BMW 320 Baur, Nuga
Baur on taas liikumisvõimeline  
 
Eriti palju ei jõudnud täna enam proovida, aga tundub, et uue plokikaanega käib mootor oluliselt paremini kui enne. Nüüd on mootor tühikäigul kenasti paigal, enne rappus nagu segane. Ka ei ole enam madalatel pööretel jõnksutamist. Nii et praegu tundub, et remont läks asja ette
Bensupumba ühendamiseks kasutasime ühest vanast 323'e juhtmepuust väljalõigatud pesa ja juhtmeid. See õnnestus suhteliselt viisakalt olemasolevasse elektrisüsteemi ära ühendada. Lõikuma ei pidanudki midagi
 

Selline ta siis jäi:

			
			
									
						
							Eriti palju ei jõudnud täna enam proovida, aga tundub, et uue plokikaanega käib mootor oluliselt paremini kui enne. Nüüd on mootor tühikäigul kenasti paigal, enne rappus nagu segane. Ka ei ole enam madalatel pööretel jõnksutamist. Nii et praegu tundub, et remont läks asja ette
Bensupumba ühendamiseks kasutasime ühest vanast 323'e juhtmepuust väljalõigatud pesa ja juhtmeid. See õnnestus suhteliselt viisakalt olemasolevasse elektrisüsteemi ära ühendada. Lõikuma ei pidanudki midagi

Selline ta siis jäi:

323i, 320 Baur & 750iAL Highline
			
						Hulk tööd jälle auto juures ära tehtud. Eile käisin Vianoris sillastendis, kus aeti esisild sajandik kraadi täpsusega paika 
 Selle tulemusena sai rool hulka rahulikumaks ja sõit mõnusamaks.
Järgmise asjana käisin diagnostikas karpat ja süüdet sättimas. Karpat päris ideaalseks ei saanud, kuna asja vanusele kohaselt oli võlli ühes otsas väike lõtk, kust vahelt õhk sisse pressis. Sealt said esimesed kolm silindrit lisaõhku ja töötasid seega pisut lahjema seguga. Samas andis segukruvidest asi enam-vähem võrdseks seadistada, kuigi kui selle karpaga veel pikalt koos elada tahaks, siis tuleks võllid tihedaks teha
Ja siis ülevaatusele
Kõigepealt võeti ette pidurid - sõidupiduri üldefektiivsus 72%, seisupiduril 26%. Erinevused olid samuti minimaalsed. Ees 1%
, taga 6% ja kässaril 3% 
Heitgaasid olid nüüd superhead - CO: 1,05% (lubatud 4,5%, tehase poolt ette nähtud 1,0%) ja CH 75 ppm (lubatud 1000 ppm
 ). CH mõõtetulemus on karpamootori kohta täielik ulme 
 Meenutame, et eelnevatel aastatel kippus CH mul ikka 2500 kanti  
 
Ka kõik muu oli korras ja seega ülevaatus ilma ühegi veata läbitud
Suvi võib alata!
			
			
									
						
							Järgmise asjana käisin diagnostikas karpat ja süüdet sättimas. Karpat päris ideaalseks ei saanud, kuna asja vanusele kohaselt oli võlli ühes otsas väike lõtk, kust vahelt õhk sisse pressis. Sealt said esimesed kolm silindrit lisaõhku ja töötasid seega pisut lahjema seguga. Samas andis segukruvidest asi enam-vähem võrdseks seadistada, kuigi kui selle karpaga veel pikalt koos elada tahaks, siis tuleks võllid tihedaks teha
Ja siis ülevaatusele
Kõigepealt võeti ette pidurid - sõidupiduri üldefektiivsus 72%, seisupiduril 26%. Erinevused olid samuti minimaalsed. Ees 1%
Heitgaasid olid nüüd superhead - CO: 1,05% (lubatud 4,5%, tehase poolt ette nähtud 1,0%) ja CH 75 ppm (lubatud 1000 ppm
Ka kõik muu oli korras ja seega ülevaatus ilma ühegi veata läbitud
Suvi võib alata!
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
			
						See on lausa uskumatu, kui palju paremini nüüd auto sõidab  
 
Näiteks alustades käivitamisest - vana kaanega tuli enne võtme keeramist paar korda gaasipedaali tallata ja samuti käivitumise hetkel gaasiga mängida. Nüüd aga keerad korraks võtit, mootor käivitub ilma ühegi probleemita, tõstab pöörded mõneks sekundiks kõrgemaks ja seejärel tagasi tühikäigule.
Linnas viiendaga vaikselt kulgedes võib rahulikult pedaali põhja litsuda ja masin hakkab kohe madala pöörde pealt mõnusalt ja ühtlaselt kiirendama. Ei mingit detoneerimist ega jõnksutamist.
Täna õhtul autot garaaži ära pannes hakkasin mõtlema, et kurat liiga hea sai see mootor.
Ei raatsigi enam uuesti näppima hakata
 
...
Noot
			
			
									
						
							Näiteks alustades käivitamisest - vana kaanega tuli enne võtme keeramist paar korda gaasipedaali tallata ja samuti käivitumise hetkel gaasiga mängida. Nüüd aga keerad korraks võtit, mootor käivitub ilma ühegi probleemita, tõstab pöörded mõneks sekundiks kõrgemaks ja seejärel tagasi tühikäigule.
Linnas viiendaga vaikselt kulgedes võib rahulikult pedaali põhja litsuda ja masin hakkab kohe madala pöörde pealt mõnusalt ja ühtlaselt kiirendama. Ei mingit detoneerimist ega jõnksutamist.
Täna õhtul autot garaaži ära pannes hakkasin mõtlema, et kurat liiga hea sai see mootor.
Ei raatsigi enam uuesti näppima hakata
...
Noot
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
			
						Mõned linnukesed jälle kirjas.
Streikiv roolivõimupump vahetatud korraliku vastu ja rooli saab nüüd taas ühe käega keerata. Musklitreenimiseks, tõsi, peab nüüd alternatiivseid võimalusi otsima
 Tänud jx'le 
Samuti oli üks vana võlg pedaalid korralikult liikuma saada. Kunagi ammu kui ma pedaalid ära vahetasin, siis sai see asi veidi valesti kokku pandud ja pedaalide liikumine, eelkõige tagasijooks, oli kohati raskendatud. Seetõttu kippus pidur viimasel ajal teatud olukordades kergelt peale jääma.
Pisukese tagasilöögina avastasin, et siduri peasilinder on kergelt niiskeks tõmmanud
 Peab hakkama vahetusele mõtlema.
			
			
									
						
							Streikiv roolivõimupump vahetatud korraliku vastu ja rooli saab nüüd taas ühe käega keerata. Musklitreenimiseks, tõsi, peab nüüd alternatiivseid võimalusi otsima
Samuti oli üks vana võlg pedaalid korralikult liikuma saada. Kunagi ammu kui ma pedaalid ära vahetasin, siis sai see asi veidi valesti kokku pandud ja pedaalide liikumine, eelkõige tagasijooks, oli kohati raskendatud. Seetõttu kippus pidur viimasel ajal teatud olukordades kergelt peale jääma.
Pisukese tagasilöögina avastasin, et siduri peasilinder on kergelt niiskeks tõmmanud
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
			
						Seoses soojemate ilmade saabumisega otsustasin elektrilise jahutusventika teha tagasi kaheastmelise toimimise peale - nii nagu ta kunagi originaalis oli olnud. Selleks ostsin kaks uut temperatuurilülitit, üks rakendub 90 kraadi ja teine 98 juures. Panin katsetuseks ventika otse 90'se lüliti peale ja mis selgus - ventikas rakendus alles siis, kui temp. näidik oli juba kolmveerandi peal, puhus vaevalt minuti ja siis lülitus välja 
 Ei ta kas on vigane lüliti saanud või on uba kuskil mujal...


			
			
									
						
							

323i, 320 Baur & 750iAL Highline
			
						Mõtlen mis ma mõtlen, aga seekord mõtles auto minu eest ja otsustas, et tema ei kavatse sidurdada enam.nuga kirjutas:Pisukese tagasilöögina avastasin, et siduri peasilinder on kergelt niiskeks tõmmanudPeab hakkama vahetusele mõtlema.
Mõtlesin õhtul väikese tiiru teha, panin auto käima ja vaatasin, et pidurite hoiatustuli põleb. Kuna mul on klotsiandurid likvideeritud, siis ainus võimalus oli madal pidurivedeliku tase. No ja oligi loik auto all. Vedelik oli töösilindri kaudu jalga lasknud. Peasilinder ja töösilinder olid vist kokku leppinud, et neile aitab
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
			
						Lugesin ka seda artiklit. Nooh... jah, tekst oli kuidagi hüplik. Nagu oleks keegi ajahädas referaati kirjutanudmeelis k kirjutas:Viide: tänane Eesti Ekspressi lisa "Homme":).
CSi, ti, i, RT, TC1, D