E30 325 M-tech1 1986
E30 325 M-tech1 1986
Paneks selle auto siis veelkord siia huvilistele vaatamiseks.Eelnevatel omanikel siin selle auto "teemad" olnud ja 25 aastat vana auto võiks juba natuke klassikaline olla.Lisaks neid tehasest välja veerenud prefacelift E30 325 M-tech1-sid pole vast väga palju enam liikvel ka.
Siin väga tihti seda teemat ilmselt uuendama ei hakka ja tihedamat hoolduse/remondipäevikut pean EBK foorumis.Kuid eks panen mingi viitega ka siia tegemised kirja.
Kahjuks või õnneks sellest autost ei saa originaalset klassikut,mulle meeldib see auto sellisena rohkem.Õnneks selle autoga miskit porri pole tehtud ja kõik on tagasi muudetav originaaliks kui vajadus.
Kuid välimust väga muutma ei hakka,pigem kaasaegsemat tehnikat paigaldaks veel juurde.
Aga autost endast siis ka.Minuni jõudis see auto vahetuskaubana E32 740ila vastu.Enne mind tean mingilmääral selle auto ajalugu 4 inimese käes.Sõidetud on sellega suhteliselt vähe viimastel aastatel ja tehnika tundub ka korras olevat.Minukäes see auto olnud juba 6 kuud nüüdseks.
Halva asjana on see auto mõlemasse nurka "paugud" saanud aga tundub,et on korralikult taastatud.
Lisad ja tehtud tööd kui auto minuni jõudis:
Sportamordid madaldusega
17" Steinmetz valuveljed
Black esituled
2,5tolli otse läbi ja kaks pütti,Simonsi toodang
Ees on Audi S3/S4 pidurikettad "312x25" ja Brembo 4-ja kolviga suppordid
Taga on e34 M5 kettad "300X20" ja suppordid
Mootoriga siis ka ühtteist tehtud,klapipesasid lõigatud,sisselaske kanaleid porditud,nukka keeratud,väljalase 2,5tolline,kergem hooratas,M30B35 sidur,chip millega kunagi väidetavalt Lill oli sõitnud(mingid numbrid ja nimi oli peal) ja millalgi ka kepsud,kolvid jne vahetatud.
Elektriline ventilaator radika ette paigaldatud.
Radikas,sidur,õhulugeja jne igast kuluosad vahetatud.
Tehase list ka siis:
Type 325I (EUR)
Dev. series E30 ()
Line 3
Body type LIM
Steering LL
Door count 4
Engine M20
Cubical capacity 2.50
Power 0
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)
Upholstery ANTHRAZIT (0211)
Prod. date 1986-10-28
Order options
No. Description
288 LT/ALY WHEELS
300 ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH
311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
333 M TECHNIC SPORTPAKET
339 SATIN CHROME
350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM
400 SLIDING SUNROOF MANUAL
464 SKIBAG
481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
562 MAP READING LIGHT
704 M SPORT SUSPENSION
708 M-SPORT LEATHER STEERING WHEEL II
Minupoolt tehtud veel lisaks:
4x rattalaagrid vahetatud
Esisillas peaaegu kõik pulgad lemförderi toodangu vastu vahetatud
Igast õlid (mootor,kast,tagasild,roolivõim) vahetatud koos kõikvõimalike filtritega + küünlad.
M52b28 pihustid,koos reguleeritava kütusesurve regulaatoriga.Pihustitele läksid uued tihendid ka muidugi.
Mootoririhm,veepump ja termostaat vahetatud
Suurem aku
Becker mexico + ...
Põhja lasin keevitada + pigimatt
Elektriga oli kõvasti möllamist,kuna kõik ei töödanud päris nagu vaja
Uue sisu ostsin,ette bmw recarod ja taha värskelt nahatatud istme
Signalisatsioon vahetatud kaasaegsema vastu
M-tech1 rooli leidsin,enne oli mingi suvaline
Heledad polstrid vahetasin mustade vastu
Esimesed pidurivoolikud vahetatud
Plaanid selleks talveks:
Karbid vahetada (ostetud) ja kere altpoolt väga kriitilse pilguga üle vaadata ning korda teha.
Algselt oli plaan terve auto ära värvida aga kuna list aina täieneb siis vist piirdun alumise ringi keretööde + värvimisega.
Esimesed el.aknad paigaldada
Katuseluuk (olemas)terve vastu vahetada + värvimine
Tagaluuk roostevaba vastu vahetada
Esiamordid välja vahetada
Võimalik,et ka sidur vähe kangemaks teha.Tundub,et ei pea sellele väändele ikka vastu.
Ette strutbar,kui leiab mõistliku hinnaga siis ka taha
Tahaks veel leida kuskilt torukollektori ja LSD aga nedd pole väga levinud kaup ning võib juhtuda,et saan need alles aastapärast vms.Neid ikka liigub vahest aga sellise hinnaga enamasti mida ei raatsi maksta.
Mõned pildid siis ka
Viimasel pildil siis talveauto ka näha.Nimelt ei ole plaanis sellele autole rohkem eestimaa soolaseid talvi näidata.Säilib ehk kauem ja võimatu sõita ka sellisega Pigem jääb selliseks kiireks suveautoks,millega kannatab vahest ka rajale sattuda.
Siin väga tihti seda teemat ilmselt uuendama ei hakka ja tihedamat hoolduse/remondipäevikut pean EBK foorumis.Kuid eks panen mingi viitega ka siia tegemised kirja.
Kahjuks või õnneks sellest autost ei saa originaalset klassikut,mulle meeldib see auto sellisena rohkem.Õnneks selle autoga miskit porri pole tehtud ja kõik on tagasi muudetav originaaliks kui vajadus.
Kuid välimust väga muutma ei hakka,pigem kaasaegsemat tehnikat paigaldaks veel juurde.
Aga autost endast siis ka.Minuni jõudis see auto vahetuskaubana E32 740ila vastu.Enne mind tean mingilmääral selle auto ajalugu 4 inimese käes.Sõidetud on sellega suhteliselt vähe viimastel aastatel ja tehnika tundub ka korras olevat.Minukäes see auto olnud juba 6 kuud nüüdseks.
Halva asjana on see auto mõlemasse nurka "paugud" saanud aga tundub,et on korralikult taastatud.
Lisad ja tehtud tööd kui auto minuni jõudis:
Sportamordid madaldusega
17" Steinmetz valuveljed
Black esituled
2,5tolli otse läbi ja kaks pütti,Simonsi toodang
Ees on Audi S3/S4 pidurikettad "312x25" ja Brembo 4-ja kolviga suppordid
Taga on e34 M5 kettad "300X20" ja suppordid
Mootoriga siis ka ühtteist tehtud,klapipesasid lõigatud,sisselaske kanaleid porditud,nukka keeratud,väljalase 2,5tolline,kergem hooratas,M30B35 sidur,chip millega kunagi väidetavalt Lill oli sõitnud(mingid numbrid ja nimi oli peal) ja millalgi ka kepsud,kolvid jne vahetatud.
Elektriline ventilaator radika ette paigaldatud.
Radikas,sidur,õhulugeja jne igast kuluosad vahetatud.
Tehase list ka siis:
Type 325I (EUR)
Dev. series E30 ()
Line 3
Body type LIM
Steering LL
Door count 4
Engine M20
Cubical capacity 2.50
Power 0
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)
Upholstery ANTHRAZIT (0211)
Prod. date 1986-10-28
Order options
No. Description
288 LT/ALY WHEELS
300 ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH
311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
333 M TECHNIC SPORTPAKET
339 SATIN CHROME
350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM
400 SLIDING SUNROOF MANUAL
464 SKIBAG
481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
562 MAP READING LIGHT
704 M SPORT SUSPENSION
708 M-SPORT LEATHER STEERING WHEEL II
Minupoolt tehtud veel lisaks:
4x rattalaagrid vahetatud
Esisillas peaaegu kõik pulgad lemförderi toodangu vastu vahetatud
Igast õlid (mootor,kast,tagasild,roolivõim) vahetatud koos kõikvõimalike filtritega + küünlad.
M52b28 pihustid,koos reguleeritava kütusesurve regulaatoriga.Pihustitele läksid uued tihendid ka muidugi.
Mootoririhm,veepump ja termostaat vahetatud
Suurem aku
Becker mexico + ...
Põhja lasin keevitada + pigimatt
Elektriga oli kõvasti möllamist,kuna kõik ei töödanud päris nagu vaja
Uue sisu ostsin,ette bmw recarod ja taha värskelt nahatatud istme
Signalisatsioon vahetatud kaasaegsema vastu
M-tech1 rooli leidsin,enne oli mingi suvaline
Heledad polstrid vahetasin mustade vastu
Esimesed pidurivoolikud vahetatud
Plaanid selleks talveks:
Karbid vahetada (ostetud) ja kere altpoolt väga kriitilse pilguga üle vaadata ning korda teha.
Algselt oli plaan terve auto ära värvida aga kuna list aina täieneb siis vist piirdun alumise ringi keretööde + värvimisega.
Esimesed el.aknad paigaldada
Katuseluuk (olemas)terve vastu vahetada + värvimine
Tagaluuk roostevaba vastu vahetada
Esiamordid välja vahetada
Võimalik,et ka sidur vähe kangemaks teha.Tundub,et ei pea sellele väändele ikka vastu.
Ette strutbar,kui leiab mõistliku hinnaga siis ka taha
Tahaks veel leida kuskilt torukollektori ja LSD aga nedd pole väga levinud kaup ning võib juhtuda,et saan need alles aastapärast vms.Neid ikka liigub vahest aga sellise hinnaga enamasti mida ei raatsi maksta.
Mõned pildid siis ka
Viimasel pildil siis talveauto ka näha.Nimelt ei ole plaanis sellele autole rohkem eestimaa soolaseid talvi näidata.Säilib ehk kauem ja võimatu sõita ka sellisega Pigem jääb selliseks kiireks suveautoks,millega kannatab vahest ka rajale sattuda.
Re: E30 325 M-tech1 1986
Mis efekti need annavad, kui tegu pole progetava ajuga? Ei tahaks uskuda, et M20 pihustite tootlikus puudulikuks jäi.ander kirjutas:M52b28 pihustid
Millised sportamordid ja kelle madaldus?
Kas need Recarod, mis pildil? IMHO pole see küll BMW-lt pärit. Aga üldiselt päris viisakas masin.ander kirjutas:Uue sisu ostsin,ette bmw recarod ja taha värskelt nahatatud istme
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Tegu on chipitud ajuga ja mingi efekt ikka on ilmselt.Kasvõi juba see,et muidu pihustab M20 pihusti ühtse joana,see M52 pihusti aga 4 kohast selle paremini tolmuks.Mul on seda kütusesurvet maha keeratud natukene,et ei pihustaks liiga palju korraga.Kuskilt jäi kunagi väide meelde,et need M20B25 pihustid pidid niigi oma "võimsuse" piiril töötama ning olen tähelepannud,et nii mõnigi on need M30 mootori omade vastu vahetanud.
Mingit erilist vahet ei lootnudki sellest aga igaltpoolt midagi natuke tehes saab pärast märgatava tulemuse ikka.
Need istmed on alt bmw ja recaro siltidega/kirjadega,ilmselt on need pärit jah E36 tootevalikust,vähemalt nii tundub siinide järgi.Kellelt ma need ostsin väitis,et temal olid need E36-s.
Need enamik liigutatava reietoega on sportistmed,recarod on midagi muud
Madalduse ja amortide kohapealt jään vastused võlgu.Esiosa oli juba madaldatud ja tuginesin eelmise omaniku kirjutisel.Taha ostsin ise aga madalduse,kuid vedrud olid kasutatud ning ei tuvastanud,kes tootja on.Tagumised amordid tunduvad koni toodang aga pole kindel.
Nagu enne kirjutasin siis pean teile kurbusega teatama,et ei saa sellest autost originaalkorras näituseautot.Nii mõnigi kord olen mõelnud,kas ja milleks see teema siia ka teha aga ju siis täna oli liiga palju vabaaega
Mingit erilist vahet ei lootnudki sellest aga igaltpoolt midagi natuke tehes saab pärast märgatava tulemuse ikka.
Need istmed on alt bmw ja recaro siltidega/kirjadega,ilmselt on need pärit jah E36 tootevalikust,vähemalt nii tundub siinide järgi.Kellelt ma need ostsin väitis,et temal olid need E36-s.
Need enamik liigutatava reietoega on sportistmed,recarod on midagi muud
Madalduse ja amortide kohapealt jään vastused võlgu.Esiosa oli juba madaldatud ja tuginesin eelmise omaniku kirjutisel.Taha ostsin ise aga madalduse,kuid vedrud olid kasutatud ning ei tuvastanud,kes tootja on.Tagumised amordid tunduvad koni toodang aga pole kindel.
Nagu enne kirjutasin siis pean teile kurbusega teatama,et ei saa sellest autost originaalkorras näituseautot.Nii mõnigi kord olen mõelnud,kas ja milleks see teema siia ka teha aga ju siis täna oli liiga palju vabaaega
Mul käisid kunagi samad istmed käest läbi ning paika panin nad E21-te. Kasutasin E21 recaro relsse ja üks ühele läks sisse. Sügavalt kahtlen et e36-lt pärit. Muidu ühe parima külgtoega recaro/bmw sportistmed mida tean...tahaks endale kah tagasi selliseid
Auto on kena, kas oskad öelda kui suur vahe pidurdamisomadustes on võrreldes originaalpiduritega.
Auto on kena, kas oskad öelda kui suur vahe pidurdamisomadustes on võrreldes originaalpiduritega.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Pidurdusomadused on ikka mäekõrguse vahega Tegelikult ei oska originaal E30 võrrelda aga E36 piduritest on kõvasti paremad.
Kui pidamine on korralik siis võib öelda,et võtab nagu kännutaha
Vaatan,et kõik kahtlevad istmetes aga tekib juba endal suur huvi teada millisele mudelile need mõeldud on.
Kui karpide vahetuseks läheb,siis võtab istmed ka välja ja teen spetsiaalselt pildid
Reaalselt lähedalt auto ikka nii hea välja ei näe kui piltidel,kuid samas pole neid pilte töödeldud Kriipse-kraapse jagub aga kavatsen sellega tegeleda vastavalt võimalustele.Midagi see talv,järgmine talv aga tahaks ülejäänu teha.
Kui pidamine on korralik siis võib öelda,et võtab nagu kännutaha
Vaatan,et kõik kahtlevad istmetes aga tekib juba endal suur huvi teada millisele mudelile need mõeldud on.
Kui karpide vahetuseks läheb,siis võtab istmed ka välja ja teen spetsiaalselt pildid
Reaalselt lähedalt auto ikka nii hea välja ei näe kui piltidel,kuid samas pole neid pilte töödeldud Kriipse-kraapse jagub aga kavatsen sellega tegeleda vastavalt võimalustele.Midagi see talv,järgmine talv aga tahaks ülejäänu teha.
Ma ei usu,et keegi on viitsinud istmed lahti kiskuda ja siis bmw kirjadega lipikud sinna õmmelda.
Rõhutan siis veelkord,et tegemist on bmw mudelisse paigaldatud istmetega. Ma ainult pole enam nii kindel millisesse mudelisse.
Väga võimalik,et fordi on samasuguseid kunagi pandud aga need konkreetsed pole fordi kirjadega.
Mina neid pidureid sinna paigaldanud pole aga rattalaagreid vahetades sai need maha võetud ja tundus,et pole midagi ümber tehtud.Kummalgipool olid kaks lisaseibi pandud ainult.See E30 suporti kinnitus on õhem kui brembo suportil olev vahe.Loodetavasti seletasin piisavalt arusaadavalt
Lisaks siis veel 27mm flants ja alla 17" velg enam vist alla ei mahu.Suht napilt see suport mahub sinna veljesisse ära.
Rõhutan siis veelkord,et tegemist on bmw mudelisse paigaldatud istmetega. Ma ainult pole enam nii kindel millisesse mudelisse.
Väga võimalik,et fordi on samasuguseid kunagi pandud aga need konkreetsed pole fordi kirjadega.
Mina neid pidureid sinna paigaldanud pole aga rattalaagreid vahetades sai need maha võetud ja tundus,et pole midagi ümber tehtud.Kummalgipool olid kaks lisaseibi pandud ainult.See E30 suporti kinnitus on õhem kui brembo suportil olev vahe.Loodetavasti seletasin piisavalt arusaadavalt
Lisaks siis veel 27mm flants ja alla 17" velg enam vist alla ei mahu.Suht napilt see suport mahub sinna veljesisse ära.
Tagumistele piduriketastele on siis ise augud juurde puuritud?
Nagu alati, pean ära mainima et need veljed on liiga koledad E30 jaoks
Vana kerega E30 325i ei liigu just eriti - seega see on auto, mida tasub korrastada (pigem originaali lähedaseks).
Kere seisukord oli vist kõige nutusem selle auto puhul, aga veel tehtav.
Nagu alati, pean ära mainima et need veljed on liiga koledad E30 jaoks
Vana kerega E30 325i ei liigu just eriti - seega see on auto, mida tasub korrastada (pigem originaali lähedaseks).
Kere seisukord oli vist kõige nutusem selle auto puhul, aga veel tehtav.
e28 528iA '84
Tagumistele ketastele on auke juurde puuritud jah.
Need veljed mulle meeldivad ja välja neid ei vaheta,kui just keegi 17" alpina velgi ei paku
Kerel on esiosa keevitatud aga seda on korralikult tehtud,see üle vaadatud ja esmapilgul ei tuvastanudki kus see keevitus.Põhja lasin kevadel ära teha ja jäänud veel karbid.Muidu aga on kere viisakas altpoolt.
Aga lasen kõik väiksemadki roostealged likvideerida
Need veljed mulle meeldivad ja välja neid ei vaheta,kui just keegi 17" alpina velgi ei paku
Kerel on esiosa keevitatud aga seda on korralikult tehtud,see üle vaadatud ja esmapilgul ei tuvastanudki kus see keevitus.Põhja lasin kevadel ära teha ja jäänud veel karbid.Muidu aga on kere viisakas altpoolt.
Aga lasen kõik väiksemadki roostealged likvideerida
Rääkides veel istmetest, siis värske Sauberi omanikuna võin 100% kindlusega väita, et RS2000-l on täpipealt samad istmed, millel pole automargi tunnuseidBronco kirjutas: 90% kindlusega on konkreetsed istmed pärit mõnest Fordist. Tundub et Escort RS2000 Sauber mudelitel olid 95-96 aastatel väga sarnased istmed.
Aga muidu täitsa kena rullu
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
BMW originaal Recaro ja liigutatava reie toega:
Eks neid on igasuguseid, aga need tõesti tunduvad rohkem vordi omad. Samas pole vahet, recaro teeb paljudele auto tootjatele ja suht sarnaseid istmeid. Võimalik et need siiski on tulnud BMW seest.
PS. tahaks ikka ära proovida selle auto!
Eks neid on igasuguseid, aga need tõesti tunduvad rohkem vordi omad. Samas pole vahet, recaro teeb paljudele auto tootjatele ja suht sarnaseid istmeid. Võimalik et need siiski on tulnud BMW seest.
PS. tahaks ikka ära proovida selle auto!
BMW E91 320D 07/2010
Eks see reietugi kohati mugav lisa on,võrreldes tavalisega aga see recaro ka väga mugav.
Enne olid seal räbalad reietoega sportistmed sees ja võrdluse oskan tuua kuna teisel autol M3 vaderid sees.Nendega võrreldes on need recarod ikka parema toega jne.
Ega ma ei kahtlegi,et samasuguseid on veel mingisse autosse paigaldatud.
Aga see ei andnud mulle ikka rahu Otsisin netist midagi.Äkki keegi viitsib selle saksakeelse teksti tõlkida.
Pic of e30 recaros - Straight from BMW's brochure
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=149401
Mul see reietugi pole liigutatav neil aga ju siis pakuti ka ilma E30-le või mul need ikka E36 omad.
Imps,sa saad olla esimene ja ilmselt peale minu ainuke kes seda rajal proovida saab Laupäeval on raplas rada sõitmiseks,tagavedrule kummipuks vahele ja auto rajakõlbulik Ilm peab muidugi ka kuiv olema,slikil pole pidamist märjaga.
Enne olid seal räbalad reietoega sportistmed sees ja võrdluse oskan tuua kuna teisel autol M3 vaderid sees.Nendega võrreldes on need recarod ikka parema toega jne.
Ega ma ei kahtlegi,et samasuguseid on veel mingisse autosse paigaldatud.
Aga see ei andnud mulle ikka rahu Otsisin netist midagi.Äkki keegi viitsib selle saksakeelse teksti tõlkida.
Pic of e30 recaros - Straight from BMW's brochure
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=149401
Mul see reietugi pole liigutatav neil aga ju siis pakuti ka ilma E30-le või mul need ikka E36 omad.
Imps,sa saad olla esimene ja ilmselt peale minu ainuke kes seda rajal proovida saab Laupäeval on raplas rada sõitmiseks,tagavedrule kummipuks vahele ja auto rajakõlbulik Ilm peab muidugi ka kuiv olema,slikil pole pidamist märjaga.
Viimasel pildil olevad istmed on väga mugavad, tegu siis Recaro toodanguga e30`le. Omal olid sellised, reietugi on liigutatav metallkinnitusest vastupidiselt bmw enda sportistmele, kus nupust keerad.
Eks neid recarosi on ka palju erinevaid variante, bemmile mõeldud recaros on bemmi kirjad külje plastikutel või kusagil mujal. Enamik inimesi ajab pidevalt sassi ja kutsub bmw sportistet ka recaroks. Kuigi reacaro on firma, mis teeb igasugu istmeid ja sellega ei saa alati seostada sportlikke istmeid nagu makroflexiga ei saa seostada alati montaazivahtu
Eks neid recarosi on ka palju erinevaid variante, bemmile mõeldud recaros on bemmi kirjad külje plastikutel või kusagil mujal. Enamik inimesi ajab pidevalt sassi ja kutsub bmw sportistet ka recaroks. Kuigi reacaro on firma, mis teeb igasugu istmeid ja sellega ei saa alati seostada sportlikke istmeid nagu makroflexiga ei saa seostada alati montaazivahtu
tel 55570186 - e30 varuosad