K: autole servise tegemine...

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
cheech
Postitusi: 268
Liitunud: 28 Dets 2009 17:28
Asukoht: Tartu

K: autole servise tegemine...

Postitus Postitas cheech »

Sooviks siis teada täspemaid nõkse ja lahendusi kuidas teha autole mis on seisnud pikka aega, servist. Sest ei usu, et lihtsalt vana õli välja laskmisest, õlifiltri vahetamisest ning uue õli sisse panemisest piisab.

Ette tänades, Remo!
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Sooviks siis teada täspemaid nõkse ja lahendusi kuidas teha autole mis on seisnud pikka aega, servist. Sest ei usu, et lihtsalt vana õli välja laskmisest, õlifiltri vahetamisest ning uue õli sisse panemisest piisab.


Servis on maru halb sõna, eesti keelseks tähenduseks serv või ääris. Aga selles kontekstis, mida sina silmas pead on servis väljend, mida on soovitatav vältida, sobiv oleks "teenindus" või "hooldus.

Teiseks. Spetsiifilisi nõkse pole ehk nagu ikka teed autole tavahooldust tehakse (või peaks tegema). Vahetatakse vedelikud - sh. mootoriõli, pidurivedelik, jahutusvedelik. Seismisega jäävad tavaliselt ka pidurid kinni, seega oleks mõtekas need korra lahti võtta ja uuesti liikuma panna. Sillad vaatad üle, et miski ei logise ja et kõik kaitsekummid on terved. Tuled vaatad üle, et toimiksid kõik. Et kojamehekummid oleks kõik terved.

Reeglina remonditakse autot siis kui midagi on katki. Ehk kui auto on lihtsalt seisnud ja katki ei ole, siis ei ole teda vaja remontida.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
redline
Postitusi: 489
Liitunud: 29 Juul 2006 22:06
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas redline »

seistes lagunevad autot vaata et rohkem kui sõites. Mul lausa mitme autoga kogemus kus ca 2 aastat masin väljas seisnud ja tekkinud tohutult vigu juurde, eriti just elektri ja kere poole pealt :D
cheech
Postitusi: 268
Liitunud: 28 Dets 2009 17:28
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas cheech »

no mul ongi see teema, et pole jõudnud temaga veel sõitma ja ei tea mis vead võivad välja tulla ning seetõttu küsisngi mis võiks ennem teha. Pidurid on korda tehtud, kojamehed korras. Mis õli soovitaksite panna sisse???
-Myyr-
Postitusi: 1127
Liitunud: 17 Sept 2009 15:19
Asukoht: Suvepealinn

Postitus Postitas -Myyr- »

Mootor oleks sul mis?

ma tark pole..aga vist peaks minema 10w40 õli.

Aga see võib olla mootoritel erinev,!
cheech
Postitusi: 268
Liitunud: 28 Dets 2009 17:28
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas cheech »

mootoriks on 2.5 m30
-Myyr-
Postitusi: 1127
Liitunud: 17 Sept 2009 15:19
Asukoht: Suvepealinn

Postitus Postitas -Myyr- »

vist on 10w30. aga ei ole kindel
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

Ise mootoriõlina kasutanud pidevalt poolsünt Valvoline Maxlife 10w40 ja siiani rahul. Just vanematele mootoritele sobiv õli.
Muidu aga hooldus nagu ikka, vahetad kõik filtrid, õlid, vedelikud, küünlad, vaatad klaasid tuled puksid pidurivoolikud/torud visuaalselt üle, rehvid, kojamehed, pirnid, el. seadmete töökorra, teed testsõidu, kuulad ja tunnetad tagumiku tundega kas kõik ok :D
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
cheech
Postitusi: 268
Liitunud: 28 Dets 2009 17:28
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas cheech »

palju õli läheb? kas 6 liitrit?
-Myyr-
Postitusi: 1127
Liitunud: 17 Sept 2009 15:19
Asukoht: Suvepealinn

Postitus Postitas -Myyr- »

mis auto on ?

520il vist läks 4.5
cheech
Postitusi: 268
Liitunud: 28 Dets 2009 17:28
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas cheech »

e28, 525, 84a
-Myyr-
Postitusi: 1127
Liitunud: 17 Sept 2009 15:19
Asukoht: Suvepealinn

Postitus Postitas -Myyr- »

otsi endale autodata..aaga pakuks midagi 4.5 L kanti
Kasutaja avatar
tanele28
Klubiliige
Postitusi: 761
Liitunud: 23 Apr 2005 20:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanele28 »

Kataloog näitab, et mootorisse läheb 5,75l õli aga ma soovitaks veidi rohkem osta sest vanale mootorile kallad pärast mingit läbisõitu nii või naa juurde.
E28 525e & E28 535i
cheech
Postitusi: 268
Liitunud: 28 Dets 2009 17:28
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas cheech »

Selline küsimus ka - Vahetasin nüüd õlid ja asjad ära ning nüüd tahaks teada millised otsad pidi kapotti all olevas pistiku pesas omavahel ühendama, et kelladel keskel see servise tuli roheliseks läheks?
EI tea kas saite nüüd aru:D Loodan.
Aix
Postitusi: 284
Liitunud: 10 Aug 2008 21:03
Asukoht: Tartu / Hiiumaa

Postitus Postitas Aix »

http://www.hot.ee/raivar12/BMW_E30/insp ... ex.htm.htm
E28 ei ole eriti erinev. Pistikud on üsna standardsed, peakski 2 erinevat olema.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2658
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

CSi, ti, i, RT, TC1, D
cheech
Postitusi: 268
Liitunud: 28 Dets 2009 17:28
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas cheech »

kui inspection tuli ära kustub siis peaks ju oil service tulede riba täies mahus põlema?
cheech
Postitusi: 268
Liitunud: 28 Dets 2009 17:28
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas cheech »

korras nüüd. Kuid ei oska kuidagi ikkagi spidomeetrit tööle saada. Proovisin anduri juhet lühistada, et spidomeetri seier tõmbleks, aga ei midagi. Ei oska nagu mujalt väga otsida nüüd enam. Äkki keegi targem oskab aidata?
Vasta