Asun ise hetkel Saksamaal praktikal, ja sellest tuli ka mõte mõni huvitav kohalik masin osta, midagi sellist, mida eestis nii väga palju ei leidu. Kuues seeria oma klassikalise hõngu, sportliku mineku ja samas luksusliku varustusega tundus ideaalne valik. Leidsin endast 100km kauguselt 1982 aasta isendi, mis on viimased 10 aastat garaažis seisnud ja sellest tingituna üsna... tolmuses seisus. Samas mootor, käigukast ja veermik käituvad võrdlemisi hästi, nii et enamik muredest on väiksemat nokitsemist nõudvad asjad, millele ehk jõud peale hakkab. Plussiks on see, et suurem osa detailidest on olemas, pealegi originaalid. See tähendab, et kui kõik hoolikalt puhtaks teha, kontaktid üle nühkida, kuluosad välja vahetada ja korralikult kokku tagasi panna, siis võiks auto üsna eeskujulikku olekusse saada.
Tegemist on 1982 aasta 635CSi-ga, ehk siis viib teda edasi 3,4 liitrine 6 silindrilne mootor läbi 5-käigulise manuaalkasti. Sees on nahksisu mehaaniliselt reguleeritavatel istmetel, elektrilised aknad, katuseluuk ja peeglid. Ühe nupu peal on kirjas Klima aga ma ei saagi täpselt aru kas tegu on kliimaseadme või konditsioneeriga (kes oskab täpsemalt öelda?) Ostetud sai ta klassikaliste BMWde müügi/remonditöökojast, ja eelmiselt omanikult pärineb info, et odomeetril seisev 141 tuhat km läbisõitu peab ka paika.
Näppisin täna autot siit- ja sealtpoolt ja kirjutasin nimekirja, mis töötab ja mis mitte. Panen selle siia ka kirja ja hakkan siis loodetavasti sealt mittetöötava poole pealt järjest asju maha tõmbama. Näiteks täna hommikul veel ei töötanud vasak parktuli, lähituli ega suunatuli, aga väikese ühenduste puhastamise ja kaitsmete ümber tõstmisega sai kõik tuled tööle. Eks tulevik näitab, kui kaugele nii lihtsate vahenditega jõuab, ja mis siis edasi teha tuleb. Kere paistab väga korralik olema, ilmselt on tal olnud õnne seista need aastad heas kuivas garaažis. Pindmist roostet leidub minimaalselt bensiiniluugi servas ja tagatulede all nurkades. Leidsin ainult ühe koha, kuhu passiks pahtliga kallale minna.
Töötab:
kõik tuled
tagaaknasoojendus
kliima/kont
el. peeglid
el. katuseluuk
Ei tööta:
kojamehed
spido- ja tahhomeeter
signaal
el. aknad
jahutus
Jahutusega nimelt selline lugu, et kohapeal mootorit käia lastes läks auto umbes 15 minutiga keema. Paisupaagist välja tulev voolik oli peene traadijupiga kinni, see lõi kohe eest ära ja siis pritsis sealt natuke aega kuuma vett ja õhku välja. Ma ei taiband üldse jälgidagi, et temperatuurinäidik juba kuuma peale oli tiksunud. Nõuanded selle kohta, mida nüüd jälgida ja kust viga otsida oleks väga teretulnud.
Lisaks on läbi bensiinipaak, mis on seistes lihtsalt läbi roostetanud. Hetkel on kütusetoru veetud pagasnikus asuvasse plastikkanistrisse, et vähemalt käivitada saaks. Ka pidurisüsteemis on kuskil probleem - pidurid töötavad, aga süsteemis pole rõhku. Müüja jutu järgi peaks viga olema pidurivedeliku mahutis?
Edasistest plaanidest - detsembri keskel tulen paariks nädalaks tagasi Eestisse jõulupuhkusele ja toon auto kaasa. Tulen praamiga Klaipedani ja sealt treileri peal edasi. Selle ajani katsun siin oma teadmiste ja kättesaadavate vahenditega selgeks teha, mis asjad töötavad ja mis mitte, ja võimaluse korral nii palju korda sättida ja puhastada kui võimalik. Siis juba Eestis olles ja tuttavate abiga saab ehk masina ülevaatuse-kõlbulikuks, et saaks ta arvele võtta ja tänavale minna tohiks.



