BMW 728iA /1984/
Sai väike kümblus ette võetud. Käisime haininaga Statoilis. Paketti kuulus eelpesu, rattapesu, vahapesu, kuivatus. Pärast pesus käimist masinal hoopis teine minek, kilovatte oleks nagu juurde tulnud, minek kohe wägev. Muidu on olukord nagu normi piires ja kaikki ookoo nagu Tallinnas öeldakse. Momendil ootame maikuud. Maikuus meil väike tähtpäev.
Viimati muutis Jaan, 30 Juul 2007 16:55, muudetud 1 kord kokku.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Mingeid erilisi uudiseid pole. Üks uus asi mida olen märganud: suhtumine vanadesse autodesse on hakanud muutuma. Vana autoga sõitmine võib olla teadlik valik. Et siis pole vaja iga hinna eest punnitada uut autot liisida ainult seetõttu, et naabrimees seda teeb.
Viimati muutis Jaan, 30 Juul 2007 16:57, muudetud 1 kord kokku.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Põhijutt mis ikka aeg-ajalt esile kerkib on see tavaline teema a la "ikka võiks ju uuema auto osta". Vaata seda teemat on viimasel ajal vähemaks jäänud. Hoidke oma haininasid ja ärge laske hommikust õhtuni käiva liisingupromo õnge võtta.
Viimati muutis Jaan, 30 Juul 2007 16:58, muudetud 1 kord kokku.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Praegu just kell 01:02 tuli hea mõte pähe. Nimelt ei oska ikka ära imestada kuidas vanasti osati häid masinaid teha. Nüüd vaja rattad alla võtta ja auto Statöili chillima viia.
Viimati muutis Jaan, 30 Juul 2007 16:59, muudetud 1 kord kokku.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
The First 23 Years
Mis läbi aegade tehtud... koos mõnede summadega*
Ost: kevad '97 Hind:35000.- Sisu: hall. Puitliist. Velg 15 plekk. Lisad: 2x el aknad, 2x el.peegel, kat. luuk. Kast: automaat. Suvi. 97: automaatkäigukast peale ostu 2 korda remonditud ("kallis ma remontisin su ZF 4HP22 käigukasti ära, 2 korda"), vahetatud 1- 2 käigu kettad (ZF), 2 remont 3500.-; mootoriõlivahetus: 600.- (Visco 3000 poolsünt); paigaldatud lammutatud 745iA 84 pealt hangitud komplektne täisnahksisu ja uksepolstrid 4000.-. 1998: uus 4-osaline summuti, Walker+ Bosal: 8000.-, õlivahetus: 600.- Signalisatsioon: 2200.-; 5x valuveljed Rial 7jx15H2: 5000.-. 1999: uus juhipoolne lähituli Hella: 650.-, sügis: uued käsipiduri klotsid + töö: 500.-, õlivahetus: 600.-, uued rehvid General 205/65/15 M+S 4 tk.: 3600.-, uus generaatoririhm: 70.-, paigaldatud kõlarid Pioneer 180w (tümakas on nüüd wägev), uus aku Bosch: 1050.-; 2000: metallikvärv (calypsorot 252 ): 13000.-, autostereo Pioneer: 2900.-; õlivahetus: 600.-;uued esi- ja tagaamordid Monroe + tolmukatted + paigaldus: 5500.-; uued esimesed alumised õõtshoovad + paigaldus: 2400.-; kroompeeglid 450.- 2tk.+ paigaldus: 500.-; 2001: nahast originaalkäetoed: 1100.-, kolme labaga nahkrool: 850.-, uued esimesed ja tagumised pidurikettad + uued esimesed ja tagumised piduriklotsid: 3300.-, paigaldatud tagumised elektrilised aknatõstukid: 1000.-, õlivahetus: 600.-, õhufilter: 195.-, mehhaaniline katuseluugi ajam asendatud elektrilisega: mootor + paneel: 300.-; alustatud detailide varumist uueks värvitööks (eelmiste spetsialistide töö ei pidanud ajahambale (ca.1a) vastu): uued (kasut.) plekid: parem ja vasak esitiib 400.-, esikapott 300.-, 2 esi- ja 2 tagaust 1400.-, pakiruumi luuk 150.-; klappide reguleerimine: 200.-, uued õhulõdvikud 580.-, veel vahetatud veepump: 570.-, uus ventilaatori sidur: 1500.-, uus pidurivõimendi rihm: 70.- + töö: 550.-; september: generaatori kummipuks asendatud alumiiniumist puksiga: 250.-; november: uus pidurisurve regulaator 2768.- + paigaldus 250.-; uus signalisatsioon 4000.-; 2002: veebruar: diagnostika Boschi stendil 393.-; märts: vahetatud külmkäivitusklapp + tihend 1536.- ja kütusefilter 179.- + töö 600.-; esisild reguleeritud 240.-; uued käsipiduritrossid 2tk 668.-, mai: esirattalaagrid 2tk. 508.-, tagarattalaagrid SKF 2tk. 1000.-; vahetatud kõik tagatulede/suunatulede lambid 100.-; uus ülemine vasak õõtshoob ning parema õõtshoova puks + paigaldus 2000.-; juuni: uued tagaõõtshoova liigendid (prillid) + paigaldus 2280.-; valgustusega päiksesirm 100.-; august: uued automaatkäigukasti õlijahutustorud 2tk./ 2000.-; uued plokikaane all oleva õlitusrelsi poldid(2) ja seibid(4) 152.-,
uus jahutusradiaatori ja mootorivaheline alumine lõdvik 381.-; uus jahutusradiaator 2800.-, esimeste uste klaasitihendid - parem ja vasak /811.-, uus paisupaak 518.-; oktoober: uus jahutusvedeliku õhutusava polt 16.-, aknapesuvedeliku paagi kork 16.-, uus kütuserõhuregulaator 1139.-, mootoriruumis asuvate kütusevoolikute ja klambrite vahetus 250.-; juhipoolne iste muudetud elektriliseks + hangitud el.istmete valmidusega keskkonsool 1400.-; autopiloodi mootor, kronstein, aju, juhtmestik, hoob 1200.-, tuledepesurid 500.-; kõrvalistuja el.iste 1100.-, uued roolivõimu lõdvikud 12x18 ja 16x22 900.-, uus salongi soojendusradiaator 1840.-, uus veeventiil 840.-, uus termostaat 440.-, uus aknapesuvedeliku paak 408.-, uus intensiivpesupaak 174.-; detsember: uus Boschi starter 2225.-, uued tagumiste piduriketaste tolmukatted 2tk. / 454.-, roolivõimu filter 126.-; 2003: jaanuar: uued mootori temperatuuriandurid 384.- ja 450.-, uus thermo time switch 763.-; uued pidurivõimu akumulaatori õlisurveandurid 435.- ja 403.-; uus vasak esimene suunatuli 550.-, uued tagumised aknatihendid 2x 440.-; uued aknapesuvedeliku pumbad 2tk. / 1766.-; uued küünlajuhtmed Bosch 7tk. / 2135.-, uued küünlad 6tk. / 384.-; SI boardi akud 2tk./58.-; uus esiklaas 1590.- + paigaldus 150.-; uued kojamehed Bosch 215.- / 2tk; esimene ja tagumine embleem 216.- ja 208.-; embleemi pesad 4tk. a 16.-; kapoti mürasummutus 562.- ja 2x 151.-; pakiruumi tihend 619.-; esikapoti tihend 350.-; pak. luugi mürasummutus 200.-; tööriistakasti varulambihoidja 16.50.-; summuti kinnituskronsteinid 95.- ja 82.-; päiksesirmi klamber 2tk. 42.-tk; õhufilter 150.-; oktoober: esiamortide katted 2tk. 32.-; esikapoti esiserva tihend 103.-; embleem 728 i 400.-; 2004: klaaskatuseluuk (745) 2000.- ; käsipiduri remont (trossid, porikaitsed, vedrud) töö 1000.-.; õlivahetus 600.-; mootori pritsmekaitse 711.-, tagumised lugemislambid 900.- paar(UM). 2005: leegitorud (uuesti vahetusse) 2 tk. 1100.- +paigaldus 300.-; 4x uued vedrud Cold Coiling, ca. 2800.- / komplekt. Uus parem täistuli (Hella) 850.-. 2006: pärast pikka makaronidieeti auto detsembris uuesti värvitud 12000.- (kvaliteet??). Hangitud küljekarbid koos juurdekuuluvate osadega.
Kõige kallim kuluobjekt 10 aasta jooksul on olnud välimus (2x värvitud). Äärmiselt nõme on olnud autot 2 korda suhteliselt lühikese aja jooksul värvida lasta, samas puudus valikuvõimalus. Järgmised 5 suurt väljaminekut on ehk mõistlikumad investeeringud olnud: istmed (7600.- komplekt), amordid/vedrud ~9000.-, jahutus/soendus (7500.-), summuti (~9000.-), pidurisüsteem (kettad, piduripall, klotsid, piduritorud ~7000.-).
*Mõned asjad võivad olla meelest läinud.
Ost: kevad '97 Hind:35000.- Sisu: hall. Puitliist. Velg 15 plekk. Lisad: 2x el aknad, 2x el.peegel, kat. luuk. Kast: automaat. Suvi. 97: automaatkäigukast peale ostu 2 korda remonditud ("kallis ma remontisin su ZF 4HP22 käigukasti ära, 2 korda"), vahetatud 1- 2 käigu kettad (ZF), 2 remont 3500.-; mootoriõlivahetus: 600.- (Visco 3000 poolsünt); paigaldatud lammutatud 745iA 84 pealt hangitud komplektne täisnahksisu ja uksepolstrid 4000.-. 1998: uus 4-osaline summuti, Walker+ Bosal: 8000.-, õlivahetus: 600.- Signalisatsioon: 2200.-; 5x valuveljed Rial 7jx15H2: 5000.-. 1999: uus juhipoolne lähituli Hella: 650.-, sügis: uued käsipiduri klotsid + töö: 500.-, õlivahetus: 600.-, uued rehvid General 205/65/15 M+S 4 tk.: 3600.-, uus generaatoririhm: 70.-, paigaldatud kõlarid Pioneer 180w (tümakas on nüüd wägev), uus aku Bosch: 1050.-; 2000: metallikvärv (calypsorot 252 ): 13000.-, autostereo Pioneer: 2900.-; õlivahetus: 600.-;uued esi- ja tagaamordid Monroe + tolmukatted + paigaldus: 5500.-; uued esimesed alumised õõtshoovad + paigaldus: 2400.-; kroompeeglid 450.- 2tk.+ paigaldus: 500.-; 2001: nahast originaalkäetoed: 1100.-, kolme labaga nahkrool: 850.-, uued esimesed ja tagumised pidurikettad + uued esimesed ja tagumised piduriklotsid: 3300.-, paigaldatud tagumised elektrilised aknatõstukid: 1000.-, õlivahetus: 600.-, õhufilter: 195.-, mehhaaniline katuseluugi ajam asendatud elektrilisega: mootor + paneel: 300.-; alustatud detailide varumist uueks värvitööks (eelmiste spetsialistide töö ei pidanud ajahambale (ca.1a) vastu): uued (kasut.) plekid: parem ja vasak esitiib 400.-, esikapott 300.-, 2 esi- ja 2 tagaust 1400.-, pakiruumi luuk 150.-; klappide reguleerimine: 200.-, uued õhulõdvikud 580.-, veel vahetatud veepump: 570.-, uus ventilaatori sidur: 1500.-, uus pidurivõimendi rihm: 70.- + töö: 550.-; september: generaatori kummipuks asendatud alumiiniumist puksiga: 250.-; november: uus pidurisurve regulaator 2768.- + paigaldus 250.-; uus signalisatsioon 4000.-; 2002: veebruar: diagnostika Boschi stendil 393.-; märts: vahetatud külmkäivitusklapp + tihend 1536.- ja kütusefilter 179.- + töö 600.-; esisild reguleeritud 240.-; uued käsipiduritrossid 2tk 668.-, mai: esirattalaagrid 2tk. 508.-, tagarattalaagrid SKF 2tk. 1000.-; vahetatud kõik tagatulede/suunatulede lambid 100.-; uus ülemine vasak õõtshoob ning parema õõtshoova puks + paigaldus 2000.-; juuni: uued tagaõõtshoova liigendid (prillid) + paigaldus 2280.-; valgustusega päiksesirm 100.-; august: uued automaatkäigukasti õlijahutustorud 2tk./ 2000.-; uued plokikaane all oleva õlitusrelsi poldid(2) ja seibid(4) 152.-,
uus jahutusradiaatori ja mootorivaheline alumine lõdvik 381.-; uus jahutusradiaator 2800.-, esimeste uste klaasitihendid - parem ja vasak /811.-, uus paisupaak 518.-; oktoober: uus jahutusvedeliku õhutusava polt 16.-, aknapesuvedeliku paagi kork 16.-, uus kütuserõhuregulaator 1139.-, mootoriruumis asuvate kütusevoolikute ja klambrite vahetus 250.-; juhipoolne iste muudetud elektriliseks + hangitud el.istmete valmidusega keskkonsool 1400.-; autopiloodi mootor, kronstein, aju, juhtmestik, hoob 1200.-, tuledepesurid 500.-; kõrvalistuja el.iste 1100.-, uued roolivõimu lõdvikud 12x18 ja 16x22 900.-, uus salongi soojendusradiaator 1840.-, uus veeventiil 840.-, uus termostaat 440.-, uus aknapesuvedeliku paak 408.-, uus intensiivpesupaak 174.-; detsember: uus Boschi starter 2225.-, uued tagumiste piduriketaste tolmukatted 2tk. / 454.-, roolivõimu filter 126.-; 2003: jaanuar: uued mootori temperatuuriandurid 384.- ja 450.-, uus thermo time switch 763.-; uued pidurivõimu akumulaatori õlisurveandurid 435.- ja 403.-; uus vasak esimene suunatuli 550.-, uued tagumised aknatihendid 2x 440.-; uued aknapesuvedeliku pumbad 2tk. / 1766.-; uued küünlajuhtmed Bosch 7tk. / 2135.-, uued küünlad 6tk. / 384.-; SI boardi akud 2tk./58.-; uus esiklaas 1590.- + paigaldus 150.-; uued kojamehed Bosch 215.- / 2tk; esimene ja tagumine embleem 216.- ja 208.-; embleemi pesad 4tk. a 16.-; kapoti mürasummutus 562.- ja 2x 151.-; pakiruumi tihend 619.-; esikapoti tihend 350.-; pak. luugi mürasummutus 200.-; tööriistakasti varulambihoidja 16.50.-; summuti kinnituskronsteinid 95.- ja 82.-; päiksesirmi klamber 2tk. 42.-tk; õhufilter 150.-; oktoober: esiamortide katted 2tk. 32.-; esikapoti esiserva tihend 103.-; embleem 728 i 400.-; 2004: klaaskatuseluuk (745) 2000.- ; käsipiduri remont (trossid, porikaitsed, vedrud) töö 1000.-.; õlivahetus 600.-; mootori pritsmekaitse 711.-, tagumised lugemislambid 900.- paar(UM). 2005: leegitorud (uuesti vahetusse) 2 tk. 1100.- +paigaldus 300.-; 4x uued vedrud Cold Coiling, ca. 2800.- / komplekt. Uus parem täistuli (Hella) 850.-. 2006: pärast pikka makaronidieeti auto detsembris uuesti värvitud 12000.- (kvaliteet??). Hangitud küljekarbid koos juurdekuuluvate osadega.
Kõige kallim kuluobjekt 10 aasta jooksul on olnud välimus (2x värvitud). Äärmiselt nõme on olnud autot 2 korda suhteliselt lühikese aja jooksul värvida lasta, samas puudus valikuvõimalus. Järgmised 5 suurt väljaminekut on ehk mõistlikumad investeeringud olnud: istmed (7600.- komplekt), amordid/vedrud ~9000.-, jahutus/soendus (7500.-), summuti (~9000.-), pidurisüsteem (kettad, piduripall, klotsid, piduritorud ~7000.-).
*Mõned asjad võivad olla meelest läinud.
Viimati muutis Jaan, 30 Okt 2007 22:36, muudetud 1 kord kokku.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
2007: vahetatud tagumised pikad piduritorud, kütusetorud, kütusefilter, reguleeritud käsipidur. Ülevaatus tehtud ja masin tänavakõlbulik. Käesolevaks aastaks rohkem asju kavas teha pole. Teoreetiliselt peaks vahetama välja keskmise piduripoti (selle imeliku kujuga suure lapiku püti), 10 aastat tundub olema ühe summuti keskmine eluiga (aeg lendab). Kogu moos.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Noh.. tegelikult ei ole. Iluasjad nagu elektrilised istmed, nahkistmed, nahkrool, tagumised lugemislambid http://www.bmwclassic.ee/galerii/album197/abf valuvelg, klaaskatuseluuk jne. on ju oma lõbu Muu... on kulumaterjal. Mis kõige tähtsam - asi on enda oma (mitte panga).omega kirjutas:Mnjaa, kallis lõbu see hainina pidamine .
Kas järgmine aasta kokkutulekule ka plaanis tulla ?
Tunnen selliseid inimesi küll kes autot põhimõtteliselt ei remondi (mis ei tähenda seda, et masin ajaga nagu ei kulukski). Kulumaterjal vajab nii vanadel autodel (hainina või mitte) niikuinii vahetamist. Enda ja teiste turvalisus on ikka kõige tähtsam.
No kokkutulekust ei tea rääkida. Olen nimelt äärmiselt tagasihoidlik inimene ja... ega auto ka just näituse variant pole saab teine kord vähem kord jälle rohkem hagu. Mõned (paar-kolm inimest meie omadest) on seda autot juba näinud lähemalt... Aga kui asjaolud sobivad siis miks mitte
Viimati muutis Jaan, 02 Nov 2007 22:13, muudetud 1 kord kokku.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Väike meenutus suvest: 2 vana sõpra Haapsalus kokkutulekul: http://www.bmwclassic.ee/galerii/BMW-728iA/abc ja kompositsioon uudishimulike lehmakestega: http://www.bmwclassic.ee/galerii/BMW-728iA/abb
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Albumite "728" ja "osad" alla lisatud varem avaldamata pilte! Muuhulgas on näha haruldane, üks kahest säilinud pildist 2000 aasta märtsikuu fotosessioonist. Auto on just värvitud, toodud Männiku töökojast, väljas on päikseline kuid sooja vaevalt paar kraadi http://www.bmwclassic.ee/galerii/BMW-728iA/abi NB! jälgige peegleid (need veel päris õiged ehk 2 põlvkonna omad). Ja muuseas kes platsi ära tunnevad, teavad, et selle koha peal enam parkida ei saa.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Nonii... Plärises küll ja mitte vähe. Tänase seisuga andis 1 Walkeri pütt ilmselt lõplikult saba. Kes e23 summutite hingeeluga kursis need teavad, et põhja all 3 erineva suurusega pütti reas. Saba andis siis see keskmine suur imeliku kujuga lapik asi. Täpsemalt otsustasid 2 pütist väljuvat toru, et nemad selle nõmeda summutiga koostööd ei tee. Nüüd vist vaja uus osta. Kes tahaksid täpsemalt teada kas Walkeri summuti on hea, kas tasub uuest peast osta, kas vastu ikka peab siis võin oma kogemuse põhjal öelda, et 10 aastat peab vastu. Huvitaval kombel ei näita vananemise märke viimane suur pütt ehk see http://www.bmwclassic.ee/galerii/album197/acw See on Bosali oma. Vaatab siis kas leiab mõnest poest Bosali keskmise püti.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Lärmavale summutile esmaabi antud
Uus Bosali summuti on tellitud. Kahjuks pole seda üheski lähedal asuvas laos saadaval - seega peab leppima olukorraga kus summuti võib saabuda vahemikus 1-2 kuud (kusjuures hoiatati ette "kui üldse enam saab"...).
Summuti poolt tekitatud lärm oli vaja aga kiiremas korras kontrolli alla saada. Käisingi täna Laki tänava summutimeistrite pool külas. Esmaabi on antud Nüüd saab autoga enda ja teiste närve rikkumata sõita.
Eks näeb millal tellitud jupp saabub, praegune keevitamine on ajutine lahendus.
Summuti poolt tekitatud lärm oli vaja aga kiiremas korras kontrolli alla saada. Käisingi täna Laki tänava summutimeistrite pool külas. Esmaabi on antud Nüüd saab autoga enda ja teiste närve rikkumata sõita.
Eks näeb millal tellitud jupp saabub, praegune keevitamine on ajutine lahendus.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
E23 all on 3 suurt pütti mis on kõik väga erilised, see teeb asja kalliks. Sumps oli üks esimesi asju mille sellel autol tervikuna välja vahetasin. Autol oli ostes all mingi prügikastist aretatud jama. Ei pidanud seda heaks mõtteks. Saigi tellitud kogu kupatus uus. Ainult nüüd vaja see toiming väikeste mööndustega uuesti teha. Noh... odavam on see pütt 1x uus osta.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.