Eesmärgiga elavdada meie hainurga igapäevast elu paneksin siia paar rida kirja ka selle auto kohta. Ega tema kohta midagi erilist ei olegi öelda. On teine täiesti tavaline 525… täpsemalt siis 525i aastast 1985. Mootor: piisavalt võimas. Käigukast: manuaal, 5k. Rool: standard. Velg ja kumm: 205/70/14. Võimsus:110kW. Strateegilised mõõdud: 4620/1700/1397. Värv: BMW-bronzitbeige-metallic. Klaas: pruun originaaltoonklaas. Lisad: elektripeeglid

originaal porimatid

Auto ise on selline:
http://bmwclassic.ee/323/album150/aac
Mis ma veel oskaks jutustada.. Selle auto ost ei olnud mul otseselt planeeritud… ja pidin väga tõsiselt kaaluma, kas seda võtta või mitte… kuna selle masina hankimisega oli selge, et üks tähtsam projekt mis käsil - lükkub edasi kaugemasse tulevikku. E28 ei ole otseselt mingi unistuste masin kuid täiesti kindlalt võib öelda, et tegemist on väga hea ja õnnestunud mudeliga. Sõiduomadused on sellel peaaegu nagu suuremal e23-l. Ühesõnaga väga hea, kerge ja mugav auto. Loomulikult kui sinna juurde lisada veel klassikaline hai-välimus - ongi olemas kõik mida ühelt autolt tahta. Mis veel… Ütleks, et see on selline auto mis tegelikult otsis ise mind üles. Seda autot mäletan ma algselt aastast 1999 – olin nimelt selle auto ostu juures konsultandi rollis. Vahepealse aja jooksul on autol olnud mõned omanikud. Minuni ringiga tagasi jõudes on auto juures toimunud väga suured muutused. Tollel ilusal aastal minevikus oli see auto hoopis midagi muud kui see on praegu. Autole on tekkinud mõned mõlgikesed ja augukesed - ühesõnaga temaga ei ole just kõige viisakamalt ümber käidud... ja see on hästi öeldud. Samas midagi väga hullu ka lahti ei ole, tahab lihtsalt veidike kohendamist. Vähemalt auto minevik on teada. Kui tõsiselt selle autoga tegeleda jõuan, ei oska öelda… aga tavaliselt kui ma midagi teen, siis ikka põhjalikult. Tavaliselt on mul kindel nägemus, milline peaks üks või teine asi (auto juures) olema ja seega üritan ka oma ideed teostada. Kui juba midagi teha siis teha korralikult.
Varustuse poolest on siis auto täiesti plank: aknad ja katuseluuk vändaga, puuduvad isegi raadio ja kassetihoidja. Tegelikult mulle meeldibki, et see on selline lihtsam variant. Samas ei ole suutnud vastu panna mõttele sinna mõned asjad lisaks paigaldada. Nimelt olen varunud endale pikkadeks vihmasteks õhtuteks veidike näputööd. Olen ikka vaikselt kuulutusi jälginud. Kui kuskil keegi midagi huvipakkuvat mõistliku hinna eest müüa on pakkunud, olen ikka võimaluste piires ära võtnud… nii igaks juhuks

Olemas on esimeste ja tagumiste akende elektrilised tõstukid, elektriline katuseluuk koos paneeli ja mootori kronsteiniga. Internetis kolades märkasin ühel e28-l tuuleklaasi ja tulede intensiivpesu süsteemi. Loomulikult tekkis kohe mõte, et sellist asja läheb endal samuti kindlasti vaja. E28 intensiivpesupaaki kuskilt kasutatuna naljalt ei leia - seega oli vaja see tellida UM-ist. Hind ei olnud tegelikult uue osa kohta kirves. Hoova ja relee sain ühe lammutatava masina pealt. Uutest mainimisväärsetest asjadest olen tellinud muuhulgas veel kolmnurgakujulise paisupaagi (koos korgiga)
http://bmwclassic.ee/323/album151/aaw ning veel tellisin pakiruumi luugi külge käiva mürasummutuskatte (mille üle on mul väga hea meel). Isiklikult ei ole sellist ühelgi Eestis oleval masinal näinud – kas need on aja jooksul kaduma läinud või ära visatud kui mittevajalikud… või siis tõesti on meile jõudnud ainult sellised masinad mis kohe selleta tellitud - ei oska öelda. Võib-olla mõnel meie M535-l või M5-l on see peal… ei tea. Kate näeb välja selline:
http://bmwclassic.ee/323/album151/aad Ühesõnaga sellise huvitava detaili tellisin siis ka.
Ühel õigel 525-el peaks minu arvates olema ka topelttorudega summuti, ka see asi on tervikuna olemas ja ootab (koos uute tihenditega) paigaldust:
http://bmwclassic.ee/323/album151/aas
Kindlasti tahaks paigaldada oma autole veel käetoed. Õnnestus hankida e23/e28 käetoed mis vajavad kattematerjali vahetust. Selle töö teostamiseks on olemas ühelt teiselt lammutamiseks olnud sarnase sisuga viiesajaselt hangitud originaalmaterjalid ehk siis pruun kunstnahk ja pruun riie:
http://bmwclassic.ee/323/album151/aam
Praeguse seisuga on vahetatud mootoril asuv õhulõdvikute süsteem, kuna need lõdvikud mis seal peal olid nägid väga väga kummalised välja, sellised siis:
http://bmwclassic.ee/323/album151/aab
Juhipoolne kapotinurk oli saanud väikse müksu. Eelmine omanik on seda nurka mingil viisil kohendanud (pikemas plaanis ostaksin ideaalse tulemuse nimel uue kasutatud kapoti kuigi võib ka nii jääda nagu praegu on). Üldiselt on löök olnud parajasti nii õnnelik, et vigastused olid kosmeetilist laadi. Minul ei olnud vaja muud teha kui vahetada välja veidike pragunenud juhipoolne iluvõre.
Momendil kõik.