Sai siis võetud omale üks "vanake" elluäratamiseks,E12 520 `81a.Kuna auto on teadupärast enamus aega seisnud,siis esialgu olid käivitamisel kurvad nähud.Tagant tuli sinist,ja ei tahtnud kuidagi sõites edasi liikuda.Pärast mõningast näppimist(jagaja,rootor,küünlad,karpa vaakum voolikud)sai asja peaaegu liikuma.küünlad olid endiselt õli-märjad.Kahtlus oli,et õlirõngad otsas.Nüüd pärast mõningast liigutamist on olukord tunduvalt paranenud.Sinine on jäänud minimaalseks,ja mootor käib ka ühtlasemalt.Tahakski küsida:kas õlirõngad võivad niimoodi kinni jääda,et tekib esialgu kahtlus,õlirõngad otsas?Loodan,et küsimus väga segane ei jäänud. Ette tänades,Teff
Tean,E12 vaid kere tähis.Moto on M20.Suht palju juppe kattub E28 moto omadega.Nii,et võib olla selline teema et rõngas n.ö. lahti tuleb kui regulaarselt käitada?Sest nagu öeldakse,vanale autole on seismine veel hullem surm kui liikumine............
Vanemad mehed räägivad, et rõngaid annab veega lahti ehmatada.
Annad mootorile nii 2000 - 3000 pööret peale ka kallad karpast vett sisse Pidi ka põlemiskambrid seest ilusti puhtaks võtma.
Isiklik kogemus puudub ja info tõesuse eest ei vastuta
Jätan selle vee teema vahele,vaatan mis teeb kui nüüd tiba veel sõita.Juhul kui paremaks ei lähe siis tuleb vahetus ikka ette võtta.Aga tänud vastuste eest
Minu e21 oli ka kuskil 7a seisnud ja tuli ka alguses sinist aga praegu enam ei tule üldse ,aga rõngad võivad kinni ka jääda.Ma endal kontrollisin igaksjuhuks peale seda kui sinist enam ei tulnud õli taset ka ,et ega õli otsas pole
Küsiks ikkagi selle n.ö. veega ehmatamise kohta:kas see mingit pidi paha või kahju ei tee?Selles mõttes,et kui ikkagi on need õlirõngad otsas?olen nüüd u. 150 km vahelduva eduga sõitnud.Sümptomid järgmised,külmalt suitseb rohkem,soojalt vähem.Teatavasti ju soojast peast mootoril asjad paisuvad,lähevad tihedamaks.loodan,et ei aja väga segast juttu. Igatahes,arvamused ja nõuanded on teretulnud.
Siiani pole veel küll kuulnud, et oleks nii midagi juhtunud. Ja enda kogemustega pole ka juhtunud.
Seega kui tahad proovida siis lase mootor enne soojaks. Siis ajad mootori veidi pöörde ja hakkad vaikselt vett sisselaske kolektorist sisse kallama. Vee kogus mida vaja kallata on siis vastavavalt pööretele, et
mootor välja ei sureks. Ise olen enamasti läbi ajanud 1,5-2l vett.
Pidavat saama süstlaga, süstal vett täis ja siis sisselaske lõdvikust sisse, keegi rääkis, et olevat veneajal lausa sõidu ajaks süstla sisse jätnud ja kuna lõdvikus on vaakum, siis imeb ise pikapeale süstla tühjaks, aga mina täpsustada küll ei oska.
Vahepeal niipalju uudist,et sai uhutud vett läbi.Paranes surveaste,kui ennem oli 1. silinder 9,5 ,siis nüüd on 12,5.Õlitomu kahjuks endiselt sabas.Esialgu otsustasin ikkagi minna kergemat teed ja vahetada ära klapisääre tihendid(ei pea kohe nii palju mootorit lammutama).Eks siis saa näha olema kas on tühi töö,või on kasud kah sees Homme peaks saama abinõu millega klapivedrud lahti saab,siis läheb tööks.Ja endiselt,kui kellelgi on nõu anda siis see teretulnud.See mul ju esimene "vanake",mida nokitseda.
Et kui kolvid välja võtta, siis proovida selle abil rõngad puhtaks teha? ses suhtes, et brake cleaner on suht sarnaste omadustega nagu bensiin (kõvasti üldistades muidugi), seega sama loogika järgi võiks lihtsalt bensuga sõitmine rõngad lahti teha. Tegelikult aitab ainult mootori remont - rõngaste vahetus.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.