e28 spidoploki akud

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

e28 spidoploki akud

Postitus Postitas Cardo »

Jõudsin siis järjega nii kaugele , et suutsin tuvastada 3 erinevat tüüpi spidoplokke e28-l.

1 variant on siis u 83a , millel ilusti 2 x AA mõõdus 700ma akut

2 variant on 86a millel on sellises töntsakamad akud 2tk AA tüübi omadest lühemad ja 2x priskemad

3 variant, mis oli minu 86a 2,5e autol ja sellel on akud eemaldatud, kuid kinnitused alles ja sealt loen välja, et aku kuju võiks olla neljakandiline, nagu umbes koroona aku, aga poole õhem ja + ja - otsad on eri külgedel ja ühel pool ees ja teisel pool taga.
Nimelt otsikski mingit pilti, milline see aku seal võiks välja näha.

Pilte neist sisudest üritan homme siia lisaks riputada.

näituseks leidsin, siis variant 1 : Pilt

Variant 2 ja 3 asuvad akud hoopis ühisel suurel trükiplaadil, mitte nagu sedasi nagu pildil näha, see on eraldiseisev plokk.
Viimati muutis Cardo, 27 Apr 2010 22:36, muudetud 1 kord kokku.
e28
-Myyr-
Postitusi: 1127
Liitunud: 17 Sept 2009 15:19
Asukoht: Suvepealinn

Postitus Postitas -Myyr- »

Tean, et seismisest lähevad need spidoplokid peese?
Plaat oksudeerub ära.

Aga kui eemaldan need akud ( ajavad vist haped välja , tänu sellele oksudeeruvad ) ja puhastan plaadi, on lootust saada töökorras spidoplokk ?
Kasutaja avatar
lamp
Postitusi: 706
Liitunud: 01 Veebr 2005 10:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas lamp »

Kuna ise olen umbes täpselt sama asja teinud siis ntx 85a autol on 2x AA akud sees, joodetud klemmide külge ja ka liimitud trükkplaadile. See oksüdatsioon mis sinna plaadile tekib ei ole tingitud sellest et akud haped vm sarnast välja ajavad, see tekib niiskusest ja materjalide erinevusest, joodetud pistikute ja trükkplaadi radade vahel.
Üldiselt ma enda auto spido bloki lahti kiskumise tulemusena avastasin et kui möni seier liigub siis akud töötavad st kontrollisin testeriga üle.
Üldjuhul piisab klemmide ja pistikute puhastamisest.
Ja nii palju kui mina olen neid blokkle laiali vötnud umbes 4-5tk köik on tolle eraldi seisva trükkplaadi osaga olnud. Cardo ehk mingite harva nähtavate spido lahenduste otsa sattunud :)
e28 528i & e21 316
e21 315 & e6 2000
Saab 900c
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Tegelikult elu on näidanud, et voolu all olevad asjad oksüdeeruvad kiiremini seistes, kui need, mis niisama vedelevad.
Aga eks jah niiske koht on halb, mida paraku, kuurid, Garaazid jne kipuvad olema.
In the end everything will be ok. If everything is not ok, it is not the end.
-Myyr-
Postitusi: 1127
Liitunud: 17 Sept 2009 15:19
Asukoht: Suvepealinn

Postitus Postitas -Myyr- »

lamp kirjutas:Kuna ise olen umbes täpselt sama asja teinud siis ntx 85a autol on 2x AA akud sees, joodetud klemmide külge ja ka liimitud trükkplaadile. See oksüdatsioon mis sinna plaadile tekib ei ole tingitud sellest et akud haped vm sarnast välja ajavad, see tekib niiskusest ja materjalide erinevusest, joodetud pistikute ja trükkplaadi radade vahel.
Üldiselt ma enda auto spido bloki lahti kiskumise tulemusena avastasin et kui möni seier liigub siis akud töötavad st kontrollisin testeriga üle.
Üldjuhul piisab klemmide ja pistikute puhastamisest.
Ja nii palju kui mina olen neid blokkle laiali vötnud umbes 4-5tk köik on tolle eraldi seisva trükkplaadi osaga olnud. Cardo ehk mingite harva nähtavate spido lahenduste otsa sattunud :)

Kas oled akude/patareide eemaldamisel need uuesti töökorda saanud ?

Endal sama mure, ei tööta aga võtan vist lahti ja teen puhtaks.
Kasutaja avatar
lamp
Postitusi: 706
Liitunud: 01 Veebr 2005 10:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas lamp »

Ma endal ei ole viitsinud neid akusi eemaldama, möötsin lissalt testeriga et kas mingi pinge on sees vöi mitte. Aga nagu ma ütlesin et kui tahho ja a.la bensu seier töötavad siis akudes ei tohiks viga olla. Endal puhastasin köik ilusti ära ja nüüd töötab köik peale spido a selle viga vist anduris juba.
e28 528i & e21 316
e21 315 & e6 2000
Saab 900c
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Ei tahaks optimismi rikkuda, kuid kui SI plaat tuksi hakkab minema, siis reeglina esimesena lõpetab töö ära spidomeeter :) Spidomeetri andur iseenesest peaks väga töökindel jubin olema.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Läks tsipa kauem nende piltidega.

Niisiis, siin on siis 2,5e spidopokk tagant :

Pilt

korpus lahti kruvitult:

Pilt

Ühest servast leidsin mingit moodustist, see ei olnud hape, miskine nagu svammi puru, pesin lakibensiiniga puhtaks :

Pilt

Et trükkplaati kätte saada, oli kütusenäidiku alt vaja trükiplaat ja valge raam lahti kruttida :

Pilt

Ja jõudsin siis sinna kus miskit ei olnud ??!!!
Nagu näha mingid kõrvad seal on ja nagu oleks akud sellelt maha kangutatud :

Pilt


Siin siis 2,5e ja 524td spidud kõrvuti, akud asetsevad erinevates kohtades :

Pilt


Lähemalt uurides muidugi tundus, et vastaspoole jalad on välja joodetud, kuid algselt ei saanud suures hämmingus küll aru, kuid nüüd jääb küsimus, kas sinna ikka lähevad 1,2v akud või miskit muud ?

2,4d-l ja ka uuemal 2,0- .... spidoplokkidel jne on siis kasutusel sellist tüüpi akud ja nad asetsevad ka ühel küljel:

Pilt

--------------------------------------------------------
Nii nüüd võtame siis ette selle vana hea spidoploki, kus see leemendavate ja koolnud akude probleem on laialdasem.

Siin siis üks 83a 525i spidoplokk: Tagant on juba näha erinevus uuemaga :

Pilt


Pisut lammutamist ja välja ilmub kellegi kätetöö ja üsnagi korralik häving :

Pilt

Miskit on juba sinna tinaga sisse plötserdatud :(

Pilt

Tester näitab paremal juhul 0,8 teisel 0,6 volti alles olevat, plokk oli töötaval autol, seega akud enam voolu ei talletanud. Muideks lammutasin ka varuosade pärast lahti oma vana 2,0-i spido kuhu olin u 6-7a tagasi uued akud ostnud ja auto läks ennem 2,5e ostmist hingusele. Üks neist akudest näitas 0,9v ja teine 1,2v , see viis pisut alalõua allapoole, nii pikka aega ei osanud ma mitte mõista, kuda see vool seal püsib. :shock:

Pilt

Seega musta auto spidoplokki läksid uued akud sisse ja sai parimatest juppidest teine kokku sobitatud.

Pilt


Seega, kui kellelgi on sellist tüüpi spidoplokki nagu 2,5e- variandil mul kasutuses võiks julgelt teada anda, lihtsalt kasvõi huvi pärast, kuna sinna üritan ühe olemasolevate akudega plaadi hetkel sisse monteerida.
e28
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Postitus Postitas jx »

enda spidoplokk selline tagant( korpus toodetud 90aastal? aga spidomeetri osa 87aasta oma) ja akud asuvad tahomeetri kohal...

Pilt
Pilt

aga samas olen näinud ka sellsit spidot mis cardol esimesel pildil aga eraldi kahe suure akuga ja oli minu 520i peal...
e28...
Ammy69
Klubiliige
Postitusi: 618
Liitunud: 02 Okt 2008 16:53

Postitus Postitas Ammy69 »

Mul samasugune mis Cardol 525i 83 a. Küsimus kus sa said uued akud? Mul ei tahtnud tester midagi näidata akude seisust.
http://www.CarRestoration.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Tondil Varta poest. Palud kohe jalad külge punktiga lasta.
e28
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Renovaar on selle poe nimi
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Ammy69
Klubiliige
Postitusi: 618
Liitunud: 02 Okt 2008 16:53

Postitus Postitas Ammy69 »

Vaatasin oma akusid ja seal pole mingeid märke sellest kui mitu volti peaks olema. Või on see mingi standard?
http://www.CarRestoration.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

akud on 1,2v
e28
Vasta