K-jetronic juhtrõhu regulaator

Kõik tehnilised küsimused.
Vasta
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3090
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

K-jetronic juhtrõhu regulaator

Postitus Postitas nuga »

Kuna eile sai selle jublakaga tegeletud ja tundub et ka teistel oleks huvi, mis karul kõhus on, siis tegin ka väikese pildiseeria.

Kõigepalt teooriat 1994 aastal välja antud raamatust "Bensiinimootorite sissepritse":
Lihtne juhtrõhu regulaator:
Pilt

Täiustatud regulaator (sellist kasutas ka BMW):
Pilt

Pilt

Lahtivõetud regulaator. Olen teinud tähelepaneku, et paljudel kasutatud regulaatoritel on korpuses õli sees. Miks see seal on ja kuidas see sinna sattus ma ei oska kommenteerida. Ainus võimalus, kuidas see sinna ise sattuda saaks on sisselaskesse ühendatud vaakumi kaudu.

Pilt
Uuematel e21'tel käib nende kahe korpusepoole alla veel eraldi korpus, kust jahutusvedelik läbi jookseb, mis tagab selle, et regulaatori korpuse temperatuur tõuseks kiiremini.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Inglisekeelses kirjanduses nimetatakse seda jublakat warm up regulator (WUR), nii et selle fraasi järgi annab edukalt guugeldada.
Siin on näiteks üks howto: http://www.jtresto.com/e21/WURServicing.pdf
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Vasta