BMW 323i Edition S, Nuga
Pean mõnda maasolevat kaant veidi uurima, aga minu meelest ei tohiks nuka asend seal rolli mängida. Nookurvarraste paigaldamise põhimõtet ma tean, aga kurat seda teab, tuleb ikka üle kontrollida vist.karu kirjutas:keera mootorit ringi ja vaata kas siis hakkab õli nukapeale pritsima? minumeelest on nukk tehtud nii et vahepeal on osad kanalid kinni(ma hästi ei mäleta enam). kas vardad said õigesti paika?
Better safe than sorry
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Nii, mul on üks m20 kaas lauapeal ja karul on õigus. Nookurite peal olevasse õlitorusse pääseb õli ainult teatud nukkvõlli asendi korral ja kusjuures veel nii, et kordamööda eestpoolt ja tagantpoolt.
Tegin selle illustreerimiseks ka pildi. Õli tuleb mööda nookurvarrast, seejärel pääseb nukalaagri vahele ja kui nukkvõll on õiges asendis, siis võimaldab nukkvõllil olev kanal õlil edasi pääseda.

Tegin selle illustreerimiseks ka pildi. Õli tuleb mööda nookurvarrast, seejärel pääseb nukalaagri vahele ja kui nukkvõll on õiges asendis, siis võimaldab nukkvõllil olev kanal õlil edasi pääseda.

323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Ütleme nii, et asjad hakkavad ärevaks kiskuma
Tegutsesime maskiga garaažis ja saime nii mõndagi tehtud.
1. Õlitus. Mina kruvisin trelliga survet ülesse ja mask keeras väntvõlli ning üks hetk hakkaski õlitorust ilusat kollast vedelikku jooksma. Õlituli kustub samuti kenasti ära. Seega on kõik toimiv, kanalid on õli täis ja õlitusüsteem on käivitamiseks valmis
2. Starter. Olin juba enne veidi proovinud, kas starter tuleb järgi või mitte. Esimese hooga ei tulnud. Testriga viga otsides selgus, et tõmbereleele tuli kõigest 3V peale. Skeemi pealt järge ajades jõudsime mingi releeni, mida nimetati power saving relay'ks. Kuna vanu releesid oli lademetes ja teine kohe võtta, siis vahetasimegi esimese asjana relee ära selle tulemusena ilmutas 12V ennast kenasti tõmberelee juhtmeotsal. Sellegipoolest ei teinud starter ei kippu ega kõppu ja meid hakkas juba vaevama kahtlus defektsest starterist. Õnneks oli pööningult teine starter võtta ja panime talle samamoodi voolud peale, aga endiselt eimidagi
Lõpuks ikka avastasime, kui lollid me oleme - tõmbereleel on 2 klemmi, üks ülevalpool, teine allpool. Me üritasime tõmbereleed korduvalt ülemisest kontaktist elustada, aga tegelikult oleks tulnud alumisele läheneda. Seda alumist me aga ei näinud... kuna ta oli all, loogiline
Egas muud kui pistik õige klemmi külge ja kaadervärk hakkaski imeväel ellu ning starter on käivitamiseks valmis
3. Säde oli kohe algusest peale olemas. Tundus küll veidi kollakam kui tavaliselt, aga vast pole probleemi ja kui ongi, siis diagnoosib seda hiljem edasi. Ühesõnaga - süütesüsteem on käivitamiseks valmis
4. Bensiin. Ka sellega ei sujunud kõik päris mitte 100%. Kütusesüsteemi testimiseks võtsime bensupumbarelee välja ja kasutasime selle asemel juhet, et bensupump otse käima lasta. Võtsin ka õhufiltrikopsiku lahti, et saaks õhukoguse mõõteplaati liigutada (mis lubab bensiinil pihustitesse jõuda), seejärel eemaldasin kuuenda pihusti oma pesast ja toppisin ta otsapidi pudelisse. Esimese katse järel oli auto alt sorinat kuulda
Selge, mingi voolikuklamber on lahti jäänud. Kuna bensiini jooksis paagi pealt, siis tundus kõige tõenäolisem variant tasemeanduri juures olevad voolikud. Ja nii oligi - üks kruviklamber oli täiesti lahti. No juhtub ka parimates peredes
Ok, klamber kinni ja teine katse. Rõhk tuli kenasti ülesse ja mõõteplaati tõstes hakkas pihusti kenasti tööle. Seega - kütusesüsteem on käivitamiseks valmis 
Ja siin jääbki asi katki, kuna radikat pole
Lubati, et 14-ks jõuab kohale.
UM'st siis.
Õhh

Tegutsesime maskiga garaažis ja saime nii mõndagi tehtud.
1. Õlitus. Mina kruvisin trelliga survet ülesse ja mask keeras väntvõlli ning üks hetk hakkaski õlitorust ilusat kollast vedelikku jooksma. Õlituli kustub samuti kenasti ära. Seega on kõik toimiv, kanalid on õli täis ja õlitusüsteem on käivitamiseks valmis

2. Starter. Olin juba enne veidi proovinud, kas starter tuleb järgi või mitte. Esimese hooga ei tulnud. Testriga viga otsides selgus, et tõmbereleele tuli kõigest 3V peale. Skeemi pealt järge ajades jõudsime mingi releeni, mida nimetati power saving relay'ks. Kuna vanu releesid oli lademetes ja teine kohe võtta, siis vahetasimegi esimese asjana relee ära selle tulemusena ilmutas 12V ennast kenasti tõmberelee juhtmeotsal. Sellegipoolest ei teinud starter ei kippu ega kõppu ja meid hakkas juba vaevama kahtlus defektsest starterist. Õnneks oli pööningult teine starter võtta ja panime talle samamoodi voolud peale, aga endiselt eimidagi


Egas muud kui pistik õige klemmi külge ja kaadervärk hakkaski imeväel ellu ning starter on käivitamiseks valmis

3. Säde oli kohe algusest peale olemas. Tundus küll veidi kollakam kui tavaliselt, aga vast pole probleemi ja kui ongi, siis diagnoosib seda hiljem edasi. Ühesõnaga - süütesüsteem on käivitamiseks valmis

4. Bensiin. Ka sellega ei sujunud kõik päris mitte 100%. Kütusesüsteemi testimiseks võtsime bensupumbarelee välja ja kasutasime selle asemel juhet, et bensupump otse käima lasta. Võtsin ka õhufiltrikopsiku lahti, et saaks õhukoguse mõõteplaati liigutada (mis lubab bensiinil pihustitesse jõuda), seejärel eemaldasin kuuenda pihusti oma pesast ja toppisin ta otsapidi pudelisse. Esimese katse järel oli auto alt sorinat kuulda



Ja siin jääbki asi katki, kuna radikat pole

Lubati, et 14-ks jõuab kohale.
UM'st siis.
Õhh

323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Sama nali sai läbi elatud kui ma oma endist E30 318i üritasin esimest korda käivitada peale remontinuga kirjutas:Lõpuks ikka avastasime, kui lollid me oleme - tõmbereleel on 2 klemmi, üks ülevalpool, teine allpool. Me üritasime tõmbereleed korduvalt ülemisest kontaktist elustada, aga tegelikult oleks tulnud alumisele läheneda. Seda alumist me aga ei näinud... kuna ta oli all, loogiline![]()
Egas muud kui pistik õige klemmi külge ja kaadervärk hakkaski imeväel ellu ning starter on käivitamiseks valmis

Nonii, poisid ja tüdrukud...
Nüüd siis video, mida miljonid inimesed on pikisilmi oodanud...
Eksklusiivselt e21.ee'le:
http://www.youtube.com/watch?v=eUiAt1mjTtM

Nüüd siis video, mida miljonid inimesed on pikisilmi oodanud...
Eksklusiivselt e21.ee'le:
http://www.youtube.com/watch?v=eUiAt1mjTtM
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
- raudpats666
- Postitusi: 353
- Liitunud: 12 Okt 2007 18:01
Ega seal mingit dramaatikat polnud jah. Kuna eelnevalt olid kõik käivitamiseks vajalikud komponendid ükshaaval kontrollitud, siis üllatusi enam ette ei tulnud.
Päris valmimiseni läheb siiski veel aega. Kõige suurema asjana on puudu stanged ja lisaks sellele veel hulk igasugu vidinaid.
Aga auto on jah iseenesest nüüd sõitev:
http://www.youtube.com/watch?v=Wud0NxaOeWs
Päris valmimiseni läheb siiski veel aega. Kõige suurema asjana on puudu stanged ja lisaks sellele veel hulk igasugu vidinaid.
Aga auto on jah iseenesest nüüd sõitev:
http://www.youtube.com/watch?v=Wud0NxaOeWs
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Tegelikult on kevadeni nokkimist küll. Kõiki puuduolevaid juppe ei kannata samuti ühe soojaga ära osta 
Näiteks käivitamisega tuli välja, et süüteluku põhi ei tööta päris hästi. Seda oli ka videost näha, kus süütelukuga tuli paar korda enne klõpsida kui starteri järgi võttis. Samuti oli piduritule lüliti veidi halvasti saanud - pidurituled olid koguaeg peal. Kuna uus lukupõhi oli "laost" võtta, siis sai probleemi kiirelt lahendatud
Eks sellist troubleshootimist tuleb veel küll ja küll.

Näiteks käivitamisega tuli välja, et süüteluku põhi ei tööta päris hästi. Seda oli ka videost näha, kus süütelukuga tuli paar korda enne klõpsida kui starteri järgi võttis. Samuti oli piduritule lüliti veidi halvasti saanud - pidurituled olid koguaeg peal. Kuna uus lukupõhi oli "laost" võtta, siis sai probleemi kiirelt lahendatud

Eks sellist troubleshootimist tuleb veel küll ja küll.
Viimati muutis nuga, 24 Jaan 2009 11:24, muudetud 1 kord kokku.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline