524td ei käivitu
524td ei käivitu
Niisiis mure selline:
Jäi seisma , enam käima ei lähe. Ei luba ka:(
Mis teha:D? Pumbale tuleb vool peale , keegi kahtlustas , et äkki on suretus klapp peetis . Mida tasuks kontrollida.?
Jäi seisma , enam käima ei lähe. Ei luba ka:(
Mis teha:D? Pumbale tuleb vool peale , keegi kahtlustas , et äkki on suretus klapp peetis . Mida tasuks kontrollida.?
Tulihingeline bmw fänn:)
ei tule.redline kirjutas:Kütust tuleb peale?
Keerasin selle pihustitorudepoolse klapi välja ja panin ilma n6elata tagasi.
Kasu ei miskit. 3 akut sai otsa , 5. silidnri toru on lahti , aga siiani poel sealt tilkagi kytet tulnud.
Milleks on see hoob , mis on pumbal nagu ploki poolel?
Tulihingeline bmw fänn:)
Oletan et rihmapoolse klapi all mõtled seda jolkarit, mis istub pumba alumises osas väljaspoolsel (mitte vastu plokki) küljel. See asi reguleerib külmkäivituse puhul pumba pritsenurka varasemaks vastavalt sellele kui madal temps on. Kuidas täpselt ühendatud on ei tea....oletan et läbi termoanduri mootoriploki küljes. Üldiselt ei ole kriitilise tähtsusega kas ta on ühendatud või mitte.
Pumba pritsenurka saad täpselt paika ainult indikaatorkella (standartne mikromeeterkell) abil, mis tuleb pumbapeasse ühendada vastava adapteri abil. Selleks pead ilmselt maha kiskuma kõik pihustitorud ja suure tõenäosusega ka sisselaskekollektori. Ise pole auto peal seda protsessi läbi viinud, ainult maasoleva mootori peal ja isegi siis andis tükk aega nusserdada enne kui asi paika loksus. Läbi ussisellesamuse saab muidugi ka neid asju maha monteerimata aga ebamugavuse vähendamise ja täpsuse tõstmise mõttes on ilmselt parem need segavad pudinad maha korjata.
Pumbapeas pihustitorude ringi keskel on polt, mis tuleb välja keerata, selle poldi taga on pumbaplunser. Indikaatorkell istub sinna poldipesasse ja selle abil saad mõõta plunseri tõusu. Ühendad kella pumba otsa ja mootorit väntvõlli otsast keerates otsid kõige madalama kellanäiduga koha......see on koht, kus plunser istub kõige sügavamal. Selle koha peal nullid kella ja keerad mootori esimesse surnud seisu (hooratta lukusti järgi, asub starteri all). Nüüd loed kella näitu, mis peaks jääma 0.75mm lähedusse. Kui on mööda, siis saad seda muuta pumpa liigutades. Lased lahti kaks mutrit rihmaratta poolses otsas ja vist 2 veel ka pumbapea poolses otsas, mis hoiavad pumpa sadulas kinni. Nüüd saad pumpa ploki suhtes liigutada (ploki poole liigutades saad pritse varasemaks, st plunseri tõus on suurem ja plokist eemale jällegi vastupidi). Liigutad pumpa.....keerutad mootorit ja loed näidu....liigutad jälle pumpa......keerutad mootorit ja loed näidu jne. Niikaua kuni näit paika saab ja ka paika jääb peale mootori keeramist paari täispöörde võrra.
Pumba pritsenurka saad täpselt paika ainult indikaatorkella (standartne mikromeeterkell) abil, mis tuleb pumbapeasse ühendada vastava adapteri abil. Selleks pead ilmselt maha kiskuma kõik pihustitorud ja suure tõenäosusega ka sisselaskekollektori. Ise pole auto peal seda protsessi läbi viinud, ainult maasoleva mootori peal ja isegi siis andis tükk aega nusserdada enne kui asi paika loksus. Läbi ussisellesamuse saab muidugi ka neid asju maha monteerimata aga ebamugavuse vähendamise ja täpsuse tõstmise mõttes on ilmselt parem need segavad pudinad maha korjata.
Pumbapeas pihustitorude ringi keskel on polt, mis tuleb välja keerata, selle poldi taga on pumbaplunser. Indikaatorkell istub sinna poldipesasse ja selle abil saad mõõta plunseri tõusu. Ühendad kella pumba otsa ja mootorit väntvõlli otsast keerates otsid kõige madalama kellanäiduga koha......see on koht, kus plunser istub kõige sügavamal. Selle koha peal nullid kella ja keerad mootori esimesse surnud seisu (hooratta lukusti järgi, asub starteri all). Nüüd loed kella näitu, mis peaks jääma 0.75mm lähedusse. Kui on mööda, siis saad seda muuta pumpa liigutades. Lased lahti kaks mutrit rihmaratta poolses otsas ja vist 2 veel ka pumbapea poolses otsas, mis hoiavad pumpa sadulas kinni. Nüüd saad pumpa ploki suhtes liigutada (ploki poole liigutades saad pritse varasemaks, st plunseri tõus on suurem ja plokist eemale jällegi vastupidi). Liigutad pumpa.....keerutad mootorit ja loed näidu....liigutad jälle pumpa......keerutad mootorit ja loed näidu jne. Niikaua kuni näit paika saab ja ka paika jääb peale mootori keeramist paari täispöörde võrra.
e30 324d
e28 524td
e34 524tda
e28 524td
e34 524tda
Kui suur on suur kütusekulu? Kui alla 10 jääb, siis on suht ok ju veel. Must tahm ja suur küttekulu viitab aga üldiselt sellele, et pritse on liiga hiline.....aga sitemal juhul on sul mootor hõre, võib ka kulunud ja kinnijooksev turbo olla. Kas kipub kuumaks ka minema? Kui nii, siis säti pumpa varasemaks....plunseri tõus surnud seisus umbes 0.85mm tuuri nagu eelmises postituses öeldud. Muidugi võiks ka pihustid, nukkvõlli ja klapivahed üle vaadata, kui nad on väsinud, siis ei ole ka midagi head loota.
Maks. küttekoguse piiramise kruvi (asub pumbapea poolses otsas suunaga pihustiväljundite poole) näppimiseks peab enne eemaldama plommi, mis on kruvi keerme peale pressitud. Kui see rõngas on seal kruvi otsas alles, siis pole seda kruvi näpitud. Eriti ei soovita ka, kui ei ole kindlat selgust selles mida teed. Tahmamise vähendamiseks saab näppida ka pumba otsas oleva turborõhu membraani reguleerkruvi. See jolkar millest pumba küljest läheb kummivoolik sisselaskekolle külge. Keset seda membraanikorpust on stoppermutriga kinnitatud torx pesaga polt. Kui seal pole värviga plommitud ühendust, siis on võibolla seda näpitud. Keerad stoppermutri lahti ja pöörad torx polti vastupäeva kuni ta enam edasi ei lähe, aga ära vägista, üle 360 kraadi ei anna teda nii ehk naa reguleerida. Nüüd kinnitad stoppermutri uuesti. Selles asendis on kütte pealeanne ilma turborõhuta minimaalne ja tossamine peaks vähenema kui asi selles on.
Maks. küttekoguse piiramise kruvi (asub pumbapea poolses otsas suunaga pihustiväljundite poole) näppimiseks peab enne eemaldama plommi, mis on kruvi keerme peale pressitud. Kui see rõngas on seal kruvi otsas alles, siis pole seda kruvi näpitud. Eriti ei soovita ka, kui ei ole kindlat selgust selles mida teed. Tahmamise vähendamiseks saab näppida ka pumba otsas oleva turborõhu membraani reguleerkruvi. See jolkar millest pumba küljest läheb kummivoolik sisselaskekolle külge. Keset seda membraanikorpust on stoppermutriga kinnitatud torx pesaga polt. Kui seal pole värviga plommitud ühendust, siis on võibolla seda näpitud. Keerad stoppermutri lahti ja pöörad torx polti vastupäeva kuni ta enam edasi ei lähe, aga ära vägista, üle 360 kraadi ei anna teda nii ehk naa reguleerida. Nüüd kinnitad stoppermutri uuesti. Selles asendis on kütte pealeanne ilma turborõhuta minimaalne ja tossamine peaks vähenema kui asi selles on.
e30 324d
e28 524td
e34 524tda
e28 524td
e34 524tda
*Kas mitte liiga varajase pritsega ei tahma? Ja hilisega hakkab sinist sabu ajama?
Praegu on nii , et kui kohalt minnes gaas p6hja vajutada , siis jääb sinna kohta m6neks hetkeks suur must pilv.
Edasi nagu läheb ...(keegi proovis ja arvas , et uimane on.).. ei tea:(
Kella leidsin yless , nyyd tuleks mingi kronstein välja m6elda. eks paista , kas saab asja sellest aretusest.
10L/100 on diiselmootoriga s6iduautole ikka liig , mis liig.
Aögul kulus umbes 13L/100 (rahulikku s6itu) , keerasin natukese pumpa hilisemaks , nyyd on umbes 8/100(ikka liiga palju).
Kylmalt käivitub auto väga hästi , soojalt vajab umbes 2 sek käivitamist.
Aku on uus , aga väike . Ilmselt v6ib viga selles ka olla.
Kuumaks ei lähe.
Praegu on nii , et kui kohalt minnes gaas p6hja vajutada , siis jääb sinna kohta m6neks hetkeks suur must pilv.
Edasi nagu läheb ...(keegi proovis ja arvas , et uimane on.).. ei tea:(
Kella leidsin yless , nyyd tuleks mingi kronstein välja m6elda. eks paista , kas saab asja sellest aretusest.
10L/100 on diiselmootoriga s6iduautole ikka liig , mis liig.
Aögul kulus umbes 13L/100 (rahulikku s6itu) , keerasin natukese pumpa hilisemaks , nyyd on umbes 8/100(ikka liiga palju).
Kylmalt käivitub auto väga hästi , soojalt vajab umbes 2 sek käivitamist.
Aku on uus , aga väike . Ilmselt v6ib viga selles ka olla.
Kuumaks ei lähe.
Tulihingeline bmw fänn:)
Ikka niipidi, et hilise pritsega hakkab musta vart laskma. Kütusel ju pole enam aega põleda normaalse surve all kui ta töötaktis hilisemal hetkel mängu astub. Mida varem kütus eelkambrisse pritsitakse, seda pikemalt on tal aega põleda ja seda täielikumalt see toimub.......eeldusel et pritsemoment jääb ikkagi normaalsuse piiridesse ja muud asjad toimivad nii nagu peab (kompressioon, pihustid, turbo jne.) Nõrk kompressioon põhjustab ka pahatihti musta suitsu, seda eriti külmalt käivitades.
Gaasi põhja vajutades jääb nagunii must lont maha, isegi uute diiselautode puhul, üle 20a vanuse mootori puhul on see aga üsna paratamatu. Sellest sa vaevalt täielikult lahti saad, kui just kütuse etteannet ei piira aga sel juhul pole ka erilist minekut oodata. Kui 524 kütusekulu alla 8l sajale tahad saada, pead kogu mootori üsna täpselt häälestama ja hoolitsema ka selle eest, et näitajad oleksid eeskujulikud (uued pihustiotsad, uus hammasrihm, nukkvõll täpselt paika, pumba pritsemoment varasemaks, klapivahed paika, kompressioon normi).
Oma tankiga saan puhta maanteesõidu korral 6.5l hakkama aga linnas on raudselt 10l sajale. Ei ole isegi vahet kas paned punn põhjas või töristad 1200 pöördega. Keskeltläbi jääd ikka 8l piirmaile...
Gaasi põhja vajutades jääb nagunii must lont maha, isegi uute diiselautode puhul, üle 20a vanuse mootori puhul on see aga üsna paratamatu. Sellest sa vaevalt täielikult lahti saad, kui just kütuse etteannet ei piira aga sel juhul pole ka erilist minekut oodata. Kui 524 kütusekulu alla 8l sajale tahad saada, pead kogu mootori üsna täpselt häälestama ja hoolitsema ka selle eest, et näitajad oleksid eeskujulikud (uued pihustiotsad, uus hammasrihm, nukkvõll täpselt paika, pumba pritsemoment varasemaks, klapivahed paika, kompressioon normi).
Oma tankiga saan puhta maanteesõidu korral 6.5l hakkama aga linnas on raudselt 10l sajale. Ei ole isegi vahet kas paned punn põhjas või töristad 1200 pöördega. Keskeltläbi jääd ikka 8l piirmaile...
e30 324d
e28 524td
e34 524tda
e28 524td
e34 524tda