M10 karburaatorid

Kõik tehnilised küsimused.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

M10 karburaatorid

Postitus Postitas Ruut »

Kui palju erinevad 1,6 ja 1,8 karburaatorid? Eeldan, et mingid düüsid peaksid erinevat mõõtu olema. 1,6 mootorilt keerasin maha 2B4 karbussi. 1,8 pole veel kodus aga mul miskipärast silma ees, et seal oli peal veidi teistsugune. võibolla siis DIDTA. Aga võibolla hoopis midagi muud, sest mootor on ostetud 95a esindusest. 1,8 mootor hetkel ei tööta ja kahtlustan just karburaatorit - seal vist midagi umbes, sest bensiini ei saa kätte (pump korras). Kumb karbussidest, 2B4 või DIDTA on parem - töökindlam, reguleeritavam jne?
Enamus siinsest isikkoosseisust omab vist pritsungiga masinaid aga ehk on keegi ka karbussidega kursis.
Kas neile karbussidele remondikomplekte ka veel liigub?
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Natuke netis ringi vaadates tundub, et DIDTA- ga mootor arendas sama kubatuuri juures 8 hj enam. Mootorikoodid ka erinevad:
M42 4 cylinder 1.8 litre, DIDTA carburetor
M99 4 cylinder 1.8 litre 2B4 carburetor
CSi, ti, i, RT, TC1, D
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas akuula »

Mina sain rem komplekti 315-nele Karburaatoriks Pierburg Solex1B2 (1 lõõriga) hinnaks oli vist 300-400 :? mitte ei mäleta. Minu arust pole sellel Solex "seniit" 2B4-jal midagi viga, minu mäletamist mööda tuli ta ka E30-nel. samast karpast sai ka alguse nn "ecotronic". DIDTA 32/32 on lihtsalt vanem karpa, mis tuli 316-nel kuni 1980-nda aastani, 318-l ja 320-l lõpuni. 316-ne ja 318-ne düüside vahe on: esimesel lõõril on 22 ja teisel lõõril 25 (316)
esimesel lõõril on 23ja teisel lõõril 27 (318)
esimesel lõõril on 24 ja teisel lõõril 27 (320)
"Seniit" 2B4 tuli 316-nel alates aastast 1981 düüside mõõdud vastavalt: 24 ja 28
Töökindlus on neil mõlemal minu arust hea, kõik sõltub sellest kui kulunud nad on, kõik mis liigub kulub :cry: aga jõudu edaspidiseks.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Nagu hiljem selgus ei olnud masinal peal mitte DIDTA vaid Solex DBP karburaator.
Pilt
Kuigi mulle tundub, et niipalju kui ma piltidelt olen näinud on nad väliselt sarnased. Võibolla on ka sama ainult erinev tähistus. Tundub, et ujuki nõel oli kinni jäänud ja lihtsalt bensiini ei tulnud peale. Võtsin korraks karbussi kaane maha ja panin uuesti peale nüüd hakkas bensu liigagi palju peale andma ja tekkis uputus. Pole lihtsalt veel aega olnud, et asjaga tõsisemalt tegeleda. :(
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 879
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Vaata kas ujuki nõela küljes olev kummirõngas on ikka alles ja omal kohal. Kui see otsad annab, siis kipub ka üle ujutama :) .
Carclassic OÜ
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Sinna oligi plaan vaadata aga nagu kirjutasin, ei mahu karbussiga tegelemine hetkel mu prioriteetide hulka.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

akuula kirjutas:Mina sain rem komplekti 315-nele Karburaat
Kas um-st või mujalt? Võtsin nädalavahetusel uuesti korra kaane maha ja panin peale ja nüüd enamvähem toimib asi. Tegin väikese ringi. Aga pabertihend on surnud ja korralik puhastus tuleks ka teha
CSi, ti, i, RT, TC1, D
omega
Postitusi: 860
Liitunud: 28 Sept 2005 21:33
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas omega »

Ruut kirjutas:Aga pabertihend on surnud ja korralik puhastus tuleks ka teha
Kõige paremini saad puhtaks atsetoonis leotades ja pärast suruõhuga kõik kanalid läbi puhuda.
E34 & E32
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 879
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Ma olen karburaatoritele rem. komplekte tavalisest autovaruosade poest ostnud. Viimati tõin Solex 4A1 le. Ja oli isegi nii väiksema moto kui ka suurema moto Solex 4A1 rem. komplekt kohapeal olemas.
Carclassic OÜ
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

tõnis kirjutas:Ma olen karburaatoritele rem. komplekte tavalisest autovaruosade poest ostnud.
Nojah Janekil, kel suht lai varuosade ampluaa, selliseid remondikomplekte valikus pole. Kuidas siinsetel jupimüüjatel selliste komplektidega lood on? Lamp?
On sul tõnis selle (pärnu?) poe tel nr olemas, et ma saaks neilt järgi küsida?
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 879
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Ütlen ausalt et ei ole selle Pärnu poe tel. numbrit. Ja kui olekski, ei ole sellest eriti kasu. Seal alati selline hullumaja et keegi ei hakka telefoni vastu võtma. Ainuke võimalus kohale minna ja küsida. Pmst. kui järgmine kord sinna jälle asja on, võin järgi küsida. See ei tohiks eriti kallis ka olla, suure solexi komplekt maksis mingi 300.- tuuris.
Carclassic OÜ
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas akuula »

Mina varuosade poodi ei lähe enam :evil: koguaeg on mingi jama, poest ostan ainult mõne pirni ja mõne ülipisikese nipsasja nagu ratta ventiili kork :wink: asi nimelt selles et poes on esiteks: ebapädevad teenindajad ja teiseks ei huvitu eriti poe omanike nuumamisest :wink: Mina võtan oma jupid Baltiosadest, mul seal üks käpp sees :D ma parem ootan päev kauem kui maksan neile, see 315 komplekt tuli ka sealt, eestis ei olnud, tuli soomest 3-e päevaga. põhimõtteliselt saan sealt kõik mida tahan väljaarvatud originaal jupid mida saab ainult UM-ist. kui hinnad huvitavad siis näiteks E21 taga amort KYB maksis poes 490.- siis mina võtsin ta 405.- krooniga, põhja mastiks (king) poes 75.- siis sealt saan ta 45.- krooniga. autokeemiaga on nii et saab ka motipit ja ml-i kui tahad....E21 323i keskminepütt tuleb varsti 1400-ga (tehase eritellimus) ja esimene tugilaager lemförder tuleb tehase eritellimusena 8)
Kas sellele karpale rem komplekti saab ei oska lubada, kui sul on võimalus siis anna karpa täpne markeering(mootori töömaht, aasta ja karburaatori tüüp) äkki leiab midagi, kuid peab tõdema et E21 juppe hakkab järjest vähemaks jääma ja paljud asjad tulevadki eri tellimusena, mis võib omakorda aega võtta... :? Aeg on küll hiline aga ehk saad hommikuks ära saata, jõuan numbrid ära näha enne kui kodust lahkun :wink:
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

akuula kirjutas: Kas sellele karpale rem komplekti saab ei oska lubada, kui sul on võimalus siis anna karpa täpne markeering(mootori töömaht, aasta ja karburaatori tüüp) äkki leiab midagi,
Nojah, selle mootoriga on asjad veidi segased. Põhimõteliselt M10B18. Sakslase jutu järgi vahetatud 95a uus (tehase) mootor aga plokikaanelt loen 84. :roll: Karburaator Solex ja veel on loetav markeering DBP. RealOEM-i joonistega võrreldes ütleks, et tegu DIDTA 32/32 karpaga. Aastat ei oska öelda.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
lamp
Postitusi: 706
Liitunud: 01 Veebr 2005 10:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas lamp »

Omalt poolt vöi öelda et 2.0 m10 motol on sama karpa originaalis peal, kruttisin enda oma pealt maha ja 1.8 motole külge. Vöib öelda et see töötab paremini kui 1.8 moto orig karpa mille regull on suhteliselt vöimatu. Soleks see vastu suht hästi timmitav. Sain soleksiga 1.8 motost müstilise 6-6.5L sajale keskmise kütusekulu :)
http://www.bmwclassic.ee/galerii/mootor/aad

pilt kah siis karpast :)
e28 528i & e21 316
e21 315 & e6 2000
Saab 900c
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas akuula »

to ruut DIDTA-le on komplekt saada aga Dpb-le mitte :? ja DIDTA karbussi komplekti peab nädal ootama aga küsige muid juppe 8) tegelikult annaks teile numbri et suhtleksite selle tüübiga ise, juhul kui mingeid juppe tahate, nr siis 56 62 60 99 ja küsige Herkit ja öelge et Andres andis numbri, küsida võite kõike :twisted: ja kui kokkuleppele saate siis võib ta teile jupid kätte ka toimetada :D
peab vist eraldi teem tegema, ma usun et paljud tahaks mingeid juppe natukene odavamalt kui poes :D
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

lamp kirjutas:Omalt poolt vöi öelda et 2.0 m10 motol on sama karpa originaalis peal,
kas sul ka markeering DBP?
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Olen järjega sinnamaani jõudnud, et tuleks veidi karpat kruvida. Tühikäigupöörded veidi kõrged. On keegi leidnud kusagilt netist karpade reguleerimise juhendeid? Või on kellelgi neid paberkandjal. Esialgu huvitab inf DIDTA regulli kohta aga põhimõtteliselt pakub huvi ka 2B4 kohta.
Tihendisaaga lõpetuseks tuleb tõdeda, et kusagilt remontkomplekti ei saanud. akuula antud numbril küll suhtlesin ja lubati vaadata aga lõpuks ei olnud tüübil aega ja siis tlfn välja lülitatud jne. Ma rohkem ei viitsinud. Tellisin UM-st ühe tihendi (75.-) selle asemele, mis oli kolmest kohast katki. Esialgu puhastasin/õlitasin karpa ja tundub, et töötab
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Jätkaks teemat veidi teise nurga alt. Ajasin küüned taha Solex PHH 40 karpadele. Kahjuks ei olnud kaasas airbox'i. Tuleb see ka kusagilt leida. Nuga, see manual, mille karpade kohta ostsid, kas see puudutab vaid Dellorto omi?
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3090
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Ruut kirjutas:Nuga, see manual, mille karpade kohta ostsid, kas see puudutab vaid Dellorto omi?
See on weber dcoe, dco/sp ja dellorto dhla kohta.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
enrico6655
Postitusi: 93
Liitunud: 20 Veebr 2007 00:04
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas enrico6655 »

kle saad sa sellest karpast teisepoolt ka pildi teha ja ülesse laadida :D
oleks väikest joonist endale ette vaja :D
Vasta