K: M20B23 ('82 323i) kuumeneb üle
K: M20B23 ('82 323i) kuumeneb üle
760km reis soome ja tagasi tehtud.
Ilmnesid ka mõned probleemid. Põhiline on see, et auto kipub üle kuumenema. Ei oskagi nüüd täpselt öelda milles probleem on...
Maanteel sõites on vahepeal osuti täpselt keskel, vahepeal läheb pea-aegu 3/4 ligi. Linnas ummikus istudes tahab vahepeal isegi üle 3/4 ronida. Liikuma hakates ja/või salongisoenduse rakendudes samas hakkab aeglaselt langema. Aeg-ajalt teeb osuti mõned järsud tõmblused.
Tegin nüüd õhtul veel garaažis mõned tähelepanekud. Visko hakkabki puhuma alles 3/4 pealt. Peaks vist ikka varem hakkama? Samas kui visko on juba järgi tulnud siis langeb temperatuur näidiku järgi pea-aegu keskele. Või on lihtsalt andur vigane ja näitab kõrgemat temperatuuri, samas tegelikkuses aga probleemi polegi
Visko, termostaat, radikas ja andurid on kõik uued kvaliteetosad.
Ilmnesid ka mõned probleemid. Põhiline on see, et auto kipub üle kuumenema. Ei oskagi nüüd täpselt öelda milles probleem on...
Maanteel sõites on vahepeal osuti täpselt keskel, vahepeal läheb pea-aegu 3/4 ligi. Linnas ummikus istudes tahab vahepeal isegi üle 3/4 ronida. Liikuma hakates ja/või salongisoenduse rakendudes samas hakkab aeglaselt langema. Aeg-ajalt teeb osuti mõned järsud tõmblused.
Tegin nüüd õhtul veel garaažis mõned tähelepanekud. Visko hakkabki puhuma alles 3/4 pealt. Peaks vist ikka varem hakkama? Samas kui visko on juba järgi tulnud siis langeb temperatuur näidiku järgi pea-aegu keskele. Või on lihtsalt andur vigane ja näitab kõrgemat temperatuuri, samas tegelikkuses aga probleemi polegi
Visko, termostaat, radikas ja andurid on kõik uued kvaliteetosad.
Viimati muutis nuga, 27 Juul 2010 21:37, muudetud 1 kord kokku.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Mul teeb kuuene ka umbes sama nalja juba viimased viis aastat. Algul olin veidi mures. Kuna radika olin toomise käigus uue pannud, siis vahetasin ka visco ja termostaadi. Peale seda, kui pea käis survestamisel ja mootori plokk vahetati, ei ole midagi muutunud. Seega ma enam ei muretse. Kahtlustan kellade juures vigast elektriühendust aga pole leidnud aega sellega tegeleda. Kui armatuuri vastu korralik pauk panna, siis üldjuhul hüppab osuti kella 12 peale.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kahtlen, et asja võiks tekitada vigane el.ühendus. Nimelt mida väiksem on vooluahelas takistus, seda suuremat temperatuuri seier näitab. Andur ise on ju termotakisti, mille takistus temperatuuriga väheneb (töösoojalt ca 190 oomi). Praktikas olen ise kohanud juhtumit, kus vastu armatuuri paugutades seier tõuseb - mis tundub tõenäoline.Kui armatuuri vastu korralik pauk panna, siis üldjuhul hüppab osuti kella 12 peale
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Minul on ka kõik need aastad, mil olen haid omanud, samamoodi käitunud temp. seier. Lüües armatuuri pihta langeb seier keskele, muidu tõmbleb ja kõigub 3/4 ja keskmise vahel. Eile alles avastasin, et kui lihtsalt suruda armatuuri peale, siis jääb tõmblus ära ja seier on vagusi ning keskel
Äkki proovid ka lihtsalt peale suruda kelladele, lihtsalt huvipärast? Muidugi ma siiani pole veel arusaanud miks see nii käib, aga enam ma ka väga ei muretse, kuna tundub, et tegelikuses on temp. paigas.
Äkki proovid ka lihtsalt peale suruda kelladele, lihtsalt huvipärast? Muidugi ma siiani pole veel arusaanud miks see nii käib, aga enam ma ka väga ei muretse, kuna tundub, et tegelikuses on temp. paigas.
BMW E91 320D 07/2010
Ma ei võtnud ka sellist asja tõsiselt alguses , alles siis kui kaane kõveraks sain . ( visko oli tol hetkel täiesti uus ).
Selline variant , et ilma tuledeta on temp ilusti keskel , koos tuledega liigub punase poole , siis veel keerad salongi ventika tööle , liigub veel 5 mm edasi , põhja keerates juba peaaegu punane
Selline variant , et ilma tuledeta on temp ilusti keskel , koos tuledega liigub punase poole , siis veel keerad salongi ventika tööle , liigub veel 5 mm edasi , põhja keerates juba peaaegu punane
Pole E21 tehnikaga päris kodus ja ei oska täpselt öelda, et kui palju ta E23 erineb. Küll aga usun, et hr. Nuga teab hästi, et elementaarne on jahutussärk peale igat kala/viga/vedeliku lisamist ära õhutada (või puudub E21 323 seline võimalus? ). Nimelt kunagi 2001 v 2002 aastal jaurasin ka selle kuumenemisega ühe e23 732-ga. Kuna see aeg olin ma vaid vene masinate ja paari õnnetu läänekaga kokku puutunud, siis ei teadnud ma muidugi seda, et osad bemud tahavad käsitsi veesärgi õhutamist saada - st, et nad ei õhuta ennast ise nagu osad/paljud autod. Keegi teadja mees tegi asja tookord ära ja oli kõik ok - ei mingit kuumenemist enam. Veel selle seieri koha pealt tean jutte, et päris kolmveerandi peale ei tohigi R6 konesid lasta, kahjustused pidid tulema juba kolmveerandi peal - mis sellest, et tehase ohutsoon hakkab alles natukese hiljem. Saaled ja kaas ei taha ka kolmveerandit väga tunda. Aga soovitan diagnostis mootori täpne temperatuur järgi lasta vaadata, just sellel ajal kui seier nn kõrgemale liikuma hakkab. Siis saad teada, et kas temp reaalselt ka tõuseb või on tõesti mingi el. jama kallal. Mul kunagi E28 520 näitas tühikäigul pöördeid 4500 aga mootori enda pööre oli ikka seal kusagil 800 kandis. Tõnkus sama moodi vahest lakke vahest maha. Ja igaks juhuks kontrolli laadimine üle, sest olles kunagi 745 omanik, sõitsin öösel mööda pärnakat ja kellad hakkasid täiesti lampi tõnkuma kõik ja pärast selgus, et laadimistablett oli õhtal aga samas ükski armatuuris asuv süütetuli mulle sellest teada ei andnud.nuga kirjutas:760km reis soome ja tagasi tehtud.
Ilmnesid ka mõned probleemid. Põhiline on see, et auto kipub üle kuumenema. Ei oskagi nüüd täpselt öelda milles probleem on...
Maanteel sõites on vahepeal osuti täpselt keskel, vahepeal läheb pea-aegu 3/4 ligi. Linnas ummikus istudes tahab vahepeal isegi üle 3/4 ronida. Liikuma hakates ja/või salongisoenduse rakendudes samas hakkab aeglaselt langema. Aeg-ajalt teeb osuti mõned järsud tõmblused.
Tegin nüüd õhtul veel garaažis mõned tähelepanekud. Visko hakkabki puhuma alles 3/4 pealt. Peaks vist ikka varem hakkama? Samas kui visko on juba järgi tulnud siis langeb temperatuur näidiku järgi pea-aegu keskele. Või on lihtsalt andur vigane ja näitab kõrgemat temperatuuri, samas tegelikkuses aga probleemi polegi
Visko, termostaat, radikas ja andurid on kõik uued kvaliteetosad.
850Ci
E23-l mul täpselt sama keiss, et temp seier võpatas tulesid sisse lülitades. Tegin täna loomkatse, puhastasin nimelt suurt massikaablit kerega ühendava poldi traatharjaga haljaks , lasin kerepoolsesse ossa oksiidieemaldit, lisaks määrisin liite kokku mingi määrdega, mis pidi lisaks muule ka elektrikontakte hoidma ning keerasin kokku. Tulemus, temp seierit auto tuled sisseväljalülitus ei kõiguta absoluutselt enam.
Kusjuures massijuhtme (see osa just, mis aku ja kere vahel on) vahetasin välja hiljuti, aga siis ei viitsinud polti väga piinlikult puhastada.
Tuled on siis analoogia salongipuhuriga
Kusjuures massijuhtme (see osa just, mis aku ja kere vahel on) vahetasin välja hiljuti, aga siis ei viitsinud polti väga piinlikult puhastada.
Tuled on siis analoogia salongipuhuriga
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
-
- Postitusi: 48
- Liitunud: 13 Jaan 2010 12:34
Ok, siin on nüüd homseks garaažiõhtuks päris palju mõtteid
Kelladeploki elektroonika/oksüdeerumise vea jätaks ma kõrvale, kuna e21'e kelladeplokis lihtsalt pole mingit elektroonikat. Temp kellale tuleb peale kolm otsa: pluss, miinus ja anduri signaal.
Teist kella olen kaa proovinud ja see käitub täpselt samamoodi.
Õhutanud olen teda nii ja naapidi. Mootor soojaks, salongiahi põhja ja õhutuskruvi lahti niikaua kuni õhku enam ei tule. Olen ka teinud nina püsti. Vedelik väljub ühtlase joana ja mingit mullitamist ega purtsutamist pole. Seega ka õhutamist olen juba niipalju teinud, et selle jätaks kõrvale.
Laadimist olen kontrollinud ja sellega on asjad korras.
Trevi mõte kehvast massiühendusest väärib kindlasti kontrollimist. Puhastasin ja kontrollisin küll armatuuri all olevat massiühendust, kust näiteks seesama temp kell oma massi saab. Kontrollin homme aku - kere ühenduse üle, äkki ongi poldiauk värvist puhastamata jäänud
Kelladeplokile koputamist hästi ei usu. Teise kellaga katsetamisel oli kell lahtiselt ilma ülejäänud plokita järgi ja seal sai teda piisavalt koputatud ja näpitud.
Viskot ma kaa ei tahaks eriti kahtlustada, sest maanteel ei tohiks visko ju rolli mängida. Ometi trikitab seier ka maanteel.
Proovin homme temp kella plussi-miinuse otse akult võtta ja vaatab mis ta niimoodi näitab.
Kelladeploki elektroonika/oksüdeerumise vea jätaks ma kõrvale, kuna e21'e kelladeplokis lihtsalt pole mingit elektroonikat. Temp kellale tuleb peale kolm otsa: pluss, miinus ja anduri signaal.
Teist kella olen kaa proovinud ja see käitub täpselt samamoodi.
Õhutanud olen teda nii ja naapidi. Mootor soojaks, salongiahi põhja ja õhutuskruvi lahti niikaua kuni õhku enam ei tule. Olen ka teinud nina püsti. Vedelik väljub ühtlase joana ja mingit mullitamist ega purtsutamist pole. Seega ka õhutamist olen juba niipalju teinud, et selle jätaks kõrvale.
Laadimist olen kontrollinud ja sellega on asjad korras.
Trevi mõte kehvast massiühendusest väärib kindlasti kontrollimist. Puhastasin ja kontrollisin küll armatuuri all olevat massiühendust, kust näiteks seesama temp kell oma massi saab. Kontrollin homme aku - kere ühenduse üle, äkki ongi poldiauk värvist puhastamata jäänud
Kelladeplokile koputamist hästi ei usu. Teise kellaga katsetamisel oli kell lahtiselt ilma ülejäänud plokita järgi ja seal sai teda piisavalt koputatud ja näpitud.
Viskot ma kaa ei tahaks eriti kahtlustada, sest maanteel ei tohiks visko ju rolli mängida. Ometi trikitab seier ka maanteel.
Proovin homme temp kella plussi-miinuse otse akult võtta ja vaatab mis ta niimoodi näitab.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Proovisin aku miinusklemmi ja kere vahelist kontakti puhastada ja viisin akult keresse ühe lisajuhtme. Temp kella anomaaliaid see siiski ei lahendanud.
Panin siis eraldi kella aku pealt käima. Seda salongipuhur siiski enam mõjutada ei suutnud Üldiselt tundus otse ühendatud kella osuti olema millimeetri vasakul, aga siiski soojenedes läks üle keskasendi. Visko rakendus millimeeter enne 3/4 ja lõpetas töö 1/2 peal. Sinna vahele see temp siis töllerdama jäigi.
Kas visko peaks siiski varem sekkuma?
Visko osas veel tähelepanek, et ta tuleb suht järsult järgi. Kapoti all kuulates on hästi rakendumise moment aru saada. Kas ta mitte sujuvalt ei peaks järgi võtma?
Panin siis eraldi kella aku pealt käima. Seda salongipuhur siiski enam mõjutada ei suutnud Üldiselt tundus otse ühendatud kella osuti olema millimeetri vasakul, aga siiski soojenedes läks üle keskasendi. Visko rakendus millimeeter enne 3/4 ja lõpetas töö 1/2 peal. Sinna vahele see temp siis töllerdama jäigi.
Kas visko peaks siiski varem sekkuma?
Visko osas veel tähelepanek, et ta tuleb suht järsult järgi. Kapoti all kuulates on hästi rakendumise moment aru saada. Kas ta mitte sujuvalt ei peaks järgi võtma?
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Minul ka see massi juhtmete puhsatamine ei aidanud(täna tegin). Ikka väreleb(kas sul suunatuld näidates hakkab samas taktis pendeldama?), kuigi mul ta väga palju üle keskmise ei lähe siiski. Pikapeale seistes ja kondi ning käiguga kohapeal viskab punase ja keskmise vahele, aga edasi ei lähe.
Visko rakendumist on küll kuulda, aga see käib mul küll suht sujuvalt(vaatan, uurin homme kuidas asi on). Samas kui ta ikka järgi on, siis mühiseb mehiselt.
Visko rakendumist on küll kuulda, aga see käib mul küll suht sujuvalt(vaatan, uurin homme kuidas asi on). Samas kui ta ikka järgi on, siis mühiseb mehiselt.
BMW E91 320D 07/2010
Mis temp kella tõmblemist jms puudutab, siis seal on suht kindlasti ikkagi massikala. Kui ma eraldi kella kapotiall ühendasin, siis proovisin võtta kella massi otse akult ja ka mõnest veidi kehvemast kohast. Otse akult võttes oli osuti stabiilne ja suht keskasendi lähedal.
Kui võtsin massi kehvemast kohast, siis osuti hüples pisut ja oli paar millimeetrit kuumema pool. Kui kellalt mass üldse ära võtta, siis hüppab osuti punase poole põhja.
Kui võtsin massi kehvemast kohast, siis osuti hüples pisut ja oli paar millimeetrit kuumema pool. Kui kellalt mass üldse ära võtta, siis hüppab osuti punase poole põhja.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline