e21 kella asemel tahhomeeter

Kõik tehnilised küsimused.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

e21 kella asemel tahhomeeter

Postitus Postitas Ruut »

Paneks olemasoleva kella asemel näidikuteblokki tahhomeetri sisse. Oskab keegi juhendada, kas ja millised uued juhtmed tuleb vedada, et asi tööle saada. Tahhoka tagaküljel on nummerdatud kolm klemmi rivis. Armatuuri pole veel lahti kiskunud. Töö käib varu kelladeblokiga.

Mootoriks M10, kui see peaks oluline olema

Millisest aastast tuli piduri kulumise andur e21-le? Ühtedel kelladel on vastav tuluke olemas ja teistel pole.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3090
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: e21 kella asemel tahhomeeter

Postitus Postitas nuga »

Minu meelest ei tule mingeid juhtmeid vedada, tahhokaga ja kellaga mudelid on identse juhtmepuuga.

Kulumisandur peaks kõigil olema olenemata aastast. Minu 11/78 320'l oli see igatahes olemas. Kelladel on see erinevus, et facelifti eelsel mudelil pole udutule märgutuld, facelifti järgsel on:
http://www.bmwclassic.ee/galerii/album/album350/aph.sized.jpg
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2601
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Postitus Postitas Priit »

kaks nendest juhtmetest lähevad süütepooli külge, kolmanda kohta annan vastuse õhtul, täna võimalus seda täitsa uurida 8)
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: e21 kella asemel tahhomeeter

Postitus Postitas Ruut »

nuga kirjutas:Kulumisandur peaks kõigil olema olenemata aastast. Minu 11/78 320'l oli see igatahes olemas. Kelladel on see erinevus, et facelifti eelsel mudelil pole udutule märgutuld, facelifti järgsel on:
http://www.bmwclassic.ee/galerii/album/album350/aph.sized.jpg
hmm.. minu kelladel hoopis teitsuguse paigutusega märgutuled. Pilti praegu ei saa teha aga ülemine vasak (ÜV) on tühi. ÜP bensiin, AV suund ja AP on selline imelik pidurimärk, kus väiksem ring suurema sees ja siis klotsid ümber. Klotside kulumise märgutuld ei ole. Pean minema vaatama, millised kellad on praegu autos aga igatahes veidi erinevad.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3090
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Vaatasin etk'st, et e21'l oli kolme sorti märgutulesid:
enne 08/78
08/78 - 08/79
08/79 ja ülesse
Minu pildil on teise ja kolmanda variandi "kiled", esimest vist polegi näinud.
Mis aasta masin sul on?
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3090
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Leidsin galeriist esimese variandi märgutuled:
http://www.bmwclassic.ee/galerii/album/album244/aao.jpg

Vaat siis, jälle targem :P
Seega sai e21 piduriklotside kulumise märgutule 08/78 uuenduskuuriga :D
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

nuga kirjutas:Mis aasta masin sul on?
Paberite järgi 04.79, VIN koodi järgi 11.78 aga hiljem tehtud facelift. Sain osaliselt teise bauri jupid kaasa ja need kellad pärinevad sealt komplektist. Juppideks võetud masin võis olla gen1. Tegelikult, eks see paras kompott ole. Kahtlustan, et kahest masinast on üks kokku lapatud. Kaasas olev serviceraamat on esimese sissekandega 28.04.81 :?
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3090
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Ruut kirjutas:Paberite järgi 04.79, VIN koodi järgi 11.78
Pisut OT, aga minu baur on umbes täpselt samast ajast ja bauri numbriga 535, mis sul bauri nr. on?
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Bronco
Postitusi: 547
Liitunud: 07 Sept 2004 18:19
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Bronco »

mina leidsin kellade tagant kenasti pistiku mis sinna tahhoka 3 klemmi külge läks :)

ja kuna e21 kella koosnevad sektsioonidest, siis võid ju vabalt kõik 4 osa kombineerida nii nagu soovid (juhul kui mitu plokki on ja on mille seast valida)
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

nuga kirjutas:Pisut OT, aga minu baur on umbes täpselt samast ajast ja bauri numbriga 535, mis sul bauri nr. on?
0...0520-01
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2601
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Postitus Postitas Priit »

vaatasin oma rohelise tahho juhtmeid, juhtmepuust eraldi olid veetud.
ja klemmide kohta niipalju, et kaks neist jooksid süütepooli klemmidele ja kolmas massi. Ning nii lihtsalt ta toimiski!
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

pr117 kirjutas:vaatasin oma rohelise tahho juhtmeid, juhtmepuust eraldi olid veetud.
ja klemmide kohta niipalju, et kaks neist jooksid süütepooli klemmidele ja kolmas massi. Ning nii lihtsalt ta toimiski!
Saad Sa täpsustada või mingi pildi ülesse riputada. Milliselt klemmilt kuhu süütepooli külge ja milline neist massi.
Kiskusin täna oma vanad kellad välja ja seal armatuuri all mingit vaba pistikut küll ei olnud, mida oleks võinud tahho töölepanekuks kasutada.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Priit
Klubiliige
Postitusi: 2601
Liitunud: 29 Mär 2005 11:13
Asukoht: Estonia

Postitus Postitas Priit »

Ruut kirjutas:
pr117 kirjutas:vaatasin oma rohelise tahho juhtmeid, juhtmepuust eraldi olid veetud.
ja klemmide kohta niipalju, et kaks neist jooksid süütepooli klemmidele ja kolmas massi. Ning nii lihtsalt ta toimiski!
Saad Sa täpsustada või mingi pildi ülesse riputada. Milliselt klemmilt kuhu süütepooli külge ja milline neist massi.
Kiskusin täna oma vanad kellad välja ja seal armatuuri all mingit vaba pistikut küll ei olnud, mida oleks võinud tahho töölepanekuks kasutada.
kui laupäeval tulemas oled saad ise üle vaadata, üritan mõne pildi ka teha kui peaksin valges auto ligidale sattuma :!:
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Peaks olema nii, et tahho asemel oleva kella pluss ja miinus lähevad ka tahhole külge ning siis tuleb lisada veel süütepoolilt tuleva signaali juhe.

Vähemalt mu 6 pütase kelladeplokil toimis asi nii.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

hakkab looma. nüüd vaja vaid teada, milline juhe millise klemmi alla tahhokal
CSi, ti, i, RT, TC1, D
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

R ja 31 on pluss ning miinus(ei mäleta kumb oli kumb). Muidu homme saaks järgi vaadata mis juhe mis tähisega klemmi külge läks.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas akuula »

Tahhoka taga on sul numbrid: 15 , 1, - . 15 on pluss, - on mass ja 1 on impulss mis ühendad süütepooli number 1-ga (must juhe 8) ) 6 ja 4 pütise tahhokad on erninevad st. kui nad oma vahel ära vahetad, siis hakkavad nad valetama :wink:
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

akuula kirjutas:Tahhoka taga on sul numbrid: 15 , 1, - . 15 on pluss, - on mass ja 1 on impulss mis ühendad süütepooli number 1-ga (must juhe 8) ) 6 ja 4 pütise tahhokad on erninevad st. kui nad oma vahel ära vahetad, siis hakkavad nad valetama :wink:
IIRC olid numbrid klemmidel 1, 2, 3. On ka number 4 aga seal ei ole klemmi. Tahhokas on mul 4pütase oma. Valmistamisaasta 75
EDIT: vaatasin järgi ja mälu ei petnud. Tagakaanel figureerivad numbrid 1-4
Viimati muutis Ruut, 11 Mai 2007 09:27, muudetud 1 kord kokku.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
akuula
Postitusi: 321
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas akuula »

hmmmm, aga ma vaatan skeemist järgi kui jõuan :roll:
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Ühendamise probleem lahendatud tänu pr117-le, kes eraldas oma varudest originaalpistikuga juhtme. Tahhokas töötab.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Vasta