavaline" pulbervärvimine. Pulbervärvitud velg kaetakse veel spets lakiga - see annab mehaanilise kaitse. Ise lasin küll ka veljed püstolivärviga katta aga väidetavalt ei ole pulbervärv veljel oluliselt kehvem valik, eeldades, et on õieti ja korralikult tehtud. Tänapäevaste BMW-de OEM veljed on minuteada ka kõik pulbervärvitud, ei saa ju öelda et väga kehvasti peal püsiks?
Vabandust OT eest.
Vabandust OT eest.
E10 2002
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Võibolla siis tõesti on probleem ikkagi selles, et palju pulbritööd tehakse konveierina- pritsiga puhtaks, särts sisse, pulber peale ja kappi ja valmis. Ehk siis see viimane etapp- lakk- jäetakse tegemata.
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Pulbervârviga siiski tegu pole, sai kare värv kokku segatud. Orig värv nagu 800ne liivapaber
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Vaikselt hakkab asi keretööde peale veerema. Lõin sae käima ja piilusin karpidesse ja juhipoolne karp täitsa okei. Parempoolne veidi kurvem aga ei hullu midagi, aga tööd kindlasti rohkem.<pildi lisan õhtu poole kui garaazis tagasi.
Vasak karp
Vasak karp
Re: BMW E12 525 '81a Marko
Ammu riiulis vedelenud roolikarp sai täna kokku pandud. Kui keegi aitaks teadmistega, et mis õli ja kui palju sinna sisse tuleb valada?
Jagaja värskendus, võlli välja ei võtnud kuna loksu polnud. Vajalikud sisemised jupid sai puhastatud ja uue mâärde selga. Uus rootor ja kaas. Kui kunagi tsinkimisse asjad lähevad siis tulevad ka kruvid ja klambrid külge.
Roolikarbiga jännates jäi õlipump silma ning sai seegi overhauli. Kerge puhastus ning rootorid ja korpus sai kaliibritega üle vaadatud. Kõik tiptop ja lubatud tolerantside all otsas.