e24/e28 käsipiduritross

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

e24/e28 käsipiduritross

Postitus Postitas Ruut »

Käisin nädalavahetusel kuuesega ülevaatusel ja kukutati läbi :( Seisupiduri pidurdusjõu erinevus oli 64%. 50% oleks veel OK olnud. Tõenäoliselt vaskpoolne tross lihtsalt kinni jäänud. Kas keegi on (tulemuslikult) proovinud neid uuesti käima õpetada?
Vaatasin RealOEM-st järgi - minu masinale pakutakse kahe erineva koodiga trossi 34411154106 ja 34411156356. Esimese trossi cross-reference näitab, et seda kasutati vaid 635 ja M635 euro ning M5, M6 jm us mudelitel. Teise puhul on valik suurem kõik euro ja US e28 mudelid ning kõik euro e24 mudelid. Huvitav, milles võib nende trosside erinevus olla? Esimese koodiga variant ilma ABS-ta? Samas kas II gen e24 üldse ilma ABS-ta tehti.
Olemuslikult ei maksa tross e28 suurt midagi - ladu24 näitab e28 ABS-ga mudelile hinnaga 129 kr.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Ihv
Postitusi: 338
Liitunud: 13 Okt 2005 11:43
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ihv »

mul oli käsipidur õieti reguleeritud kuid trossid väga erinevalt pingutatud - tuli samamoodi liiga suur erinevus. ülevaatuspunktis laenati kruvikeerajat ja mutrivõtit ja sai kohapeal katte maha võtta ja kangi juurest paika keerata - ajasin erinevuse mingi 5% peale ja 4nda nõksuga hüppas auto rullide pealt maha käsipiduri peale lõpuks :)

kui trossid siiski liiguvad ja klotsid korras siis võiks ehk üle vaadata pingsuse? :roll:
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Kangi juurest võtsin katte maha. Tross ei tundunud ülearu lõtv olema. Peale küll ei keeranud.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
tõnis
Klubiliige
Postitusi: 879
Liitunud: 07 Sept 2004 21:03

Postitus Postitas tõnis »

Mina olen natuke kiviaegsel meetodil oma autodel käsipiduri trosse reguleerinud. Nimelt lähen kruusa peale sõitma, võtan kiiruse nii umbes 20 peale ja kässarit. Lähen välja vaatan kumb pidurdusjälg lühem on, keeran trossi peale ja niikaua sätin kuni ilusti võrdselt võtma hakkab. Tavaliselt on ülevaatusel erinevus protsendiks jäänud nii 5-15.
Carclassic OÜ
Arvo
Postitusi: 1412
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Ruut kirjutas:Kangi juurest võtsin katte maha. Tross ei tundunud ülearu lõtv olema. Peale küll ei keeranud.
Omadest kogemustest ütleks, et tross ei ole üldjuhul bemmi kässari puhul kõige määravam tegur... kulunud klotsid, vana ja roostetanud tolmukaitseplekk (sinna kinnituvad klotsid ja muud vidinad), kulunud trummliosa on tõenäolisemad variandid. Kui sellel autol sinu valduses pole käsipidurit remonditud võivad kõik loetletud jupid juba mineku peal olla. Ja kui lähed odavama vastupanu teed ning vahetad ainult klotsid ja vedrukomplekti oled järgmine aasta jälle samas kohas tagasi. See on siis kõige mustem stsenaarium mis nimelt juhtus ka minuga :)
Kui seal kõik veel korras siis võibolla piisab tõesti ainult korraks ketta maha võtmisest ning viltu kulunud klotside vahetamisest või trossi reguleerimisest.
Viimati muutis Arvo, 27 Aug 2007 15:15, muudetud 1 kord kokku.
E10 2002
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

tõnis kirjutas:Mina olen natuke kiviaegsel meetodil oma autodel käsipiduri trosse reguleerinud...
krt hea mõte - õhtul vaatan, kas saab kässarist asja.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Arvo kirjutas:Kui seal kõik veel korras siis võibolla piisab tõesti ainult korraks ketta maha võtmisest ning viltu kulunud klotside vahetamisest või trossi reguleerimisest.
Korraks ketta mahavõtmine on probleemne. Selle ketta saab maha ainult puurimise või keevitamise meetodil - nendeks töödeks puudub sel nädalal aeg. Esialgu proovin katsetada Tõnise meetodit.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Kasutasin Tõnise metoodikat ja nagu täna stend näitas, siis edukalt. Pidurite erinevus ca 8% ja nüüd olin varem nõrgema pidur juba tugevamaks reguleerinud. Olin juba moraalselt valmis pidurid lahti kiskuma ja juppe vahetama. Tänud nõuande eest.
Üks ülevaataja kommenteeris, et tagapidurite efektiivsus on veidi madal - 38%, et bemmil võiks ikka vähemalt 50% olla. Mul jäi mulje, et % on üldisest efektiivsusest. Sel juhul on jutt bs, sest kuidas saab tagumine väiksem pidur sama suure efektiivsusega pidurdada, kui esimene suurem.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Vasta