BMW 528iA 1984 Meelis K
BMW 528iA 1984 Meelis K
Minu tegemistest 24.12.08
EBK foorumis oli üks hainina müügis. Pidin selle auto ikka omale ära tooma (ja puuduva raha ka sõbralt juurde laenama).
Eelmise omaniku (vanem mees) sõnul peaks mina selle auto 4s omanik olema. Tema tõi auto ise Saksamaalt 10 aastat tagasi. Ülevaatus lõppes 2005 aasta alguses. Peale seda on auto garaazis seisnud. Auto ise valmistatud 1984 aastal ehk siis vanem kui ma ise .
Esmasel vaatlusel olen tuvastanud alljärgneva lisavarustuse:
2.8 M30 mootor
Automaatkast
Konditsioneer
Check-control paneel
Reguleeritav rool
Pronksitooni klaasid (esiklaas on sinakas)
Istmete taga võrgud
Tagakardin (tehase poolt)
Esitulede kojamehed ja pesurid
Intensiivklaasipesu
Udutuled
Antitiib tagaluugil (küljest rebitud, kuid olemas)
Betriebsanleitung
Mingi värviparanduspurk (küünelaki suurune), ei tea kas just tehase poolt sinna jäetud.
4 x peatoed
Teisaldatav kärukonks
Pagasnikus on lai tööriistahoidik (krt, mul on väiksem juba enam-vähem komplekteeritud )
Kere tundub esialgu korralikum kui mu 520i-l. Vähemalt lanseronide juurest torkides ei tundunud sõrm läbi minema nagu mu eelnevatel e28tel ja uksed/tiivad korralikumad.
Suurimaks veaks on katkine käigukast. Edaspidi käikudest ei tööta ükski. Foorumist olen siiani aru saanud, et välja vaja vahetada A-sidur. Kes selle kohta teadmisi on kogunud, siis võiks kunagi väikese vestluse teha . Kui rahakott kasvama hakkab, ostaks vajalikud jupid ära. Enne vaja leida kanaliga garaaz, kus kast alt võtta.
Maja ette meelitasin masina nööri otsas vaikselt sõites. Oma telefonist leidsin hr.Nuga telefoninumbri. Igaks juhuks tülitasin tedagi sellel vaiksel jõuluhommikul oma küsimustega. Vast kast haiget ei saanud selle pukseerimisega.
Niisiis, nüüd on mul kaks ühte värvitooni e28 (Cosmosblau metallic). Kuna teise olen juba originaalsusest kõrvale kallutanud, siis äkki on just see 528i auto, millele külge pookida ostetud/ostetavad lisajubinad:
Nahksisu (vaja automaatkastiga auto musta värvi keskkonsooli)
mm-mõõdus veljed
OBD2 + BC nupuga suunatulekang
M-tech rool
Ja loodan, et teine projekt ära ei sure selle masina tõttu .
Pilte näete galeriist: http://www.bmwclassic.ee/galerii/Meelis-K-e28
EBK foorumis oli üks hainina müügis. Pidin selle auto ikka omale ära tooma (ja puuduva raha ka sõbralt juurde laenama).
Eelmise omaniku (vanem mees) sõnul peaks mina selle auto 4s omanik olema. Tema tõi auto ise Saksamaalt 10 aastat tagasi. Ülevaatus lõppes 2005 aasta alguses. Peale seda on auto garaazis seisnud. Auto ise valmistatud 1984 aastal ehk siis vanem kui ma ise .
Esmasel vaatlusel olen tuvastanud alljärgneva lisavarustuse:
2.8 M30 mootor
Automaatkast
Konditsioneer
Check-control paneel
Reguleeritav rool
Pronksitooni klaasid (esiklaas on sinakas)
Istmete taga võrgud
Tagakardin (tehase poolt)
Esitulede kojamehed ja pesurid
Intensiivklaasipesu
Udutuled
Antitiib tagaluugil (küljest rebitud, kuid olemas)
Betriebsanleitung
Mingi värviparanduspurk (küünelaki suurune), ei tea kas just tehase poolt sinna jäetud.
4 x peatoed
Teisaldatav kärukonks
Pagasnikus on lai tööriistahoidik (krt, mul on väiksem juba enam-vähem komplekteeritud )
Kere tundub esialgu korralikum kui mu 520i-l. Vähemalt lanseronide juurest torkides ei tundunud sõrm läbi minema nagu mu eelnevatel e28tel ja uksed/tiivad korralikumad.
Suurimaks veaks on katkine käigukast. Edaspidi käikudest ei tööta ükski. Foorumist olen siiani aru saanud, et välja vaja vahetada A-sidur. Kes selle kohta teadmisi on kogunud, siis võiks kunagi väikese vestluse teha . Kui rahakott kasvama hakkab, ostaks vajalikud jupid ära. Enne vaja leida kanaliga garaaz, kus kast alt võtta.
Maja ette meelitasin masina nööri otsas vaikselt sõites. Oma telefonist leidsin hr.Nuga telefoninumbri. Igaks juhuks tülitasin tedagi sellel vaiksel jõuluhommikul oma küsimustega. Vast kast haiget ei saanud selle pukseerimisega.
Niisiis, nüüd on mul kaks ühte värvitooni e28 (Cosmosblau metallic). Kuna teise olen juba originaalsusest kõrvale kallutanud, siis äkki on just see 528i auto, millele külge pookida ostetud/ostetavad lisajubinad:
Nahksisu (vaja automaatkastiga auto musta värvi keskkonsooli)
mm-mõõdus veljed
OBD2 + BC nupuga suunatulekang
M-tech rool
Ja loodan, et teine projekt ära ei sure selle masina tõttu .
Pilte näete galeriist: http://www.bmwclassic.ee/galerii/Meelis-K-e28
e28 528iA '84
Endale ka ei meeldi väga. Kuigi konkreetne sisu on väga korralik (juhiistmel servas marrastus ainult). Seega mõtlengi siin, kas komplekteerida sinine sisu (endal veel pool sellist sisu - saaks kokku hea asja), või installida olemasolev must vakstunahksisu.
Viimased mõtted liiguvad ikkagi musta sisu poole:
Vaja vaid leida õiget värvitooni keskkonsooli osad (või nahatada) ja istmete taha võrgud (või ise punuda ).
Viimased mõtted liiguvad ikkagi musta sisu poole:
Vaja vaid leida õiget värvitooni keskkonsooli osad (või nahatada) ja istmete taha võrgud (või ise punuda ).
e28 528iA '84
Väga hea ost! Automaatkastiga viiesajaseid on vähe liikvel, hoia sellest kümne küünega kinni Kasti remont on kõige suurem miinus (rahalises mõttes). Üks võimalus oleks vahetada kast vanema 3-käigulise automaadi vastu. See on lollikindel ja end lõhkuda ei lase. 4-käiguline automaat lõhutakse tavaliselt ära seisva autoga mootorit pöördesse ajades. Muus osas on asi väga mugav. Proovi leida juurde esimeste istmete käetoed. Mis värvi puutub siis ega sinine sisu teab mis unistuste värv pole. Originaalsuse mõttes (kõik on toon-toonis) pole aga tegelikult paha ja tasub hoidmist. Lihtsalt puhasta ära ja kõik on korras. Ise sellisest autost ära ei ütleks, isegi sinise tooniga
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Üritan esialgu sellesamuse kasti korda teha. Läheb ta maksma mis ta läheb - ma arvan, et asi on seda väärt. Tuleb millegi muu arvelt kokku hoida Automaatkasti olemasolu selle ostu puhul suures osas määravaks saigi.
Käetugesid pakkuge mulle jah. Neid on ka vaja
Sinise sisu panen arvatavasti oma 520i-le. Tollel oli ka tehasest sinine sisu.
Korraliku mistahes toonis BMW sisu kohta ei ütle ühtki halba sõna. Aga kuna nahk on olemas, siis see tundub hetkel nagu eksklusiivsem
Käetugesid pakkuge mulle jah. Neid on ka vaja
Sinise sisu panen arvatavasti oma 520i-le. Tollel oli ka tehasest sinine sisu.
Korraliku mistahes toonis BMW sisu kohta ei ütle ühtki halba sõna. Aga kuna nahk on olemas, siis see tundub hetkel nagu eksklusiivsem
e28 528iA '84
Ei meeldinud see grundigi makk, mis autos sees oli.
Soetasin täna siis midagi sobivamat. Kassetti küll ei mängi, aga raadio loodetavasti töötab korralikult .
Tegemist BMW Bavaria S raadioaparatuuriga aastast 1984. Ehk peaks selle auto jaoks täiesti piisav olema. Peale tolmust puhastamist:
Neid Bavaria S tehti ka vist erinevaid. Minu voldikus on natuke teistsugune see: http://www.bmwclassic.ee/galerii/album/album626/aan.jpg .
Samamoodi on väikesed erinevused 83 ja 85 aasta tehasemanualides toodud piltidel.
Vähemalt on manuaalis kirjas raadio nuppude tähendused jne. Praegu küll ma nende keskmiste nuppudega kll ei oskaks midagi teha
Ühendamine on vist lihtne. Üks kõlariliin, +, - ja antenn
Soetasin täna siis midagi sobivamat. Kassetti küll ei mängi, aga raadio loodetavasti töötab korralikult .
Tegemist BMW Bavaria S raadioaparatuuriga aastast 1984. Ehk peaks selle auto jaoks täiesti piisav olema. Peale tolmust puhastamist:
Neid Bavaria S tehti ka vist erinevaid. Minu voldikus on natuke teistsugune see: http://www.bmwclassic.ee/galerii/album/album626/aan.jpg .
Samamoodi on väikesed erinevused 83 ja 85 aasta tehasemanualides toodud piltidel.
Vähemalt on manuaalis kirjas raadio nuppude tähendused jne. Praegu küll ma nende keskmiste nuppudega kll ei oskaks midagi teha
Ühendamine on vist lihtne. Üks kõlariliin, +, - ja antenn
e28 528iA '84
Nüüd on autol istmed välja võetud. Istmete all oli hulgi saiapuru, leivapuru, liivapuru ja saepuru . Pildil näha ka, et soetasin vahepeal teise rooli .
Mati all on olukord esmapilgul parem kui mu 520i-l. Eks soojade ilmade tulekul peaks vist kõik selle mürasummutuse maha kraapima, et näha mis seal all on. Siis ära värvima ja rohkelt uut matti kleepima.
Kasutaja jx käest soetasin kaks valuvelge ka juurde. Nüüd vaja leida samasuguse mustriga 2 kitsamat velge esisillale. Need 9,5 tollised ei mahu ette ära hästi .
Vist ei ole maininud, et selle kuu ostudeks on olnud veel:
528i LSD differ (vist manuaali alt, kas automaadil sama?),
tagavaraks tulekojamehe mootorid, intensiivpesu paak ja kang, veel üks kompuuter ja BC kang, ja mõned väiksemad plastikud-vidinad.
Ühe kasutatud automaatkasti ostsin ka, mille seest peaks kasutamata kettad saama oma rikkis käigukastile. Esialgu oli plaanis suure-eelarveline UMi tellimus teha, aga mõtlesin järgi, et praegusel ajal äkki väiksema eelarveline remont mõttekam .
Läheneb aeg, mil vaja nõuandeid kasti remondis. Kes oskab korralikult kasti korda teha, võib ühendust võtta. Saame äkki kaubale .
Mati all on olukord esmapilgul parem kui mu 520i-l. Eks soojade ilmade tulekul peaks vist kõik selle mürasummutuse maha kraapima, et näha mis seal all on. Siis ära värvima ja rohkelt uut matti kleepima.
Kasutaja jx käest soetasin kaks valuvelge ka juurde. Nüüd vaja leida samasuguse mustriga 2 kitsamat velge esisillale. Need 9,5 tollised ei mahu ette ära hästi .
Vist ei ole maininud, et selle kuu ostudeks on olnud veel:
528i LSD differ (vist manuaali alt, kas automaadil sama?),
tagavaraks tulekojamehe mootorid, intensiivpesu paak ja kang, veel üks kompuuter ja BC kang, ja mõned väiksemad plastikud-vidinad.
Ühe kasutatud automaatkasti ostsin ka, mille seest peaks kasutamata kettad saama oma rikkis käigukastile. Esialgu oli plaanis suure-eelarveline UMi tellimus teha, aga mõtlesin järgi, et praegusel ajal äkki väiksema eelarveline remont mõttekam .
Läheneb aeg, mil vaja nõuandeid kasti remondis. Kes oskab korralikult kasti korda teha, võib ühendust võtta. Saame äkki kaubale .
e28 528iA '84
Eile paigaldasin autole OBC. Puudu on ainult välistemperatuuri andur ja sinnani viiv juhe. Kui kellelgi on pakkuda, siis andke teada!
Muidu tundub, et täitsa töötab asi. BC-kang muudab funktsioone jne.
Mille jaoks on BC-suunatulekangi releest tuleva ühe juhtme otsas mingi pirn? Ma ei osanud seda kuhugi paigutada.
Nüüd selline küsimus: Kust saab osta uue summuti tagumise püti? Mõtlen siis odavamalt kui United Motors. Äkki kellegi mingi hea koht soovitada.
Muidu tundub, et täitsa töötab asi. BC-kang muudab funktsioone jne.
Mille jaoks on BC-suunatulekangi releest tuleva ühe juhtme otsas mingi pirn? Ma ei osanud seda kuhugi paigutada.
Nüüd selline küsimus: Kust saab osta uue summuti tagumise püti? Mõtlen siis odavamalt kui United Motors. Äkki kellegi mingi hea koht soovitada.
e28 528iA '84
Tagumist pütti võid näiteks Tartu Raunexist küsida. Vahet pole kas Bosali või Walkeri oma. Hinnaks on mingi 2800.- . Odavama otsa tootjad kahjuks 528 ei paku.meelis k kirjutas:
Nüüd selline küsimus: Kust saab osta uue summuti tagumise püti? Mõtlen siis odavamalt kui United Motors. Äkki kellegi mingi hea koht soovitada.
Carclassic OÜ
Salomest küsisin. 528i pütti neil tõesti ei ole pakkuda. 525i pütt on 1200 eek. See on välimuselt vist hoopis lihtsama ehitusega. Kindlasti annab külge aretada, aga ma veel mõtlen, et kas hakkab selles suunas liikuma.
Kui kuskilt hea rahasüsti saaks, siis vist prooviks ikka 528i oma soetada.
Eks kannan ka selle nädala ostud ette:
Selline stange (mõned huvilised juba tekkinud, vb müün juba maha hoopis):
Esituled:
Porilapakad (võtsin igaks juhuks ligi, aga ei ole veel kindel, kas E28 omad nad on). Neljas ka olemas:
Lisaks üks pilt minu tubasest koridorist:
Kui kuskilt hea rahasüsti saaks, siis vist prooviks ikka 528i oma soetada.
Eks kannan ka selle nädala ostud ette:
Selline stange (mõned huvilised juba tekkinud, vb müün juba maha hoopis):
Esituled:
Porilapakad (võtsin igaks juhuks ligi, aga ei ole veel kindel, kas E28 omad nad on). Neljas ka olemas:
Lisaks üks pilt minu tubasest koridorist:
e28 528iA '84