Tiho E28 524 tdA, 1986
Täna sain uue aku kätte. Naljakas on see, et kõik andmebaasid pakuvad sellele mudelile 354mm pikka akut, mis on suht levind paljude BMWde peal, aga sellele autole see aku lihtsalt ära ei mahu, kuna nurk läheks vastu geneka ratast ja pluss klemm ei jääks väga kaugele kütusefiltri metall kronsteinist, niisiis leidsin lõpuks enamvähem õige pikkusega Bosch'i aku, pikkusega 315mm.
Siis vahetasin mootoriõli ära, mis oli paras juramine, nimelt karteri tühjendamise augu poldi peast oli lihtsalt pool ära kulunud vastu asfalti . Kuidagi peksin 12mm lehtvõtme sinna otsa ja keerasin toruga lahti. Siis keevitasin poldi peal puudu oleva osa juurde ja viilisin 12mm peale.
Sisse läks Bardahl 10W40 (peaaegu 6L).
Siis vahetasin mootoriõli ära, mis oli paras juramine, nimelt karteri tühjendamise augu poldi peast oli lihtsalt pool ära kulunud vastu asfalti . Kuidagi peksin 12mm lehtvõtme sinna otsa ja keerasin toruga lahti. Siis keevitasin poldi peal puudu oleva osa juurde ja viilisin 12mm peale.
Sisse läks Bardahl 10W40 (peaaegu 6L).
Käisin esimesel proovisõidul. Ennem ei saanud minna, kuna käigukastiõli oli alla miinimumi.
Pidurite sahinast sain sõitmisega lahti. Avastasin, et mootori temperatuuri näidik ei tööta, ning koju tagasi sõidul hakkas mingit kärsakat salongi viskama. Parkisin auto ära ja vaatasin, et kapoti alt, seal kus kojameeste mootor on, hakkas vaikselt suitsu välja ajama
Lasen nüüd veidi mootoril maha jahtuda ja siis vaatan, kus see kärsanud isolatsiooniga juhe on ja kontrollin multimeetriga, miks temp näidik tumm on.
Muidu auto sõitis väga hästi, mõnusa turbo vilina saatel .
Pidurite sahinast sain sõitmisega lahti. Avastasin, et mootori temperatuuri näidik ei tööta, ning koju tagasi sõidul hakkas mingit kärsakat salongi viskama. Parkisin auto ära ja vaatasin, et kapoti alt, seal kus kojameeste mootor on, hakkas vaikselt suitsu välja ajama
Lasen nüüd veidi mootoril maha jahtuda ja siis vaatan, kus see kärsanud isolatsiooniga juhe on ja kontrollin multimeetriga, miks temp näidik tumm on.
Muidu auto sõitis väga hästi, mõnusa turbo vilina saatel .
Jõudsin kärssamisele jälile. Kojameeste mootor ise oli see, kes katseeksitus meetodil mul teistkorda uuesti tulikuumaks läks ja ümberolevat kummimatti suitsetama hakkas.
Praegu sain teada nii palju, et kojamehe mootorile tuleb läbi ühe juhtme ilma süüteta ja lahti ühendatud kojameeste kangi pistikuga peale 0.25 volti. Miks sellest mootor kärssama läks, ei tea. Ilmselt siis viga selles suures kojameeste relees. Eks homme uurin edasi.
Praegu sain teada nii palju, et kojamehe mootorile tuleb läbi ühe juhtme ilma süüteta ja lahti ühendatud kojameeste kangi pistikuga peale 0.25 volti. Miks sellest mootor kärssama läks, ei tea. Ilmselt siis viga selles suures kojameeste relees. Eks homme uurin edasi.
Jah, tegelt on nii, et sellest 0.25st sai süüte sisse keeramisel 12V.jossu kirjutas:0.25v ei lähe küll midagi kärssama, juhul kui sul kojamehed 100 tundi järjest taga pole.
See 0.25V on muidugi naljakas seal kojemeeste pistikus. Nimelt see juhe, kus see vool sees on, on otseselt ühenduses ainult kojemeeste kangiga ja kojameeste releega. Kangi pistiku ühendasin lahti. Ja releeni jõuab vool alles siis, kui süüde sisse keerata (kontrollisin ära, et toimib ka nii). Arusaamatuks jääbki see, et kuidas saab sinna juhtmesse sattuda see 0.25V, kui kõik otsad on ilma vooluta. Ja nii naljakas, kui see pole, kui ma relee välja tõmbasin, ei tulnud enam pistikusse seda 0.25V. Samas releeni ei jõua voolu ilma süüteta. Lamp.
Kui kellelgi on üle selline kojameeste relee/moodul Tallinna piires, siis tuleksin kohe järgi. Sobib E23/E28/E30 oma.
Käisin just tõin Raimo (J-Rider) käest uue kasutatud tagatule (endaoma ülavaatuse jaoks veidi katkine) ja uue kojameeste relee/mooduli. Panin relee külge ja ikka sama teema, süütega tuleb kojamehe mootori pistikusse 12V ühte juhetpidi.
Kas keegi hea inimene, kellel on käepärast multimeeter ja E28, saaks kontrollida, kas kojamehe mootori pistikusse, kui süüde sisse keeratud, tuleb 12V (must juhe punase triibuga) (kui kojemehe kang on neutraali peal)?
Et äkki on seal kojamehe mootori juures/sees veel üks relee, sellepärast tuleb vool peale (kuigi diagram seda ei näita). Mul mõtted otsas igatahes .
(või siis teine variant, et minu mure juhe on lihtsalt kuskilt kulunud ja on teise kulunud pluss juhtmega, millel 12V süütega peal, kokku saanud)
Kas keegi hea inimene, kellel on käepärast multimeeter ja E28, saaks kontrollida, kas kojamehe mootori pistikusse, kui süüde sisse keeratud, tuleb 12V (must juhe punase triibuga) (kui kojemehe kang on neutraali peal)?
Et äkki on seal kojamehe mootori juures/sees veel üks relee, sellepärast tuleb vool peale (kuigi diagram seda ei näita). Mul mõtted otsas igatahes .
(või siis teine variant, et minu mure juhe on lihtsalt kuskilt kulunud ja on teise kulunud pluss juhtmega, millel 12V süütega peal, kokku saanud)
ise küsin ise vastan.
Kaks eraldi viga oli sama ringluse peal lihtsalt kokkusattumus.
Esimene viga oli see 0.25V ilma süüteta kojamehe mootoripistikus. Hakkasin järjest minema mööda juhtmeid ja lõpuks jõudsin allikani välja, milleks osutus näidikuplokk. Seal on üks suurem sinine pistik, milles ühe juhtme kaudu jõuab näidikuplokki 12V ilma süüteta ja kui pistik on näidikuplokis sees, tuleb seal kõrval olevast juhtmest välja peaaegu 1V, mis siis on lõppkokkuvõttes ühenduses ka kojameeste pistikuga. 0.25 voldi peale kojameeste pistikus vajus voolusurve ilmselt kogu suure ringluse jaotumise pärast. Millalgi vaatan näidikuploki sisse, äkki saan selle "lekke" ära parandatud, või siis pean uue näidikuploki ostma.
Teine viga oli kojameeste mootor ise. Seda sain teada, et 12V peabki peale tulema süütega ja kärssama oli läinud see magnet mähise peal.
See valge juhe saabki 12V peale süütega, mis on läbi klemmi ühenduses selle rattakesega, mis on omakorda ühenduses mähisega.
Ja kogu segadus sellepärast
Ja selle töö käigus muidugi likvideerisin ka muid ise veetuid ja mõtetuid juhtmeid autost välja. Nagu näiteks põhjavalgustuse juhtmestik . Põhjavalgustuse lambid ise lendasid muidugi juba auto ostupäeval põhjaalt minema.
Kaks eraldi viga oli sama ringluse peal lihtsalt kokkusattumus.
Esimene viga oli see 0.25V ilma süüteta kojamehe mootoripistikus. Hakkasin järjest minema mööda juhtmeid ja lõpuks jõudsin allikani välja, milleks osutus näidikuplokk. Seal on üks suurem sinine pistik, milles ühe juhtme kaudu jõuab näidikuplokki 12V ilma süüteta ja kui pistik on näidikuplokis sees, tuleb seal kõrval olevast juhtmest välja peaaegu 1V, mis siis on lõppkokkuvõttes ühenduses ka kojameeste pistikuga. 0.25 voldi peale kojameeste pistikus vajus voolusurve ilmselt kogu suure ringluse jaotumise pärast. Millalgi vaatan näidikuploki sisse, äkki saan selle "lekke" ära parandatud, või siis pean uue näidikuploki ostma.
Teine viga oli kojameeste mootor ise. Seda sain teada, et 12V peabki peale tulema süütega ja kärssama oli läinud see magnet mähise peal.
See valge juhe saabki 12V peale süütega, mis on läbi klemmi ühenduses selle rattakesega, mis on omakorda ühenduses mähisega.
Ja kogu segadus sellepärast
Ja selle töö käigus muidugi likvideerisin ka muid ise veetuid ja mõtetuid juhtmeid autost välja. Nagu näiteks põhjavalgustuse juhtmestik . Põhjavalgustuse lambid ise lendasid muidugi juba auto ostupäeval põhjaalt minema.
Iseenesest oleks võinud ju alles jätta, kui need juba sinna pandud. Auto all pimedas hea nokitseda, ei pea kandelampi ega midagi tirima hakkamaselle töö käigus muidugi likvideerisin ka muid ise veetuid ja mõtetuid juhtmeid autost välja. Nagu näiteks põhjavalgustuse juhtmestik . Põhjavalgustuse lambid ise lendasid muidugi juba auto ostupäeval põhjaalt minema.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Vahepeal tuunisin uut tagatuld ka. 80ga matiks, 180ga üle, krunt alla ja matt must peale. Täna sauna õhtu ka, niiet praegu heasti ca 60°C seal sees, lasen pool tundi seal kuivada.
Tegelt peaks vana parempoolse tule ka samamoodi üle värvima, kuna sellel on must maha koorunud. Aga seda kuradit ei saa kätte sealt, sest see on mingi ulme silikooniga kinni pandud . Ja siis lõppudelõpuks, peaks tuledeklaasid ära ka poleerima, vastikult matid on praegu.
Tegelt peaks vana parempoolse tule ka samamoodi üle värvima, kuna sellel on must maha koorunud. Aga seda kuradit ei saa kätte sealt, sest see on mingi ulme silikooniga kinni pandud . Ja siis lõppudelõpuks, peaks tuledeklaasid ära ka poleerima, vastikult matid on praegu.
Kas kellelgi Harju- või Raplamaal oleks pakkuda mulle kahte kasutatud rehvi, mõõdus 215/45/R17? Suht võimatu on leida sellist mõõtu . Mul on olemas Borbet Type A veljed, mis ma tahaks sellele dislale alla panna.
Tagumised veljed on 10" laiad ja rehvid on olemas neile 235mm laiad (karadn, et laiemad hakkavad koopasse käima). Muidu tahtsin, et esimesed rehvid oleks proportsionaalselt stretch, nagu taha jääb, mis teeks esimeste rehvide laiuseks 199,75mm (esimesed veljed on 8.5"), aga 17 tolliseid rehve laiusega 195mm ja 205mm on veel raskem leida, kui 215mm'seid.
Veljed ise sellised:
Tagumised veljed on 10" laiad ja rehvid on olemas neile 235mm laiad (karadn, et laiemad hakkavad koopasse käima). Muidu tahtsin, et esimesed rehvid oleks proportsionaalselt stretch, nagu taha jääb, mis teeks esimeste rehvide laiuseks 199,75mm (esimesed veljed on 8.5"), aga 17 tolliseid rehve laiusega 195mm ja 205mm on veel raskem leida, kui 215mm'seid.
Veljed ise sellised:
Vaadates kui madal see auto on siis ma ei oleks nii kindel, et see 10" velg taha mahub. Nimelt enda omal on 9" ja muidugi mul on auto kõrgem kuid rehv laiem. Kuid vahepeal kippub kergelt vastu käima. Seega soovitan enne kindla peale proovida seda 10" laia velge.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
No hetkel mõõtes, siis 17" velg kõrguselt koopaservaga päris tasa ei oleks ja kui rehv on kitsam, siis ehk mahub ära. Vajadusel saan koopaservad ära rullida. 10" = 254mm, st mul jääb rehv 19mm kitsam, kui velg.
Kahju, et ma tagumiste velgede ET'd ei mäleta, st teine probleem võib ilmneda, et velje sisemine serv hakkab vastu amorti käima. Siis saab muidugi flantsid panna, aga siis hakkab jälle välimine serv koopasse käima. Eks ma siis pean proovima jah :p.
Need Borbet Type B'd peaksid ka 10" laiad olema ja kuna sama aja veljed (kui Type A'd) ja sama firma toodang, siis ehk ET on neil sama. Muidugi see auto tundub pisut kõrgem olema.
Kahju, et ma tagumiste velgede ET'd ei mäleta, st teine probleem võib ilmneda, et velje sisemine serv hakkab vastu amorti käima. Siis saab muidugi flantsid panna, aga siis hakkab jälle välimine serv koopasse käima. Eks ma siis pean proovima jah :p.
Need Borbet Type B'd peaksid ka 10" laiad olema ja kuna sama aja veljed (kui Type A'd) ja sama firma toodang, siis ehk ET on neil sama. Muidugi see auto tundub pisut kõrgem olema.
Minu taga olevad veljed 9" laiad ja ET 20 peaks olema. Ja ega sealt suurt seespool pole ka ruumi. Ehk siis rehvi ja õõtsa vahel vast 4mm.
Samas kui sama ajastu 6-seerijal on taga koobas päris palju suurem.
Muidugi on võimalus selle rullimisega koobast rohkem laiali ajada, aga ma siiski soovitan sul seda velge enne proovida ja siis edasi mõelda.
Samas kui sama ajastu 6-seerijal on taga koobas päris palju suurem.
Muidugi on võimalus selle rullimisega koobast rohkem laiali ajada, aga ma siiski soovitan sul seda velge enne proovida ja siis edasi mõelda.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.